Brynäs IF - Skellefteå AIK KVARTSFINAL😃
Redigerad kommentar
Jag tror inte att det blir 11e gången gillt för er ikväll.
Erik Forssell bröt Skellefteås träning i går och enligt vad Sportbladet erfar kommer inte lagkaptenen till spel i den fjärde kvartsfinalen mot Brynäs.
Hoppsan!!!
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Något säger mig att vi får se Ollas i laget ikväll men jag kan vara helt ute och cyckla?
Skellefteå: –
Brynäs: Bill Sweatt, Lukas Kilström, Simon Bertilsson, Alexander Lindgren, Jörgen Sundqvist, Jesper Ollas, Sebastian Enterfeldt.
Och vi hänger med Saik spelmässigt trots skadeläget här ovan! Ganska anmärkningsvärt tycker jag!
Jag får det till att vi släppt in första målet i 10 raka matcher nu.
Ändå har "vi varit med" i princip alla de matcherna."
Ja, jag har suttit å tänkt varje match: Kan vi snälla få första målet? Då kan vi jobba för det. Men varje jävla gång så får motståndarna in nåt skitmål
Carl Lejonkräk: Ja, det räcker tydligen att endast läsa de två första meningarna efter ingressen... eller helt enkelt bortse från resten för att få en mer spännande nyhet!
Redigerad kommentar
70 Rodrigues:
Misslyckat test för Sweatt
Vid förlust så är Brynäs säsong över.
För att hålla liv i matchserien mot Skellefteå krävs det seger i kväll.
Men man kan få försöka ordna det utan nyckelspelarenBill Sweatt som fick lämna gårdagens träning i förtid. En träning som han genomförde på egen hand innan övriga laget gick på is.
– Det gick inte så bra det där testet, säger Brynäs massörGlenn Helllström till gd.se.
/ Martin Tolén, redaktionen
Tendensen i den här matchserien tyder väl på att din teori inte stämmer. Brynäs smyger ju sig närmare för varje match. Tror att det finns en bra chans för Brynäs att vinna ikväll.
Jag får det till att vi släppt in första målet i 10 raka matcher nu.
Ändå har "vi varit med" i princip alla de matcherna.
Klart att han inte vill erkänna det, då tvingas han ju medge att en tränare från hans eget hatlag borde ha beröm.
Än mer komiskt är att han dessutom på fullt allvar verkar undra över vilken sorts hockey Bulan/Petter kommer att införa nästa säsong.
Precis som om det finns nån anledning att tvivla, efter att hans eget lag mer eller mindre blivit utspelat med den hockey Bulan hittills lyckats införa.
Huge: Tycker som du. Det som är tydligt talande i vårt spel nu är att det syns inga gamnackar på spelarna när SAIK gjort mål. Man öser på med samma frenesi och har ju lyckats kvittera ledningarna också. Det säger en del om den arbetsmoral vi har i laget. Det säger också en hel del om att ledarna fått spelarna att tro på vad de gör. Spelarna känner också ledarnas stöd. De flesta experter och läktarcoacher är ju överens om att Petter och Bulan gjort ett sjuhelvetes jobb med laget.
Det är bara en tomte i SAIK:s forum som med sitt näthat och sina patologiska lögner försöker sprida en falsk bild av vad Bulans ledarskap står för😂😂😂
Hade möjligtvis till viss del kunnat instämma i dina farhågor om det gällt det lag vi såg på isen under slutet av TJ:s ledarskap, men att dra slutsatser av DET spelet när man försöker sig på en kvalificerad gissning om hur det går ikväll känns ganska så meningslöst i dagsläget.
Om du frågar MIG....
Redigerad kommentar
Hoppas du har rätt, men jag är rädd för att det kommer gå åt andra hållet istället...proppen ur för SAIK alltså...
Det här scenariot känns kusligt bekant....vi spelar jämt med "överlägsna" motståndare ända till sista matchen när luften går ur oss.
Tror på Bif vinst ikväll! det har vägt över till eran fördel för många gånger nu så jag tror ni får igen lite retoraktivt samt att det kan vara bra för oss att torska en match och få ett litet uppvaknade.
Från Rodrigues i södra Sverige och uppåt!
Petter hymlar inte om vad han tycker :
"Vi får en utvisning när deras spelare lägger sig ner och i mina ögon filmar. Att filma till sig en utvisning hoppas jag inte att ett lag som Skellefteå ska behöva göra. De har gjort så bra intryck under säsongen så att lägga sig ner och filma känns riktigt kasst. De får ingen respekt hos mig längre. På den utvisningen kvitterar de också, vilket var otroligt tungt. "
Nej men imorgon vinner vi, det känns som det. Hade varit bra dock att kunna ta två matcher så vi får en till hemmamatch.
Idag så har man visat att det går att spela hockey, bra hockey med det manskap man har till förfogande.
"Jag trodde stenhårt på det vi höll på med och tyckte vi var på rätt väg, bortsett från den första perioden mot Skellefteå i min sista match."
Det första jag undrar är hur man kan tro stenhårt på det man gör när man släpper in 5 mål i en period på hemmaplan mot Skellefteå. Att påstå att just den perioden var ett olycksfall i arbetet och att han sedan tycker att man spelade bra för att resterande del av matchen slutade oavgjort är dagisnivå i min bok.
?Inte haft orken och inte vågat? | Brynäs | SHL | Sverige | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet