Brynäs IF - Skellefteå AIK KVARTSFINAL😃
Med tanke på hur många anfallare som har kontrakt även nästa säsong,
så kan det ju bli max 2 anfallsnyförvärv, om vi skulle få behålla de spelare vi
vill ha kvar i dagens trupp (och att Ollas och Enterfeldt kan komma tillbaka
till full kapacitet).
För man kan ju inte ha mer än 14-15 anfallare i en trupp.
Om man inte har en extremt bra ekonomi (dit Brynäs knappast kan räknas).
Om man räknar med Olden så har vi nu 17 anfallare.
Då gäller det att vi inte förlänger med åtminstone 3-4 av de anfallare
vars kontrakt går ut.
Är det något jag ikte vet så är det väl de :(
Chris11: Ja inom hockeyn hedrar man sina kontrakt om inte klubben och spelaren kommer överens om att bryta i förtid, Brynäs köper inga spelare som lyder under kontrakt.
Sen är det klart att det är en marknad där många klubbar är med och budar på attraktiva spelare, men då handlar det om lön till spelaren inte om övergångssummor klubbar emellan.
Därför ekonomin är viktig ;)
Känns även som att perra levt på gamla meriter lite väl länge och när han tog SM- gulden i FBK hade han mycket förspänt med de spelartrupperna FBK hade på den tiden..
Med det sagt kan jag tycka Perra är lite smårolig stundtals men är glad att han inte är huvudtränare för mitt Brynäs.
- Ja va bra!!! Åsså kunde HGK, JE Silfverberg o Bengtzén ta varsin hink å sätta sig utanför några av stans närbutiker. Jag har en filt som jag kan donera som en av dom skulle kunna ha å sitta på. Fler filtar!!! Någon...?
Skillnad att ha spelat 4 matcher på 6 dagar
Tror du inte Bulan vet bäst här?
Fattar ju att de behöver ledigt som vanligt folk men samtidigt fattar man ju också att SAIK kör mer och hårdare. Retar mig på det.
Ikväll kanske allt går in, vem vet? Svensson kan ha en dålig dag ;)
Ja nu vet man ju statusen på dig åtminstone.