Försäsongsmatcher 2013
Hade du väntat dig högre nivå? De har dessutom inte fantasi nog att variera sig. Nästan lika komiskt som att bli kallad bonde av skåningar.
Deras målvakt håller siffrorna nere, Honken verkar inte ha satts på några större prov.
Missade vem som täckte skott i slutsekunderna i BP, men visar på bra vilja att vinna det här och ta oss till slutspel.
Lauritzen spelade inget i andra. Förmodar att han förbereder operation ;)
Huge: " Honken verkar inte ha satts på några större prov."
Det gjorde inte Rahm heller, ändå blev det så jävla fel ;-)
Dags för Rahm att kliva in....
Undrar när Rahm tar över?
Innan jul, skulle jag tro...
Är Enterfeldt skadad nu också?
Honken går på halvfart i denna betydelselösa träningsmatch.
Bara en liten notis:
Johan Mattson, killen som stod i Djurgårdens mål och gjorde bra ifrån sig...det var honom Sundlöv fiskade efter ifjol men av orsaker jag inte har en aning om nappade han tydligen inte. Då blev det bottennapp..f´låt, Rahm istället.
Redigerad kommentar
Sen får vi inte glömma att det inte bara är Brynäs som åkt ut European Trophy, HV71 och Linköping har väl också gjort det? Det är väl klart att dom är ute, eller? Är väl bara Färjestad och Luleå som går vidare.
Så nej, det säger inte så jättemycket, dock så får man väl säga att Brynäs såklart ska vinna två matcher mot ett lag som Djurgården, trots ett antal skador, så är det bara.
Mest vilja vinner såna här försäsongsmatcher och underdoggen brukar ofta ha en liten fördel, då det blir en fjäder i hatten och boostar självförtroendet att fälla ett bättre lag.
Djurgården behöver väl dessutom de förmodade vinstpengar som bara kvalificeringen till slutspel ger, mer än vad vi gör.
Ärligt talat helt Ok att slippa meningslösa matcher under juluppehållet, när spelarna är slitna och ev skador behöver läkas.
Känns som att våra spelare redan nu (iaf av dagens uppträdande att döma) redan har tankarna på premiären mot Leksand.
Inte heller lätt att få till ett jämnare uppträdande när skadorna gör att TJ måste plottra rätt så mkt med uppställningarna.
Huge: "Ärligt talat helt Ok att slippa meningslösa matcher under juluppehållet, när spelarna är slitna och ev skador behöver läkas"
Borde vi inte skippa försäsongen då också? ;-)
Klart skadorna spelar in men nog borde viljan finnas där att ta en direkt avgörande match. Det som saknades idag var vinnarskallarna (vilka är det i dagens Brynäs undrar jag, speciellt när Grana är skadad?) samt målskyttarna. Vid läge 2-1 hade vi tillräckligt mycket chanser för att göra ytterligare minst två mål innan 3e tog vid.
Nu sumpade man sina chanser, igen, och det var kanske bäst det.
Bättre att läka ihop rejält och komma ut som ett krigande lag inför seriestarten.
Varje poäng kommer vara oerhört viktig i år.
Redigerad kommentar
Man hoppas eller åtminstone önskar att grabbarna i laget har en lite bättre inställning till försäsongsmatcherna, än vissa här på HS. Hatar också förluster och när det dessutom sker mot allsvenskt motstånd så oroar det åtminstone mig.
Vi har inte gett upp än. Men till och med Victor som annars är så positiv har börjat muttra. :) Kommer lite inför säsongen under veckan som kommer.
En 13-årig tjej som grinar när Brynäs gör mål.
Proffsigt värre... :-)