Försäsongsmatcher 2013
Hade du väntat dig högre nivå? De har dessutom inte fantasi nog att variera sig. Nästan lika komiskt som att bli kallad bonde av skåningar.
En 13-årig tjej som grinar när Brynäs gör mål.
Proffsigt värre... :-)
Bill Sweatt som enligt Aftonbladet är lagets stjärna är ju skadad. Klart det är tufft då.
70 Rodrigues: Nåja, typ Löf och ett par andra agerar virrigt oavsett vem som står i kassen tyvärr...
Löf känns lite som den ofrivillige hockeyspelaren. Talang har han men varken glöden eller tanken finns riktigt där tyvärr.
Varför skulle det vara det? Den här typen av försäsongstuneringar betyder ju ingenting, då alla spelare ändå går på halvfart. ;)
Kassaskåpssäkert försvarsspel innebär ju inte per automatik att Rahm blir en tillräckligt bra målvakt. Fast det skulle förstås underlätta. Pekka Alcen måste se något i Speciellt i Robin. Jag ser ju honom sällan i träningsdituationer, utan nästan uteslutande när han står i en match. Det jag sett hittills i Brynäströjan imponerar inte. Vet inte om det är brist på självförtroende eller vad det är, men han ser ut att överarbeta det mesta och släpper otroligt mycket returer. Just att han släpper mycket returer gör ju att det sprider sig osäkerhet i försvarsspelet, det gör också att motståndare lättare kan sätt press på Brynäs.
Lägger man där till skadorna så undrar jag hur långt tålamod man kan ha med Robin? Det vill nog till att han börjar leverera på en hög nivå ganska snart. Han ska bedömas efter höga sportsliga grunder, Brynäs är en elitklubb och verkar ju om man får tro Granström ha högt ställda mål för säsongen.
Löf är förjävla dålig detta har han visat i 3-4 år nu.
Varför finns han kvar i Bif?
Nordan spelar 5 matcher/året i klass med vad han har betalt för.
Varför finns han kvar i Bif?
Widing, Hutten sorgebarn som lökat av tiden och surat ner miljön runt sig.
Noll krav har ställts på sk stjärnor i Bif, följden av detta?
Jo skitresultat i kubik.
Våga städa ur truppen, tror ni Widing såsat runt på en grilla om te x Sundlöv sparkat av Nordan förra året?!
Det tragiska är att Bif har skeppat och behandlat måånga spelare med Bif hjärta som skit och gullat med andra som enbart vart där pga en idiothög lön och noll känsla för varken Laget eller Klubben.
Fråga runt lite hur trevlig Angell var te x.
Roger Ramkvist: Så att Rahm har såpa i plocken eller slidar 1 m utanfär mål i sidled varje gång är backarnas FEL?
Eller att han vart i Norge och jobbat istället för att se till att hålla sig i topp trim i kroppen är Bifs fel?
Bara för Sundlöv & Pecka att inse att Rahm inte håller måttet, eller ska vi förlita oss till en J20 målis att han ska komma in och rädda oss när Honken är skadad och Rahm floppar??
Tväst:
Ja denna junismålis har jag dålig koll på, sett han en match tror jag och då gjorde han det bra. Den där målvakten från Tv pucken förra året såg väldigt stor och stabil ut.
lordi73:
Innan dom värvar nån ny kommer nog JJ att få chansen om inte Rahm håller måttet tror jag.... såvida det inte dyker upp ett helt oemotståndligt namn på marknaden.
Tväst:
Samtidigt kan vi ju inte laborera för länge om det nu ser osäkert ut ett tag till säg 10-15 omgångar.
Handlar ju om dyrbara poäng i serien och kanske bäst att låna ut honom till nåt AS lag, och hoppas att han hittar den där känslan av att plocka puckarna och sen välkommen tillbaka in i laget med bättre självförtroende om skon klämmer där bara.
Jag hoppas att det bara är det som är bekymret och att han blir en "ny" Svedberg i slutändan:)
Treklövern1912:"Man kan ju fundera varför Brynäs inte har lånat ut honom till AS om tränarstaben inte ser någon potential hos honom och värvat någon annan."
Är det helt omöjligt att det nu kan ligga en helvetes massa prestige bakom Rahmfrågan och att Sundlöv nu vill visa alla belackare att han minsann gjorde rätt som värvade en tidigare dopingavstängd Rahm?
lordi73:
Förra säsongen kom han med de sämsta av förberedelser, blev väl ganska tidigt skadad av för hård träning, Brynäs defensiv var inte helt lyckad varje match ;-)
Har han stått 3 matcher på försäsongen? Det är lite för få matcher för att skapa sig en säker uppfattning om vad han kan. Vi får avvakta och se.
Det är ju Djurgårdare som varit i farten. Betong som betong resonerade de väl. Någon verkar hur som helst beredd att lägga upp 1500kr för en bit betong. Ja och då är det ändå 5 dagar kvar till aktionsslut.
Tväst:
Rahm har ju nu granskats under en hel del matcher och visst kan han göra nån bra match, men jag vill se en stabilare nivå under en längre period av han och att han kan plocka puckarna mera än att dom bara studsar på han.
Om det bara är självförtroendet som är dålig och att potentialen nånstans finns där kan man ju hoppas:). I övrigt positiv till mycket av gårdagens match bla PP
Deras målvakt håller siffrorna nere, Honken verkar inte ha satts på några större prov.
Missade vem som täckte skott i slutsekunderna i BP, men visar på bra vilja att vinna det här och ta oss till slutspel.