Ekholms ersättare - Jonas Holös?
Angående Holös så gjorde nog Sundlöv rätt i att inte bjuda över Växjö och erbjuda en monsterlön då Holös inte direkt är någon Mange Johansson direkt. Sen kan man ju tycka att Sundlöv kunde säga något i stil med att Holös inte är värd hur mycket som helst i stället för att säga att Brynäs inte har råd.
nu är du som en närking igen, fan har Jämtin kikat in här och läst inläggen :) var glad att brynäs gör sina misstag vad som gäller spelare och ekonomin vad skulle du annars gnälla på. Ibland blir du för mkt bara, du har en hel del poäng i det du säger men säg 10% av det du vill säga och folk kanske börjar lyssna.
Det går dock inte att jämföra Växjö med AIK anser jag. AIK gjorde det oerhört bra med sina förutsättningar och utan stjärnvärvningar. Det var inte illa att gå till semi, men å andra sidan var man två mål från kvalserien om jag inte minns fel.
Växja satsar och utgången går bara att summera efter säsongen och bokslut:) Jag är då oerhört glad att inte Brynäs erbjöd Holös dessa nästan löjliga summor, det är ingen världsback vi pratar om här.
I övrigt är det en helt sjuk lön holös får, men så länge det täcks inom ramarna så ser jag inte nått problem i det.
Känns som en stadig analys om att de till slut hamnar i kvalserien...
Redigerad kommentar
Förstår inte vad du tycker...?
Om vi antar att uppgifterna om lönen stämmer
Var det då bra eller dåligt av Brynäs att inte bjuda 473001 kr?
Räcker med att svara Bra / Dåligt
Sen kan man leva i sin egen bubbla och snacka om guld osv.. varför inte bli första laget att landa på månen
Gurra88: "Jag säger det igen, jag är inte särskilt imponerad av Holös så grämer mig inte särskilt mycket."
Kanske det, men tänk vad Växjös sportchef måste gräma sig just nu.
Om han bara hade ringt dig och frågat ifall Holös är nåt att ha, så hade man ju aldrig värvat norrmannen.
Du har ju faktiskt sett hela 15 matcher med Holös inblandad (visserligen bara på texttv, men ändå...) och såna goda grundar att bilda sig en uppfattning på måste man faktiskt respektera och ta på allvar.
Jag menar, en sportchef som värvat spelare som Iggulden, Heikkinen, Gerber, Kallio och Brad Moran har ju verkligen visat vilken dåligt scout man varit.
Så Holös kommer säkert att bli en lika stor flopp som dessa spelare blivit, ska du se....
Och i Holösfallet har Evertsson ett trumfkort: pengarna.
Grämer mig fortfarande att dom tyvärr varit det enda lag som kunnat matcha oss, inte ens topplagen har kunnat hänga med den här gången.
Sen får vi väl se om det håller med en förstafemma som ska göra allting framåt. Dom lever fortfarande i nåt som kan kallas smekmånad, som det känns. Vad händer när Iggulden & Co blir lite slitna och övriga vattenbärare ska ta över produktionen?
Säger inte att dom kommer att misslyckas, bara att man kanske ska vänta lite och se hur det ser ut när ES maratonlopp börjar gå mot slutet.
Som nån sa: det är inget sprinterlopp utan ett lopp där det gäller att disponerar krafterna på ett smart sätt.
Helt riktigt , Evertsson är grym. Jag skulle bytt honom mot sundlöv 7 dagar i veckan .. Men vi skulle förmodligen få betala en jävla mellanskillnad till Växjö och de pengarna har vi inte.
Host host ;-)
Vore riktigt härligt värvning!! självklart vi har mycket forwards, men skador och avstängningar kommer dyka upp. JVM kommer osv.. Så går det att få hit honom relativt billigt så är det ett måste!!!! Synd att behöva bänka wännström eller Rodhin nu när dom entligen börjar komma igång!
Men Brendl kan vara skillnaden på SM Guld och inte.. Seriöst.
Ekholm tillbaka, spelar förmodligen inte gratis.
Sen kräver vissa ytterligare 1 defensiv back plus Brendl.
De seriösa och realistiska förslagen haglar...
Å andra sidan: om Sundlöv kan trolla med knäna och få fram medel så inte mig emot...