Final
« Föregående · 1823073 · Nästa » Till forumet
Sv: Final
Auchinleck: vi vinner mot Hv 71 borta utan att våran fruktade förstakedja egentligen visar sig så mycket under matchen. Snacka om bredd ;)
+ 4
Sv: Final
Auchinleck: Kilas har sedan Bertil försvunnit fan i mig varit minst lika bra som Bertil var innan. Ge honom vad han vill för att stanna!
+ 16
Sv: Final
{2064}:
"Efter första finalmatchen i Jönköping skällde Jacob Blomqvist ut sina lagkompisar och krävde skräpning av samtliga, vilket Brynäs levde upp till genom att vinna den andra finalmatchen hemma i Gävle."
Nyström introducerar ett nytt begrepp.
Hur fan gör man när man kräver skräpning av alla?= )
Är Blomqvist Skräp-Maja, eller?
Vem är i så fall Mulle? Alcén?
"Efter första finalmatchen i Jönköping skällde Jacob Blomqvist ut sina lagkompisar och krävde skräpning av samtliga, vilket Brynäs levde upp till genom att vinna den andra finalmatchen hemma i Gävle."
Nyström introducerar ett nytt begrepp.
Hur fan gör man när man kräver skräpning av alla?= )
Är Blomqvist Skräp-Maja, eller?
Vem är i så fall Mulle? Alcén?
+ 5
Sv: Final
honken21: Lär ju bli lättare att knyta till sig sponsorer framöver också :) Ska bli väldigt intressant att se hur Brynäs bygger vidare på dessa framgångar oavsett hur det går i finalsserien, efter 2012 lyckades man inte bygga ett topplag på lång sikt. Hoppas verkligen man lär sig av sina misstag till denna gång.
+ 6
Sv: Final
Känner att jag fortfarande skulle behöva lite mer distans att hämta mig efter matchen men här är några reflektioner om match #3:
- Brynäs var det bättre laget. Skapade klart flest heta målchanser över 60 minuter. Skön känsla.
- Brynäs vann målvaktsmatchen. Rautio överglänste Söderström som för en gångs skull svajade rejält. Känns givet att spela Rautio i nästa match.
- Kilas tackling var klockren. Synd att Önerud blev skadad, men det är den typen av smällar som man får räkna med när han bryter in mot kassen. Det är därför som det är modigt att bryta in på det sättet. Önerud tog den risken för att försöka göra mål, all respekt åt honom och lycka till med hälsan.
- Pudas spelade bra med puck, särskilt i första och andra perioden. Också intressant att Pudas tillsammans med Granis och Alcén verkar psyka motståndarna i slutspelet. Trodde inte Pudas hade det i sig.
- Domarna gjorde en bra match. Jensens utvisning där i slutet var konstig men annars klockren domarinsats. Dopade domare?
- Brynäs spelvändningar är livsfarliga. Kommer Lindbom att byta taktik nu? Kanske försöka spela lägre och kontra på Brynäs, som LHC stundtals försökte göra?
- Hoppas Bertil är tillbaka snart. Defensiven kommer bli ännu bättre med honom istället för Zanetti.
- Den där jäkla Thörnberg. HV:s knattekedja faller bort i tuff hockey, men Owes grabb måste Brynäs hålla koll på även i till synes ofarliga situationer. Hans skott är spetskompetens.
- Sluta starta nya trådar under matcherna, vi har matchtrådar ;)
- Brynäs var det bättre laget. Skapade klart flest heta målchanser över 60 minuter. Skön känsla.
- Brynäs vann målvaktsmatchen. Rautio överglänste Söderström som för en gångs skull svajade rejält. Känns givet att spela Rautio i nästa match.
- Kilas tackling var klockren. Synd att Önerud blev skadad, men det är den typen av smällar som man får räkna med när han bryter in mot kassen. Det är därför som det är modigt att bryta in på det sättet. Önerud tog den risken för att försöka göra mål, all respekt åt honom och lycka till med hälsan.
- Pudas spelade bra med puck, särskilt i första och andra perioden. Också intressant att Pudas tillsammans med Granis och Alcén verkar psyka motståndarna i slutspelet. Trodde inte Pudas hade det i sig.
- Domarna gjorde en bra match. Jensens utvisning där i slutet var konstig men annars klockren domarinsats. Dopade domare?
- Brynäs spelvändningar är livsfarliga. Kommer Lindbom att byta taktik nu? Kanske försöka spela lägre och kontra på Brynäs, som LHC stundtals försökte göra?
- Hoppas Bertil är tillbaka snart. Defensiven kommer bli ännu bättre med honom istället för Zanetti.
- Den där jäkla Thörnberg. HV:s knattekedja faller bort i tuff hockey, men Owes grabb måste Brynäs hålla koll på även i till synes ofarliga situationer. Hans skott är spetskompetens.
- Sluta starta nya trådar under matcherna, vi har matchtrådar ;)
+ 19
Sv: Final
Bratwursten : När en puckförande spelare kommer i fart måste man gå på kropp också, annars är risken att han bågar runt dig och täcker bort klubban med benet/höften. Men man behöver inte toksatsa på kropp, såklart. Handlar ju mycket om att vara följsam, ligga nära och blad mot blad förstås. Försöka styra mot utsida. Problemet var att Zanetti gick på Thörnbergs lilla skottfint och satte sig ner för att täcka det skottet som aldrig kom.
+ 1
Sv: Final
Bratwursten : Bra skrivet. Det är säsongens uppsving Brynäs svarat för i svensk elit sett till upp-som-en-sol-och-ned-som-en-pannkake-säsongen ifjol. Nu gäller det att förvalta detta på ett konstruktivt sätt även nästa säsong. Inte se en rad tongivande spelare försvinna och till dem inhämta sämre ersättare.
+ 1
Sv: Final
Bratwursten : Ja, Fälth gör ju mycket bra saker. Märks att han är rutinerad. Krånglar inte till det. Såg honom spela för Nybro och Borås ett antal gånger för typ 10 år sedan, då gick det verkligen inte att förutspå den här utvecklingen. Fälths sista säsong i Nybro hade Brynäs lånat ut Gynge dit, så försökte se deras tv-matcher.
+ 2
Sv: Final
{7981}: Jag med! Alltid läskigt när
Brynäs ligger i förarsäte, när dom har allt i sina egna händer. Nu har vi verkligen ett guldläge med hemmaplansfördel, men det sagt så kommer ångesten.
Vill bara ha det där jävla guldet, så man kan dra iväg på semester och vila upp hjärtat. Det tär på krafterna.
Brynäs ligger i förarsäte, när dom har allt i sina egna händer. Nu har vi verkligen ett guldläge med hemmaplansfördel, men det sagt så kommer ångesten.
Vill bara ha det där jävla guldet, så man kan dra iväg på semester och vila upp hjärtat. Det tär på krafterna.
+ 7
Sv: Final
Rumpelstiltskin:
Sjuukt nervös inför lördag, men JÄKLAR vad jag längtar.
Har alla förutsättningar att bli stämning a la match #4 - 99!!!
Sjuukt nervös inför lördag, men JÄKLAR vad jag längtar.
Har alla förutsättningar att bli stämning a la match #4 - 99!!!
+ 4
Sv: Final
Skönt att Borgman inte verkar förstå att han agerade helt fel som tacklade Clark innan 2-3-målet. Om han hade gjort en bra avvägning och koncentrerat sig på att förhindra spelvändningen istället för att jaga Clarke så hade det nog inte blivit mål. Väldigt egoistiskt av Borgman. Hoppas inte Lindbom coachat bort de dumheterna, Brynäs behöver de dåliga avvägningarna från Borgman för att kunna få bra kontringar.
Det var också åtminstone två situationer där Brynäs antagligen hade skapat 2mot1-situationer om det inte var för att HV-spelarna interferade Brynäsforward vid Brynäs blålinje. Där måste domarna vara uppmärksamma.
Det var också åtminstone två situationer där Brynäs antagligen hade skapat 2mot1-situationer om det inte var för att HV-spelarna interferade Brynäsforward vid Brynäs blålinje. Där måste domarna vara uppmärksamma.
+ 1
Sv: Final
Rumpelstiltskin: Ja Blomman är fantastisk!
Tänkte på det också i intervjun i periodpausen när han lyfter fram Lindbloms defensiva arbete med att täcka skott en dag när kanske inte Lindblom har sin bästa dag.
Nu ska jag iväg och spela lite veteranhockey på morgonkvisten... :)
Tänkte på det också i intervjun i periodpausen när han lyfter fram Lindbloms defensiva arbete med att täcka skott en dag när kanske inte Lindblom har sin bästa dag.
Nu ska jag iväg och spela lite veteranhockey på morgonkvisten... :)
+ 9
Sv: Final
KalleTeodor: Laddad inför morgondagen och hotell i Gävle nu bokat, ska bli skoj som fan.
Guldet ska hem!!
Guldet ska hem!!
+ 15
« Föregående · 1823073 · Nästa »
Herregud vilken stämning det blir på lördag!