www.brynas.se
Brynäs.Aik i läkerolen
Linström_92: Lite intressant att man börjar visa tendenser på att dra ner på offensivtänket redan under försäsongen. Det är väl målvakternas nivå som gjort att man varit tvugen att tänka om..
"Hitta tilbaka till grundspelet" skall visst vara anledningen. Frågan är då varför man skall använda ett gammalt grundspel som varit mer defensivt om man har tänkt att spelaett mer offensivt spel...
Nåja, det behöver jag inte bry mitt huvud om egentligen. Vi har ju ett hockeyorakel här som säkert kan ge "nyanserade" förklaringar om hur Cz tänker och resonerar.. ;)
"21 dagar kvar
Roger Melin och Gunnar Persson fixade guld till Brynäs våren 2009.
I kväll kommer de till Läkerolen med sitt AIK.
Det är Brynäs enda träningsmatch för säsongen, och Brynäs försöker bjuda lite på sig, se den här länken.
Synpunkter på Brynässajten, mejla på: [email protected]
Stisse Åberg, sportchef
<10>[email protected]"
Å fan, fixade Roger Melin och GP guld till Brynäs 2009..har gått mig helt förbi, men dom kanske skickade en platta Norrlands Guld..som tack för något..
Redigerad kommentar
NC tycker det är bättre, han vill inte att dom andra lagen redan på försäsongen skall känna till vårt spel :-)
Och tvärtom då. Någon spelare du vill se mer av?
– Nja, svårt att säga. Men vår nye back Mattias Ekholm har visserligen varit bra defensivt, men av honom väntar jag mig fortfarande lite mer.
-------------------------------------------
Det här låter lite oroväckande, tycker jag. Det är inte likt en tränare att gå ut och kritisera (som jag väljer att kalla det) en ung spelare från Allsvenskan. Här kan det nog hända grejer - både positiva och negativa.
Vad tänker ni?
Redigerad kommentar
Jag gissar på 1572 pers
Blir fö 4-2
*Sandin
*Lasse
*Ekholm
*Nordquist
Har en känsla att publiksiffran på 2312 kommer vara det mest glädjande ikväll,matchen slutar 2-4 till Gnaget.
Klockan 21,23 bryter helvetet löst härinne;)
Så länge som dom:
*Visar k*k
*Inte viker ner sig
*Jobbar på i ALLA byten
*Visar att man VILL
Så skiter ivf jag om dom torskar idag.
Dags att spelarna visar på vilken uppgift dom nu har i laget.
Brunkarna brunkar osv
Håller med dig på alla punkter utom den 1a, den kan jag vara utan!
Om det är Patric Blomdahl som du syftar på så är han mycket riktigt avstängd ikväll efter knätacklingen på Timrås Granath.
"Avstängd
#84 Patric Blomdahl"
Vet inte hur många som har åldern inne för att ha sett dom, men dom är ju hur sköna som helst..
Undrar om vi kommer se en mer aggressiv Blomdahl i år. Han hade somnat in i en dvala hos oss nere i vackra Göteborg. Här skulle han helt plötsligt lira hockey.
Idag är Brynäs stora chans att vinna en match på försäsongen mot elitseriemotstånd. Förra årets allsvenskar med match i benen från i går kväll är helt klart möjliga att spöa.
Målvakt
#35 Niklas Lundström
Reserv: #30 Viktor Fasth
1:a femman
#6 Dick Tärnström - #23 Jonas Liwing
#14 Daniel Rudslätt - #45 Oscar Steen - #10 Richard Gynge
2:a femman
#70 Peter Nolander - #7 Filip Olsson
#25 Johannes Salmonsson - #24 Johan Andersson - #68 Victor Ahlström
3:e femman
#37 Stefan Johansson - #12 Patrik Nemeth
#20 Daniel Bång - #13 Joakim Nordström - #TBA Mathias Franzén
4:e femman
#17 Fredrik Carlsson - #4 Mikael Österberg
#22 Mattias Beck - #33 David Engblom - #19 Tobias Ericsson
Förstemålisen Heino-Lindberg vilar. Det betyder att AIK:s tredjemålvakt (#30) rankades före Brynäs förstemålis.
Intressant att se om Gynge och talangen Nemeth kan anpassa sig till Elitseriens tempo. Tveksamt i bägge fallen.
Aha, det kanske är så enkelt det är ett besök hos optikern som behövs.
Har hänt för i dessa sammanhang....
Bjudning show fortsätter...
Huss: Få se om han kan spotta upp sig och komma över sin normala nivå på runt 85%
Blääk
Sperrle framstår som stabil i jämförelse.
Varför står inte Svedberg?
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Kul att Johan Larsson tar plats i laget igen!