Final
« Föregående · 1823744 · Nästa » Till forumet
Sv: Final
{7057}:
För att inte tala om utvisningen för felaktig handstoppning.
Jag tycker dessutom att Brynäs har blivit ganska hårt straffade gällande för många spelare på plan.
Det är ju nästan tragikomiskt att Zab åker ut för osportsligt uppträdande när domarna var de som verkligen visade prov på osportsligt uppträdande.
Undrar om domarna är glada över att ha besegrat Brynäs på bortaplan?
För att inte tala om utvisningen för felaktig handstoppning.
Jag tycker dessutom att Brynäs har blivit ganska hårt straffade gällande för många spelare på plan.
Det är ju nästan tragikomiskt att Zab åker ut för osportsligt uppträdande när domarna var de som verkligen visade prov på osportsligt uppträdande.
Undrar om domarna är glada över att ha besegrat Brynäs på bortaplan?
+ 2
Sv: Final
Lite tankar...
... Vi är ett starkare lag än HV71, och har så varit i tre av fyra finalmatcher. Väldigt märkligt tapp idag, men visst känns den otroligt befängda utvisningen på Zab som en vändning i matchen där HV får PP och mer fart på grillorna.
... Jesper Jensens första fem minuter i detta slutspel var magiska – efter det har han inte varit något annat än usel. Obefintligt passningsspel, märkliga beslut och mängder av avslut trots att han är en ytterst medioker skytt. Sorgligt att se...
... men samtidigt har ju andra klivit fram, och det ordentligt. Zaborsky – vilken jävla snubbe! Snacka om succécomeback. Ikonen på det, och vi har en duo som till 100% ska finnas med i truppen även nästa säsong. Kilström är självklart självskriven där med.
Jag tror att vi kommer komma stärkta ur detta. Jönköping-spöket försvann senast, och alla vägar ligger öppna mot en ny bortaseger.
Det var ju inte så pjåkigt det här ändå, nu kan vi ju avgöra HEMMA!
... Vi är ett starkare lag än HV71, och har så varit i tre av fyra finalmatcher. Väldigt märkligt tapp idag, men visst känns den otroligt befängda utvisningen på Zab som en vändning i matchen där HV får PP och mer fart på grillorna.
... Jesper Jensens första fem minuter i detta slutspel var magiska – efter det har han inte varit något annat än usel. Obefintligt passningsspel, märkliga beslut och mängder av avslut trots att han är en ytterst medioker skytt. Sorgligt att se...
... men samtidigt har ju andra klivit fram, och det ordentligt. Zaborsky – vilken jävla snubbe! Snacka om succécomeback. Ikonen på det, och vi har en duo som till 100% ska finnas med i truppen även nästa säsong. Kilström är självklart självskriven där med.
Jag tror att vi kommer komma stärkta ur detta. Jönköping-spöket försvann senast, och alla vägar ligger öppna mot en ny bortaseger.
Det var ju inte så pjåkigt det här ändå, nu kan vi ju avgöra HEMMA!
+ 8
Sv: Final
Skandal att de tar utvisningen...
Är ändå ingen ursäkt för att släppa in tre raka mål på några minuter och va helt under isen. Visst är det säkerligen en del av att HV vänder men vi höll tätt i BPt som följde. Har man tagit sig till SHL-final borde man fått ett domslut emot sig förr.
Rautio bjuder inte på någon superinsats men gör ingen tavla heller.
Jensen kan heller inte ensam lastas för förlusten, som vissa vill hävda.
Godkänd insats innan 3-3 sen rasar ju alla ihop, helt ofattbart. Vissa mer än andra men ändå är det ju ALLA som är för dåliga, inte två eller tre. Klaga på Gunderson tar ändå priset...
Är ändå ingen ursäkt för att släppa in tre raka mål på några minuter och va helt under isen. Visst är det säkerligen en del av att HV vänder men vi höll tätt i BPt som följde. Har man tagit sig till SHL-final borde man fått ett domslut emot sig förr.
Rautio bjuder inte på någon superinsats men gör ingen tavla heller.
Jensen kan heller inte ensam lastas för förlusten, som vissa vill hävda.
Godkänd insats innan 3-3 sen rasar ju alla ihop, helt ofattbart. Vissa mer än andra men ändå är det ju ALLA som är för dåliga, inte två eller tre. Klaga på Gunderson tar ändå priset...
Sv: Final
noBeard: Den allmänna attityden mot Brynäs är väldigt nedlåtande tycker jag bland skribenter, TV-reportrar och andra. Det fokuseras allt som oftast på det lag vi möter tycker jag. Wennerholm i Aftonbladet, Renberg och Andersson på SVT, Granqvist på Cmore som exempel, alltid verkar det vara så givet att det är Brynäs som är the underdog, vilka man än möter och det är så överraskande/sensationellt om Brynäs gör mål eller vinner matcherna. Får utslag av detta.
+ 3
Sv: Final
{5647}: Jag är rätt säker på att det handlar om NÄR en spelare hånar på det här sättet. Domarna är nog rätt givmilda och släpper mkt vid avblåsningar och även under spelets gång sas.
Nu skedde det i samband med ett mål, ngt man ser allvarligare på.
Plus att provokationen sker med lite för överdriven gest sas, hade nog inte blivit nåt om Zab bara nöjt sig med att bara säga nåt och undvikit att vända sig mot bänken och jubla/geista mot spelarna.
Oavsett är det en pinsam tvåa att ta i ett känsligt läge i en final.
Nu skedde det i samband med ett mål, ngt man ser allvarligare på.
Plus att provokationen sker med lite för överdriven gest sas, hade nog inte blivit nåt om Zab bara nöjt sig med att bara säga nåt och undvikit att vända sig mot bänken och jubla/geista mot spelarna.
Oavsett är det en pinsam tvåa att ta i ett känsligt läge i en final.
« Föregående · 1823744 · Nästa »