ES-premiär 13/14 Läxsand-BRYNÄS, det Allsvenska återtåget!
Davey_22:
Jag tar inte ansvar för Patrik han verkar i psykisk obalans, till skillnad från mig så alla leksingar är inte som honom så dra inte alal över en kant.
Redigerad kommentar
Johan Norrström:
Tack, äntligen någon som vet vad en rekonstruktion handlar om. Kan vi vara överens om att Leksand gjorde det enda rätta nu för att undvika Konkurs?
Johan Norrström:
Vad vill du ha sagt med ditt inlägg?
Är det ett citat, eller?
Fantastisk meningsbyggnad och några härliga särskrivningar där. Fortsätt ge oss vatten på kvarn du.
Jo där av citattecknet. :)
Vad vill jag ha sagt? Att det är förvånansvärt lätt att komma undan flera års systematiskt slarv med ekonomin. Samtidigt kan man ju inte lasta hela föreningen och dess supportrar för några personers slarv och fiffel. Efterlyser hårdare regelverk och lagar i framtiden. Den här typen av tveksamma affärer och trolleri med skattepengar måste få ett stopp. Detta gäller oavsett vilken klubb vi för på tal.
Johan Norrström:
Idrottsföreningar har som en HELHET höga krav på sig att vara goda, etiska samhällsrepresentanter, i grund o botten kontrollerade av ansvarstagande medlemmar
Man kan inte göra det så enkelt att säga att "det där felet gjordes ju av sportchef eller ekonomichef eller VD...men jag, jag håller ju mest på högerforwarden i 2:a femman"
Om LIF-medlemmarna vid årsmöte el dyl hade visat 1% av energin från läktaren hade de sannolikt skött sig som en klubb ska göra o inte ta till sista/pinsamma/oetiska/regelvidriga (?) alternativet rekonstruktion
2008 fick föreningen Brynäs/styrelsen en rejäl uppsträckning vid årsmötet, sedan dess har vi unika 5 raka år med positivt ekonomiskt resultat...Get the picture...?
Zappaholic:
Du tycker uppenbarligen inte att det är ok att betala skatt åt Leksands IF men är det är ok att betala skatt för detta?
Redigerad kommentar
Redigerad kommentar
Själv tycker jag att Leksands överskott borde skänkas till ytterligare renoveringar av Stenhammar
Gurra88:
Hockeyoraklet har talat ;)
Skämt å sido det finns inga segrar som är skönare än dom som kommer mot Brynäs. Ställer ni Rahm i mål så vinner vi ;)
Redigerad kommentar
Zappaholic:
Håller med om att Leksand är onödiga , vi är lite som en blindtarm. Alla vet att det finns men ingen vet varför? Var det så du menade? ;)
Carl Lejonkräk:
Tänk att det förvånar mig inte att du inte vet det. Vi har Alsenfelt och Gistedt som jag håller som båda bättre än Rahm , Honken är dock när han är som bäst bättre än båda våra så det jämnar ut sig ;)
Redigerad kommentar
Vad menar du? Sundlöv gör ju aldrig fel. Puckplanket Rahm är bara en late bloomer. :)
Johan Norrström:
Ingen tavla utan Rahm.
mattias - 74:"Vi har Alsenfelt och Gistedt som jag håller som båda bättre än Rahm"
Ahlsenfeldt imponerade storligen i Modo, vilken keeper!!
Carl Lejonkräk:
Har du kollat upp hur mycket han spelade i MoDo? I Lakers och i Leksand har han varit absolut formidabel. Tror han kommer få sitt riktigt stora genombrott i ES kommande säsong. Kan bli nyckeln till om vi skall klara oss från kvalserien eller kanske rentav nå slutspel.
Leksand har åtminstone två målvakter som känns spännande och som är på uppgång. Annat än vad man kan säga om Rahm/Honken.
Redigerad kommentar
Exakt 3 jävla sommarmånader kvar...
Tar gärna hjälp o hålla koll efter biljettsläpp...eftertraktade plåtar tro???
Det är väl ändå stor humor att Leksands IF:s nye ekonomichef kommer från..tam-ta-ram...Leksands Sparbank. Övergångssumman: 25 milj kr.
Nåja nåja. Du är inte direkt ishockeyns Saida Andersson du heller. :)
Jo nog har det varit spännande när Rahm vaktat kassen alltid. Eller blandar jag ihop det med skräck och nervositet ? :)
Jo ibland lär man ta det man får.
Redigerad kommentar
Rahm däremot.. Jag kan lova att jag ska köpa en Leksand tröja med Rahm på ryggen om han skulle imponera kommande säsong och ens komma över 90,5 i räddningsprocent. Otroligt svajig förra säsongen och ser tyvärr ingen potential i honom överhuvudtaget.
Ett utav Mickes sämsta köp genom tiderna. Tänk er denna förstakedjan i Mickes favoriter:
Rahm( Jamie Ram)
Skoog-Svanberg
Wanvig-Arnason-Vas
Redigerad kommentar
Brynäslegenden: Den som Lever får se, men varför sponsra tiggarna med en tröja?
Köp en brynäströja med Rahm på ryggen om han kommer över 90,5% istället.
Resa bokningsbar
Mitt tips: 1-7
Ollas 3
Scott 2
Kilas 1
Elias 1
Va? Gör inte Svett något mål?
Så här vill jag se laget mot Leksand. Räknar med att Lindholm stannar ;-)
Målvakter: Holmqvist(Johansson)
1:a Gunderson-Bertilsson Scott-Lindholm-Harju
2:a Sundqvist-Kilström Sweatt-Enterfeldt-Rödin
3:e Persson-Djoos Brodin-Lindgren-Ollas
4:e Jakobsson-Nörstebö Molin-Granström-Thuresson
Extra: Lauritzen och Löf
Nordan kan stanna hemma.
Hoppas såklart att Molin och Lindgren övertygar, direkt slåss om platserna på sportslig grund, och Nordan och Lauritzen får kämpa sig tillbaka till bidragande roller i laget, det vore sunt utvecklande för truppen...
70 Rodrigues: Gamla meriter spelar förstås in. Om två slåss om en plats och den ene har gamla meriter och den andre inga meriter så väger de gamla meriterna tungt. Molin och Lindgren får vi hoppas på men de har en bit kvar till att peta Lauritzen och Nordan vill jag tänka. Vi får hoppas på en sund konkurrens om platserna som faktiskt kan gynna både skadebenägna äldre spelare och yngre orutinerade förmågor.