1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777720 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
GävleLasse: Ja det är bedrövligt. Förövrigt så ser Frölundas försvarsspel väldigt darrigt ut. Anfallsspelet är inte heller mycket att hurra för.

Undra om det kommer en svacka nu igen efter deras kanonperiod här på slutet.. Ser onekligen oroligt ut i FHC.

MarcusElving: Sett till spelarmaterialet som borde de kunna ta sig ur en eventuell nedåtgående trend. Det kan ju vara så att det är LHC som tagit sig ur sin.. eller förresten, den vänder ju mot oss.. givetvis

GävleLasse: Ok, jag trodde det var Markans siutation här och nu vi diskuterade. Men fel av mig, tydligen.

Men för framtiden, ser jag inget alternativ att lagen ska spela fler än 3 matcher i veckan, snarare oftare färre, däremot kan man utnyttja att veckorna har sju dagar bättre. Eller åtminstone få bukt med med måndagsmatcher mer. Spela exempelvis Ons, Fre, Sön, med delade omgångar tisdag och onsdag

Torsdagar är visserligen en etablerad hockeydag, men där även Söndagar. Det skulle ge mer snurr i vändkorsen, med Fredagar med fest och öl inramning, Söndag mer lugn "familjematch" inramning och bara en vardagsmatch mot för två idag, som är den dagen med mindre publik på.

MarcusElving:

Ja hur Jämtin kan få game för att åkt o gömt sej bakom linjeman är märkligt, Blomdahl var så förbannad att han bara ville mosa Jämtins nylle.
Jag förstår Frölundas frustration o ilska mot Jämtin,då han är sen i tacklingar,kör på målvakten  o är allmänt jobbig,sen när man ligger under med 5-0 så kan det gå överstyr.
Di Pienta kastade även han handskarna o ville gå en fajt,men Jämtin bangade även där....

GävleLasse: Jag tycker mer och mer att LHC ser ut som ett guldlag. Har trott på LHC hela vägen, men de imponerar på mig.. Sån stabilitet de visar upp match efter match.

Men allt kan ju som bekant hända. Skada på Hlinka, Persson å nån till så får dom det jobbigt som attan!

Bissett19: Ja, Jämtin går inte ofta en fight, det vågar han inte. Men han gör en jävla nytta tycker jag, iallfall i dagens match. Gillar honom inte alls i vanliga fall. Men idag var han sådär jävla jobbig och retsam som han ska vara. Sen att han får matchstraff för det där ser jag som ett skämt.

Att både Blomdahl och Difjanta slänger handskarna och vill döda Jämtin är väl ett tecken på att Jämtin lyckats med det han är ute efter i första hand. Att irritera motståndaren.

MarcusElving:

"Sån stabilitet de visar upp match efter match."

Du menar 4-15 o noll poäng de tre senaste matcherna innan vinsten idag?

:)

MickeB: Jag var nog lite otydlig men vad jag menade var att Brynäs borde stoppa Markan från JVM för att få igång debatten på allvar.

MarcusElving:Jämtin är en KÄRRING. Han har väl ALDRIG stått upp i en fajt, finns ingen i ES som filmar så mkt som han.

Bissett19: Om du kollar sett över säsongen hittills så har det en bra stabilitet. ALLA lag förlorar ibland och sådär, men överlag så är de ruggigt stabila, det är aldrig så att LHC-fansen behöver vara oroliga precis. Förstår du vad jag menar?

Lindström: Ja, kärring kan man kalla honom.. han är feg osv. Men du kan väl ändå erkänna att han lyckas förbannat bra med det han är ute efter ibland. I dagens match var han kanonbra tycker jag.

Sedan finns de gånger då han verkligen går över gränsen helt klart, det är därför folk, inklusive mig ogillar honom. Men när han är sådär mitt i mellan, på gränsen tycker jag att han är en tillgång för sitt lag.

Skulle han spela som han gjorde idag jämt skulle jag VERKLIGEN vilja se honom i Brynäs, Men tyvärr så är han alldeles för ful och feg alltför ofta.

GävleLasse: Ja okej. Brynäs stoppar och drar igång debatten, som då landar i .

1. Fortsätta som nu.
2. Fortsätta som nu, men uppehåll under JVM, men säsong håller på längre
3 Fler matcher i veckan så att kan blir färre under JVM. säsongen lika lång.

Ja, främst 2:an vore en framkomlig väg, för framtiden, tror jag.

Men det ska gå långbänk som allting annat i sverige. Så alt. 1 fram till 2015 alla gånger iaf;)

MarcusElving: Visst kan spelar typen vara mkt bra att ha i laget. Men jag skulle i så fall välja en som te x Ledin alla dagar i veckan. Ledin är en kille som står upp för laget å kan vara jobbig, Jämtin kör SITT race.

Klart att det är lätt att vara tuppig när man leder med 4-0

Tycker de är synd att killarna inte får göra upp man mot man.
Titta te x i Nhl- där kan du inte åka å vara småful å dry utan att våga ta konsekvensen av det.

Varför tror du att han vart nerflyttad till farmarlagets farmalag?

MarcusElving: Ämen lägg av! Håller ni på att försvara Jämtin? Är det bara för att "häftiga" Wikegård tagit honom under sina vingar eller?
Det är väl skitbra om han får onödiga/orätta utvisningar.

Skärp till er!

AVGÅ: Jämtin ska ha på käft. Om han åker å tuppar sig så ska han våga stå upp oxå.

AVGÅ:

Jämtin har ensam höjt temperaturen på ES-geggan ett par grader.

Kan ge mig fan på att en och annan masar sig upp på torsdag (om han spelare) bara för att "hata" Jämtin.

Underbart!

Brynäs Bros, var är du? = )

rackham: Ja, gnället på Jämtin är ju bara fånigt och kommer som vanligt från alla som skulle jubla om han spelade i det egna favoritlaget.
Han kan inte bara käfta, retas och vara allmänt störig utan är dessutom en bra och nyttig spelare.
Idag såg det mest ut som att han retade upp motståndarna rent verbalt och det efter att man redan vunnit, vilket Frölunda naturligtvis inte kunde acceptera.
Svagt dock av Jämtin att inte ens försöka bjuda upp till lite infighting och det är väl den biten som gör att så många inte gillar honom, skulle jag tro.

Huge: Hur går det med "Gåtan" då? Trodde du skulle knäcka den jag.

För övrigt har jag skrivit hur jag ser på kontraktsläget inför nästa säsong. Baserat på en komb av tyckande, spekulation och inside info. På BrynäsPortalen alltså.

Huge: Precis så är det. Att åka runt och skrävla och vara stor i truten för att sedan inte stå upp när det hettar till är det lägsta man kan göra...

MickeB: Får väl logga in på portalen och ge mitt svar.
Antingen är det en jätteluring eller så är svaret så enkelt som jag tror.
Vi får se... :-)

Huge: Ja du behöver väl inte logga in för att svara, men vilket som.

Förresten Markström förkyld, missar SAIK-matchen

GävleLasse: Kanske var därför som Jämtin kom tillbaka från NHL (med svansen mellan benen?) :-)

WDW–kedjan imponerade direkt , rubrik på GD. Visst gjorde de det. Men sedan skriver de att de visserligen blev mållös. Va fan är det för blindstyren där egentligen. 1-0, vilken kedja var inne då, då? Kalkonhjärnor....

MickeB: Fast det var ju ingen i kedjan som gjorde målet. Man är väl mållös om man inte gör mål?

AVGÅ: Vadå försvarar Jämtin? Jag står fullt och fast för det jag skrev. Dvs att jag tycker att när han spelar som han gjorde idag så är han riktigt bra och nyttig. Men det hindrar mig inte från att ogilla honom pga att han är feg och ful allt för ofta..

Om vi säger såhär då, för att reda ut endast hans prestation idag. Säg att det stod något annat på ryggen och den spelaren spelade som Jämtin gjorde idag hade du väl tyckt att den spelaren gjorde en bra match och var lagomt "på gränsen".. Han irriterade motståndaren och skapade känslor, nyttigt för laget, ja.

MarcusElving: Det var poetisk rättvisa att Jämtin fick matchstraff.

Huge:Han höll inte måttet.. eller så kanske han saknade språkliga kunskaper att vara dryg på ;)

i KVÄLL blir det vinst. Snacka om att Brynäs kommer att krossa. 1-5 tror jag !!

arnio:
Aldrig... i VILKEN värld gör brynär 5 mål???
nä, däremot kan det nog bli det omvända..typ i alla fall...
5-3 till AIK

Horace76c: "Aldrig... i VILKEN värld gör brynär 5 mål???"

Aldrig... i VILKEN värld gör brynär 3 mål???

5-1 till SAIK!!

sylf:

Lika optimistisk som vanligt ? Sovit dåligt eller :)

sylf:
"Horace76c: "Aldrig... i VILKEN värld gör brynär 5 mål???"

Aldrig... i VILKEN värld gör brynär 3 mål???

5-1 till SAIK!!"

TOUCÈ!!!

Horace76c: Ja Bif gör ju bara 3 mål!!
Saik gör ju inget så de blir bra de!! 0-3 å tre pinnar på konto! :)

Nu har Micke skrivit en ny krönika som handlar om spetskompetens och marknadsvärden, så gå gärna in och läs den! :)

sylf: Hur gick det senast mot SAIK? Hur många mål gjorde vi då? Hemma iof men ändå :)

Lunkan:
Är ju det att dom inte är sluga i huvvet när dom spelar hemma SAIKarna, är ju som widing på amfetamin hela jäkla laget (fast dom vet vart dom ska åka).
Inget utrymme för brynäs att anfalla.... nä... inte blir det många brynäsmål (inte för det spelar roll så SAIK kommer göra fler) :(

Horace76c: Vi är inte slagna på förhand, grabbarna ligger trots allt 4 efter halva serien. Så nog fan ska vi kunna ha en hyfsad chans att slå Saik idag.

Nån som vet när nya matchtipset börjar?

Hoppas grabbarna hjälper vår målis extra bra idag så att han kan
göra en bra match o få självförtroende! =) spelar grabbarna lika bra
som hemma sist så har vi mkt bra chans!

andreasknox: Matchen börjar kl 19 på PPV Sport 1!!

Lindström: hehe jo det vet jag men matchTIPSET undrade jag..

andreasknox:

Jag föreslår att du går in den boken och läser......

andreasknox: Ahha kolla bara om du var med ;)

Bissett19: Tänkte om nån visste exakt men sak samma..

andreasknox: Du har ju svaret utav han som har byggt sajten där. Bara att sitta still i badkaret ;-)

Kakelmannen: Nej det är ingen tippning än på ett tag. Så du kan lugnt åka hem. Jag återkommer med mer info...

Marcus
Idag kl. 16:29

65selander: Jajaja...... (laddar för match ist) =)

andreasknox WDW!

96 Artisten: Yes =)

andreasknox: Det är en pigg måndagsmatch iaf :-)

Tänkte för en kort stund skriva att det ser bra ut..Men jag ändrar mig
helt, Brynäs försvarsspel ser allt annat än bra ut!! Jag tycker verkligen synd
om Lindbäck om försvaret ska spela så här! SKÄRPNING!!!!

65selander:

Sunken o Lindbäck bjuder på 1-0.
Wanvig/Dixon gör ett kanonjobb på kvitteringen.

Annars måste vi hålla oss på isen,samt sluta att drälla med puckar i mittzon,så SAIK får massa spelvändningar på oss.

« · 1094030 · »