Final
« Föregående · 1821742 · Nästa » Till forumet
Sv: Final
Brynäsgubbe: Man lärde sig nåt nytt nu på slutet. Edlund kan kommentera, stå upp och applådera samtidigt. Duktig kille.
+ 1
Sv: Final
{363}: Självklart inte Tommy, men utan Bertilsson o Fälth så är vi släta mot HV...men nu skiter vi Edlund o Wikegård som tror på HV ..givetvis...nästa vinner vi hemma som tidigare under säsong, 2 skitmål fick HV, 2 var helt rättvisa....Brynäs jobbade bra ändå, 31-27 i skott till HV ger ju ändå en fingervisning på hur jämna lag det är...men vi får inte förlora hemma dock nästa.....vinna, vinna, vinna 18 april i Gavlerinken
+ 1
Sv: Final
Rumpelstiltskin: Religon överhuvudtaget är patetiskt! Men att se en massa fans med kors runt halsen stå och vråla är bara pinsamt!
+ 12
Sv: Final
Ska börja med att säga att jag tycker vi gör en godkänd första match efter den urladdningen mot Frölunda senast.
Det är så små marginaler som avgör OCH kommer avgöra matcher.
En solklar femma på Persson hade kunnat göra otroligt mycket i en sådan här match.
Helt jävla sjukt att inte Stålbergs tackling togs upp och OM nu inte Perssons skulle tas upp är det på fullaste allvar dags att ta tag i domarna. För så här får det tamejfan inte fortsätta.
Det är så små marginaler som avgör OCH kommer avgöra matcher.
En solklar femma på Persson hade kunnat göra otroligt mycket i en sådan här match.
Helt jävla sjukt att inte Stålbergs tackling togs upp och OM nu inte Perssons skulle tas upp är det på fullaste allvar dags att ta tag i domarna. För så här får det tamejfan inte fortsätta.
+ 12
Sv: Final
Ingen jättedålig bortamatch ändå.
- Vi skapar nog med lägen
- Vi håller uppe spelet bättre (som förväntat) än mot Frölunda
- Vi ser inte trötta(re) ut, som man annars var rädd för
Men det krävs lite till för att vinna.
- Felix okej men behöver hitta Svedberg-nivån igen (4 mål bak för mycket)
- Sätta målchanserna (2 mål för lite)
- Bättre fokus i viktiga moment (starten, och efter reducering/närkontakt)
Den här serien har bara börjat!
- Vi skapar nog med lägen
- Vi håller uppe spelet bättre (som förväntat) än mot Frölunda
- Vi ser inte trötta(re) ut, som man annars var rädd för
Men det krävs lite till för att vinna.
- Felix okej men behöver hitta Svedberg-nivån igen (4 mål bak för mycket)
- Sätta målchanserna (2 mål för lite)
- Bättre fokus i viktiga moment (starten, och efter reducering/närkontakt)
Den här serien har bara börjat!
+ 2
Sv: Final
Virvelvinden: avstägning kan vi nog glömma . Dom tog inte upp det med domarna efter match i studion . Så det är ju redan bekräftat . Huvudtacklingar på Brynäs är ok i detta slutspel .
Sv: Final
Virvelvinden:
De pratar med guldpipan efter matchen.
Men uppenbarligen har inte huvudtacklingen
på Lindblom skett. Inte ett ljud om den.
Lite nordkoreansk TV.
Redigera bort och ignorera det som
inte passar.
De pratar med guldpipan efter matchen.
Men uppenbarligen har inte huvudtacklingen
på Lindblom skett. Inte ett ljud om den.
Lite nordkoreansk TV.
Redigera bort och ignorera det som
inte passar.
+ 22
Sv: Final
Jan Grismöbel:Bedrövligt ! Måste man förstärka, och vrida sig som en mask för att få domarna att reagera !
+ 1
Sv: Final
Om hur Philadelphia tänker nästa säsong ang Lindblom och Felix (ej +)
www.gd.se/ishockey/shl/avslojar-nhl-klubbens-plan-for-oskar-lindblom-och-felix-sandstrom#Ishockey
www.gd.se/ishockey/shl/avslojar-nhl-klubbens-plan-for-oskar-lindblom-och-felix-sandstrom#Ishockey
Sv: Final
Kopparjimmie: Helt åt helvete . Inte alls förvånad . Är nog dags för Zanetti och Bertil att stäppa upp några nivåer . Jaga Tedenby och Thörnberg sänk dom . Det är ju ok . Det visade sig i semin och nu i första machen i finalen . Förtroendet för Shl och domarna försvann för evigt i semin m
+ 4
Sv: Final
AnteA: Det var samma snack i matchserien mot Frölunda, som enligt min uppfattning spelade mycket fulare än HV. Tror fortfarande att Brynäs bara kan vinna genom att göra det som Brynäs är bäst på. De som vanligtvis är fysiska spelare, typ Bertil, ska förstås spela fysiskt men Brynäs vinner ingenting på att instruera Ikonen etc att åka runt och tacklas. Det kommer bara att ta energi och fokus på att göra sånt som Brynäs är bra på.
+ 3
Sv: Final
Kopparjimmie: Verkar som dom inte bryr sig längre. Det enda rätta, för sin egen säkerhet, är att börja ligga kvar på isen. Filma helt enkelt. Farliga moment som felaktiga byten, face wash och abuse är det enda dom tar för nu.
Sv: Final
{7510}: Brynäs har en gameplan som man följer, ett taktiskt upplägg för hur man ska slå HV. Att tacklas bara för att ge tillbaka hör hemma i korpen, det måste finnas en bakomliggande plan. Precis som det ju faktiskt gör i Brynäs fall, där man har en plan att inte tackla vid kortsarg för att hinna hem snabbare i backcheckingen. En backchecking som är hur viktig som helst mot ett HV som vänder spelet blixtsnabbt. Det är när forwards inte hinner hem i backcheckingen som det uppstår renodlade 1mot1-situationer där Tedenby mfl kan briljera. Det hade inte gått om backen de ställs mot fått understöd av backcheckande forward.
+ 4
Sv: Final
Som utomstående är det är ganska roligt att läsa trådar som denna, och jag har även kollat HV forumet samtidigt. Jag undviker personliga åsikter... vill bara ge en bild från båda sidor:
Sammanfattningsvis så håller kommentatorerna på båda lagen. Båda är överens om att Perssons huvudtackling borde ha gett utvisning, men här snackas det om matchstraff och vedergällning, som att skicka ut spelare att skada HV-spelare, medan HV-fansen nöjer sig med 2 min.
Enligt HV-fans borde en av HVs utvisningar dessutom varit 2 min för diving på Brynässpelare. Här helt tyst om det.
Ni anser att Brynäs är minst lika bra som HV, HV-fansen anser att de gjorde en av sina sämre matcher.
Brynäs-fans tror på 7 matcher, HV-fansen ser max att de tappar två matcher.
Vi får se vilka som får rätt och är gladast inom kort. Trevlig helg på er!
Sammanfattningsvis så håller kommentatorerna på båda lagen. Båda är överens om att Perssons huvudtackling borde ha gett utvisning, men här snackas det om matchstraff och vedergällning, som att skicka ut spelare att skada HV-spelare, medan HV-fansen nöjer sig med 2 min.
Enligt HV-fans borde en av HVs utvisningar dessutom varit 2 min för diving på Brynässpelare. Här helt tyst om det.
Ni anser att Brynäs är minst lika bra som HV, HV-fansen anser att de gjorde en av sina sämre matcher.
Brynäs-fans tror på 7 matcher, HV-fansen ser max att de tappar två matcher.
Vi får se vilka som får rätt och är gladast inom kort. Trevlig helg på er!
+ 2
Sv: Final
Kopparjimmie: Kort och gott, Pärsson är en idiot.
F.ö så gör dom inte bort sig idag gubbarna!
Bra bortamatch och Hv impar inte.
F.ö så gör dom inte bort sig idag gubbarna!
Bra bortamatch och Hv impar inte.
+ 3
Sv: Final
timothy: Jag köper att domare missar nån utvisning hit och dit, men när det kommer till huvudtacklingar som den idag så ska det vara 5+game.
Domarna tar en slashing på Andersson så det ska vara fem mot tre där.
Möjligt att HV gjorde en av sina sämre matcher. Vi gjorde inte direkt en toppinsats vi heller.
Domarna tar en slashing på Andersson så det ska vara fem mot tre där.
Möjligt att HV gjorde en av sina sämre matcher. Vi gjorde inte direkt en toppinsats vi heller.
+ 2
Sv: Final
Zappaholic: Detta var avgjort vid 2-0, det håller inte att köra med öppna spläll i inledningen borta mot HV. Ska vi knipa nån match i JKP så gäller det att inte komma i ett tvåmålsunderläge,då är det kört.
+ 3
Sv: Final
timothy:
Håller i princip med dig om att vi fans kan va liite enögda ibland! ;-)
MEN, i just det här fallet får man ta med i beräkningen att Frölunda skickade av två av våra spelare med hjärnskakning utan att domarna höjde på ögonbrynen ens... den här säsongen då man skulle ha klappjakt på huvudtacklingar, därav är vi lite besvikna på domarna, igen!
5 minuter + game kan ju faktiskt vända och avgöra matcher!
Håller i princip med dig om att vi fans kan va liite enögda ibland! ;-)
MEN, i just det här fallet får man ta med i beräkningen att Frölunda skickade av två av våra spelare med hjärnskakning utan att domarna höjde på ögonbrynen ens... den här säsongen då man skulle ha klappjakt på huvudtacklingar, därav är vi lite besvikna på domarna, igen!
5 minuter + game kan ju faktiskt vända och avgöra matcher!
+ 5
Sv: Final
Jag förstår ingenting. Brukar vara en jävla massa tjat på experter/murvlar när det gäller huvudtacklingar. Men nu är det knäpptyst från alla håll. Det är ta mig fan helt skandalöst. Tre fall som är solklara huvudtacklingar som renderar i ingenting. Assså?!?! Nu vet jag att det finns en oskriven regel mellan lagen.. men Brynäs måste fan anmäla det här själva!! Man har ju varit så jävla petig förr med huvudtacklingar (med all rätt). Det luktar jävligt illa.
+ 17
« Föregående · 1821742 · Nästa »