1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 773734 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
65selander: Jesper Mattson verkar ha hittat målet nu. 3 baljor hittills mot Luleå...

Blir kort semester för "Jesus" enl Ros hockeyblogg på Aftonbladet :-)

Leif Boork...
...är stenhård. Succémålvakten Robert Kristan skulle egentligen varit med slovenska landslaget i Italien. Men Kristan sade till slut nej till landskamperna. Under landskampsuppehållet i elitserien i november tänkte han istället hälsa på familjen i Slovenien. Leif Boork gav ledigt - en dag. Tufft, javisst. Men elitseriespelare har det ganska bra ändå.

AD: Jo det har jag hävdat sedan förra säsongen. Det är spelare som t ex Spets som har dragit igång den "berömda" diskussionen i hockeysverige om att "utländska medelmåttor" står ivägen för svenska juniorer.

Men det är som det är. Det är upp till varje lag att avgöra hur man skall satsa. Kanske är det så enkelt att ingen junior vill underkasta sig det helt icke glamorösa arbetet som Spets gör match efter match.

GävleLasse: Inget emot Spets, men borde vi inte ändå... satsa på juniorer från våra egna led istället?

GävleLasse: Helt enig Lasse, Lind är ju tänkt att vara ett offensivt vapen och dra med sig en hel kedja, men just nu är det Bäckis som sköter ALL offensiv.

arnio: Nej det är lika bra att du vänjer dig vid att Spets är och förblir en rollspelare. Går han in och spelar 0-0 under en hel match så är det godkänt. Gör hans formation mål så är det ren bonus.

Då är det värre med Lindformationen som m å s t e börja producera, inte minst i PP. Annars måste man försöka hitta en ny PP formation och låta Lind-formationen ägna sig åt att nolla motståndarnas leadingline och att spela boxplay.

Det där med Spets var inte så allvarligt menat, en liten fantasi bara som jag skrev ned. Men det skulle ha varit kul att se om han snubblat in fler puckar om han spelat med Bäckis.
Hoppas verkligen att Bicek blir en hit, då kanske powerplayspelet kan funka bättre med.
Kul att Modo torskade i alla fall.

65selander: "Grattis till "0" poäng på matchtipset i omg 11. själv lyckades man med en stark 1p. En annan suger totalt denna säsong men det är ju ett gäng matcher kvar."

Det är inte jag som inte kan tippa utan lagen som inte kan spela ;)

Christine heter hon din fewta gråhåriga jävel... ;-)

GävleLasse: Grattis till "0" poäng på matchtipset i omg 11. själv lyckades man med en stark 1p. En annan suger totalt denna säsong men det är ju ett gäng matcher kvar.

Förövrigt så tror jag att Caroline Smedstad fick match som Brynäs bäste spelare eftersom hon fick 51 skott på sig i dagens förlust mot Segeltorp med 4-3 i Damcupen som pågår i Solna.

"Zo ver weg"

Första poängen för Malmen

65selander: ja då kanske det går.. ;)

65selander: Är det inte lite synd att förstöra en rejäl kostym genom att skita i den???

GävleLasse: tejpa magen med silvertejp så kanske det går.

65selander: Storlek 50-52.... dream On Patrik ;)

Tänkte man skulle skita i kostymen och köra med denna på invigningen utav LA istället.

Skitartikel var det i alla fall, det skrevs en del men det fanns inget att läsa.

Såg delar av Löven-Leksand idag och Nevalainen såg jäkligt intressant ut, likaså Alex Sundström.

Ryktas lite om att Mattias Nilsson är på gång till BIF!

pastorn: "Överraskad för folk tar avstånd för hans krönika? Ja för att månsson troligen inte var kvinnoförnedrande utan bara less på att göra intervju, men det fattar inte du eller Nyström något om."

Kanske vore bra ifall du först läser vad jag skriver innan du svarar så obegåvat. Jag är överraskad över att många tar avstånd från hans PRINCIPIELLA resonemang. Hoppas att DU nu fattar vad jag skriver, när du förhoppningsvis slagit upp ordet och fattat vad det betyder.
Ingen vet ifall Månsson hade en kvinnoförnedrande avsikt med sitt agerande, men det är ju inte det som är den egentliga poängen i Nyströms artikel. Att Nyström bara spekulerar i att Månsson har en taskig kvinnosyn håller nog de flesta med om.

Jag har snackat med Wille Löfqvist ute på krogen vid ett flertal tillfällen och hans "profetsior" har alltid slagit rätt.

Jag säger: BYT UT SUNDLÖV MOT LÖKEN!

Sundlöv kan lika gärna stå bakom baren (även om jag vet att Löken trivs där)

Bissett19/GävleLasse: Nä godnatt på er Humle och Dumle. Nu blir det sängen för att orka med en spännande lördag.

Nu när det gått så åt helvette med LIF kommer man gärna ihåg sina samtal med Crippa Olsson å Masken på krogen.
Crippa: "I leksand har vi nåt stort på gång , det är nåt ni aldrig kommer förstå i BIF, där satsar vi på att vinna guld. Och kommer göra det!!!!"

Masken:" Jag är egentligen evig brynäsare och kommer vara så i hela mitt liv men tyvärr har jag blivit för evigt utvisad av den nuvarande Brynäsledningen så nu är jag "tvungen" att göra mitt jobb i LIF. Jag gör det bästa jobb jag kan, men det är inte lätt med den jäkla svågerpolitik som finns däruppe. Ohh, förresten,,, där gick det förbi en snygg 20-åring...Vi syns hörru.... :)

Cicero: enl swehockey så har någon assist ikväll iaf NH90-Nybro 8-3 (just nu)

Cicero: Checka här istället.

Ehh...gick in i Nybro Vikings GB för att se om det fanns några kommentarer om vår utleasade Gynges framfart i allsvenskan.
Men det var lite tomt där om man säger så; det var exakt 21 MÅNADER sedan senaste inlägget.
Man hörde höstvinden tjuta därinne, så öde var det.

65selander:

44 ?? 24 annars va!!

mattias - 74: Varför ska han sörja??Brynäs är ett topplag i Elitserien o Leksand mittenlag i Allsvenskan,kan det bli bättre?

mattias - 74: Supportarna som jag känner tycker jag fortfarande om men har aldrig gillat LIF. Passar så bra att dom är i AS för då slipper man bry sig om att risken finns att man kan förlora någon match mot er.

Däremot så fattar jag inte att ni kan underprestara så förjävligt men det är ju minst 44min kvar ännu.

65selander:

Du sörjer väl inte som alltid har gillat Leksand och deras fans i alla år. Vad har fått dig att ändra dig ??

65selander:

Jag är övertygad att det finns de som sörjer duktigt, men förmodligen inte just här och nu...

65selander: Läck(er) han som ett såll eller?......:)

Gusten: Menar du IDOL eller raset för LIf. Löven gjorde nyss 3-0.

Synd om Läck, men han har inte bättre hjälp än att han får fixa detta själv.

65selander: Nu börjar det!!!!!

Gusten: Äh vadå... Klart dom skall få se vem det är som sitter i plyschbyxor och dricker läsk när IDOL vevas på TV'n

65selander: DU ÄR OND!!!! :)

rackham: Är det någon som sörjer?

Som vanligt så ser dom loja ut, håll BP nu löven

Pendeltåget har signalfel.
2-0 till Lövbjörkarna...

51 Roger: Det var aldrig nåra som helst frågetecken från Djurgårdens organisation när vi arrangerade pub kvällen.Antingen är dom glada att få publik öht eller så begriper dom hur man marknadsför sig, vilket verkar vara ett problem i Gävle.

Rätt,det var Brynäs match som dom helt onödigt slarvade bort på några sekunder i andra perioden.Så fort DIF började använda kroppen så hängde inte Brynäsarna på och vips var matchen vänd.

Nyström får Hagamannen att bli en blek skugga av Månsson, hans ihopdiktade storys ger jag inte 5 öre för.

Naturligtvis ska det inte spela någon roll vilket kön journalisterna har, men det är nog bättre att få rena fakta från dom berörda än att lita på Nyström´s j---a sagor.

70 Rodrigues:

"Magnus Nyström är en lika stor pajas som Keb!!"

Neeeej, Magnus Nyström är i en klass för sig, pajarnas pajas.
Han är såå j---a usel, han kan väl ändå inte få betalt av Expressen.

Huge:

För att kärringar ofta inte kan tacklas? Vad tror du? Om man på balettskolan kallar någon klumpig som en man, är det mansförnedrande tycker du, hemskt va?

Överraskad för folk tar avstånd för hans krönika? Ja för att månsson troligen inte var kvinnoförnedrande utan bara less på att göra intervju, men det fattar inte du eller Nyström något om.

Vilken jävla pajas den där Nyström. Naiva flummare hela bunten. Helt rätt av Månsson att skita i intervjun om han inte vill, och nu blossar kvällspressen upp det som ett påhopp mot könet kvinna, herregud. Att göra den tolkningen i sig är att nervärdera kvinnan.

51 Roger:
Tack för förklaringen :-)
Håller med om att det verkar vara snyggt ordnat, skulle gärna se att något sådant anordnas hos TIK.

Huss: "Så varför är alla överraskade över Nyströms rubrikskapande?"

Jag är mer överraskad över att så många verkar ta så kategoriskt avstånd från hans principiella resonemang.
Eller stämmer det inte att sportvärlden är en machovärld med ofta taskig kvinnosyn?
Varför kallar man ex en ickefysiskt spelande spelare för "kärring" ?
Det omdömet är väl knappst menat som ngt positivt?
Att han sedan överdriver får man väl ta med en nypa salt.
Som du säger: man ska ju tjäna pengar också...

TIKbiff:"där enbart Brynäsare vistas",självklart att detta skulle tolkas fel. "Du gillar inte andra lags supportrar va" Jag gillar andra lags supportrar,tycker att umgås med andra hockeyfans men.mitt inlägg var en eloge till de som har fixat detta,och en känga till styrelsen i Brynäs

Huss:
Därför att man anser förtals-journalistik vara fegare än att håna en journalist.
Det är modigt att våga håna en journalist, med tanke på vilken makt de besitter och att deras offer är nästintill totalt försvarslösa.
Den sista meningen skall läsas med viss förståelse för ironi...

51 Roger:

"Otroligt,fantastiskt,kul,Brynäs supporterklubb Stockholm har fixat en Brynäs pub i Globen,där enbart Brynäsare vistas"

Du gillar inte andra lags supportrar va?
Själv tycker jag det är trevligt att träffa andra hockeyfans, oavsett lag dom håller på, finns trevliga människor lite överrallt, bara man törs öppna ögonen.

Är du ute efter en pub i LA där bara Brynäsare får vistas eller är det konceptet med "inför match" du saknar?

Cicero: En journalists arbete går till stor del ut på att skapa merförsäljning vilket görs genom överdrivna och onyanserade resonemang. Så varför är alla överraskade över Nyströms rubrikskapande?

70 Rodrigues: Stake i Huges kompisar? Vems?

Skulle vi inte sluta upp med bökskämt?

Huge: "Jag återgav bara mina bänkgrannars (Obs: ickebrynäsare och oberoende åskådare) recension av ditt läktarcoachagerande"

icke brynäsare? Ja då kan man ju inte beskylla dem för att vara hockeykunniga ;)

« · 768286 · »