Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
Du menar vad Ridderwall tycker?
Robertsson kan väl jubla som Klockare t e x,händerna i skyn istället för att skaka plexit och håna publiken bakom båset.
Att motståndarpubliken hånar bortabåset händer i varje arena,nja förutom i EON där dety mest är tomma stolar;)
Redigerad kommentar
Dream Team: Jaha, på så vis :)
Ja, han hade väl kunnat knyta näven och skrikit JAAAA med ryggen emot publiken, som han ska göra. Nu vände han sig om och gör det rakt emot folket på rad 1. Han slog ju till och med i plexit och hyttade med näven riktat rakt mot publiken. Jag kan bara föreställa mig hur hånfullt hans ansiktsuttryck var också.
Absolut är han oproffsig som ansvarig coach. Han är "het" hette det i TV-rutan. Men jag kan förstå honom i att han till slut lackar ur. Sedan kan man göra det på mycket bättre sätt. Att bara varit tyst hade kanske bitit bäst?
Men varför citerar du vad Stefan Ridderwall twittrar om?obegripligt.
Robertsson agerar som ett svin och publiken bakom är så inne i matchen och går över gränsen,som jag ser det är Robertsson som uppviglar publiken.
Dom går över gränsen från båda håll.
Redigerad kommentar
Dream Team: Kändes bara underligt att du citerar Stefan Ridderwall istället för att ge din egen syn på saken.
Ja, det kan mycket väl vara så att publiken har varit dryga och provocerat SAIK-båset. Det ger ju ändå inte Robertsson rätt att bete sig som en liten barnrumpa. Även om han blir provocerad så kan man kräva att han ska agera proffsigt i sin yrkesroll tycker jag.
Sedan tycker jag som sagt att killen i publiken inte gör rätt på något sätt heller. De har betett sig illa båda två.
Ja, det borde finnas bättre skydd över båset. Det håller jag med om.
Redigerad kommentar
Rätt åt honom. Han var ju på väg in i spelarbåset. Då ska man nog göra nåt annat med sin fritid. Eller vem tyckte du agerade mest samlat i det ögonblicket?
Bissett_19:
Låter som det såg värre ut med Bertilsson än vad det är, lite positivt även om Löf.
Skadades ? av öppen båsdörr | Brynäs | Elitserien | Sverige | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
Så du hänvisar till Lill-Riddarn som satt hemma i soffan och twittrar och som du går i spinn på,fantastiskt.
Att man får höra saker från publiken ska en motståndarcoach klara av utan att börja jubla åt publiken på ett sånt hånfullt sett som han gjorde.
Robertsson bad om ursäkt över sitt agerande efter matchen.
Henke som hamnade i luven med Robertsson fick inte se klart matchen.
Dream Team: Varför citerar du Stefan Ridderwall av alla människor, varför skulle hans ord betyda något?
Själv tycker jag att Robertsson är grymt oproffsig och omogen som måste vända sig om och provocera publiken där bakom. Fira målet med laget istället för att hålla på och tramsa så där.
Sedan är det inte okej av människan på läktaren att börja klättra på plexit och bete sig illa heller. Han skämde ju ut sig hyfsat, han visste antagligen inte att han var i bild.
Redigerad kommentar
"SteffRidderwall Muppen bakom båset har nog inte provocerat SAIKcoachen hela matchen....."
Zappaholic:
Martin Johansson har visat samma fina spel som han började säsongen med. Jag unnar han verkligen att få göra mål.
Inte ens Fredrik Lindström kan nog utröna hans dialekt;)
Nån som hört ang Bertilsson?
Känns som jag nästan skiter i vinsten när man fått uppleva att Lasse Jonsson gör en open ice-tackling i en sm-final med start från bänken.
Fan Lasse det gjorde du fantastiskt!
Huge:Det sågju mer ut som att han slog i baktill i sidan mot öppningen.
Hoppas att hn inte blir borta...
Vet inte vad det är. Men känner mig mindre och mindre orolig.. Värst var det mot Frölunda.. I mina ögon den tuffaste matchserien för oss i detta slutspel..
Hur som helst oerhört glad och nöjd med dagens prestation. Svedberg går från klarhet till klarhet. Börjar känna doften av GULD
Förhoppningsvis är iaf Löf tillbaka, tyckte att han satt med en ispåse i båset och det tyder kanske mer på nån lårkaka el mjukdelsskada.
Osäkrare med Bertilsson, tungt avbräck om han blir borta. Tur att LJ kliver in och gör det riktigt bra.
Carlsson får kliva in och spela rejält.
70 Rodrigues:Bagdad Anders... Inget problem att ligga under med 2-0
Anders Berg: Är det något besked lämnat om Bertílsson och Löf? Såg ut som om Bertilsson slog axeln ur led men det var svårt att se för jag var skogstokig. Men med lite distans så inser jag att det inte var meningen av Hadelöv.
Zappaholic:
Kan inte förstå att Skrikegård skitnar ner sej med dessa enögda utvisningsbedömningarna....det ser ju en blind att domarna slutade blåsa för utvisning efter halva matchen. Lika för bägge lagen... men urkorkat tycker jag.
Han hånar nog bara tillbaka, det är min tolkning. Och jag förstår känslan, men inte själva agerandet. Det stöttar jag inte på något vis. Likförbannat så var det på något vis så rätt att den där dåren som var på väg in i SAIK-båset fick lämna arenan. Det var publikens fel att stämningen blev infekterad, inte Robertssons.