1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 773796 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Huge: Alla pratar om snökaos på radio,Tv o nätet.Jag har faen inte sett ett snökorn än så länge.Skönt serru!!

GävleLasse: För att prata Boorkiska: Täcket räckte bara över ansiktet, tvättlappar? ;)

JanT: Nu är det ju inte snödjupet i sig som är problemet här i huvudstaden, utan den sällsynt elakartade kombinationen av hård blåst och halvblöt snö som i sin tur gör att gatorna fryser till is.
En is fullt värdig den i Läkerol Arena, skall sägas. Och trafikmängden i Stockholm gör ju att gatorna blir blankpolerade på nolltid. Jag hade fullt sjå idag att bara ta mig hem till bussgaraget med full buss. Blev tvungen att slänga av alla passagerarna vid Slussen, där det var totalkaos med vikta ledbussar, bilar som stod och slirade på nästan plan mark osv osv.
Innan dess så började min buss att helt plötsligt börja glida åt höger, när jag låg i bussfilen på Birger Jarlsgatan strax innan Nybroplan. Kuslig känsla, men som tur var så var det tomt i ordinarie körfil till höger om mig.
Mao: ett par cm nysnö i Knäckebröhult går inte att jämföra med de förhållanden som vi idag drabbades av.
Att stockholmarna däremot varje år blir lika förvånade över snön, och vägrar att i god tid byta till vinterdäck, är en annan fråga.
Plus att GK (gatukontoret), Vägverket och SMHI verkade ha åkt på semester just idag. Iaf dom som ansvarar för informationen och väghållningen.
Visst hade det hjälpt om alla hade haft vinterdäck, men i en så pass stor stad som Stockholm så räcker det med att ungefär 10% missar att byta däck, och totalkaos uppstår i trafiken.
Ja djävlar, det var rent komiskt att se eländet idag..... :-/

Bissett19: Slutar en match 9-8 så är det faan en forwards skyldighet att vara med bland målskyttarna ;)

Huss: Bajen-Nybro kanske,Gynge två baljor.

Huss: Spets är bra mycket bättre är Gynge.. OK ingen gigant offensivt, men jag värdesätter defensiva kvaliteter före offensiva i fjärdekedjan där Spets huserar numera...

Ambroo: Det verkar inte spela så stor roll att det är relativt tyst på Brynäs matcher...Laget verkar ju kunna leverera ändå..

Ändå blir man lite förundrad över hur det kan bli som det är för det är ju inte Brynäs bland Gävlelagen som har en tyst klack.

På tal om tyst, du var ju inte så pratglad senast du var i Gävle på hockey ;)

Var det långt hem eller?

65selander: Här nere i "södra Norrland" skrattar vi gott åt alla dumma hufvudstadsbor som blir lika panikslagna varje gång snötäcket överstiger ett djup på 5 cm.

Det är ett vekt släkte, hufvudstadsborna......

Ambroo: Du är en kaxig jävel, men eftersom du uppenbarligen dyrkar mäster Thåström får du härmed syndernas förlåtelse. ;-)

65selander: Dessutom verkar stockholmarna ha alldeles för mycket vapen, som de i frustration över vädret känner sig tvingade att använda.

"– Folk går ut och skjuter på sina bilar. Jag såg en SL-buss som hamnat i diket."

Förvisso bottenlag men nån ordning får det vara ändå....
Svanbom 0+3 för vinnarna och Gynge 2+1 för förlorarna, börjar bli läge för Boorken att kalla hem honom. Bättre än Spets redan nu...

Huss: Ingen ??

65selander: Har de ångrat att de är smarta eller att de kör med sommardäck, de dära fårskallarna??
Nåja, det var kul att få skotta för första gången i år, nästan två dec damp ner från skyn.

Gällande hockey 0-3,7-1,2-4, gissa vad det är?

wap.hockeysnack.com
I kväll har ett flertal Stockholmare ångrat att dom är så smarta så att dm kör med sommardäck. Fårskallar

moreten: Jag visste väl att du skulle mjukna;-)

Ambroo:
Jag vet att det inte brukar låta så mycket där, men det är lika på de flesta arenor jag besökt (har dock inte varit i Timrå).

Men när det väl gäller något är faktiskt Gävlepubliken riktigt bra. kanske är lite bortskämda ;)

moreten: Nu tänker väl jag mest på hur det brukar se ut och låta i Gavle/LA. Påstår du annat så är du en lögnare.

Ambroo:
Oj, så Timråklackan överröstar Bynäs klacken i Timrå, vilken bedrift!

moreten: Näe varför skulle jag? Det räcker väl med att se hur röststarka ni är i matcherna mot TIK.

Bissett19: Jaså är du så välhängd?

Ambroo:  "Vad skiljer mig från flera av dina egna?"

Storleken!!

Ambroo:
Så du menar att Brynäs klack i Göteborg är död?
Då har du aldrig sett en Brynäs match där!!

moreten: Nej, det där var ett bra exempel på ett mindre genomtänkt svar från min sida. Jag ber om ursäkt för det.

Jag roade mig med att läsa igenom inläggen i tråden "Timrå IK-Brynäs IF", som spelades den 30/9. Merparten av inläggen är såklart från Brynäshåll, och ett flertal av dessa rackarfaktiskt ner rätt hårt på det egna laget. Men jag förstår er, självklart gör jag det. Även om man försöker sila snacket så ofta man kan så finns det ju tillfällen, ja, som alldeles nyss, då det tyvärr inte håller hela vägen. Men på ett sätt så har man väl all "rätt" i världen att klaga ur sig å det grövsta på sitt eget lag. Ja, alla vill vi väl att vårat eget lag ska vinna. Helst alltid, varje gång, och jämt. Gärna samtidigt, också.

Av de "spydiga kommentarer" jag hittar i den tråden så domineras de av inte fullt en handfull Timråsupportrar. Ja, vad gäller spydigheter så domineras de nog av en enda, men totalt sett så "ingår" inlägg av den arten från ungefär fem TIK-supportar. Eller de som mycket väl kan tolkas så. För även om det fanns fler än så från Timråhåll som hade kommentarer om både matchens utveckling och utgången av densamma, så faller ju inte alla av dessa in i den genre som vi båda syftar på.

Men främst  den "stackare" som vägrade ge upp (från vår sida) hölls nog vad det verkar under herrans tukt och förmaning av er Brynäsare. Och alltid är det väl någon eller några som inte klarar av att hålla sig borta från att "söka" tillfällen att skapa lite irritation. Ja, retas tycker vi nog alla om att göra litegrann. Men, som jag sa tidigare - detta går att göra på både bra sätt och på dåliga sätt.

Jag kan mycket väl förstå den irritation som kan uppstå en sån här gång. Speciellt om det är vid vad man själv tycker är en viktig match, och om man då förlorar den, som i det här fallet, så behövs inte alls mycket för att den berömda bägaren ska skvimpa över. Så skedde tydligen här och det kan jag förstå, men jag tycker också att merparten av de övriga Timråsupportrarna här på Hockeysnack kan få slippa bli "hängda" för vad någon, eller några, mindre eftertänksamma personer åstadkom här under och efter matchen. För alla vi tycker inte som dom. Vi andra vill nog rätt så gärna ha rätt till att ha vår alldeles egna uppfattning här, och inte få den stämplad i pannan på oss, bara för att ett fåtal andra har saknat den där "glimten i ögat".

Gusten: Samma svar som Bissett delgavs.

Bissett19: Vad skiljer mig från flera av dina egna?

moreten: Tänker mest på er klack...

Bissett19: Stäng av trollet

Ambroo: Tebax till Bolibompa nu istället.

Ambroo:
bland döda?

moreten: Att väcka debatt bland döda får väl annars ses som relativt strongt?

Dream Team:
Precis det jag menar...

Men man behöver inte komma med sådana här inlägg tex.:

"Ballt... Har ni megafon också?"

som svar på:

"Såklart vi har klack imorgon i scandinavium. alla de biljetterna som bskv får, är uppbokade som vanligt."

Det räcker att småjävlas lite med glimten i ögat vid seger (tycker jag iaf).

moreten: Ja, det är vi ju, faktiskt. I alla lägen så är vi bättre än förra säsongen, 2005/06. Ja, såhär långt in på säsongen iaf. Det är nog glädjen, som du nämner, som jag vill komma åt i det här sammanhanget. Glädjen att, till skillnad mot fjolårssäsongen, faktiskt kunna ta de orden i sin mun och säga att "vi är bra!" Hur bra vi är, det vet vi inte ett skit om, för säsongen har nästan precis börjat. Hur det ser ut framöver vet vi inte så mycket om. Dock så har vi väl skapat förutsättningar för att den här säsongen ska bli roligare än den förra. Slutspel är alltid målet. Det tycker jag att det ska vara, för strävansmålet måste ligga nånstans där. Ja, annars vore det väl att ge upp det roliga innan det ens har börjat. Nej, spydigheterna får väl gärna blandas upp litegrann iaf. Detta går ju att göra på bättre och på sämre sätt, som jag ser det. För helt utan dem tycker jag inte man ska sträva efter att vara ändå. Vilket liv får vi i gästböckerna då?

Dream Team:
Att ni är bra i år! Och det är ju precis det jag sagt hela tiden!
Självklart ska ni vara gladare och få kunna jävlas lite när ni vunnit, men det behöver ju inte komma spydiga kommentarer hela tiden.

moreten: "Jag upplever iaf en väldigt stor skillnad på ödmjukheten den här säsongen mot för förra i inläggen."

Vad beror det på, tror du?

Självklart har jag inte läst allt Timrå fans har skrivit på HS, men en hel del. Och dom Timråfans som brukar skriva i andras forum är inte så jätte många. Jag upplever iaf en väldigt stor skillnad på ödmjukheten den här säsongen mot för förra i inläggen.

Jag tror dessutom inte att jag är själv om att tycka ha den känslan...

65selander: "Nu går vi ut och tar dom jävlarna rätt upp och ner....."

Bissett19: Oj .. måste vara första gången på årtionden som ingen Frölundaspelare finns med ! ;P Äntligen kan man nästan säga ;D Roligt för Månsson med, han förtjärnar det!

Angående snacket om Wahlman, så är han en jävligt bra kommentator, gävlefan eller ej. Riktigt trevligt att det är han som kommenterar våra matcher, han är en av de bästa på Radiosporten!

Sjödda hade klart platsat! :)

Jompe:

Dessutom ska han ju först och främst platsa i laget!!

* OBS, IRONI!! *

Jag kan svara mig själv. "Han har bett om att få slippa den här Tre Kronor-turneringen och vill istället lägga fokus på junior-VM som spelas på hemmaplan i december-januari", enligt Aftonbladet.

Bissett19: Varför är inte Bäctsröm med i Karjala Cup-truppen? Är det någon deal att han inte sak spela både JVM och i Tre Kronor? Eller har BÅG satt honom i frysboxen? :-)

Så är Månsson uttagen till Karjala Cup.Hela truppen:

Truppen:
  Målvakter:
  1 Erik Ersberg, HV 71.
  30 Joakim Backlund, Timrå
  Backar:
  3 Mattias Timander, MODO.
  4 Anton Strålman, Timrå IK
  6 Magnus Johansson, Linköping.
  7 Jan Sandström, Luleå
  8 Tobias Enström, MODO
  16 Fredrk Lindgren, Skellefteå AIK
  18 Per Hållberg, EV Zug
  28 Dick Tärnström, Lugano
  Forwards:
  10 Andreas Johansson, Färjestad
  11 Jesper Mattsson, Färjestad
  12 Christian Berglund, SC Bern
  13 Joakim Eriksson, Linköping
  14 Mathias Månsson, Brynäs
  15 Rickard Wallin, HC Lugano
  17 Jonathan Hedström, Timrå
  19 Peter Nordström, Färjestad
  20 Niklas Nordgren, Rapperswil-Jon
  27 Jimmie Ölvestad, Djurgården
  72 Jörgen Jönsson, Färjestad
  79 Fredrik Warg, Timrå IK

Nä, dags att kolla lite på Sopranos. Det är också grabbar med skaplig sammanhållning :-)

Bissett19: Jovars, möjligen funkar det med en Norrlands guld...

Annars så vill man ju verkligen att grabbarna ska kunna bygga upp en sån där vi mot dom-känsla igen. Men det är ju lite andra tider idag med stor omsättning på spelare.

Tommy: Verkligen,det har hänt lite sen dess,tror knappast Boorken tillåter nån i dagens lag sitta o dra halsbloss under taktikgenomgången som Tord Lundström gjorde;)

Bissett19: Suveränt inslag. Går att se hur många gånger som helst :-)

westerlind: Jag hade inte tålamod att vänta,så jag kollade inslaget som ligger ute på Svt:s hemsida.Men det går ju att se det igen.

"Hur ska vi ha´t,vi ska ta´t......" skön ramsa Lars-Göran Nilsson drar igång  inför match,undrar om Sjödda kör samma ramsa innan dem kliver in på isen i LA?.......:)o sen:

"Nu tar vi dem här jävlarna rätt upp o ner bara"

Nostalgi!!!!

Bissett19:
..så utlovas ett reportage om BRYNÄS FÖRRA STORHETSTID på Sportspegeln alldeles strax (SVT 1).

« · 780301 · »