1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 773672 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Huge: Lustigt då att det värvades spelare med samma profil som Malmström till denna säsong..
Tror iofs inte att Malmström var en stor börda för kassan men som du nämner, backsidan behöver förstärkning. Om ett par månader kanske det är framåt det saknas folk.

65selander: Jag har svårt att tro att Malmen inte rättat in sig i ledet. Det är nåt annat. Boorken verkar ha satt i system att utse någon eller några etablerade spelare som han först sätter i frysboxen och sedan blir det adjö...

Vem blir nästa?

Huss: Det enda som känns bra i denna olustiga affär är vi i Pravda numera kallas för topplag.

GävleLasse: Boork himself?

Huss: Jo jag tycker att det börjar bli dags...

GävleLasse: Av någon anledning kommer jag att tänka på Jean Reno's roll i Nikita när jag ser Boork. Både utseende- och funktionsmässigt lika.
Nåja, tycker han gjorde rätt saker när han kom in i organisationen men det måste finnas andningshål och viss öppenhet för kritik även i lagets närhet.

GävleLasse: Kan inte ni med lite pondus fixa så att Boork fixar in Bäckström i frysboxen så tar vi honom gärna också.

Huss: Jag gillar inte hans "My way or the highway" mentalitet. Man måste som du säger ha en viss takhöjd i ett lag. Att Malmström yttrat sig är ju uppenbart efter att hela tiden flyttats runt i olika formationer. Förra året så hade vi en väl fungerande formation med Molin, Bäckis och Malmen. Sen kom Widing och Malmen var den som fick flytta på sig. Under försäsongen i år var Malmen, Karlsson och Hermansson den bästa linan i Brynäs.. Samma visa där. Sen ett tu tre, Malmen i frysboxen.

Jag hoppas verkligen att LAGET tar petningen på rätt sätt så det inte blir någon slags vändning i och med detta. För jag betvivlar starkt att Spelarna var informerade om detta INNAN matchen. Det lät nog mer som " bra match gubber, by the way, Malmen spelar för frölunda i fortsättningen..."

Dragan 2k: vad är det på fel på en djupfryst Micke Wahlberg?

65selander: Varför skulle spelarrådet ha nåt att säga till om? vilka som spelar är tränarens beslut och det tror jag inte att någon kan ifrågasätta i och med koorkens auktoritet.

För mig är det fullständigt omöjligt att Boork petat Malmen pågrund av att han presterat för dåligt. Han vågade förmodligen ifrågasätta, han hade troligtvis inte gnällt utan bara ifrågasatt. Är det verkligen skäl nog att göra sig av med den enda spelare som presterat (i snitt ca 20 poäng/ säsong dom senaste säsongerna) i den åldersgruppen som borde utgöra stommen. Vore det inte bättre att försöka lösa det här och hålla han inom klubben så länge som möjligt, för om widing och almtorp kunde åka till Nordamerica och försöka förra säsongen så borde väll halva truppen kunna försvinna efter den här säsongen?

gunnteg: Därför att jag tror att Boorken inte kan dra på sig hela lagets vrede. Återstår att se vad som har hänt. En sak är säker det spekuleras hej vilt iaf överallt nu.

Någon på Svenska Fans hade skrivit detta ikväll iaf-

Namn: hackehockey » Svara på inlägg
Sänt: 2006-10-09 23:02:18
Enligt insider tips så tycker BORk att Malmström är för egoistisk. HAn har troligen klagat en del när han spelat i 4.e kedjan och fått för lite istid.
Synd att Malmen lämnar oss men vi vinner och det är det som är huvudsaken. Malmen har kanske sett sina bästa år?

Elitseriens poängliga
Elitseriens poängliga efter måndagens matcher:
Tio i topp (matcher-mål-assist-poäng-+/-):1 Nicklas Bäckström Brynäs 9 4 8 12 +3
2 Fredrik Öberg Skellefteå 10 1 11 12 -3
3 Tomi Kallio Frölunda 9 2 9 11 0
4 Anders Söderberg Skellefteå 10 2 9 11 +1
5 Pavel Brendl Mora 8 10 0 10 +1
6 Jonathan Hedström Timrå 9 6 3 9 +4
7 Fredrik Hynning Luleå 8 4 5 9 +6
8 Pavel Skrbek Luleå 8 2 7 9 +3
9 Kristofer Ottosson Djurgården 8 6 2 8 +4
10 Martin Plüss Frölunda 8 4 4 8 -3

Spetsens att inte vara på banan vid baklängesmål är nu uppe på 9 matcher. Dessutom har han producerat 2 mäl och 2 assist.

Kristan har ju varit hyffsad också.

Även experter på HS kan ha fel ibland...

arnio: Det största utropstecknet tycker jag nog är Nolander som är riktigt bra. Han har gjort fyra poäng (2+2) och har fina +5. 4 poäng på 9 matcher från en back som förra säsongen gjorde 2 poäng på 43 matcher förra året.

Äh... slappna av ingen supporter har fått sparken ännu ;-)

En rolig grej är att HC Kosice har raderat ut Jiris tragiska tid i Leksand om man tittar på statistiken ;-)

Ang protesten om benskyddena, gjorde inte FBK samma mot något lag häromdagen? Har för mig att det gällde "flärparna" då också.

65selander: Tror det var Krizan i MoDo......

Bissett19:

Japp, det stämmer...

Verkar vara en underhpllande match uppe i Konsum Arena- Hela 3-3 i skott i 1:a

Verkar vara en underhpllande match uppe i Konsum Arena- Hela 3-3 i skott i 1:a

65selander: 3-7 va??

Bissett19: Tyckte det stod 3-3 på Tv'n

65selander: det gjorde det oxå,inget fel på din plasma:)

Men Radiosporten sa 3-7 o Swehockey har oxå bokfört det,Luleå spelar tydligen bortaspel,inte så populärt hos hemmapubliken;)

Bissett19: Tänkte skriva att man får hoppas att LHF kör slut på DIF och just nu så bokförde dom ett på på DIF (Ask)

Inte Frölundas tid på säsongen detta. 2-0 nu i baken. Frölundaiterna vill ha det till hög klubba på Horave men icke sa nicke enl Rönnmark.

Enl mig så var det svårt att se.

65selander: Frölundaklacken har ju lite humor när dem skriker om Rönnmark:"Han är sämre än Lärking,sääämre än Läääärking....."

Bissett19: Seg match tills efter målet, nu skall alla ha utvisningar till höger och vänster. Nästan som i Gävle ;-)

Nej, nu är det dags att se riktig hockey. Brynäs - Färjestad började just på C+, repris från igår. :)

Falken: ser du mig i klacken efter 1a målet ;) haha mobbat menmen.. inget å skryta över å stå i en brynäsklack precis! lät ju inte som vi ledde med 2-0 efter 1a perioden! lät mer som vi låg under med 2-0 för den va näst intill tyst. "tråkigt nog"

88Lindkvist: Ska hålla ögonen öppna. Har bara gått drygt 4 minuter av första perioden.

Falken: gö de ;D svart/vit tröja, svart mössa ;)

Under avdelningen Brynäsare i förskingringen så kan jag meddela att Mattias Karlsson var jäkligt bra ikväll, fick mycket speltid även i pp. Han måste rankas som Bofors bästa back!
Gellerstedt var helt osynlig, men det visste vi redan...

Clubsport:

Vad var det som gjorde Karlsson bra?

Nä om man ändå hade en sådant mål på bordet. Bisset käkar Getpung och jag vill ha en Parisare :-)

Förövrigt så tror jag att det är bara MAX i Ö-vik som säljer MAX-biff, en gammal klassiker som MAX hade på menyn när dom startade upp. Pröva den.

rackham:
Han spelade med stor auktoritet, hade mycket puck, fina uppspel. Bra i deffensiven och han hade mycket istid. En mycket positiv överraskning. Såhär bra såg jag honom aldrig i Almtuna.

Clubsport: Nä gonatt nu grabbar, tjejer, yngre män och kvinnor ;)
Dax att sova :D lille 88lindkvist blir gammal imorn :) nattinatt :)

Clubsport:

Kul att höra, det var precis de kvaliteterna som gjorde att han kom till Brynäs från Guldsmedshytte SK.
Hoppas han får ordning på grejorna och kan ta klivet upp i ES...

rackham:
Vore kul om han kunde komma tillbaks till BIF. Kan ju bli nån plats ledig om Boorken får härja vidare nästa säsong.

Clubsport:

Tror inte Koorken härjar vidare i den gamla damen 07-08.
Sedan har jag en känsla av att de spelare som en gång lämnat föreningen gjort det av en anledning.
Sannolikheten är nog större att han dyker upp i en annan ES-klubb. FBK?

rackham: Tror varken GP eller Homer kommer att vara kvar i sina nuv klubbar helller. Ser ut som dom arbetar sig närmare Gävle ;-)

65selander:

Tror man skall akta sig för att engagera fd ledare också, det finns en anledning till att även de lämnat klubben...

Men vem vet...

Måste säga att Keb rockar just nu i sin spalt. Den alltid så försiktiga mannen är nu vansinnig på vissa kritiker och redogör sin åsikt om Malmströms petning:

"Om det nu är så att Malmström är så bra lagspelare, som du säger, kan man förstås undra över att han inte hade en enda poäng i de fem matcher han spelade i Brynäs. Svaret är att han ständigt solokörde, tappade pucken och det blev livsfarliga kontringar - och inte hade en tanke på att passa pucken till medspelare...Där har du anledningen till att han petades!"

Man kan tycka vad man vill om hans åsikter men det är krut i gubben i alla fall.

arnio: Keb är nog Gävles största kappvändare, konstigt att han inte har haft dom åsikterna tidigare när det gäller Malmström???

arnio: Krut? Rockar? Han håller ju Boorken om ryggen i precis allt. Att kritisera Malmen nu och inte innan är väl bara som att sparka på nån som ligger.
Han är ett rikspucko!

Gusten: Kritisera? Keb skrev ju bara varför Malmström blev petad av Boork..

BFG: Möjligt, men för några dagar sedan var Malmström en ypperlig lagspelare, härlig kämpe etc... :)

Det vänder onekligen väldigt snabbt.

70 Rodrigues: Instämmer!

Ändå kan jag sakna honom i GD. Men det beror snarare på Pucko Perssons inkompetens.......

bradberry: en sak är säker för min del: Hellre "Pucko" Persson än Keb

70 Rodrigues: Gävles största kappvändare ???? snarare Vintergatans största kappvändare.....

70 Rodrigues:
Keb är helt sanslös, han håller alltid med om allt som Boork gör och det skulle aldrig falla honom in att kritisera nånting som gäller Brynäs överhuvudtaget.

« · 764650 · »