Brynäs IF - Skellefteå AIK KVARTSFINAL😃
Chris11: Känner jag det här forumet rätt så kommer det inte vara lika glada miner om 24 timmar. 😂
Och till alla andra som inte kan åka upp, betala en symbolisk matchbiljett till fansens spelare. Jag kan inte åka men slänger in 300 spänn som hjälp inför nästa nybygge!
någon kanske kan lägga upp swish nr?
Annars är backsidan den som Bz behöver jobba mest med. Kilström får han ta sig en funderare på och Eklund har varit ojämn. Djoos lämnar och Slovak är ett osäkert kort. Däremot har vi ändå en ryggrad med Andersén, Bertil och Sunkan (hur mycket man nu kan lita på honom). Nörstebö? Vågar vi satsa på honom? Som han spelat hittills sedan hemkomsten från Mora har han faktiskt varit lysande. Jag skulle tro att Bulan och Petter får vara ganska delaktiga i vilka spelare dom vill ha kvar.
Lite barmarksträning så de får några kilon till så...
Är imponerad av Nörstebö sen han kom tillbaka.
Två fysiska forwards som även kan göra mål bredvid Enterfeldt vore fint till nästa år.
Och behålla Scott och Sweatt vore trevligt.
Huss:Det känns som att vi har för många spelare som liknar varandra för mycket.
Vi behöver rollspelare. Det första som måste in är en klockren Djoos. Att stå på blå och få igenom 25% av skotten och missa mål på de få skottförsök han tar klarar vilken junis som helst.
Jag vill ha en Salmelatyp. En back som ständigt hotar med sina välplacerade skott från blå uppblandat med ett ba spelsinne som ser när man ska skjuta hårt, förstyrning eller slå ett längre pass över centrallinjen..
Tillbaka till forwards..
Vad gör vi av Ollas nästa sässe?En tanke jag har är att PaW o PoW behöver en mer mångsidig och framför allt målfarlig redjelänk- Tvillingarnas utveckling har varit väldigt positiv under Bulan. Så Ollas kanske skulle passa bra som tredjelänk där?
Enterfeldt känns som en klockren center i en kedja som matchas hårt mot motståndarnas leading line. Kanske tillsammans med Manny och den som ersätter Brodin.
Vad som händer med Oscar Lindblom får vi se. Finns det en risk att Flyers vill ha över honom till AHL?
Sen har vi Brodecki.. ujuj.. Bulan har lite att jobba med och det känns som att vi kan få rejält med konkurrens om platserna nästa säsong.
Slovak har varit ett fantastiskt tillskott nu på slutet. Har axlat både Andersen och Bertilssons mantel på ett makalöst sätt.
Djoos är säsongens flopp på backsidan, han har en grym teknik och blick för spelet men har blivit långsammare än far sin och hela vistelsen i Nordamerika verkar ha gjort honom en sämre spelare. Sticker han över till AHL igen sä lär hans karriär gå i stå, men frågan är om vi vill ha ett sånt osäkert kort kvar?
Det kan vara att han inte är mogen uppgiften mentalt nu när mentorn Gunde är borta.
Grova indianare kommer han fortsätta med. Det följer med spelstilen, riskerna. Samt att det till viss del kanske sitter i hans gener...😃
Huss: Tycker inte att Brodin vart en 2a lina spelare då han i sitt spel är för ensidig och behöver riktiktigt bra spelare runt sig för att leverera.
Det som MÅSTE till är starka backar, se bara på Slovak vad bra han gjort det med kassa förutsättningar.
Att se Djoos nästa sesse i laget hoppas jag slippa då han inte vart i närhetetn till att vara varken PP back eller ledaren han bör varit med all tid i PP bl a.
Tim ser jag gärna att dom behåller en spelare som växt under resans gång och var den enda som stått upp mot bla Tollefsen mfl. Och agerat proffsigt.
Dessutom är vi i behov av minst en tekare av rang och en oöm köttspelare som kan fövandla Tollefsen/Hedman mfl till vårdpaket.
För duttandet framför vårat mål måste upphöra bums, det ska göra ont att stå där och psyka målisen.
Skulle absolut vilja ha tillbaka Rohdin i laget men jag säger bara att han förutom kämparanda och jävlaranamma har ett begränsat spelregister.
Vi skulle kunna ha en fjärdekedja som jagar livet ur motståndarna och där skulle han passa in.
Tar vi tillbaka Rohdin så hamnar hans "light" version Mannberg på bänken.
Lindström: Håller förvisso med men...
- Rohdin är en spelare för 4e kedjan och gör kanske 10 poäng på en säsong.
- Brodin är en spelare för 2a kedjan och gör runt 20 poäng per säsong.
De är ungefär jämngamla men Brodin är större och bättre.
Widde som tidigare nämnts har ungefär samma poängsnitt som Brodin men är mindre fysisk. Sen skall vi nog vänta med att ersätta individuella spelare innan vi vet hur hela bilden ser ut.
Jag utgår ifrån att hela linan Brodin, Wallace och Nordan försvinner. Vi lär alltså behöva en duktig center samt en fysisk forward som går direkt mot mål utan att passera sarghörnet först. Men därefter är det helt öppet.
Huss: Ser alla dagar i veckan hellre Rhodin i laget än Brodin.
Säkert minst halva pengen och hemmvändare vilket jag tycker man ska föredra.
honken21: Ja,Mannberg är renare och kanske inte lika vårdslös med pucken ibland. Brodin är fysiskt bättre och gör som du säger mer mål.
Mannberg hoppas jag kunna bli en naturlig och bofast fjärdekedja-kämpe som slipper att hoppa mellan kedjor,bara fokusera på sin uppgift.
Redigerad kommentar
Kul och spännande med en fortsättning för Bulan. Det glädjer mig. Vi ska vara jobbiga att möta.
Förlusten av Brodin känns inte tung. Han har stundtals varit härlig att se på isen. Men nackdelarna är att han är väldigt beroende av sin omgivning (Läs Enterfeldt) och att han tenderat till att ta lite onödiga utvisningar. Hade gärna behållt honom,men jag tror vi kan hitta en spelare som gör samma jobb billigare.
bifhjärta: Visste man ju med Bengtzén som sportchef de är ju otroligt lika till mångt och mycket känns det som.
Efter succén ? nu förlänger "Bulan" | Brynäs | SHL | Sverige | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
Minst två hemmamatcher till denna säsong. Dessa matcher borde generera några sköna miljoner och dessa miljoner kan komma väl till användning under Silly:-)