moreten: Nej, det där var ett bra exempel på ett mindre genomtänkt svar från min sida. Jag ber om ursäkt för det.
Jag roade mig med att läsa igenom inläggen i tråden "Timrå IK-Brynäs IF", som spelades den 30/9. Merparten av inläggen är såklart från Brynäshåll, och ett flertal av dessa rackarfaktiskt ner rätt hårt på det egna laget. Men jag förstår er, självklart gör jag det. Även om man försöker sila snacket så ofta man kan så finns det ju tillfällen, ja, som alldeles nyss, då det tyvärr inte håller hela vägen. Men på ett sätt så har man väl all "rätt" i världen att klaga ur sig å det grövsta på sitt eget lag. Ja, alla vill vi väl att vårat eget lag ska vinna. Helst alltid, varje gång, och jämt. Gärna samtidigt, också.
Av de "spydiga kommentarer" jag hittar i den tråden så domineras de av inte fullt en handfull Timråsupportrar. Ja, vad gäller spydigheter så domineras de nog av en enda, men totalt sett så "ingår" inlägg av den arten från ungefär fem TIK-supportar. Eller de som mycket väl kan tolkas så. För även om det fanns fler än så från Timråhåll som hade kommentarer om både matchens utveckling och utgången av densamma, så faller ju inte alla av dessa in i den genre som vi båda syftar på.
Men främst den "stackare" som vägrade ge upp (från vår sida) hölls nog vad det verkar under herrans tukt och förmaning av er Brynäsare. Och alltid är det väl någon eller några som inte klarar av att hålla sig borta från att "söka" tillfällen att skapa lite irritation. Ja, retas tycker vi nog alla om att göra litegrann. Men, som jag sa tidigare - detta går att göra på både bra sätt och på dåliga sätt.
Jag kan mycket väl förstå den irritation som kan uppstå en sån här gång. Speciellt om det är vid vad man själv tycker är en viktig match, och om man då förlorar den, som i det här fallet, så behövs inte alls mycket för att den berömda bägaren ska skvimpa över. Så skedde tydligen här och det kan jag förstå, men jag tycker också att merparten av de övriga Timråsupportrarna här på Hockeysnack kan få slippa bli "hängda" för vad någon, eller några, mindre eftertänksamma personer åstadkom här under och efter matchen. För alla vi tycker inte som dom. Vi andra vill nog rätt så gärna ha rätt till att ha vår alldeles egna uppfattning här, och inte få den stämplad i pannan på oss, bara för att ett fåtal andra har saknat den där "glimten i ögat".
moreten: Ja, det är vi ju, faktiskt. I alla lägen så är vi bättre än förra säsongen, 2005/06. Ja, såhär långt in på säsongen iaf. Det är nog glädjen, som du nämner, som jag vill komma åt i det här sammanhanget. Glädjen att, till skillnad mot fjolårssäsongen, faktiskt kunna ta de orden i sin mun och säga att "vi är bra!" Hur bra vi är, det vet vi inte ett skit om, för säsongen har nästan precis börjat. Hur det ser ut framöver vet vi inte så mycket om. Dock så har vi väl skapat förutsättningar för att den här säsongen ska bli roligare än den förra. Slutspel är alltid målet. Det tycker jag att det ska vara, för strävansmålet måste ligga nånstans där. Ja, annars vore det väl att ge upp det roliga innan det ens har börjat. Nej, spydigheterna får väl gärna blandas upp litegrann iaf. Detta går ju att göra på bättre och på sämre sätt, som jag ser det. För helt utan dem tycker jag inte man ska sträva efter att vara ändå. Vilket liv får vi i gästböckerna då?
Så är Månsson uttagen till Karjala Cup.Hela truppen:
Truppen:
Målvakter:
1 Erik Ersberg, HV 71.
30 Joakim Backlund, Timrå
Backar:
3 Mattias Timander, MODO.
4 Anton Strålman, Timrå IK
6 Magnus Johansson, Linköping.
7 Jan Sandström, Luleå
8 Tobias Enström, MODO
16 Fredrk Lindgren, Skellefteå AIK
18 Per Hållberg, EV Zug
28 Dick Tärnström, Lugano
Forwards:
10 Andreas Johansson, Färjestad
11 Jesper Mattsson, Färjestad
12 Christian Berglund, SC Bern
13 Joakim Eriksson, Linköping
14 Mathias Månsson, Brynäs
15 Rickard Wallin, HC Lugano
17 Jonathan Hedström, Timrå
19 Peter Nordström, Färjestad
20 Niklas Nordgren, Rapperswil-Jon
27 Jimmie Ölvestad, Djurgården
72 Jörgen Jönsson, Färjestad
79 Fredrik Warg, Timrå IK
westerlind: Jag hade inte tålamod att vänta,så jag kollade inslaget som ligger ute på Svt:s hemsida.Men det går ju att se det igen.
"Hur ska vi ha´t,vi ska ta´t......" skön ramsa Lars-Göran Nilsson drar igång inför match,undrar om Sjödda kör samma ramsa innan dem kliver in på isen i LA?.......:)o sen:
"Nu tar vi dem här jävlarna rätt upp o ner bara"
Nostalgi!!!!