Cody Franson
INTE kladda så jävligt..
Intervju
Hoppas han kan röra fötterna lite mer än mot SAIK, speciellt i uppspelsfasen...annars helt ok
Tror att vi får se en skapligt städad Holloway nästa gång dom möts.... :-)
Ska bli intressant att se hur Brynäs agerar, dvs om man värvar ersättare.
För övrigt hoppas jag att ev förhandlingar mellan Franson och Toronto strandar rejält och att han blir kvar resten av säsongen...
Bra skrivet
Cody har trots allt varit en av våra bättre backar, svag konkurrens...
Han har rejäla brister idag, men också bitar som han är unik med, fysik, räckvidd, puckbehandling, skott bl a
Tror tiden och slutspelet talar för Cody
Brynäsbloggen - www.gd.se
Gurra88:
1,44 tacklingar/match,
23:e mest i ES och 4:a i Brynäs efter Sebbe, Thure och Sunken...
Allt kan ju inte vara spektakulära open ice...i synnerhet när man måste jobba på att finna rätt tempo och placering...
tjugo8: Var det statistik som gynnade din åsikt? knappast.
Att vår största kille ligger fyra i vår interna tacklingsliga är inte något bra. Lägg därtill att en av dem som ligger före är hälften så stor(sebbe)
1,44 per match. Tycker han utan problem ska ligga på det dubbla med hans storlek. Annars är den som sagt bara till hans nackdel.
Lycka till att hitta en bättre back i dagens läge.
Gurra88:
Jo, den gynnade min åsikt
Betänk även att Brynäs tacklar 17% mer än 2:a lag i ES och +32% vs snittet
Jag ser nödvändigtvis heller inte ett absolut samband mellan storlek och antal tacklingar, såsom du gör
tjugo8: absolut.. Men har vi en kille som är typ 2 meter ochh 100 kg så ska han tackla mer än en kille som är 1,70 och 75 kg.. (höftade)
Hans storlek blir bara till hans nackdel om han inte kan använda den
Att vinna närkamper pga överlägsen storlek & styrka och ha bra räckvidd är tydligen ingen fördel i din bok... Grattis, eller nåt.
Redigerad kommentar
Peja: När sa jag det? Hitta inte på dina egna sanningar.
Men han borde utan problem vara etta i brynäs. Han har problem med det mesta tycker ja. Han är bra på en sak, slå öppnande pass, 1 av 10.. resten går till icing
Sen måste jag lägga till att han ligger 12a i Elitserien före backar som Sanny L, Torph och Bertilsson för att nämna några...
"Han är bra på en sak, slå öppnande pass, 1 av 10.. resten går till icing"
Det är bara att skicka in ditt CV till en NHL-klubb som söker nya scouter. Det låter ju som en pricksäker beskrivning av en NHL-mässig spelare.
Redigerad kommentar
Gurra88: "Han är bra på en sak, slå öppnande pass, 1 av 10.. resten går till icing"
Beror också på att våra forwards inte förstår/kan ta emot de hårda, snabba pass som kommer från hans klubba...
Huss: Så vad togs han hit för? Jag antar hans offensiva spel. Hur bra tycker du att det varit?
De du nämner ska han ligga före. Även före Sunken.
Nu väntar vi bara på nåt i stil med "Franson måste vara den sämsta back som Sundlöv nånsin ställt på isen"....
Peja: Han är säkert NHL-mässig, även att han även där hänger på gränsen. Mycket tveksam att någon vill ha honom, men jag hoppas.
Han är inte urusel, men medelmåtta, och jag antar att han inte spelar gratis. Så visst kan vi få nått bra mycket bättre.
Antar att Sundlöv tog hit honom för hans offensiva kvalitéer? De har lyst med sin frånvaro.
Det där skottet man talar om, hur ofta har vi sett det? Kan fan räkna de tillfällena på en hand.
Vi får se om det kan bli bättre nu när Lauritzen spelar där, och Enterfeldt tar hans plats i den första.
Redigerad kommentar
Vad är det för jävla avslut idag?
Mitt i magen i öppna lägen gång och gång.