Försäsongsmatcher 2013
Lauritzen spelade inget i andra. Förmodar att han förbereder operation ;)
Huge: " Honken verkar inte ha satts på några större prov."
Det gjorde inte Rahm heller, ändå blev det så jävla fel ;-)
Dags för Rahm att kliva in....
Undrar när Rahm tar över?
Innan jul, skulle jag tro...
Är Enterfeldt skadad nu också?
Honken går på halvfart i denna betydelselösa träningsmatch.
Bara en liten notis:
Johan Mattson, killen som stod i Djurgårdens mål och gjorde bra ifrån sig...det var honom Sundlöv fiskade efter ifjol men av orsaker jag inte har en aning om nappade han tydligen inte. Då blev det bottennapp..f´låt, Rahm istället.
Redigerad kommentar
Sen får vi inte glömma att det inte bara är Brynäs som åkt ut European Trophy, HV71 och Linköping har väl också gjort det? Det är väl klart att dom är ute, eller? Är väl bara Färjestad och Luleå som går vidare.
Så nej, det säger inte så jättemycket, dock så får man väl säga att Brynäs såklart ska vinna två matcher mot ett lag som Djurgården, trots ett antal skador, så är det bara.
Mest vilja vinner såna här försäsongsmatcher och underdoggen brukar ofta ha en liten fördel, då det blir en fjäder i hatten och boostar självförtroendet att fälla ett bättre lag.
Djurgården behöver väl dessutom de förmodade vinstpengar som bara kvalificeringen till slutspel ger, mer än vad vi gör.
Ärligt talat helt Ok att slippa meningslösa matcher under juluppehållet, när spelarna är slitna och ev skador behöver läkas.
Känns som att våra spelare redan nu (iaf av dagens uppträdande att döma) redan har tankarna på premiären mot Leksand.
Inte heller lätt att få till ett jämnare uppträdande när skadorna gör att TJ måste plottra rätt så mkt med uppställningarna.
Huge: "Ärligt talat helt Ok att slippa meningslösa matcher under juluppehållet, när spelarna är slitna och ev skador behöver läkas"
Borde vi inte skippa försäsongen då också? ;-)
Klart skadorna spelar in men nog borde viljan finnas där att ta en direkt avgörande match. Det som saknades idag var vinnarskallarna (vilka är det i dagens Brynäs undrar jag, speciellt när Grana är skadad?) samt målskyttarna. Vid läge 2-1 hade vi tillräckligt mycket chanser för att göra ytterligare minst två mål innan 3e tog vid.
Nu sumpade man sina chanser, igen, och det var kanske bäst det.
Bättre att läka ihop rejält och komma ut som ett krigande lag inför seriestarten.
Varje poäng kommer vara oerhört viktig i år.
Redigerad kommentar
Man hoppas eller åtminstone önskar att grabbarna i laget har en lite bättre inställning till försäsongsmatcherna, än vissa här på HS. Hatar också förluster och när det dessutom sker mot allsvenskt motstånd så oroar det åtminstone mig.
Vi har inte gett upp än. Men till och med Victor som annars är så positiv har börjat muttra. :) Kommer lite inför säsongen under veckan som kommer.
Ingen bra match igår. DIF var bättre. Och försvarsspelet påminner en hel del om våren 2013. Ingen tröst att backarna ser bättre ut när spelarna hamnar fel så ofta. Fixar inte Jonsson taktiken?
Men spelet på försäsongen oroar mej inte särskilt mycket. Det gör däremot spelarmaterialet. Om det nu är så att det finns pengar för ett topplag i SHL varför syns det inte där? Antingen är pengasnacket en bluff eller så är lönesättningen i Brynäs skitfel.
Jag är beredd att revidera målsättningen "bra med slutspel" till "bra med nytt kontrakt". Och så är vi tillbaka på fucking ruta 1.
- Man måste nog titta på det där med ekonomin i ett större sammanhang. Brynäs har ett ok eget kapital nu men omsättningsmässigt ligger man en bra bit från toppen, mao blåser man ekonomin på en massa stjärnor har man inget eget kapital att ta av längre fram... Enkel matematik! Klubbar som FBK o Linköping m.fl. går kanske inte med mera plus än Brynäs men har större omsättning och därmed en större spelarbudget. Tycker iofs att vi skulle värvat en eller två poängsprutor till i år jag med. Levererar inte transatlanterna kan det stå oss dyrt. Dock är starkt eget kapital bra för att kortsiktigt förstärka och fylla tomrum etc. På sikt måste man dock även öka omsättningen för att "bli en av de ledande klubbarna i svensk hockey..."
Redigerad kommentar
bradberry: Det skulle betyda att ledningen har fel när man pratar om god ekonomi.
Men jag påstår att Brynäs har en helt ok omsättning. För några år sen hade man bara de fýra stora + Modo före sej. Nu är det ju så förbannat svårt att jämföra eftersom alla lag tycks välja själva vilka siffror man vill redovisa för media (netto- eller bruttoomsättning, omsättning för moderföreningen eller koncernen osv.)
Brynäs stora problem (bortsett från det sportsliga) är att arenan kostar mer än man räknat med (källa: bl.a. klubbdirektören). Brynäs är ett av få lag (förmodligen det enda sedan stockholmslagen lämnat Globen) där den sportsliga verksamheten finansierar driften av ishallen man spelar i.
Jag trodde man var ifatt nu, bl.a. med hjälp av ett fullständigt oväntat guld. Men just nu finns inget som tyder på (mer än att ledningen säger det) att Brynäs kommer att etablera sej bland topp fyra inom överskådlig tid. Om nånsin.
Idag skrev då även Sportbladet om det som oroat mig stora delar av försäsongen. Bill Sweatt. Tilltänkt poängspelare.
Noll minuters matchvana för honom med sitt nya lag. När är han tillbaks ? Hur många matcher behöver han för att hitta in i spelet när serien startat ? Hur många matcher för att få upp matchtempo ?
Jävligt tveksamt om vi har råd att jobba med såna här marginaler.
Många verkar tro att om man inte sitter här och spyr galla vid förluster, så stöttar och älskar man inte sitt lag. Vilket naturligtvis är fel. Men det fattar ju du också :-)
Myspinne på kvällstidningarnas redaktioner. Fara att Dif får hybris säger jag...
Med tanke på vad som hände förra säsongen, när Franson lämnade.
AIK kan tappa NHL-backen ? inom en månad | AIK | SHL | Sverige | Hockey | Sportbladet | Aftonbladet
Deras målvakt håller siffrorna nere, Honken verkar inte ha satts på några större prov.
Missade vem som täckte skott i slutsekunderna i BP, men visar på bra vilja att vinna det här och ta oss till slutspel.