1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 773802 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Huge: Alla pratar om snökaos på radio,Tv o nätet.Jag har faen inte sett ett snökorn än så länge.Skönt serru!!

Huge: Jag bugar av vördnad inför denna fullödiga rapport avseende dagens snökaos i hufvudstaden! Ett ögonvittne berättar!

Från knäckebrohult kan rapporteras att ett 10-tal träd blåste ned över vägbanan på länsväg 211 mellan Ljungby-Vislanda. En större gran föll även över Riksväg 25 strax utanför Ryssby. Smålänningarna lät sig dock inte störas av dessa smärre hinder, utan plockade istället fram de medhavda motorsågarna och sågade sig fram längs vägen.

JanT: *skratt*

Ja, ni smålänningar fick ju bra med motorsågsträning efter Gudrun, skulle jag tro.
Den enda gran som skulle kunna tänkas blåsa ner häruppe, är väl isf den jättejulgran som Korsnäs brukar skänka till stan, och som man varje år reser nere på Skeppsbron. Det är en sån där Disneygran med perfekt symmetri och form. Man förborrar en massa hål i stammen och sätter dit grenarna, som i sin tur är noga utmätta och avpassade för att ge en perfekt konisk Disneygran.
Gud nåde den som kommer och sågar ner DEN granjäveln.... ;-)

Huge: öhhh SMHI har väl sagt att det skall bli snö i flera dagar. Lyssnar du på radion eller kikar på TV. pst det finns fler sidor än 377 på TextTV :-))

Bissett19: Alive möter Night of the living dead i Stockholm. När ska dom börja äta varandra?

Se länk

Gusten: Jo det är ju svårt att överleva nu när istiden har kommit till stockholm. Undrar hur länge han hade överlevt i Norrland på ett skoterspår? 

65selander: Personen som funderar på att börja smälta snö efter dryga fyra timmar hade nog kunnat hugga av armen för en latte ;)

Gusten: Kolla in den här länken...

Titta på bussens destinationsskylt.

Jag säger bara de ljuger inte i alla fall ;)

65selander: "Huge: öhhh SMHI har väl sagt att det skall bli snö i flera dagar. Lyssnar du på radion eller kikar på TV. pst det finns fler sidor än 377 på TextTV :-))"

Jag spår i fiskfjäll. Har aldrig slagit fel.
Dom säger att vi går till final i år.
Vad dom säger om vädret vet jag inte.
Måste isf koka lite kaffe, så sumpen kan förtälja om hur det blir med snön..

JanT: Ahh, äntligen en vettig jävel!;-)

GävleLasse: Du vet...ähh, jag gillar dig ändå;-)

Så vet nu Mora IK hur det känns att förlora med 9-5 oxå;)

06.481 - 1 EQAlmtuna2. ANDERSSON, Niklas 
 (16. FERNHALL, Per)

Hittade en bild från förra helgen på en gammal iskrigare som aldrig gav sig på isen. Givetvis i en legens tröja ;-)

65selander: Är det Johan Lindström??

Bissett19: jupp. Grattis du vinner en oblat i valfri färg ;-)

Sedan så var det fel helg, detta togs mot Timrå hemma 061021

65selander: Spelar ingen roll när det togs,han är en riktig Brynäshjälte/krigare.Minns bara hans mål mot MoDO i fjärde matchen i finalserien-99,tack vare Johan fick vi kontakt o kunde vända matchen.En Johantyp skulle behövas i dagens Brynäs.

så har jag uppdaterat med lite fler bilder på hemsidan för den som är intresserad.

060921 BIF-HV
060930 TIK-BIF
061012 DIF-BIF
061021 BIF-TIK
061028 BIF-LHF (kommer senare under kvällen)

Bissett19:
Icke att förglömma var han ju även en starkt bidragande orsak till att Mora IK gick upp. Han hade jättegärna fått stanna kvar en god stund till i MIK. Men jag vet! VI SÄLJER SNUS ISTÄLLET!!! FAN! ;-)

65selander:
Fina bilder!!! Många härliga människor man känner igen!

Så anser jag att Lance Ward var gårdagens hjälte.

Bissett19:
Gårdagens fegis menar du väl?

Bissett19: Är man en hjälte när man slår av nån näsbenet?

Ambroo: Sundh brukar ju inte banga för en fight,minns ju bara när han slogs utan handskar mot Slovak i Mora,men nu blev han ju sketarädd när Ward stod mitt emot honom.

Ambroo: Gick näsbenet av?det hade jag ingen koll på.

Bissett19: Enligt rapporterna, ja... Sen är det väl svårt att se det som en "regelrätt fight" (om det nu finns nån sådan...) när en av "slagskämparna" har händerna efter sidan...

Ambroo: "armarna efter sidorna" ska det naturligtvis vara...

Ambroo: Det står inget om nåt broken näsben i Aftonbladet/Expressen iaf.Men att Sundh har händerna vid sidan stämmer ju inte riktigt,isf ljuger tv-bilderna,men detta debatteras ju vilt i eran bok.

Bissett19: Enligt Hedström såg näsan ut som ett "S"

Red-line: Då är inte Jonte ensam att ha S-formad näsa i laget då?......:)

Ambroo: Bjuder man upp till dans som Sundh gjorde så får man även se till att "dansa". Det kanske kändes tryggare för Oscar att bjuda upp när Ward stod på alla fyra...

Bissett19: Nej, det har du rätt i... Han har fått en kompis, vad gulligt :-)

GävleLasse: Det var bara det att Ward aldrig "stod på alla fyra", som även fler än dig påstår att de sett.

Dream Team: Ward stod ju på alla fyra efter hans misslyckade tacklingsförsök. Och det var då som Sundh bjöd upp till dans. Jag har precis tittat på bilderna och det finns inga tvivel...

GävleLasse: Klockrent.

GävleLasse: Alltså ibland undrar jag om du gör dig till?

GävleLasse: Då får du nog titta lite noggrannare. Ward dånar in i sargen med hög fart bakom HV-målet efter att ha halvmissat sin tackling på Oscar Sundh. Ja, i det läget så är han nog inte helt i balans, så om han i det läget befinner sig i en inte helt upprätt position är nog inte osannolikt. Det är dock i momentet efteråt som Sundh checkar mot axeln eventuellt sidan av halsen. Då har Ward ena skridskon i isen, samtidigt som han stödjer med det andra knät i isen. Det brinner i det läget runt lite för mycket för Ward, och Sundh, som enligt mig nog känner att han har en viktigare uppgift att vara kvar på isen än att ta en fight, väljer att inte te den fighten fullt ut. Det jag har opponerat mig emot är inte Wards tackling, den får han ju ett straff för. Det som jag har påtalat är hur snett det blir med de båda "angreppen" satt i perspektiv. Ward knockar Sundh, må så vara med all rätt, med ett brutet näsben som följd. Det angreppet leder till matchpenalty och fem minuters lagstraff. Oscar Sundh får 2+2 minuter för att hans näsa blir sönderslagen. Den typen av checkningar med klubban som han gör förekommer ett flertal gånger under matcherna, utan att de som angrips agerar på det sätt som Ward gör. Därför var det befogat med en tvåminutare för crosschecking på Sundh, medan Ward fick det straff han också skulle ha fått.

GävleLasse: Tur att Ward hade handskarna på sig, annars hade det väl varit ett knytnävsstort hål mitt i fejan på Sundh :)

Dream Team: Precis vad jag skrev om. Sundh bjöd upp till dans. Jag har full förståelse för att Ward lackar ur när Sundh kommer och crosscheckar honom när han står på knä. Nu får båda ta sitt straff.. Sundh lär få svårt med raggandet ett tag och Ward lär ju få sitt.

Jag försvarar inte Wards agerande men har en viss förståelse för hans agerande. Sundh går på med klubban som tillhygge och får tillbaka med samma medicin...

Ambroo: Och att du skulle snacka som du gör i det här fallet gör INGEN överraskad...

Maken till cyklop får man leta etfer.

Gusten: Lite orutinerat av Sundh, han bjuder in Ward på att göra en av de få saker han klarar av i en hockeyrink... Att vara ful å smälla på.

"If youlive by the sword, you'll die by the sword."

GävleLasse: Det är notg ett annat av skälen till att Sundh backar ur. Dummare än att han förstår det är han ju inte.

Dream Team: Ja, fast då var det redan försent... ;)

Hur som helst så tycker jag att det har blivit lite väl mycket fokus på FÖLJDEN, inte orsaken, bland bedömmare i Timråleden.

GävleLasse: Ja men det är ju min grej och jag skulle själv bli överraskad om nån blev överraskad.

Jag föredrar simglasögon...

Ambroo: Simglasögon, se till å spotta i dem nästa gång så de inte immar igen.. ;)

GävleLasse: Ja, för Sundh visste ju med fullständig säkerhet att han skulle få en käftsmäll av Ward som "belöning". Det underliga blir ju om det kommer att ses som en händelse som vilkensomhelst och som bara bemöts med ett "whatever" om liknande saker händer framöver. Ward fick matchpenalty. Det blev väl följden av vad Ward gjorde.

Dream Team: Men varför skulle detta få mer fokus än någon annan liknande situation. Det förkommer ju mängder av såna händelser under en säsong. För det är ju händelsen man skall fokusera på, inte följden.

Vad hade hänt om Sundh hade "råkat" träffa klockrent över nacken med sin crosschecking kan man bara spekulera i, men det kunde ha varit MYCKET värre än ett brutet näsben och ett tilltuffsat ego...

Som sagt var, händelsen, inte följden...

GävleLasse: Där jävlar satt det!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

SM-GULD, SM-GULD, SM-GULD!!!!!

45 år tog det!

IF ELFSBORG SM-GULD 2006!

JanT: Ähh. Du får vänta 145 år till nästa gång!;D

JanT: på en dommartabbe ja.. ;)

SOLKLAR STRAFF!

« · 780301 · »