1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777720 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
GävleLasse: Ja det är bedrövligt. Förövrigt så ser Frölundas försvarsspel väldigt darrigt ut. Anfallsspelet är inte heller mycket att hurra för.

Undra om det kommer en svacka nu igen efter deras kanonperiod här på slutet.. Ser onekligen oroligt ut i FHC.

MarcusElving: Precis så är det tyvärr.. Domaren tar hänsyn till vad det står på tröjan...Synd men sant.

Någon som ser Frölunda-Linköping? Jämtin retar Frölunda nåt enormt.

Blomdahl slänger handskarna och ger sig på Jämtin, båda åker på 5+game. Vilket skitdomslut. Blomdahl ska ha 5+game. Jämtin tycker jag inte ska ha mer än en tvåa för roughing.

SVAGT DOMARN!

Jämtin gör det han ska göra, dvs reta gallfebern på Frölundaspelarna, som i sin tur inte kan hantera känslorna. Jämtin har lyckats med andra ord.

Synd att domaren dömer helt skevt, det är nog bara för att det står Jämtin på ryggen skulle jag tro.

Strax dags för att krossa Timrå, det gäller att WDW-kedjan verkligen följer sina order ikväll, jag förväntar mig starkt fysiskt spel och hård forchecking från dem.

Molin-kedjan som vart het behålls intakt vilket är bra och Granis & Sandin får förtroende ihop med Dacke, det ser bra ut på papper iaf.

rackham:

Och det märks att det är toppmatch i SuperElit Norra:

36.11 2 min DIF 60. ARONSSON, Tim ROUGH
36.11 2 min BIF 15. RÖDIN, Anton ROUGH
36.11 2 min DIF 60. ARONSSON, Tim ROUGH
36.11 5 min DIF 53. DEILERT, Alexander ROUGH
36.11 20 min DIF 53. DEILERT, Alexander GA-MI
36.11 2 min DIF 28. AHLÉN, Mikael ROUGH
36.11 5 min DIF 28. AHLÉN, Mikael ROUGH
36.11 20 min DIF 28. AHLÉN, Mikael GA-MI
36.11 5 min BIF 22. JÄRNKROK, Calle ROUGH
36.11 20 min BIF 22. JÄRNKROK, Calle GA-MI
36.11 2 min BIF 15. RÖDIN, Anton ROUGH
36.11 5 min BIF 10. LARSSON, Johan ROUGH
36.11 20 min BIF 10. LARSSON, Johan GA-MI

KOM IGEN, Brynäs!

rackham:

Det har tydligren blivit inne att plocka målvakten i början på tredje perioden:

44.39 GK in DIF 1. JIRHAGE, Alexander
44.39 5 - 1 SH1 BIF 15. RÖDIN, Anton ENG
43.28 GK out DIF 1. JIRHAGE, Alexander
43.18 2 min BIF 5. BÄCKLIN, Oscar INTRF

Märkligt sätt att coacha på.

Det tackade Rödin för...

rackham: Kontiala tycks vara ledig igen. Risken är att det blir en ny Dixon....

rackham: Ja, möjligtvis 4 matcher med början från i morgon då...

Får väl hoppas att Wigwam visar lite kärlek och kramas lite extra med klyktattarna.
För som du säger: i krig och kärlek är ju allt tillåtet.. :-)

Huge:

Jag ger honom fyra matcher innan motorsågen tas fram.

Allt är tillåtet i morgon!

rackham: Klockrent!
Att öht såga ngn efter 3 matcher ska man egentligen inte ens behöva kommentera.

Vad gäller den fysiska biten så har jag dessutom en känsla av att de transatlanter som söker lyckan "over here" är sämre tränade överlag, jämfört med våra inhemska spelare.
Jfr med en viss spelare med förkärlek för hamburgare som vi tog hit under lockoutsäsongen... :-)

Tror sen tyvärr att din önskan om center inte kommer att infrias under denna säsong.
Vi får sätta hoppet till att Lind tillfrisknar.

Huge:

Dessutom har man tex ingen aning om hur bra fysiskt preparerad han är.
Jfr Dackells husbyggaruppladdning med säsongen efter där han hade sett insidan på träningslokalen.

Det är många faktorer som spelar in, inte minst omställningen till svensk ES-gegghockey.

Vore minst sagt bra om vi kunde hitta en en omstarts/hemvändar-center som kunde gå in och växa in i förstecenter-rollen med tillskott av ökat självförtroende och "extrem" speltid redan under denna säsong.

Namn finns det, det gäller att sälja in konceptet!

Sell, sell, sell!

sylf: "Wanvig borde vara inkörd nu, 3 matcher och ett otal träningar ska räcka för en sån kille, smekmånaden är över nu."

Dina egna ord igår.

Idag säger du att:

"Jag begär inte att han ska va på topp i sin första match, inte i sin andra ev tredje heller"

Vore kul om du bestämde dig.

Min poäng är att 3 matcher möjligtvis hade räckt som en någorlunda bra bedömningsgrund om det handlat om en världsstjärna med patenterat spelsinne a la Bäckis. Såna spelare har alltid lättare att anpassa sig, oavsett var dom spelar.

"Att det ska va ett problem att få spelare att funka i viss omgivning osv köper jag inte,"

Hur menar du nu?
Att det inte finns lag som har problem med nya spelare och att få dom att funka på direkten?
Under vilken sten har du legat dom senaste 90 åren?

Jajjen: "Efter 3 matcher hade Moran 2 mål + 3 ass. och Dimitrakos 2 mål + 3 ass."

Vad vill du ha sagt med det?
Att det finns vissa spelare som har lättare att smälta in och acklimatisera sig än andra?
Vilket jättescoop du har vaskat fram....

Jajjen: Sundlövs strategi är den som alla sportchefer säkerligen har: att med hänsyn till egen ekonomi, tillgång på spelare mm, värva så bra spelare som möjligt.
Hur svårt kan det vara att begripa en sån sak?

"Fråga: När kan man bedöma Wanvig? Efter sin död?"

Vare sig efter 3 matcher eller efter hans död.
Båda alternativen är lika felaktiga.
Exakt NÄR en korrekt bedömning går att göra är mkt svårt att svara på.
Jag vet iaf att 3 dagar inte räcker.

Huge: "Hade det gällt ex en riktigt högklassig ersättare så hade man möjligtvis kunnat ställa lite högre krav efter 3 matcher, men inte när det gäller en medelmåttig energispelare som är tänkt att ersätta Björne Danielsson."

Nu var ju inte Wanvig tänkt att ersätta Björne, till det skaffade Sunklöv in en annan högklassig spelare, Lauritzen.Nog sagt!

Jag tycker inte Wanvig får särskilt mycket kritik, tvärtom, det finns fortfarande väldigt många som tror han kommer att bli en Messias. Jag tillhör inte den skaran och det står jag för, och har dessutom gärna fel. Att det ska va ett problem att få spelare att funka i viss omgivning osv köper jag inte, i såna fall har mr Sunklöv återigen varit ute och cyklat.

Jag begär inte att han ska va på topp i sin första match, inte i sin andra ev tredje heller. Men man måste kunna visa upp fan så mycket mer än vad han har gjort efter dessa omg. Han är ett fullblodsproffs, tänkt att kliva in och dominera framför mål och tillföra energi. Han har en sjukt hög lön och måste börja göra rätt för åtminstonde en promille av den, annars kan vi lika gärna ta hem Anton Persson.

Huge: Efter 3 matcher hade Moran 2 mål + 3 ass. och Dimitrakos 2 mål + 3 ass. Men det var ju inga medelmåttor å andra sidan.

Huss: Jo, i sylfs hockeyvärld ska en medelmåttig utlänning som är ovan med det mesta inom svensk/europeisk hockey kunna gå in och dominera efter 3 matcher.
Helst färre...

Jajjen: Tja, billiga spelare i varje fall. Men ser man på Pravdas bedömning av Wanvig i prislappsfrågan i Dream Team så rör det knappast sig om en medelmåtta för tredjefemman. Sundlöv nämnde väl att de försökte sig på att värva honom redan förra säsongen och då knappast med tanke på en spelare till tredje/fjärdefemman.
Fast, Wanvig bör få ett par matcher till ändå. Få, om någon, spelare kan gå direkt in och dominera i första matchen.

Huge: Så Sundlövs strategi är att värva medelmåttiga spelare? Då kan man ju skruva ner förväntningarna på Wanvig. Förklarar också varför vår nye förstecenter (alltså Dixon) har sämst +- i laget. Var ju en jävla tur att Sundlöv inte var ute efter en tredjecenter.

Fråga: När kan man bedöma Wanvig? Efter sin död?

sylf: Du försöker bara smita undan kärnfrågan genom att kommentera det där med jetlag.
Den spelar säkert till viss mån in fortfarande men det är inte det som är min huvudpoäng, utan faktum att det inte går att dra några större växlar på de 3 matcher han spelat.

Hade det gällt ex en riktigt högklassig ersättare så hade man möjligtvis kunnat ställa lite högre krav efter 3 matcher, men inte när det gäller en medelmåttig energispelare som är tänkt att ersätta Björne Danielsson.

Enligt min mening handlar det inte om ett spelarproblem utan om problem att få en spelare att funka i rätt omgivning och därigenom få ut så mkt som möjligt av dennes kapacitet och personliga egenskaper som spelare.
Kort sagt: det är ett tränarproblem.
Vilket gör att man osökt kommer att tänka på Widing.
En spelare som efter 7845 matcher inte får tillnärmelsevis lika mkt kritik som den Wanvig får utstå, efter att ha spelat 3 matcher.

Om du fortfarande anser att kritiken INTE är förhastad och onyanserad så kan du väl motivera varför du tycker det.
Eller du kanske tom anser att 3 matcher är för lång tid och att han borde vara på topp redan i sin första eller andra match?

sylf: :-)

Huge: "Känns inte kritiken mot Wanvig en aning förhastad och minst sagt onyanserad?"

Nej!

"Killen har spelat ett par matcher och lider sannolikt fortfarande av jetlag."

Haha, den var rolig:-)

"Låt Rögle spela lite tufft mot målvakten, det är helt Ok.
Men låt då för fan också våra killar få försvara Markan utan att det ska rendera i en utvisning för roughing."

Klockrent!

"Problemet är som sagt Rådbjer som inte har nån större fingertoppskänsla när han kliver in i bilden."

Även där klockrent!

Känns inte kritiken mot Wanvig en aning förhastad och minst sagt onyanserad?
Killen har spelat ett par matcher och lider sannolikt fortfarande av jetlag.
Att efter 3 matcher kräva resultat eller annars foten är ju bara löjligt.
Widing har haft ett par säsonger på sig att komma in i spelet och hitta sin roll men har fortfarande jätteproblem. Och då är han ändå en inhemsk spelare som är uppväxt med vår spelstil sen barnsben.
Att i det läget gnälla på Wanvig visar som sagt på en oerhört kortsynt/okunnig inställning till problemet.

Sen gnället på Rådbjer igår och de s.k överfallen på Markström.
Rögle gör helt rätt som är tuffa mot Markan då det ingår i spelet, så länge man gör det på ett korrekt sätt. Vilket jag tyckte att dom gjorde igår.
Vi hade gjort exakt samma sak om vi haft lite fler "goons" i vårt eget lag så gnället är bara löjligt från CZ:s sida.
Problemet är som sagt Rådbjer som inte har nån större fingertoppskänsla när han kliver in i bilden.
Låt Rögle spela lite tufft mot målvakten, det är helt Ok.
Men låt då för fan också våra killar få försvara Markan utan att det ska rendera i en utvisning för roughing.
Att den sen mest handlade om lite kramande och brottning gör ju att tvåorna blir än mer patetiska....

MarcusElving: Är han bara hel så är han en klass spelare! Känns som Saik har gott om slantar..
Vi kan kanske skicka några som kan kolla hur man värvar å har pengar kvar..
Så det räcker mer än till faxpapper..

Renberg till SAIK, inte särskilt oväntat. Undra hur han lyckas?

sylf: Vad är det som går och går men aldrig kommer till Faxen? En alltför positiv Huge

Jompe:

1. Vad är det som går och går men aldrig kommer till faxen?= Sunklöv!

2. Varför insåg inte Läkerol Arenas arkitekter att om man ska värme kring rinken kommer den högre belägna restaurangen att bli en bastu?= Sunklöv har ritat själv!

3. Hur många Wigwam går det på en Widing?= Ingen, däremot 17 Sunklöv!

4. Varför har Markström blå-gula hängslen till sina målvaktsbyxor?= Sunklövs gamla Skutskärshängslen.

Brynässyndromet att släppa in mål snabbt efter man gjort mål håller i sig. Så jävla tråkigt.
Ove Molin ser piggare ut än någonsin, vilken uppryckning han gjort. Även Hansen har blivit vass offensivt. Viktigt att de gamla rävarna visar upp kunnande och erfarenhet. Granström är nog min favorit i årets upplaga, står alltid upp, och kan även producera en del poäng..

Wanvig är en gåta. Ibland blixtrar han till med fina passningar och uppåkningar. Skyddar pucken bra och smäller på. Men rätt som det är så är han helt borta och vet inte själv vad han håller på med. Jag har fortfarande hopp om honom. Några matcher till innnan stora sågen tas fram.

moreten: Här är förslag på Brynäsgåtor för kommande tävlingar.

1. Vad är det som går och går men aldrig kommer till faxen?
2. Varför insåg inte Läkerol Arenas arkitekter att om man ska värme kring rinken kommer den högre belägna restaurangen att bli en bastu?
3. Hur många Wigwam går det på en Widing?
4. Varför har Markström blå-gula hängslen till sina målvaktsbyxor?

Horace76c: Ja annars så kan man undra varför dom har värvat hit han..

Kollade på matchen idag, tycker det var undermåligt försvars spel av flera. Vad fan höll nr 41 på med?? Kändes som ingen markerade när dom var på Markan.

Sen vad jag kunde se så var dom inte på deras målis en enda gång..
Låt dom köra på Markan så kör vi över deras 10ggr värre! Klent spelat av många i närkamperna, fart verkar vara en bristvara i laget nu..

Hoppas hoppas nu att dom vaknar till å sista pizza biten är utskiten till i morron.
För då jävlar SKA 3 pinnar in..

Tror att det kommer att smällas på i närkamperna å att dom är först till puckarna, inte som nu har varit att man åker å duttar.

In me Bertillson, ge alla några byten. Sen dom som visar stake;Bara dom ska ha istid!!

moreten:
Skulle gissa att Wanvig kommer ta mer ansvar och polisa om det blir mer Markström-situationer när han inser att alla andra bara tittar på med händerna i damaskerna.

Nu när det lugnat ner sig igen så ville jag bara tipsa om vår Brynäsgåta. Den är rätt så klurig, men det fixar ni hockeyorakel! ;)

Nu efter den här snöpliga förlusten, där jag ändå tycker att Brynäs gör en helt ok bortamatch, så kanske det passar bra med en gåta som kan muntra upp er lite. Så gå in här och klura lite...

sylf: 3 mot 5 vad hände nudå ? (var iväg så hörde inte) Hemmadomare eller vadå

Rådbjär är fan helt dum i huvet!

RavenLord: Brynäs måste spela tuffare och mer på kropp. Det här håller inte. In med Wanvig och kör över Jönsson!

Rör inte Kenny det är lika regler där som med fjoll brodern Jörgen äcklet Jönsson

RavenLord: Han är så jävla usel Rådbjer, nu tar han en till för att pizzanyllet slänger sig och gröthalsarna skriker.

Otroligt sån öppning

Tack kvinnomisshandlarn!!

MarcusElving: Rådbjer har vaknat till, fan vilken jävla utv han tar!!

Huss: Herr Stenbeck verkar vara en väldigt självgod man. Vad har han förutom pengar då? Förmodligen inte mycket. Skulle inte vilja ha han som sponsor jag heller. Uscha.

GävleLasse: Tja, svarta fåret Stenbeck skulle då inte jag vilja ha som sponsor.
Har inte världens bästa rykte direkt. Senast var det väl det där krogbråket i god Månsson stil som hamnade rättegång.
Tycker följande citat saxat i en DI intervju säger lite om personen:
"Jag drar till mig uppmärksamhet och är uppenbarligen en person som de här vakterna är avundsjuk på. Tyvärr är mitt namn brännmärkt."
"De är ute efter pengar som jag aldrig kommer att ge dem. Jag är en Stenbeck."

AVGÅ: Innan du kritiserar Linköping för obefintlig juniorverksamhet, tycker du inte att det hade varit på sin plats att ta reda på lite fakta om den saken först?

Sen undrar jag hur det låtit från din sida ifall Brynäs haft en egen Stenbeck som pumpat in pengar i verksamheten?
Du hade förstås tyckt att det varit helt uppåt väggarna?

AVGÅ: Ja Stenbeck har tydligen missat att det krävs många års jobb för att skapa en kultur. Men i hans värld så är det väl bara pengar som räknas.

Men kärnfrågan är: Har Brynäs råd att ha Markan förlorad till JVM under en så lång period? Och följdfrågan: hur skulle Markan reagera på att bli nekad JVM av sin arbetsgivare? Det bästa vore att man helt enkelt yr in en målvakt på ett korttidskontrakt utifall Lindbäck skulle underleverera.

GävleLasse: Mmm, vi kanske borde lära oss av Linköping. Ni vet dom med så fantastisk hockeykultur enligt Hugo Stenbeck. Ge f-n i att satsa på juniorer och ta fram egna talanger. Hora runt bland finanseliten bara och köp in färdiga utländska produkter. Vem f-n behöver juniorverksamhet, det är inte hockeykultur som räknas tydligen.

Masken med tänkvärda ord i aftonblaskan...

Se länk.

T T: Tror inte nån här inne är speciellt ängslig för just den matchen, är den annorlunda än alla andra?

Är ni ängsliga för lördagsmatchen redan?

AVGÅ: Ja, Challe lär väl ligga risigast till av dem alla. Micke J i DIF är väl en helig ko så honom rör dom väl inte.

« · 1094030 · »