Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
Jag har pratat med folk som var på plats,klart det skreks glåpord till båset,men det klarade ju Forsberg och Klockare galant av.
Men när 2-2 pucken dansar in går Robertsson fram till plexi och skakar det så att plastgrejen som håller ihop plexiskivan trillar ner och sen hånjublar åt publiken bakom.Sen får ju Brynäsaren tokspel vilket inte är okej.
Det är inte första gången nåt sånt här hinder kring Robertsson,han hånade öppet även Rob Shremp under kvartsfinalserien.
Detta skriver Henke(supportern) på sin Facebook om händelsen:
I såna här lägen måste en ledare intala sig själv att uppjagade personer som i stort sett ser okontaktbara ut, är att betrakta som sjuka, drogade eller ha nån form av personliga problem. Då borde det iaf vara lättare för en provocerad ledare att besinna sig och inte försöka hämnas och uppträda likadant själv.
Sunken: " Jag blundade och sköt. Jag såg inte vart pucken tog vägen och sen låg den i målet, säger Brynäsbacken."
Haha...minns att Melker sa samma sak när han krutade in ett mål från blå i ett slutspel -99 eller -00 :)
Det är väl ingen som öht kommenterat skadorna,locket på säger man ju.Eller har jag missat nåt?
Tjafsa?que?
Jag undrade bara stillsamt om vad som sagts till media eftersom du skrev att läkaren uttalat sej om skadorna.
Zzz: Detta gillar jag inte...
Fokusera på här och nu istället.
Det som föregick Skellefteås andra mål igår är minst lika stor domarskandal som det som inträffade i kvarten mot Frölunda.
Först trycker Möller till Järnkrok och hindrar honom från att störa backen vid blå. En "lätt screen" enligt Boork. Solklar interference enligt mig, och även domaren som dömde ut Hansen för en identisk situation i första...
I situationen efter tar Bellemare tag i Bertilssons klubba och släpar bort honom från mål. Domaren står två meter därifrån och tittar intresserat på... Bellemare släpper Bertilssons klubba och slår enkelt in kvitteringen.
Nu har man haft 55 omgångar grundserie, ett antal kvartsfinaler, ett antal semifinaler på sig att hitta den rätta nivån och de rätta domarparen. Man har misslyckats totalt.
Hur fan kan de domaransvariga få ha kvar sina uppdrag???? Kan någon tänka sig att en tränare skulle haft jobbet kvar om han efter 75 matcher fortfarande laborerade för att hitta vilka backar som passar att spela ihop?
Det positiva med gårdagens match var:
Att vi vann.
Att skadorna på Bertilsson och Löf inte verkar vara allvarliga.
En intressant notering från 1-0 målet i går.
Ekholm fick en assist på målet, men enligt
+/- statistiken var han inte på planen, när
målet gjordes. Utan där var Löf med.
Men Larsson hann ju åka med pucken rätt länge där.
Så Ekholm kanske hann byta och Löf komma in.
Men det visar ju kanske i så fall att +/- statistiken
i bland kan bli lite slumpmässig.
På reprisen från bakom målet ser man att Löf precis glider in på isen byter med Ekholm.Därmed fick han +1 för det;)
Dream Team: Låt mig säga idiot!
"Det var publikens fel att stämningen blev infekterad, inte Robertssons"
Så det är rätt av en ledare att håna publiken för att de eventuellt har ropat saker tidigare i matchen? Har du överhuvudtaget varit på en ishockeymatch? Om man som ledare hånar en motståndarsupporter efter ett mål i 19e minuten, 3e perioden i en SM final då ska man fan ha nått hårt i huvudet!
Men om vår massör säger "Locket på", då är det korkat sagt. :-)
Med tanke på hur det brukar låta härinne från vissa håll när det går trögt så kan jag tänka mig att "Pleximannen" döljer sig bakom nåt av nicken härinne.
Nämner inga namn.... ;-)
När en läkare eller massör ställer en diagnos och uttalar sig om ev konvalescenstid på en skada så gör han det utifrån sina erfarenheter och kunskaper på området.
Ibland blir det rätt men oftast tror jag att det ändå blir hyggligt rätt, beroende på vilka krav man har på träffsäkerhetsprocent.
Vår massör råkade ha fel när det gällde Dackell, skadan var lite allvarligare än vad man befarat. I besvikelsen över att Dackell inte kom tillbaka inom utlovad tid, så har massören sen fått klä skott för att man är besviken på den felaktiga prognosen, inget annat.
Ungefär som att hänga budbäraren eller skjuta på pianisten....
Redigerad kommentar
Förstod inte tumultet men nu förstår jag. Inte ok av Robertsson att hålla på så där, men man kan ju inte tilta så där som supporter....pinsamt tycker jag.
FBK-boken:
"Brynäs vill ha 5+20 för opening the båsdörr"
....måste erkänna att jag skrattade lite försiktigt när jag läste det...
BIF96: Jo det tror jag dom drar väll inte till vegas direkt klart dom måste fira det på stan först!
Jag tror att om det går till 7 matcher så skulle dom åka 3 dagar efter den ev matchen.
"Här ska de fira guldet" lyder rubriken.
När resan är bokad sen i höstas och man redan då hade för avsikt att åka oavsett resultat i serien.
Hur garderar man sig mot sånt här mediadravel?
Nån murvel lyckas ända alltid att få fram uppgifter i såna här fall så det är bara att vänja sig.
Alternativet är att samtliga spelare beläggs med munkavle dygnet runt så fort nån scoopletande praktikant i slaskmedia börjar snoka, ett upplägg som heller inte låter så realistiskt och genomförbart.
Alltid är det nån spelare som twittrar om saken och inte kan hålla käften.
Att våra spelare sen skulle tappa fokus pga av det här håller jag för mkt osannolikt. Är väl isf SAIK:arna som möjligtvis kan få lite tändvätska av skriverierna.
Det är trots allt ändå långt kvar till Bäckmans berömda "Hemma i Kempis är vi oslagbara", när det gäller korkade uttalanden som bara retar upp motståndaren... :-)
Tycker dom ska chilla lite nu och förlora däruppe, vinna på söndag, förlora på tisdag och sen vinna på torsdag igen;)
Huge: Du har inte en aning om vem han är, jag känner han väldigt väl och jag kan lova att Robertsson hetsade så att det räckte till.
Det var Robertssson som slog på plexit så fästena rök, fråga Modoiterna vad dom tycker om honom.
65selander: Robertsson är och har alltid varit en skitstövel. Jag blev mycket bekymrad när det kom ut uppgifter i somras att Brynäs försökte värva honom som ass tränare. Tack och lov hamnade han i Västerbotten och där tycker jag att han ska stanna.
Som jag upplevde händelserna vid båset så måste jag säga att jag inte märkte något "stök" innan Bert R. vänder sig om och tokvrålar mot publiken och dunkar våldsamt i plexit. Jag satt i o f s ett antal rader snett ovanför epicentrum men som sagt det märktes inga oroligheter tidigare under matchen och är det något ställe där motståndarna brukar ha få eller inga problem med publiken så är det i Gävle.
Betr. den andra båsincidenten tycker jag inte att man ska bråka på Hadelöv. Han missade att stänga dörren tillräckligt snabbt, spelare har även ramlat in i vår öppna båsdörr. Det är helt enkelt situationer som uppstår i det snabba spelet.
Jag tycker att man kan undvika dessa mycket otäcka situationer på ett enkelt sätt. Instifta en regel om att båsdörren endast får öppnas efter avblåsning. Vid flygande byten kliver spelarna i stället över sargen (som man ofta gör ändå). Borde funka, åtminstone på elitnivå.
70 Rodrigues:
Missade matchen igår pga konsert. Finns det ett sammandrag nånstans eller där man kan se hökdpunkter. Orkar inte leta ;)
Han hånar nog bara tillbaka, det är min tolkning. Och jag förstår känslan, men inte själva agerandet. Det stöttar jag inte på något vis. Likförbannat så var det på något vis så rätt att den där dåren som var på väg in i SAIK-båset fick lämna arenan. Det var publikens fel att stämningen blev infekterad, inte Robertssons.