Final
« Föregående · 1823972 · Nästa » Till forumet
Sv: Final
{7510}:
Snacka om mardröm att vakna till i morse.
3-3 i match 7, sista sekunderna och vi missar mer eller mindre öppet mål.
Håve åker över över rödlinjen och dumpar pucken mot Rautio, och pucken rullar in över hans benskydd med 1,4 sek kvar.
(en annan blir helt knäckt)
Sen blir det lite bisarrt....Brynäs spelare åker in på isen och jublar järnet runt Rautio....samt att spelet pågår....samt att det visst inte stod 3-3 för nu står det 9-3 till HV???
Jag behöver nog en paus från hockeyn snart.....
Snacka om mardröm att vakna till i morse.
3-3 i match 7, sista sekunderna och vi missar mer eller mindre öppet mål.
Håve åker över över rödlinjen och dumpar pucken mot Rautio, och pucken rullar in över hans benskydd med 1,4 sek kvar.
(en annan blir helt knäckt)
Sen blir det lite bisarrt....Brynäs spelare åker in på isen och jublar järnet runt Rautio....samt att spelet pågår....samt att det visst inte stod 3-3 för nu står det 9-3 till HV???
Jag behöver nog en paus från hockeyn snart.....
+ 2
Sv: Final
Lesky: "Nu får du väl ändå ta och ge dig. Vi vet alla att du försöker ha en nyanserad neutral syn på saker och ting men i detta fall går du till övderdrift."
Ok, på vilket sätt då?
I mitt första inlägg i frågan klargjorde jag klart och tydligt att domarna tar en väldigt dålig, för att inte säga helt felaktig tvåa, där man är överdrivet petiga om man ser till läget: i slutet av en jämn och tuff finalmatch där båda lagen har tillåtits att ge och ta.
Jag pekade dessutom klart och tydligt på att man gör fel som isf inte tar en personlig 10-minutare på Zaborsky, vilket inte hade påverkat numerären hos oss.
Hur du i detta läge kan sitta och yra om att jag går till överdrift i ivern att försöka vara neutral och nyanserad och inte tagit Brynäs parti, övergår mitt förstånd.
Antingen har du inte läst vad jag skrivit men ändå svarat, vilket inte känns bra.
Eller så har du inte FÖRSTÅTT vad jag skrivit, vilket inte heller känns bra.
Poängen med mitt sista inlägg var bara att försöka förklara hur domarna sannolikt resonerat när man talar om "det där var alltför grovt för att få passera..."
Dvs: det överdrivet provokativa firandet med gester och ett WOOW, är det som fäller Zaborsky, inte att han skulle ha skrikit nåt grovt.
Så ett gott råd till nästa gång du ska svara på nåt jag skrivit: läs först igenom det jag skrivit och ta därefter ställning till hur du ska svara.
Det rådet gäller även till de 14 skribenter som tryckt plus på ditt svar till mig och som heller inte verkar ha läst eller förstått.
Ok, på vilket sätt då?
I mitt första inlägg i frågan klargjorde jag klart och tydligt att domarna tar en väldigt dålig, för att inte säga helt felaktig tvåa, där man är överdrivet petiga om man ser till läget: i slutet av en jämn och tuff finalmatch där båda lagen har tillåtits att ge och ta.
Jag pekade dessutom klart och tydligt på att man gör fel som isf inte tar en personlig 10-minutare på Zaborsky, vilket inte hade påverkat numerären hos oss.
Hur du i detta läge kan sitta och yra om att jag går till överdrift i ivern att försöka vara neutral och nyanserad och inte tagit Brynäs parti, övergår mitt förstånd.
Antingen har du inte läst vad jag skrivit men ändå svarat, vilket inte känns bra.
Eller så har du inte FÖRSTÅTT vad jag skrivit, vilket inte heller känns bra.
Poängen med mitt sista inlägg var bara att försöka förklara hur domarna sannolikt resonerat när man talar om "det där var alltför grovt för att få passera..."
Dvs: det överdrivet provokativa firandet med gester och ett WOOW, är det som fäller Zaborsky, inte att han skulle ha skrikit nåt grovt.
Så ett gott råd till nästa gång du ska svara på nåt jag skrivit: läs först igenom det jag skrivit och ta därefter ställning till hur du ska svara.
Det rådet gäller även till de 14 skribenter som tryckt plus på ditt svar till mig och som heller inte verkar ha läst eller förstått.
+ 3
Sv: Final
Bratwursten : Nu får vi inte kasta bort fler matcher i denna serie, en är nog. Det kan ta 10-15 år innan vi spelar en final till så det gäller att ta tillvara på ögonblicket.
Full fokus nu i allt från försvar till anfall och inga onödiga utvisningar för fan.
Drömmen är att vi avslutar med 2ggr 6-0 men det är kanske för mycket begärt.
Full fokus nu i allt från försvar till anfall och inga onödiga utvisningar för fan.
Drömmen är att vi avslutar med 2ggr 6-0 men det är kanske för mycket begärt.
+ 3
Sv: Final
Bratwursten : Sambon går och muttrar om att min 4 veckor långa "PMS" äntligen är på väg att ta slut... Jag tycker att 4 veckor var femte år är ok. Jag vill ha den matchen överstökad och jag vill vakna upp imorgon leende det är allt jag begär.
+ 5
Sv: Final
HitTheLights: Kan det vara så att laget smittades lite av samma känslor som jag inför förra matchen?
Det var liksom första gången i slutspelat som jag kände att detta kan fan bli guld, " tar vi bara en 3-1 ledning så är guldet nära" så tänkte och kände jag.
Så fort man tappar fokus och ser längre än till nästa/nuvarande match så är man illa ute tror jag.
Bara en liten reflektion men det kändes liksom alldeles för bra inför förra matchen och tankar på guld började liksom smyga sig in i bakhuvudet..
Det var liksom första gången i slutspelat som jag kände att detta kan fan bli guld, " tar vi bara en 3-1 ledning så är guldet nära" så tänkte och kände jag.
Så fort man tappar fokus och ser längre än till nästa/nuvarande match så är man illa ute tror jag.
Bara en liten reflektion men det kändes liksom alldeles för bra inför förra matchen och tankar på guld började liksom smyga sig in i bakhuvudet..
+ 9
Sv: Final
Bratwursten : Själv mår jag fysiskt risigt och känner mig nästan lite utbränd... Skall på något sätt bli skönt när det är över. Tycker det sliter på psyke, hjärta och energi när d är matchande varannan dag... Känner mig dränerad... Kommer såklart å sitta där om några timmar igen, svärandes, jublandes, förbannad och upprymd.... Likaså i Gavlerinken på torsdag. Efter denna vecka skulle man fan behöva semester...
+ 5
Sv: Final
HitTheLights: Haha skärpning allihop.. Kan förstå att det tär, men detta är ju underbart, ta en Whiskey och njut! Fyfan vad jag ska vråla på ståplats på torsdag.
+ 15
Sv: Final
Bratwursten : Jag lovar leder vi med 4-0 inför sista perren så kan nog jag njuta lite annars är jag i min bubbla fylld med ångest och frustration!
+ 6
Sv: Final
Saxat ur Aftonbladet:
Stark avslutar med att ge en liten känga till de som är besvikna över att de inte fått några biljetter.
– Ja, blir man medlem så har man inga problem. Sedan har vi ju spelat nästan 30 grundseriematcher också. Det är helt ok att gå på de matcherna också.
Då kan ju Stark förklara för mig vart min biljett är? FAAAN! Annars bra sagt
Stark avslutar med att ge en liten känga till de som är besvikna över att de inte fått några biljetter.
– Ja, blir man medlem så har man inga problem. Sedan har vi ju spelat nästan 30 grundseriematcher också. Det är helt ok att gå på de matcherna också.
Då kan ju Stark förklara för mig vart min biljett är? FAAAN! Annars bra sagt
Sv: Final
Forsberg 1978: Vad hände på söndagen då? stod det att det var slut? Fan du borde ha kontaktat kansliet på söndag morgon
Kontakta Stark NU! Har det blivit tekniskt fel så skall du ha en biljett, det lär dyka upp återköp innan torsdag...ge inte upp!
Kontakta Stark NU! Har det blivit tekniskt fel så skall du ha en biljett, det lär dyka upp återköp innan torsdag...ge inte upp!
Sv: Final
Forsberg 1978: fick mitt mail tidigt. Kan inte gå av olika orsaker men skulle köpa biljetter till nå kompisar som hade "sullat" till sin mailaddress. Kl 21:20 var det slutsålt då.
Sv: Final
Forsberg 1978:
Man kan aldrig slappna av med dagens domarkår, rätt som det är kan hela truppen ryka för abuse eller för annan godtycklig orsak.
Man kan aldrig slappna av med dagens domarkår, rätt som det är kan hela truppen ryka för abuse eller för annan godtycklig orsak.
Sv: Final
Själv blev jag också utan biljetter trots medlem. Jobbade och kom hem runt 21 och försökte köpa men slutsålt. Nästa slutspel MÅSTE det bli personliga biljetter så slipper vi åtminstone svarta börsen! Jag har nästan lust att köpa ett par biljetter för några tusen om vi vinner ikväll....
+ 1
« Föregående · 1823972 · Nästa »

Om dom har rätt återstår att se.