Brynäs IF - Skellefteå AIK 21/10
Rödin har varit inne på ett mål mer framåt men tre gånger så många bakåt.. Är det man vinner matcher?
Rödin med MER istid dessutom...
Brynäs tekar väl väldigt dåligt över lag om jag inte mins fel. Det är väl Hansen som är bäst i laget vill jag minnas.
Rödin har en hastighet och ett driv i sina bra matcher, som lauritz bara sett på tv och kan drömma om..
Men varför inte vända på steken, när vi nu ändå är inne på irrelevanta jämförelser mellan två olika spelartyper:
Lauritz har i sina bästa stunder en smartness och spelförståelse som Rödin bara sett på vykort och kan drömma om...
Men det är ett val som Sundlöv har gjort. OM det är rätt eller fel låter jag vara osagt. Men skall man bidra så kommer även det fysiska spelet in i bilden och där lämnar Lauritz mycket att önska. Precis som Rödin lämnar massor på andra moment.
Svårigheten ligger i att formera laget och använda rätt spelare vid rätt tidpunkt. Där tycker jag att N.C har misslyckats många ggr.
"Rödin presterade innan han blev flyttad."
???
Han hade 1+2 tillsammans med Calle och Jacke innan N.C i omg 6 särade på dom flesta formationerna och faktiskt fått fart på målskyttet,vi har ju gjort flest mål i ES...
Dackell -7
Anderssén -5
Sundqvist -5
sedan finns det värre... och bättre givetvis men vad jag menar är att spelare som vi är vana med att de är duktiga defensivt är inne på så otroligt många mål. kombinerat med målvakternas USLA räddningsprocent.
Jag kan bara dra en slutsats och det är att det är målvakternas fel.
Såg du sidledspassen av lauritz i PP förresten?
Rödin har ju iallafall framtiden för sig. Men en fråga till dig då huge. Om cz är så jävla bra, varför petar han inte rödin, varför spelade rödin i sista toppningen, i det viktigaste skedet? Borde inte CZ ha bäst möjlighet att ta ut rätt lag?
Varför petar du in Laurtizen i var och varannan mening,är det inte Rödin vi diskuterar?Tror du har en crush på #16;)
Jag tycker Rödin underpresterar,speciellt med tanke på hans istid på runda 18 minuter och spel i varje PP.
För tanken är väl att han ska spela i Canucks nästa säsong,tror knappast dom är nöjda med hans start.
Att N.C matchade honom i slutskedet igår är bara för tragiskt.
Men jag hoppas det lossnar och han stänker dit ett par baljor imorrn.
Handlar väl isf snarare om att Rödin och junisarna överlag är underbetalda i jämförelse med ex den normala lön som Gretzky uppbär, och då blir ju löneskillnaden per automatik väldigt stor även om Gretzky egentligen inte har nån jättelön att tala om.
Sen håller jag inte riktigt med dig om att Lauritzen är svag i det fysiska spelet. Han kanske inte har så mkt vikt att kasta in, men det han har tycker jag att han utnyttjar bra. Kommer ofta ut med pucken i sargduellerna och kliver definitivt inte undan när det osar katt.
Han har väl heller inte som primär uppgift att vara fysiskt spelande, som jag ser det.
Det där går inte ihop riktigt. Inse att din kritik mot Lauritz i många fall är helt obefogad.
När det gäller lauritz så är det väl en kombination av många saker. I mina ögon är han slö, svag, feg, lägg därtill att han inte längre gör poäng. Allt detta i förhållande till den istid han har går inte ihop.. För mig är han utfyllnad utan någon som helst spetskompetens.. - Nej han har inte god teknik..Lauritz hade behövt ha en petning så han vet att bara för att han är bästis med cz så innebär inte det att han jämt ska spela..
Du ser det du vill se. Så fort Lauritz gör en sak fel så pekar du omgående finger gör han något bra så ser du åt andra hållet.
Eller så är det som du säger: han kan inget om hockey.
Snacka om pest eller kolera...
Den dag lauritz börjar producera i förhållande till istid alternativt gör ett djävuskt jobb, alternativt inte viker ner sig så ska jag hylla honom..
Gurra88: Det får du väl fråga CZ om och inte mig.
Eller antyder du att ett gäng erfarna tränare nere i båset skulle slänga in honom om dom inte trodde att han var ett lämpligt val?
Som oerfaren läktarcoach (till skillnad från dig som uppenbarligen har enorm erfarenhet och stora kunskaper när det gäller att matcha ett hockeylag i såna här lägen) kan jag tänka mig att han behövde en rivig spelare som primärt hade som uppgift att få fast pucken i zon och sen vara allmänt jobbig för motståndaren.
För hur mkt du än försöker med dina svartvita analyser så var Rödin varken sämre eller bättre än många andra senast.
Kan du själv svara på hur du får din logik att gå ihop ang Gretzky:
varför får han så mkt istid och förtroende och hur kan han ha så bra stats om man nu är slö, lat, oteknisk och feg?
Låter det sannolikt att ett gäng tränare i ett ES-lag skulle missa en sån sak och att det bara är DU av alla som har insett hur det verkligen ligger till?
Den dag lauritz börjar producera i förhållande till istid alternativt gör ett djävuskt jobb, alternativt inte viker ner sig så ska jag hylla honom.."
Hm finns det verkligen någon i Brynäs som producerar mer i förhållande till istid i Brynäs (mål och assist)? Jag tvekar
Som sagt, stats passar bara in när det passar dig.. Och nån helt fantastisk stats som du får det att låta som har han absolut inte.
JAG tycker att han kliver undan när det hettar till, i och med att han är 2 äpplen hög får vi heller aldrig se nån form av tackling. teknik skulle han kunnat ha , har bra förutsättningar, men den slutade han tydligen utveckla efter knattehockeyn..
Som sagt, en perfekt utfyllnadsspelare..
Boork hade sin norrbagge som favorit, NC har en norrrbagge+en poängmaskin av klass... (dom har inte slutat skratta än i Linköping)
jA!!!! Han producerar i alla fall mer än de som har mindre istid.
Ingen med mindre istid i Brynäs producerar väl mer? Eller har jag fel?
Efter att Brynäs smiskade upp dem senast ?
Blir tuff match ikväll, det positiva är ju att vi gör mål men kommer defensiven tillrätta så kan det bli en njutsam säsong. Fast till det stadiet om vi nu når den lär bli smärtsam.
Jag har lite dåliga vibbar inför kvällens match, iom Jonssons skada och vi har torskat förr hemma mot SAIK.
Tips:2-4......Hoppas jag har fel!
Undra om det finns nåt spelbolag som fortfarande tillåter att man spelar på brynäs-förlust i sista perioden...om nån gör det kan det inte ge skyhögt odds direkt.
3-7!
Men gruppdynamiken är bra!!
Se så nu skall du inte vara negativ, ni vinner med 4 - 1 idag!
Flera frågor?
Då kanske du kunde ha klämt in det i inlägget, för du är sannerligen inte felfri, inte på långa vägar.