1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 778968 inlägg · 7967 ämnen

Första målet.


Sv: Första målet.
rafalski: Om nu Sundlöv lyckas hitta något/några nyförvärv så kommer det tyvärr inte att räcka till slutspel ändå, han har redan bränt slutspelschanserna genom att inte förstärka vid senaste fönstret.Nu är de operation"undvika kvalserien" som gäller.

Sv: Första målet.
70 Rodrigues: Till största delen brändes chanserna till slutspel iom att lockouten blev ett faktum. Där har du grundproblemet.
I övrigt har du helt rätt.... (var det verkligen JAG som sa det där sista...?)
:-)

Sv: Första målet.
70 Rodrigues: Slutspel? du menar det där vi var med på förr i tiden? När vi hade ambitionen att vinna?

Vi är tokrökta i år igen,pga av dumhet och inkompetens hos ledningen(finns inga spelare) år efter år efter år.......Fan va trött man blir på detta jävla lindansande.

Sv: Första målet.
Huge: Lockouten kom ju inte direkt som någon överaskning, Brynäs hade alla möjligheter att fixa till läget.

Sv: Första målet.
70 Rodrigues: "Lockouten kom ju inte direkt som någon överaskning, Brynäs hade alla möjligheter att fixa till läget."

Med facit i hand så är det ju lätt för oss att säga hur man borde ha agerat.
När vi värvade i våras visste ingen om det vare sig skulle bli en lockout eller inte, eller hur lång den isf skulle bli. Då måste man ta ett beslut som verkar rimligt och realistiskt sett till både ekonomi och lagbyggnad.
Hur skulle du isf ha gjort om du suttit vid rodret?
Tackat nej till Sulku, Viitakoski, Honken och Dackell, för att istället avvakta till lockouten var ett faktum, och därefter ge sig ut på marknaden och ragga?
Dessutom i ett väldigt sent läge av säsongen.
Jag såg iaf inga invändningar här på sidan i våras om att man borde avvakta med ovanstående värvningar.
Efter försäsongsvärvningarna fanns ju inte mkt kvar att handla för.
En möjlighet i det läget hade isf varit att gå ut till sponsrorerna och vädja om hjälp, för att sas ha en buffert om lockouten verkligen skulle bli verklighet.
I det läget var det förmodligen väldigt osannolikt att dessa sponsorer skulle ställa upp, då man såg att vi redan värvat klart och att laget borde räcka till i konkurrensen.
Som sagt, undrar vem/vilka som borde kallas för "herr/fru Facit" ?

Sv: Första målet.
Huge: Svaret är väl att man ska se till att inte hamna i den valsituationen. Dom flesta konkurrenterna har lyckats värva flera NHL-spelare och har ändå pengar på banken. Lösningen är alltså att ha en välmående ekonomi och välvilliga sponsorer. I Brynäs fall finns inte den lösningen i Gävle. Men ett välmående allsvenskt hockeylag är väl inte fy skam det heller. Eller hur gävlebor?

Sv: Första målet.
Huge: Dom flesta 2:a lagen hade väl på fötterna när "lockoutbomben" briserade. Självklart så skulle man haft en buffert, ser inga som helst konstigheter i det!!

Sv: Första målet.
Lilljanne: Visst är det så. Nu vet väl ingen här på sidan hur mycket som sponsorerna har lagt eller orkar med, så det blir mest spekulationer.
Det har ju visat sig att det inte alltid är pengar som avgör var en NHL-spelare hamnar. Och vi hade ju trots allt 3 st samtidigt i laget och detta antal speglar väl ungefär vad man normalt kan vänta sig.
Att Arne blev en flopp kan man ju inte gärna ha förutsett.

Sv: Första målet.
70 Rodrigues: Och om inga medel finns för en buffert, vad gör man då?
Rånar banken eller plockar fram Monopolpengarna?

« · 482235

Att tänka på innan du skriver inlägg:
- Vänligen notera och respektera Hockeysnacks regler.
- Moderatorerna kommer att vara extra uppmärksamma på regelbrott som personangrepp, olämpligt språkbruk (t.ex könsord) och hot.
- Personangrepp gäller inte bara andra forumanvändare utan även spelare, ledare, domare etc.
- Om en skribent skriver ett inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att få en varning.

- Om en skribent skriver flera inlägg som bryter mot reglerna kommer denne att bli avstängd från att skriva i Brynäsboken under en viss tidsperiod.

- Om en avstängd användare återkommer under nytt användarnamn kommer det resultera i en permanent avstängning av det nya kontot.
- Om en skribent skriver fler än 5 inlägg under samma dag kan denne stängas av för spam om inläggsmönstret är av spamkaraktär.

- Motståndarfans som kommer in och hetsar under match kommer tilldelas matchstraff på en dags avstängning.

- Klagomål och ifrågasättanden om modereringen i gästböckerna skall inte förekomma på Hockeysnack och raderas omedelbart av tillgänglig moderator. Att bryta mot denna regel kan innebära avstängning från gästboken. 

- Moderatorerna ger alltid skribenterna chansen att editera inlägg i 5 minuter.

Sv: A proposito de nada
{Tommy}: Vore tråkigt om du lämnade Tommy. Många som uppskattar dig härinne
  • 0x40-hv71logosvg.png Senast: Förlust mot HV71
    Monitor ERP Arena, 3-4 (0-1,1-2,2-0,0-1)