Brynäs-Skellefteå sm-final 2012
MarcusElving: Lite kul att inte Wikegårt platsade i Hall of Fame men där fanns typ nån cirkusartist. Jag har förövrigt gått där själv och lirat hockey i Godis.
Nu kör vi gubbarrrrrrrrrrrrr krossa Skellefteå!!!!!
Redigerad kommentar
En liten stämningshöjare!
Molins lilla vickning in mellan Modobackarna till 1-0 - delikatess!
Kiveläs passning till Kyrö innan 2-0 - delikatess!
Honkens spagaträddning när Sedin kommer fri - delikatess!
Molins avgörande i tom kasse - DELIKATESS!
Brynäs SM-Guld 99 - YouTube
Redigerad kommentar
Lavander är jävligt viktig som murbräcka och jobbig för motståndarna med son fysik och elakhet, minst lika viktig som Granis som alla tycker är jätteviktig.
Därmed inte sagt att Molin varit dålig, tror att man tar en lite mer rutinerad och härdad spelare som Lavander i det här läget, istf en lite mer orutinerad och tunnare Molin.
Hans tid kommer.
Idag kan det bli ett omvänt scenario jämfört med senast: hemmalaget trycker på och riskerar att åka på spelvändningar.
Därför viktigt att vi inte förivrar oss och tokrusar utan spelar med smarta avvägningar, framförallt inledningsvis.
Jag insåg Brynäs storhet när jag var 7 år och har sedan dess fått vara med om tre SM-finaler, den fjärde pågår ju i detta nu. Facit hittills; 2 guld. Tråkigt nog så var det länge sedan jag var 7 år... Kan väl säga som så att ett guld i år skulle sitta rätt så fint!
Fast, jag är ju från Falun - tänkt om något hade gått fel och jag blivit Leksing, då hade jag fortfarande väntat på "mitt" första guld... =)
Ölen står framme frugan och barnen är på övervåningen nu kör vi gubbar kom igen nu BRRRRRYYYYYNÄÄÄÄÄS!!! Fan va det stör mig att jag inte har någon biljett:-((
Sen vet jag inte om Lavander är så iskall,han gjorde väl mål i sista matchen mot FBK,Lill-Ove blir perfekt att kasta in i matchen som en liten Supersub.
Ta detta nu Brynäs.. Då måste SAIK vinna 4:a av max 5 möjliga försök. Låter oerhört svårt.
Qvarre: jag har redan magsår ta mig tusan.
Ska bli intressant att höra vad Wikegård för idisslar skit ikväll.
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Bra period hittills av Brynäs tycker jag. SAIK är mer skärpta idag dock, bättre i försvarsspelet.
Johan Larsson är bäst på plan.
Och där serverar han Sunken!
Redigerad kommentar