Försäsongsmatcher 2013
Bill Sweatt som enligt Aftonbladet är lagets stjärna är ju skadad. Klart det är tufft då.
70 Rodrigues: Nåja, typ Löf och ett par andra agerar virrigt oavsett vem som står i kassen tyvärr...
Löf känns lite som den ofrivillige hockeyspelaren. Talang har han men varken glöden eller tanken finns riktigt där tyvärr.
Varför skulle det vara det? Den här typen av försäsongstuneringar betyder ju ingenting, då alla spelare ändå går på halvfart. ;)
Kassaskåpssäkert försvarsspel innebär ju inte per automatik att Rahm blir en tillräckligt bra målvakt. Fast det skulle förstås underlätta. Pekka Alcen måste se något i Speciellt i Robin. Jag ser ju honom sällan i träningsdituationer, utan nästan uteslutande när han står i en match. Det jag sett hittills i Brynäströjan imponerar inte. Vet inte om det är brist på självförtroende eller vad det är, men han ser ut att överarbeta det mesta och släpper otroligt mycket returer. Just att han släpper mycket returer gör ju att det sprider sig osäkerhet i försvarsspelet, det gör också att motståndare lättare kan sätt press på Brynäs.
Lägger man där till skadorna så undrar jag hur långt tålamod man kan ha med Robin? Det vill nog till att han börjar leverera på en hög nivå ganska snart. Han ska bedömas efter höga sportsliga grunder, Brynäs är en elitklubb och verkar ju om man får tro Granström ha högt ställda mål för säsongen.
Löf är förjävla dålig detta har han visat i 3-4 år nu.
Varför finns han kvar i Bif?
Nordan spelar 5 matcher/året i klass med vad han har betalt för.
Varför finns han kvar i Bif?
Widing, Hutten sorgebarn som lökat av tiden och surat ner miljön runt sig.
Noll krav har ställts på sk stjärnor i Bif, följden av detta?
Jo skitresultat i kubik.
Våga städa ur truppen, tror ni Widing såsat runt på en grilla om te x Sundlöv sparkat av Nordan förra året?!
Det tragiska är att Bif har skeppat och behandlat måånga spelare med Bif hjärta som skit och gullat med andra som enbart vart där pga en idiothög lön och noll känsla för varken Laget eller Klubben.
Fråga runt lite hur trevlig Angell var te x.
Roger Ramkvist: Så att Rahm har såpa i plocken eller slidar 1 m utanfär mål i sidled varje gång är backarnas FEL?
Eller att han vart i Norge och jobbat istället för att se till att hålla sig i topp trim i kroppen är Bifs fel?
Bara för Sundlöv & Pecka att inse att Rahm inte håller måttet, eller ska vi förlita oss till en J20 målis att han ska komma in och rädda oss när Honken är skadad och Rahm floppar??
Tväst:
Ja denna junismålis har jag dålig koll på, sett han en match tror jag och då gjorde han det bra. Den där målvakten från Tv pucken förra året såg väldigt stor och stabil ut.
lordi73:
Innan dom värvar nån ny kommer nog JJ att få chansen om inte Rahm håller måttet tror jag.... såvida det inte dyker upp ett helt oemotståndligt namn på marknaden.
Tväst:
Samtidigt kan vi ju inte laborera för länge om det nu ser osäkert ut ett tag till säg 10-15 omgångar.
Handlar ju om dyrbara poäng i serien och kanske bäst att låna ut honom till nåt AS lag, och hoppas att han hittar den där känslan av att plocka puckarna och sen välkommen tillbaka in i laget med bättre självförtroende om skon klämmer där bara.
Jag hoppas att det bara är det som är bekymret och att han blir en "ny" Svedberg i slutändan:)
Treklövern1912:"Man kan ju fundera varför Brynäs inte har lånat ut honom till AS om tränarstaben inte ser någon potential hos honom och värvat någon annan."
Är det helt omöjligt att det nu kan ligga en helvetes massa prestige bakom Rahmfrågan och att Sundlöv nu vill visa alla belackare att han minsann gjorde rätt som värvade en tidigare dopingavstängd Rahm?
lordi73:
Förra säsongen kom han med de sämsta av förberedelser, blev väl ganska tidigt skadad av för hård träning, Brynäs defensiv var inte helt lyckad varje match ;-)
Har han stått 3 matcher på försäsongen? Det är lite för få matcher för att skapa sig en säker uppfattning om vad han kan. Vi får avvakta och se.
Det är ju Djurgårdare som varit i farten. Betong som betong resonerade de väl. Någon verkar hur som helst beredd att lägga upp 1500kr för en bit betong. Ja och då är det ändå 5 dagar kvar till aktionsslut.
Tväst:
Rahm har ju nu granskats under en hel del matcher och visst kan han göra nån bra match, men jag vill se en stabilare nivå under en längre period av han och att han kan plocka puckarna mera än att dom bara studsar på han.
Om det bara är självförtroendet som är dålig och att potentialen nånstans finns där kan man ju hoppas:). I övrigt positiv till mycket av gårdagens match bla PP
Att ordbajsaren inte vill se det alla andra ser kommer ju inte direkt som en skräll.
Tydligen ser alla spelare kanon ut på text tv, kanske är där man ska följa Bif ifrån...
Som du säger: hade tydligen inte så mkt att göra igår, vilket skotten vittnar om.
Finns väl inget värre för en målvakt, speciellt inte i Rahms situation där han behöver mkt att göra för att snabbare komma in i matchtempot.
Man kan ju fråga sig varför han blev utsedd till en av matchens stjärnor mot Bern senast, då han hade betydligt mer att göra än igår.
Finns som du säger, inga garantier för att han ska utvecklas till nåt riktigt bra men ett par träningsmatcher efter skada är knappast nåt seriöst underlag för att totalsåga honom för all framtid, vilket vissa gör.
Ta chansen att köpa en unik produkt samtidigt som du stöder Djurgården Hockey. Trottoarkanten kan fås signerad av hela laget.
70 Rodrigues:
Jag ber om ursäkt för mitt slarviga inlägg.
Hel ett antal matcher.... förberedd inför ett antal matcher... samspelt med de övriga i defensiven ett antal matcher menar jag så klart.
Nån garanti att Robin blir en värdig utmanare till Honken lämnar jag inte.... men jag tycker han kan få en fair chans att prestera. Det är ju ändå Brynäs som betalar hans lön än så länge.
Tväst:"Hel, förberedd och med ett försvar framför sig värt namnet!!!"
Så han var skadad igår, det förklarar ju isf hans usla insats.
70 Rodrigues:
"tunnsått med kommentarer från Rahmanhängarna"
Jadu..... jag läser det här forumet varje dag, med nåt undantag nån gång. Vem är det du sorterar som Rahmanhängare?? Kan inte påminna mig om ett enda inlägg som reservationslöst hyllar Robin....
Är det möjligt att du förväxlar anhängare med oss som tycker att han kan få ett antal matcher för att komma in i tempot o läsa matchsituationerna?
Hel, förberedd och med ett försvar framför sig värt namnet!!!
När känner sig en målvakt tryggast o med i matchen tror du? Med 51 skott emot sig eller 17?

En 13-årig tjej som grinar när Brynäs gör mål.
Proffsigt värre... :-)