MickeB: Jag vet inte om det är vidare Boorkiskt att vilja tajta till laget så att det inte blir för långt. dvs att backarna måste våga ligga högre i banan när fowards ligger med högre forchecking osv. Det är ju basic hockey.
Det som var den stora skillnaden var att laget hade samma tränare under tre säsongen, eller två och en halv i alla fall. Det var väl inte igår det var på det sättet i Brynäs.
Huge: Nja, jag vet inte om Boork raddade så mycket faktiskt. bisst kom han in och gjorde nytta men allt han byggt upp raserade han ju förra säsongen. Med god hjälp av Sundlöv.
"Snirklandet funkade ju ändå rätt så skapligt fram till det senaste guldet 1999."
Huge, du börjar bli gammal märker jag. Åren går fort när man blivit gammal. Det är tio säsonger sedan nu. ;)
Huge: Ja den nya moral som Wanvig, Granis och några till visar upp är inte nåt man är van vid när det gäller brynäs. De står verkligen upp för laget och numera känner motståndarna att det är obehagligt att möta Brynäs. Ppå något konstigt vis har Brynäs levt kvar i sin forna storhetstid och trott att man kan finta och snirkla sig till framgång. Ett klart bevis för det är Dackel som den här säsongen känns mer rejäl i sitt spel och det är mer rakt på.
När det gäller kontraktsläget för nästa säsong så vill jag att man fortsätter på inslagen linje när det gälller spelartyper. Kan vi inte bjuda på glamourhockey så kan man ju alltid bjuda på frejdigt spel där det smäller i närkamerna.
Lind, Danielsson får silkesvanten.. de har gjort sitt i Brynäs.