1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 773525 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
65selander: Jävla gnäll på dig, din fjolla! Är du inte nykter när du dyker upp så blir det att sova på loftgången för dig.

Lunkan:

Vart hitta du den kommentaren om Kristan?

hugo: Anttis kommentar om Kristan bra eller dåligt?

Robert Kristan verkar nästan omöjlig att överlista i Läkerol Arena. Är det lika svårt på träning?
- Nej, på träning är det faktiskt ganska lätt. Han verkar ha en otrolig förmåga att tända till när det blir match, en riktig krigare som verkligen ger allt för laget.

Clubsport: Det är sant, vi ska inte ha någon övertro på Almtorp. Visserligen är han duktig, men han har i princip bara varit över på en träningscamp. Och det gör ju svenska spelare varje sommar. Inte kommer de hem som stjärnor. De är nog samma kille som ifjol.

GävleLasse: Efter att ha sett honom vara så omild framför målet mot de stackars skånpågarna att de till slut flyttade på sig, så känner jag igen en hel del av det som man gillade Sulku för-

65selander: Ja han såg pigg ut. Han proppade i det första bytet och höll en bra nivå. Det syntes att det blev en ny dimension på backspelet när han var inne. Hoppas att han visar vägen idag för att bli bättre och bättre.

Han är ju fortfarande lite match-otränad

Clubsport: Jag hoppas att det inte är du som är ute och cyklar på kvällarna i Västerås?

GävleLasse: Ang Hulken såg han pigg ut annars på isen?

Vore kul med en riktig tänd Hulken på lördag ;-)

Clubsport: Almtorp bidrar med mycket tycker jag. Han startade förra säsongen svagt men spelade upp sig. I slutspelet tillhörde han en av de bättre. Han är duktig på små ytor och tillför mycket i offensiven.

Det skall bli kul å se om han fortsätter att utvecklas lika bra i år.

Jag är lite splittrad i frågan Almtorp, jag menar vem flyttar han på när Bicek har anlänt? Med Bicek i laget har jag väldigt svårt att se att Almtorp är bättre än nån i dom fyra kedjorna... Jag räknar då med att Bicek petar allas våran favorit norrbagge.

Men han bredddar ju truppen, just breddar tyvärr inte toppar.

GävleLasse: Från Arbetarbladet

"- Det skulle nog inte vara så kul för Jonas att spela i ett lag (AHL) där han inte får någon framskjuten roll, säger Brynäs tränare Leif Boork."

Hur jävla framskjuten roll får han i Brynäs då? Har svårt att se att han kommer att få spela så mycket PP t.ex.

Sen verkar det som om vi betalar samma lön som han hade förra säsongen, mao så bränner vi en ganska skaplig summa på en position där vi har mycket folk redan...verkar som om Kristans två senaste matcher har gjort att Sundlöv inte räknar med att behöva värva en målis...hoppas att det inte var ett förhastat beslut, eller vi kanske har en djuuuup kassakista?

GävleLasse:

En Spets, fast ett par snäpp bättre... :-)

Gusten: Jo de hade stor show i 3-0 matchen mot Leksand vill jag minnas.

Gusten: Han var precis som Bäckström, startade säsongen med att vara "sådär" och växte med uppgiften vartefter säsongen led.

Jag vill minnas att "Alma" var bra under slutspelet.

Gusten: Var det inte Felsner-Almtorp-Hermansson som snurrade friskt med motståndarna under en kort formtopp?

rackham: Hoppas han kan höja sig lite, tycker att han visade tendenser förra säsongen att han kan smälla på. Ganska bra skott när han väl lägger manken till också, har för mig att han var bäst på plan i nån match förra säsongen.

Gusten:
Ja, en rätt habil 2-vägslirare, utan att vara stridsvagn...

Gusten: One of the perks of having a deep squad ;)

Vi får se hur laget formeras imorgon. Jag hoppas att Hulken får mer speltid, han gjorde6-7 byten sist och hann med att proppa ett par skånepågar rätt ordentligt.

GävleLasse: Ja kanske det :) Annars tror jag faktiskt att väääldigt många ickecentrar gör jobbet som "andretekare" bättre, Vi har ju faktiskt jävligt många reservcentrar nu, Almtorp, Björne, Molin, Malmström, Sperrle...har säkert glömt någon som har vikarierat de senaste säsongerna med beröm godkänt.

Gusten: Han kan vara bra att ha som andretekare alternativt att han går in som förste och chansar rejält. Blir han bortplockad så kan ordinarie tekare gå in ;)

Jag har sett att de gjort så ett par gånger när Månsson klivit fram för tekning istället för Bäckis.

Bissett19: Men nu har vi ju fått Almtorp :)

Bissett19: Ja det är lovande siffror. Men fortfarande så är det ofta "fel tekningar" de vinner. De så viktiga tekningarna i offensiv zon under PP måte vinnas oftare.

......Så har våra centrar börjat säsongen bra i tekningscirklarna:)

Rk Nr Namn Lag Pos GP FO FO+ FO- FO%
1 13 Eriksson, Joakim LHC C 3 63 44 19 69,84
2 19 Bäckström, Nicklas BIF C 3 52 36 16 69,23
3 14 Chabada, Martin LUL LW 3 19 13 6 68,42
4 24 Hansen, Mads BIF C 3 44 30 14 68,18
5 36 Lind, Mikael BIF C 3 59 40 19 67,80

Sebastian Karlsson på en plats 24 med 50%......

Honken stod t natt:

The Lightning ended the evening 3-for-10 on the power play, and Holmqvist was strong in tonight's contest, making 37 saves. Craig was also solid for the Lightning, scoring a goal and adding an assist.

Finns det även ståplats biljetter där, eller måste man boka?

Falken: Så går det när "pastorn" lämnar flocken och emigrerar till amerikat...Herre Gud vad roligt det är att reta alla HV-fans på jobbet!!!

Tycker tabellen är lite komisk i dagsläget. Dom fyra första lagen består just nu av (om HV71-MIK står sig) Timrå, Djurgården, Mora och MoDo. Samtidigt ligger dom befarade topplagen på femte, åttonde, nionde och tionde plats i tabellen. Alla med tre spelade matcher.

sylf: Ja, Sundlövklass :-)

70 Rodrigues: Ska han spela orgel eller?

Sylf: Sundlövklass på den värvningen :-)

Hälge: Håller med det gäller att rida på vågen så länge som det går :-)

HV däremot har nog något att prata igenom. Först förlust mot oss och nu MIK.

Sylf: Tjeckiske landslagsbacken Robert Kantor, 29, har skrivit ett artistkontrakt med Färjestad!!!

70 Rodrigues: Det är alltid kul att ligga bra till, tyvärr så kan det vända lika fort. Eller tyvärr, det är väl ändå en del av tjusningen med sport.

Bissett19: Deras ödmjukhet lyser som vanligt med sin frånvaro!!!

70 Rodrigues: Låt Tallefjantarna leka av sej rommen lite:)

Nu har Timråiterna fått hybris, dom leder tabellen efter 3-4 omg :-)

BFG: JAg har hört att de tog kort iaf, spännade och se hur tifot blev.

Finns det inte några bilder från premiärmatchen i LA på Brynäs hemsida?
Dåligt som fan...

BIF_Oscar:
Finns i den tegelröda utbyggnaden som shopen finns i, fast biljettluckan är på utsidan.

Bissett19: Det är en torsdag och lite mer tryck från företagare som vill bjuda på lite underhållning o s v.

65selander: Äääh tråkiga MoDo drar väl inget speciellt heller,det var väl när Gipskatten var med i MoDo som det "ramlade in lite folk":)

Bissett19: Skulle vara så om dom har fått beläggning på hockeybussarna.

Tror däremot att på torsdag så kan det ramla in lite folk.

65selander: Men nog borde det ju bli uppemot 6000 ialla fall,kanske är det bra att möta "tråklagen" HV o Malmö tidigt i,nu när när arenan fortfarande är ett nyhetens behag sas.

ekan68: Tror knappast MIF drar folk på en tisdag, det har dom aldrig gjort.

Hade det inte varit första matchen i LA när vi mötte HV så hade det varit spridda skurar.

GävleLasse: Det ska nog inte vara några problem. Det verkar fins på Ticnet i alla fall

Verkar finnas en hel del biljetter kvar. Hur går det med biljettförsäljningen igentligen?

Är det någon som är med i dream team, så kan ni gärna gå bed i ligan: Elitserien 2006 2007

GävleLasse: så var tröjauktionen se länk

Vart är biljettkassan nu för tiden då?

BIF_Oscar: Det ska nog inte vara några problem. Det verkar fins på Ticnet i alla fall

« · 756940 · »