1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 773622 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Huge: Lustigt då att det värvades spelare med samma profil som Malmström till denna säsong..
Tror iofs inte att Malmström var en stor börda för kassan men som du nämner, backsidan behöver förstärkning. Om ett par månader kanske det är framåt det saknas folk.

GävleLasse: Blir väl den som inte rättar in sig i ledet. Oavsett vad ni tycker om Boork så tror jag nog att spelarrådet har någonting att säga till om iaf.

Det är bara att ta nya tag, vi kan ju ta Kallio istället han behöver ju miljöombyte ;-)

Huge: Det som är uppseendeväckande är att det är dålig kontinutet i tänket från Brynäs. Det har hela tiden låtit typ " Det är bra att ha en bred trupp, konkurrens etc etc" Nu har vi missat en spelare som är väldigt populär hos publiken.

Jag hoppas verkligen att Malmen tar chansen i Fröunda och att det går bra för honom.

Vilken spelare blir nästa som Boorken kommer att utse till sin hackkyckling?

Huss: Ja, Boork kan ju t.ex ha "fått för sig" att vi helt enkelt har ett gäng spelare med ungefär samma profil i laget. Och att de som får speltid är mer värda att satsa på inför framtiden. Behöver ju inte vara ngt mer uppseendeväckande än så, som ligger bakom. Ifall det nu är det som du spekulerar i. Det här kanske underlättar för ett införskaffande av en ny back som ersättare för Hulken. Inget ont som inte har något gott med sig....

Tänkte lite och visst är det en förlust. Malmström har jag alltid gillat och varit en av mina favoriter i Brynäs. Men kikade på laget och försökte fixa ihop fyra femmor och faktum är ju att när Bicek ansluter så får minst två spelare fortfarande stå utanför laget. Alcén räknar jag in och tycker även han gjorde ett rätt så bra insats i dagens match, vilket lovar gott.

Peja: Det går fort i hockey.
Synd tycker jag, men när Boork fått för sig någonting så...

Falken: Jag tror Sundlöv har lite med det här att göra... istället för att kicka Malmström efter att varit i frysboxen ett tag(Wahlberg & Miettinen) så väljer man sälja honom o då få en liten slant + slippa betala av hans lön.

Tragiskt att Malmen få gå måste jag ändå säga.

Peja: Tråkigt men riktigt fegt tycker jag. Tål man inte en petning har man inget i laget att göra.

Peja:
Från Boorkens frysbox till upptining i GBG, det går fort i hockey.

MALMTSTRÖM KLAR FÖR FRÖLUNDA

-Jag har inte fått så mycket speltid i Brynäs den här säsongen. När Frölunda hörde av sig, öppnades en bra chans till fortsatt utveckling i en framgångsrik och stark förening, med en skön hemmapublik, säger Henrik Malmström.

Lunkan: Märk väl "värvad från bottenlaget Brynäs". Jo jo, det går fort i hockey.

Lunkan: Vad skulle det där vara bra för?
Nu kommer du att få Tony på dig.... :-)

I frysboxen!

Gynge gjorde en assist när Nybro torskade med 1-3 mot Gnaget.

Bissett19/DreamTeam: Man får tacke. Då kan man tat lungt, trodde datorskrället hade fått feber också.

65selander: Nej,den är väldigt seeeeeg;)

65selander: Nej, för mig är det segare än Brynäs spel i powerplay, så jag har också problem.. ;-)

Är det bara jag som har problem med Swehockeys sida?

65selander: Du får trösta dej med en TT=TimråTorsk...:-))

65selander: Angående punkten 5: Överrösta honom Selander, överrösta!!!!!!!!!

Spela "Brynäs hej" så väggarna spricker..... :-)

Sylf det finns ju lite hopp att kylskåpet håller...

Tror jag vet hur min lördag blir. :-))

1: BP förlorar mot Peking. Just nu 0-4
2. Brynäs spelar uselt 2-2 får anses som godkänt
3: Sverige är inte ens med på mattan mot Espana.
4: Kylskåpet pajar och ölen blir varm.
5: Grannjäveln börjar spela sin minaretmusik på 500 db.

65selander @ Stockholm (Vemdalen) Igår kl. 21:59

Gusten:
Publiksiffrorna har varit bra, fortsätter laget ligga på den övre halvan så är det snart lapp på luckan!

arnio: "Omvi nån gång vill ha fullt i Läkerol Arena så ska vi nog heja på Leksand"

Hellre tomma läktare än att hålla på leksand!!

Malmström e körd, Booooooork vet det, han vet det, jag vet och ni vet det... Frågan är bara vem som är nästa man till rakning? Varken Cassel eller Lind ligger bra till, jag röstar på Cassel (som får bereda väg till Lavins). Näste man är Lind mot Almtorp....

Boooooooooooork regerar...

GävleLasse: Nä, Malmström är väl snarast den träningsvilligaste spelaren i truppen. I varje fall enligt hans lagkamrater.

Huge: Han såg ut att gå lite ostadigt igår när han lämnade spelarnas bidrag till Världens barn. Tänk om Brynäs ändå kunde ge oss ett bidrag i en "världens skyttekung" ;)

Morin är i alla fall på is så det går framåt för honom, även fast jag tror att han får svårt att ta en plats.

Saxat från hemsidan:

"Laget kommer att tas ut under fredagskvällen efter att vi har haft ett möte i ledarstaben. Den ända som är skadad är Linus Morin men han är på väg tillbaka."

Stackars Linus. Skadad i ändan. Boorken borde förbjuda killarna att gå på gayklubb....

arnio: Det är inte många som vet turerna så det ger inget att spekulera i det. Det jag med säkerhet vet är att Malmström inte är den enda som "underlevererat" den här säsongen. Träningsvilligheten kan Boork inte klanka på när det gäller Malmen så det måste vara nåt han inte gillar rent spelmässigt.

Jag tror att det skulle bli mycket bättre med Malmen i en kedja med tex Hansen och Almtorp.

Metal Guru: Förhoppningsvis så är det tränaren som bestämmer. Om en spelare känner sig förorättad så kan han ju vända sig till spelarrådet.

Det är först nu när Boorken kom vi har haft en tränare som visar vart skåpet skall stå. Esko försökte men då ställde inte styrelsen upp.

Metal Guru: Om det är så att Malmström inte accepterar att det är Boork som bestämmer så får han väl skylla sig själv.

Jag tror doch att Malmström snart ät tillbaka, det finns som sagt fler spelare än platser så nån får alltid vila.

arnio:
Boork kanske vill markera vem som bestämmer.

GävleLasse: Gäller det nåt annat så har han väl sina anledningar som han med rätta inte går ut och redovisar i media.
Att han bara skulle peta en spelare för att djävlas känns långsökt.
På vilket sätt skulle Boork få prestige genom att bänka Malmström???

arnio: NJa, jag tykcer att Boorken är fel ute när han bänkar en spelare som alltid sliter och kämpar. Det finns få i Brynäs trupp som tränar hårdare och verkligen ger allt på matcherna än Malmen. Nej, bänkningen beror på nåt annat. Prestige ligger närmast till hands.

arnio: PPV?... först på måndag mot FBK.

GävleLasse: Så sant och Borken har jag förtroende för och jag accepterar motvilligt hans metoder för att jag litar på hans förmåga att skapa framgångsrika lag.

PPV?

arnio: tja med tanke på att Salmonsson "överlevde" en toppning igår och fick MER speltid med Bäckis visar ju på att du och Boork inte kollar hockey på samma sätt..

DMartinssonBSKV: Varför kallar du Almtuna för farmarlag? Att man har ett utbyte genom utlåning av spelare som inte håller för ES är en helt annan sak. Är Nybro även de ett farmarlag till oss? De har ju exakt lika många "brynäsare" i sin trupp.

GävleLasse: Åh ok Lasse, men han får säkert hoppa in.
Salomonsson har avlossat 2 skott än så länge. Kan Malmen vara sämre?
Går matchen på ppv i morgon?

Så jävla dåliga lif är förlora mot vårat farma lag

arnio: Med i truppen... troligen som extra forward för han tränade utanför laget idag ( I vit tröja alltså).

Vopat i LIF måste ju ha undrat i vilken twiligt zone han har hamnat i. Almtuna lefer med 5-2 när det är ca 1 1/2 min kvar :-)

Eller som Tom sa "up in Ovik"

65selander: Nänä, självklart kommer det att bli ett storslaget firande av att det om tre år är 20 år sedan jag gick ut gymnasiet. Samantha Fox och Sabrina är inbokade som artister.

65selander: Vad var det Bäckman sa:"I Kempis är vi oslagbara"

Jo tjena.

Paddan: Till skillnad mot er så kommer man få umgås med en hel del sm-guld vinnare :-)

Vad tänker ni ha för jubileum om tre år... Jo 30-år sedan ni tog sm-guld

65selander: Det skämmiga är att Brynäs inte kan fylla hallen när det bjuds på vad den är byggd för utan endast när det bjuds på mys-pys med b-artister.
Men som sagt, foppa kommer väl hem till Modo nån gång.

65selander: Äh, vadå... inget Burken och Rockfolket? Vad sjutton är det där för oseriös invigning egentligen?

arnio: Du glömmer bort Labero och Di Leva sedan så heter han Martin och inte Peter. Alla matplatser är då slutsålda och jag skall dit med en hel del som går på hockey. Så varför skall det vara skämmigt?

Förresten, blir det utsålt på invigningen med Valbo symfoniorkester och Peter? stenmark som dragsnären så är det pinsamt skämmigt.

Poffa: Jo det vore förstås ännu bättre, men hans fotlökar håller nog inte längre än till omgång 3. En riktig glaslirare är han precis som en annan gammal Modoit, nämligen fröken Wernblom vars lem ofta är överansträngd eller som nu när han grinar för lite knäverk.

Eller så kan ju Brynäs spela en evgörande SM.final på hemmaplan men då får vi nog vänta tills Bäckis kommer hem från Nhl 2018.

« · 764650 · »