En ev. kvalserie..
« Föregående · 495000 Till forumet
Sv: En ev. kvalserie..
Ahlbom: Jo jag förstod att du syftade på den men vi får väl nästan hoppas att det inte upprepar sig... tycker vi hade nog med svängdörrar senast FBK gästade... :)
Sv: En ev. kvalserie..
Brynäsare: påminn mig inte om den matchen snälla!!!! hehe vill inte komma ihåg den ;)
Sv: En ev. kvalserie..
Ahlbom: Japp, det är Rådbjär som dömmer ikväll:
Brynäs IF - Mora IK
HD Ulf Rådbjer, Tumba
LM Nicklas Smedman, Huddinge
LM Peter Lyth, Tullinge
Brynäs IF - Mora IK
HD Ulf Rådbjer, Tumba
LM Nicklas Smedman, Huddinge
LM Peter Lyth, Tullinge
Sv: En ev. kvalserie..
claesw: med risk för att bli ihjälslagen så kanske ska prova med Jokela i mål idag då? ;)
Sv: En ev. kvalserie..
claesw: Ja dom lyckades hålla tätt bra då men jag menade när vi började närma oss dom målmässigt.
Sv: En ev. kvalserie..
claesw: Menar du Mora-matchen? Jag menar FBK-matchen och så vitt jag minns gjorde vi inga mål förrrän 1-3 eller vad det var?
Sv: En ev. kvalserie..
claesw: håller med om mora matchen men efter time outen rasade vi ihop totalt
Sv: En ev. kvalserie..
Ahlbom: OK hade för mig det var Kyrö men så kanske det var... länge sedan nu.
Sv: En ev. kvalserie..
claesw: hade för mig det jag med det var jäkla mycket skriverier om den matchen och om Jonsson då
Sv: En ev. kvalserie..
Finns det ett mer positivt och optimistiskt forum än detta? Knappast. Och det för att vi värvat en bänknötare från ett konkurrentlag resten av säsongen + en bänknötare i en vecka. Och så förstås två hyfsade NHL-spelare. Dom sista kommer bli guld värda i kvalet och kan, om dom är tillräckligt motiverade, bli tungan på vågen. Det är bara att hoppas att inte mif toppar våra värvningar. På "pappret" är McEachern en riktigt vass värvning. Måtte det inte bli fler såna.
Upphör lockouten är det inte omöjligt att Wernblom & co. knycker förstaplatsen medan mif och Brynäs får slåss om sista elitserieplatsen. Vår defensiv utan Sulku och proffsförstärkningar räcker knappast till mot dom bästa allsvenskarna. Fortsätter lockouten har både Brynäs och mif:s chanser ökat i och med dom senaste värvningarna. Brynäs elitseriestatus hänger på att lockouten fortsätter. Vem hade trott det för ett par månader se´n?
Myten om att dom sämre elitserielagen är överlägsna dom allsvenska topplagen har tydligen upphöjts till sanning. Det är möjligt att Elitseriens bottenskikt är bättre än Allsvenskans topplag men det måste nå´n ha missat att informera Kvalseriens deltagare om för dom skiter fullständigt i den sanningen. Dom senaste 9 åren har i snitt 1 elitserielag åkt all världens väg i kvalspel mot "mediokra" allsvenska lag.
1996 - 1 ES-lag åker ur
1997 - 0
1998 - 1
1999 - 1
2000 - 2
2001 - 2
2002 - 1
2003 - 0
2004 - 1
KÄMPA BRYNÄS!
Upphör lockouten är det inte omöjligt att Wernblom & co. knycker förstaplatsen medan mif och Brynäs får slåss om sista elitserieplatsen. Vår defensiv utan Sulku och proffsförstärkningar räcker knappast till mot dom bästa allsvenskarna. Fortsätter lockouten har både Brynäs och mif:s chanser ökat i och med dom senaste värvningarna. Brynäs elitseriestatus hänger på att lockouten fortsätter. Vem hade trott det för ett par månader se´n?
Myten om att dom sämre elitserielagen är överlägsna dom allsvenska topplagen har tydligen upphöjts till sanning. Det är möjligt att Elitseriens bottenskikt är bättre än Allsvenskans topplag men det måste nå´n ha missat att informera Kvalseriens deltagare om för dom skiter fullständigt i den sanningen. Dom senaste 9 åren har i snitt 1 elitserielag åkt all världens väg i kvalspel mot "mediokra" allsvenska lag.
1996 - 1 ES-lag åker ur
1997 - 0
1998 - 1
1999 - 1
2000 - 2
2001 - 2
2002 - 1
2003 - 0
2004 - 1
KÄMPA BRYNÄS!
Sv: En ev. kvalserie..
Brynäsare: Det är en fin linje mellan pessimist och realist, speciellt i nuläget. Vi ska inte ha alltför höga förhoppningar på nyförvärven.. låt oss avvakta och se vad de kan göra för Brynäs...
Sv: En ev. kvalserie..
Lilljanne: Har en god vän i Montreal och skickade ett mail för att höra om han visste något om "Frodo" Bergeron. Jag borde vetat bättre. I Kanada vet alla allt om alla hockeyspelare. Så här skriver han:
"You will love this guy. He is a young, small defencemen but he is a very good skater and smart hockey player. He should have an easier time making the transiton to a European ice surface. However, he has difficulties handling big NHL forwards. No one expected him to crack Edmonton`s line-up because of his size, but he turned out to be one of their best defenseman. I believe he led Edmonton defensemen in points. He will be good on your power play."
Låter inte helt fel.
"You will love this guy. He is a young, small defencemen but he is a very good skater and smart hockey player. He should have an easier time making the transiton to a European ice surface. However, he has difficulties handling big NHL forwards. No one expected him to crack Edmonton`s line-up because of his size, but he turned out to be one of their best defenseman. I believe he led Edmonton defensemen in points. He will be good on your power play."
Låter inte helt fel.
Sv: En ev. kvalserie..
Mickis: Frodo ska spelas tillsammans med någon större kille som kan röja, så att han själv kan stå för det konstruktiva spelet. Jag tycker han låter ganska lik Sulku i stil och storlek; en liten ettrig anfallsvillig back.
Sv: En ev. kvalserie..
Jompe: Frodo och Melkersson som backpar, oj nu får jag nog vakna..=)
Vi har hittills i år haft tur med våra temporära backförstärkningar, hoppas trenden håller i sig.
Sv: En ev. kvalserie..
Får Malmö denna kedja: McEachern-Riihijärvi-Guerin så blir det inte kul med nuvarande backbesättning...fyfan jag får magsår...ehh rättelse...mitt magsår blir värre.
Sv: En ev. kvalserie..
Gusten:
Brynäs, Malmö, Leksand, Skellefteå, Rögle i kvalserien. Vilket getingbo, undrar vilka som blir etta och två.
Jag röstar på Brynäs & Leksand.
Brynäs, Malmö, Leksand, Skellefteå, Rögle i kvalserien. Vilket getingbo, undrar vilka som blir etta och två.
Jag röstar på Brynäs & Leksand.
« Föregående · 495000