1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 777730 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
mattiaskarlgren: Den där typen av tacklingar ska inte resultera i utvisning. Precis som Kankaanperäs på Klasen inte ska göra det. Hade aldrig blivit utvisning i ligan där riktig hockey spelas, dvs NHL. Men det är vackert att du är en representant för svensk hockey, PK som du är.

sylf: Precis. Hv spelarna var riktigt frustrerade igår. Den första utvisningen Petrasek åker på (där han blir skitförbannad på Wanvig) är ju solklar då han hakar upp honom.. Sen den andra där han tacklar in (Widing/Wanvig) är ju löjligt rätt. Där kan jag inte förstå hur en gammal Hv spelare som expert (Peter Hammarström) kan sitta och försvara Petrasek.

Han säger att Petrasek redan bestämt sig för att tackla! JA men då ska han också räkna med att det eventuellt kan bli en tackling i ryggen OM Brynässpelaren vänder sig om och som han också gjorde dvs solklar tackling i rygg.

Sen så får man ju säga att Brynäs tog ett par riktigt idiotiska utvisningar.. Molins tripping tex, herregud vafan ska han göra så för? Samma med L.Jonsson, åker han skridskor i det läget och inte tar det lugnt som att han vore bäst i världen så slipper han en 2;a..

mattiaskarlgren: "och sen mitt största hatobjekt i ES Petrasek som jag förövrigt också tycker är en riktigt usel spelare"

Bingo!!

Begriper inte HV spelarnas, ledarnas gnäll på domaren. Lahti var, som vanligt usel. Men han var det åt båda håll. Nu råkade mupparna tappa poäng och låter det gå ut över domaren. Jag tycker dom ska va jävligt glada att det inte blev fler och längre straff än det blev.

AVGÅ: HV, kommer nog att få sina reprimander....hoppas jag iaf.

Som vanligt samlar vi länkar inför VF, imorgon på BP.

mattiaskarlgren: Det är ju inget att snacka om, HV borde få skarpa reprimander för detta. Men, vis av erfarenheten så kommer detta inte att ske. Det är bara typ SAIK, Rögle, BIF m fl som skall veta hut. De penningstinna föreningarna är untouchable.

Jag är i alla fall j-ligt stolt över Brynäs spelare och klack som var de enda som uppträdde som intelligenta vuxna i går i Kinnarps.

Huge: Tycker faktiskt att du skrev riktigt bra där!

Brynäs spelare ska väl inte bli "lidande" för att domaren gör en dålig insats?

Visst var Lahti dålig, åt båda hållen!
Men sen så får man ju säga att Thörnberg givetvis ska ha 10 minuter för tjat och sen mitt största hatobjekt i ES Petrasek som jag förövrigt också tycker är en riktigt usel spelare var ju solklart matchstraff.
Dock var det tråkigt att dom ej gav Thörnberg detsamma när han slår klubban i sargen vid sitt utvisningsmoment..

MickeB: Klart de gör, finns väl inget annat. Ironiskt nog gjorde Silfver sin es-debut just på bortaplan mot Frölunda.

Bissett19: Hoppas de flyger ner Silfverberg ner till Göteborg. Vore kul att se honom i laget igen.

rafalski: Ja, även jag ställer mig i ledet och ber om ursäkt för pajkastningen. Det är bara att erkänna att det bor en liten fascist i mig, som visar sig ibland, när de inre och yttre förutsättningarna är de rätta.

Peja:

Inget verkar vara trasigt hos Hermsson dock

"Redan i första bytet åkte Daniel Hermansson på en tackling i matchen borta mot HV71 och fick rejält ont. Brynäs befarade först att något hade gått sönder, men en första undersökning tyder på att forwarden klarat sig utan några benbrott eller sprickor. Ont har han dock.

– Jag är lite öm, det känns inget vidare i dag faktiskt. Men det är skönt att inget har gått sönder. Jag vet inte hur länge jag blir borta. Jag kommer inte att spela i morgon i alla fall, säger han"

Något om Hermanssons skada?

rackham: Nu säger ju Frick att han tar avstånd från just den del av publiken som följande rader ur Sportbladet avser:

"Direkt bakom motståndarnas avbytarbås i Kinnarps Arena finns en rad stolar med en ökänd publik.

De har kallats för slipshuliganer och de flesta som sitter där är egenföretagare med dyra säsongsbiljetter.

De skriker könsord, spottar ned i båset och kastar olika föremål, som godis och programblad."

Förmodligen en samling lönnfeta halvberusade nollor med eget företag som tror att sponsorskapet innebär att man automatiskt kan bete sig hur som helst. Att ta detta bedrövliga patrask i örat kanske är för mkt begärt då deras pengar trots allt till stor del byggt det lag man förfogar över.
Man biter inte den hand som föder en.
Typ.....

Men visst är det sorgligt att en ordförande inte har bättre omdöme än att dels felaktigt skylla på domaren och dessutom inte på ett tydligare sätt ta avstånd från såna här dräggfasoner.
För även om hans svar i media säkerligen blivit en aning vinklat så har han haft alla chanser i världen att på ett tydligare sätt fördöma dom här IQ-befriade spottdrägglande idioterna.

AVGÅ:

Och när det gäller (Herr?) Frick från HV så får nog trots allt Hockeyligan dra honom i det religiösa örat för hans uttalande som gör det legitimt för HV:s supportrar (?) att spotta på motståndarna i båset osv...

AVGÅ:

Disciplinnämnden tar hand om spelare och ledare, antar jag.

Ligan, förbundet (hoho) och föreningarna får sköta publiken.

Brynäs-HV 28 dec...

rackham: Meningslöst att anmäla! Det är ju för fan HV det handlar om. Det finns ingen i Hockeyligan eller dess disciplinnämd som ens vågar ta upp saken.

Det är sånt här som så småningom kommer leda till läktarvåld.

1. Hor-V:s lågpannor till supporters sätter i system att spotta snorloskor på motståndarlaget o dyl.
2. Hockeyligan och disciplinnämden skiter fullständigt fenomenet.
3. Motståndarlagens supportrar måste därmed ta saken i egna händer och spöa på idioterna så att dom fattar att det inte är ok att göra så.

Easy as one - two - three.

bradberry:

Disciplinkommittén nästa!

Vem anmäler först?

P: Hela jävla HV:s ledning verkar ju ha ordentligt med punka på luvan... Man n"förstår publikens reaktion med hänsyn till domarinsatsen". Nu jävlar måste hockeysverige agera. Finns ingen självkritik i denna sekt? Är det ok att ens publik spottar snorlåmor på motståndarlaget för att domaren varit dålig.

Nä- med hänvisning till klubbens agerande i frågan röstar jag på poängavdrag alternativt spel inför tomma läktare i nästa hemmamatch.

Metal Guru: Absolut.
Jag argumenterade dock mer i generella termer kring hur man bör bemöta såna här skribenter, när dom fortsätter bryta mot reglerna INNAN nån moderator hinner ingripa.

Juha Vaktservice står för säkerheten i Kinnarps Arena, men när Jnytt.se ber säkerhetsansvarige Juha Kunnari förklara publikattacken efteråt vill han inte ge några kommentarer.

"Juha Vaktservice"... känns som ett seriöst gäng

Huge:
Ännu bättre är att få en prompt bortmoderering.

rafalski: Hah...
Tycker du ändå var en av de mer sansade som gick i polemik mot en person som uppenbart hade ngn form av handikapp.
Svårt att avgöra hur man ska bemöta såna där saker men det bästa är nog att helt enkelt låta bli att svara.
Försök att svara sakligt brukar tyvärr inte få ngn större effekt vad gäller förväntad nivå på svaren och då återstår tyvärr bara 2 alternativ: att inte svara eller att svara med samma mynt.
Det senare känns som sagt kanske skönt för stunden men inte i längden.
Snacka om att välja mellan pest eller kolera...

:-))

Hor-V 71 uppträder precis som man kan förvänta sig utanför planen. Lip och pip och gnäll på domaren. Starkt av Lahti att stå emot trycket i Kinnarps. Märkligt att HV kan kritisera domarna på plan, från kommentatorsbåset och i media utan att något händer. Hade Brynäs gjort detsamma hade vi blivit straffade kraftfullt.

Märkligt också att hela Kinnarps tillåts vara konstruerad för att hemmapubliken ska kunna förnedra bortalaget och bortaklacken - vilket dom bevisligen inte drar sig för (se länk).

Jag undrar vad arbetsdomstolen skulle säga om en anställd på Volvo blev nerspottad med snorloskor under förhandlingar med Saab?

Ja ja, det är väl bara att inse att Brynäs och vissa andra lag inte har samma spelregler som de penningstinna lagen...

MickeB: Ja, matchbilderna ser alltid likadana ut därnere.
Skillnaden är kanske att vi tidigare gånger har haft lite mer puck och att deras (skenbara?) spelövertag inte sett lika stort ut som igår.
För visst var mkt igår till viss del ett skenbart jättespelövertag, som du säger.
Mkt skott utifrån mot en oskymd Markan och jag tycker att han hade en betydligt lugnare afton än mot ex LHC senast.

Det lustiga är att smålänningarna gnäller på fel lag när dom istället borde rannsaka sig själva. Efter att ha spelat enligt ritningarna och dessutom fått sin efterlängtade ledning så backar dom hem och överlåter initiativet på oss.
Därefter ska dom vara djävligt glada för 1 pinne, som matchen utvecklade sig.
Det är vi som i slutändan får åka därifrån med åtminstone 1 tappad pinne.

Måste även få kommentera delar av publiken i KA.
Idioter.
Det räcker så...

Ber om ursäkt för pajkastningen igår med Kackelmannen, dumt att dras ner på hans nivå men tillskillnad från han så var jag lätt berusad.

Hermansson också skadad nu. Nu får dom väl kasta in Silfverberg.

65selander: Riktigt bra att plocka poäng i en så svår match som den i Jönköping. Jag kunde inte se matchen, men av olika rappirter får jag intrycket att det gick hett till. Nästa bortamatch, mot förorten, blir ännu tuffare. Får man första målet på Frölunda så kan det bli en intressant matchbild.

MickeB: Du vet väl att man får poäng om man skjuter mkt.. Ännu mera poäng får man om man klagar när man inte gör mål. Mest poäng får man när man klagar på domaren istället för att spela hockey..

Eller är det bara dom puckarna som går I MÅL som RÄKNAS?!

65selander: Ja ingen fin mössa alls.

Men ärligt hur många "feta" målchanser skapade HV ikväll? Mycket surr i anfallszonen och skott på mål. Men målchanser och skott på mål, med en Markan med fri sikt. Plockpotatis.

Brynäs har spelat såhär mot HV, flera år nu och faktiskt tagit ganska många poäng nere där. Men lika besvikna varje gång, fattar inte att "övertaget" ingår mycket i Brynäs gameplan

Nog för att HV:s klubbmärke inte är snyggt men på mössan såg det ju bara ännu fulare ut.

Eftersom en av våra moderatorer har gått in och rensat bland ordväxlingarna efter matchens slut så bjuder jag på lite eftersnack med Angell som fick sin språngbräda i ES utav Brynäs. Denna gång så var det ingen internbox :-)

Vet att han är modemedveten men gudarna vet efter den luvan på skallen.

g'nacht

Molin satt man och berömde här igår. Ja med rätta iofs. Men usch vad kass han var idag. Kass i PP. Pucktittande vid första målet och satt utvisad på den andra. Ta bort den där Widing också tack från allt vad PP-spel heter, herregud, bar uttryck som passar tagens tattarmotstånd.

Davey_22: Jag har varit å läst io deras trådar, tror att 4-5 st är över 18 år där inne. Är ca 2-3 som skriver om hockey, dom andra pubertala missfostren tycker det är jätte coolt att spotta å skrika på spelare i gången.

Ett citat ur HV71:s officiella forum;
"Dåligt idag:
Klacken, KAN INTE ALLA DÖNICKAR DÖ? ZOMBIES FÖR MER LIV!
Alla 13 åringar som står i klacken, trevligt att ni hejar på hv, men håll er undan från mitten snälla.
Målskyttet
Domarna, alla var värdelösa.
Markströms dykningar.
Min hals efter matchen

Bra idag:
De få i klacken som gör något.
Lite slagsmål med

"Slut citat

Kan dom inte hålla sig i kyrkan i stället..

Horace76c: Hv-fansen har alltid varit bland dem mer dräggiga, skenhelighetens huvudstad fostrar dem så.

65selander:
Vakter?? nä, vad är det för nåt?

Horace76c: Var väl någon tattare som är tuff efter att att köpt rutiga kläder på second hand.

Efter Mördarn gjorde 3-1 till Skellefteå så har Ulmer för MODO 
gjort 1-1, 1-3, 3-4 och nu när jag skriver så gjorde spritsorten 4-4. Livad match.

mattias - 74: Visst är det så... Tyckte bara det kunde vara skoj att visa att dom hejjar på Brynäs även när dom spelar i Vita tröjjor. :)

JBlom:

Har man bortamatch skall man väl som regel inte ha nånting alls :)

Bissett19: Ja med mindre målburar så görs det ju helt klart mer mål. :)

Apropå ingenting så tänkte jag på en sak idag. När Brynäs har hemmamatch åker ju bussarna omkring med svarta BIF-vimplar... Varför kan dom inte åka runt med Vita när Brynäs har borta match?

Bissett19: Varför gör vi inte som vi hade förra säsongen innan KS, vi hänger en slips ;-)

Snart kan man lämna saltgruvan...

65selander:

Hans-Göran Karlsson oroas för att det görs så lite mål i Elitserien,här är ett av hans förslag:

Mindre målburar. ”Ja, kanske. Jag vågar inte säga att man ska göra skydden mindre för då får jag väl alla målvakter på mig...”, säger Karlsson.

Hallå!!!!!!

:)

65selander: "men faster Agda 85 år kanske inte gillar att bli muddrad ;-)"

Kanske PRECIS det hon gör! Jag tror att muddringen kan bli ett riktigt dragplåster under Lucia, tänk vad många kärlekskranka tjommar det finns där ute som nu ser sin chans till lite beröring ... du ska dit va Sylf?

Bissett19: Lämna pluntan hemma nästa lördag. ;-)

ÅSKÅDARE VISITERADES. Blev du visiterad på väg in i Läkerol Arena? Lugn, det är inte för att du som ser ut som en skum typ – samtliga åskådare blev väl undersökta. Inte för att gårdagens tillställning bedömdes som en högriskmatch, men för att hemmamatchen mot Djurgården på Lucia räknas som detta. Personalen på Läkerolen tränade alltså bara inför anstormningen av omkring 1 000 djurgårdssupportrar om en och drygt en vecka.

Källa: GD

ot/Det blir man som bortasupporter jämt men faster Agda 85 år kanske inte gillar att bli muddrad ;-)

För övrigt skulle det vara bra publikt sett om Leksand kom tbx, det är väl
bara då det blir fullsatt i LA.. Kanske även kan bli fullt vid slutspel iofs...

mattias - 74: jag var inte född då =)

andreasknox:

När vann Leksand mot Brynäs senast?

Krossade inte vi er i Långshyttan med 8 - 1 nåt år för hundra år sedan :)

RavenLord:

ja men då går AIk opp istället .

Bissett19: Jasså vadåra? När vann Leksand mot Brynäs senast? Du får ju se det så =)

mattias - 74: Kanske krävs att DIF åker ut för att de ska utöka Elitserien.

andreasknox:

Jag vet jag är leksing :)

« · 1096936 · »