1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778959 inlägg · 7967 ämnen

Ekholms ersättare - Jonas Holös?


Sv: Ekholms ersättare - Jonas Holös?

Gurra88: "Aldrig varit imponerad av Holös.. inget fan av någon norsk hockeyspelare över huvudtaget för övrigt.."

Jamen, det det där lät ju jätteseriöst hörrudu.
Totalsåga ett helt lands ishockeyspelarkår enbart pga nationalitet och inget annat.
Sen är det kanske inte så konstigt att du inte varit imponerad av Holös, eftersom det är svårt att se på texttv hur han agerar på isen...


Sv: Ekholms ersättare - Jonas Holös?
70 Rodrigues: Hehe, ja skämt åsido: TJ lider nog mest själv av svackan han verkar vara inne i för tillfället.
Har aldrig sett honom så HÄR dålig sen han kom till Brynäs.
Men som sagt: alla har sina svackor, gäller bara att jobba sig ur skiten.
Som ditt kära FBK med CZ nu verkar ha gjort...   ;-))

Sv: Ekholms ersättare - Jonas Holös?
Huge:" Känns som att TJ slumrat in en aning i trygg förvissning om att han ändå inte blir bänkad, då vi för tillfället inte har nån tillräckligt bra ersättare som skulle kunna få honom att vakna till"

Håller med dig, TJ ser fan lite trött ut där han står o hänger i båset, lite tidigt att snacka om ersättare dock ;-)

Sv: Ekholms ersättare - Jonas Holös?

Zzz: "Hoppas nu att det är på att kontraktet är på två eller tre år och inte bara över denna säsong."

Vore förstås en ultimat lösning men i första hand måste man fokusera på att få hit karln så fort som möjligt, även om det kostar ett ev dyrt ensäsongskontrakt.
Osäkerheten kring Ekholm sprider sig till hela laget, som det känns.
Tror definitivt att en spelare som LJ skulle må bra av att det kom nån klippa därbak som gör att han kan slappna av lite samtidigt som han återigen får lite konkurrens som tilltänkt försteback.
Känns som att TJ slumrat in en aning i trygg förvissning om att han ändå inte blir bänkad, då vi för tillfället inte har nån tillräckligt bra ersättare som skulle kunna få honom att vakna till.


Sv: Ekholms ersättare - Jonas Holös?
Gurra88: Espen Knutsen? Patrick Thoresen?


Sv: Ekholms ersättare - Jonas Holös?
Aldrig varit imponerad av Holös.. inget fan av någon norsk hockeyspelare över huvudtaget för övrigt.. inga namn.

Men hur som helst en kille i rätt ålder som fortfarande vill framåt.. Absolut ingen offensiv klippa. Men det vi behöver mest är väl nån som styr upp i hönsgården där bak.

Sv: Ekholms ersättare - Jonas Holös?
Zzz: Sant ;-)

Sv: Ekholms ersättare - Jonas Holös?
70 Rodrigues: Visst är det så, men det ska mycket till för att han inte ska platsa i Brynäs =)

Sv: Ekholms ersättare - Jonas Holös?
Zzz: 1+1 kan ju vara bra, dumt o binda upp om han suger, kan nog passa Holös också om han vill bli proffs igen. NHL klausuler finns det ju men jag vet inte hur det ser ut om han skulle vilja lämna för KHL, Schweiz eller något annat lag i Europa?

Redigerad kommentar


Sv: Ekholms ersättare - Jonas Holös?
70 Rodrigues: Känns som ett bra och realistisk alternativ. Bra defensivt och kan spela PP dessutom och det skadar inte. Hoppas nu att det är på att kontraktet är på två eller tre år och inte bara över denna säsong.

Redigerad kommentar


Sv: Ekholms ersättare - Jonas Holös?
arnio: Jag hoppas att du inte är allvarlig nu.

Sv: Ekholms ersättare - Jonas Holös?
70 Rodrigues: Sen finns ju Hansen i truppen också och han kan ju fungera som tolk.

Sv: Ekholms ersättare - Jonas Holös?
Burken:*ASG*

Sv: Ekholms ersättare - Jonas Holös?
DavyDjoos: Vi har ju redan Jonsson på lån från damlaget så varför inte en till.

Sv: Ekholms ersättare - Jonas Holös?
70 Rodrigues: Ja, varför inte - kanske kan ställa upp med hela damlaget som ett statement... Borde ge diskussionen en ny nyans och fart...

Sv: Ekholms ersättare - Jonas Holös?
DavyDjoos: Ja det verkar ju vara tacklingsförbud nu så bli inte förvånad om vi får se Holös syrra i herrlaget snart ;-)

Sv: Ekholms ersättare - Jonas Holös?
70 Rodrigues: Ja 95kg är tungt att möta... ;)
Men, även om jag inte minns honom tydligt, så har jag också för mig att han var bra då jag såg honom... En tung, rörlig back med bra spelförståelse och med styrkorna i det defensiva låter ju rätt...

Dock en fara i dessa tider att vara tung, kan ju hamna i situationer där disciplinnämnden ger slumpvis avstängning - verkar ju populärt nu...

Sv: Ekholms ersättare - Jonas Holös?
DavyDjoos: Defensiv o tung att möta, han var bra i FBK.

Sv: Ekholms ersättare - Jonas Holös?
70 Rodrigues: Fint, dubbla budskap... ;)
Men, är Holös svaret på backsidan? Kanske, kanske inte - någon som har mer koll på hans styrkor och svagheter? Hur har han presterat post-Färjestad?

Sv: Ekholms ersättare - Jonas Holös?
DavyDjoos: Sorry, satt o skrev när du lade upp länken :-(


« · 1414663

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
{Tommy}: Vore tråkigt om du lämnade Tommy. Många som uppskattar dig härinne
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)