Eventuell centerförstärkning? vill vi ha honom? ;)
« Föregående · 909074 Till forumet
Sv: Eventuell centerförstärkning? vill vi ha honom? ;)
raklång rackham: Hoppas Lindbäck får spela hela säsongen i Almtuna och efter det gå in som en av två keepers i Brynäs nästa säsong.
Förhoppningen finns. Men historien, i alla fall under 00-talet, talar emot att en junior lånas ut från Brynäs för att därefter som förstasäsongssenior ta en plats i startuppställningen i Brynäs Elitserielag. Grabbarna brukar dippa ned i Tierp, Skutskär, Valbo, Håik osv. Motbevisa statistiker!
Förhoppningen finns. Men historien, i alla fall under 00-talet, talar emot att en junior lånas ut från Brynäs för att därefter som förstasäsongssenior ta en plats i startuppställningen i Brynäs Elitserielag. Grabbarna brukar dippa ned i Tierp, Skutskär, Valbo, Håik osv. Motbevisa statistiker!
Sv: Eventuell centerförstärkning? vill vi ha honom? ;)
Bäckström fick som sagt byta omgivning till den match mot Carolina som just nu pågår och står 0-0 med knappa 6 minuter kvar av första perioden.
For Washington:
Forwards
43-Fleischmann, 19-Backstrom, 36-Bouchard
18-Pettinger, 15-B. Gordon, 17-Clark
21-Laich, 39-Steckel, 27-Clymer
56-Bourque, 57-Wilson, 50-Motzko
Defense
9-Pollock, 78-Boumedienne
4-Erskine, 52-Green
47-Alzner, 73-Godfrey
Goaltenders
1-Johnson
30-Neuvirth
For Washington:
Forwards
43-Fleischmann, 19-Backstrom, 36-Bouchard
18-Pettinger, 15-B. Gordon, 17-Clark
21-Laich, 39-Steckel, 27-Clymer
56-Bourque, 57-Wilson, 50-Motzko
Defense
9-Pollock, 78-Boumedienne
4-Erskine, 52-Green
47-Alzner, 73-Godfrey
Goaltenders
1-Johnson
30-Neuvirth
Sv: Eventuell centerförstärkning? vill vi ha honom? ;)
Efter 14.10 åker Bäckström ut för en holdingutvisning och Hurricanes får ett PP-läge.
Sv: Eventuell centerförstärkning? vill vi ha honom? ;)
Bissett19: Även Boumedienne fick göra poäng i nattens match. Lite statistik i länken.
Sv: Eventuell centerförstärkning? vill vi ha honom? ;)
Paddan:
O här är Bäckis första kasse för Caps.
Länk.
O här är Bäckis första kasse för Caps.
Länk.
Sv: Eventuell centerförstärkning? vill vi ha honom? ;)
Bissett19:
bäckis har nu genomfört sina 2:a tränings match denna i samma kedja som nyllet och klepis . bäckis fick vid några tillfällen beröm för bra backcheckande spel som avstyrde farligheter för ottawa . kommentatorn sa oxå att han hade svårt se att bäckis skulle hamna i farmen utan var relativt övertygad bäckis skulle vara med i caps trupp när säsongen startar .. bäckis fick 20 min speltid med speltid i både PP och PK , tekade 2 ggr och vann båda
5-4 till ottawa slutade matchen . bäst i washington en ex rangers spelare , nej det inte nyllet jag menar utan backen tom poti och bästa ottawa spelare målvakten brian elliot
warhawks matchrapport mitt i natten
bäckis har nu genomfört sina 2:a tränings match denna i samma kedja som nyllet och klepis . bäckis fick vid några tillfällen beröm för bra backcheckande spel som avstyrde farligheter för ottawa . kommentatorn sa oxå att han hade svårt se att bäckis skulle hamna i farmen utan var relativt övertygad bäckis skulle vara med i caps trupp när säsongen startar .. bäckis fick 20 min speltid med speltid i både PP och PK , tekade 2 ggr och vann båda
5-4 till ottawa slutade matchen . bäst i washington en ex rangers spelare , nej det inte nyllet jag menar utan backen tom poti och bästa ottawa spelare målvakten brian elliot
warhawks matchrapport mitt i natten
Sv: Eventuell centerförstärkning? vill vi ha honom? ;)
WarhawK:
Hoppas han floppar så vi kan se honom i BIF snart
Hoppas han floppar så vi kan se honom i BIF snart
Sv: Eventuell centerförstärkning? vill vi ha honom? ;)
GävleLasse: Nej, Jakob är son till Jan-Erik Silfverberg.
Jag är som bekant litet trög så jag tar detta igen.
901013 Jakob Silfverberg, center, rightare!, 183-83; son till Jan-Erik Silfverberg.
890127 Joakim Silfverberg, back, rightare!, 181-82; son till… Son of a Gun?
Jag är som bekant litet trög så jag tar detta igen.
901013 Jakob Silfverberg, center, rightare!, 183-83; son till Jan-Erik Silfverberg.
890127 Joakim Silfverberg, back, rightare!, 181-82; son till… Son of a Gun?
Sv: Eventuell centerförstärkning? vill vi ha honom? ;)
20 Lindgren: de är väl bröder så det löser väl sig självt... eller?
Sv: Eventuell centerförstärkning? vill vi ha honom? ;)
GävleLasse: Dåligt av Brynäs att behöva 2.22 på sig i 3:e ;-)
| 42.22 | 2 - 4 EQ | BIF | 29. ALCÉN, Johan | |
| (3. ERIKSSON, Rickard | ||||
| 8. HASSEL, Morgan) | ||||
Sv: Eventuell centerförstärkning? vill vi ha honom? ;)
65selander: Ja det var lite dåligt, jag ska ta upp detta med Mats Bäcklin...
« Föregående · 909074
Vi får se vad som händer. Jag skulle inte bli förvånad om #19 spelar i Brynäs innan jul. Jag tror att han skulle utvecklas mer som spelare om han gjorde det istället för att gnugga i en tredjekedja.
Alternativet vore ju förstås om han spelade ytterforward.