1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 774512 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Jompe: Kronwall vore inte fel. Han var en riktig klippa! Börja faxa mormor!

Ser att Staffan Kronwall listas bland svenska NHL-proffs som numera tillbringar i princip all tid i farmarligorna. Det där vore väl en högprofilvärvning inför vårsäsongen och framåt? Hade varit precis rätt värvning och hade visat omvärlden att Brynäs är på G. Nu kommer säkert någon kamrerssjäl och säger "jamen pengarna då?" Svaret är väl att Kronwall skulle vara en investering som lönar sig på sikt. Vill vi vara med "där uppe" och inte åka ut i fyra raka i kvarten i slutspelet (jag utgår ifrån att vi kommer dit) så behöver vi absolut förstärka bakåt och vem bättre än Kronwall?

Haha,

Svenska Google har kikat på gamla kvalseriebanners härifrån, för att inspireras!

Julfesten: Då firmafesterna radar upp sig så här i jultider kan det vara bra att vara riktigt cool på dansgolvet. Studera därför denna instruktionsfilm noggrant! Du kommer garanterat att dominera.

arnio: Du kan ge dig fan på att det inte påverkar någonting. Jag är inte säker, Men det troliga är att dessa vakter inte är "anställda" av Brynäs utan av Arenabolaget, och det är ju ett helt annat företag juridiskt sett. Därför kan han lyfta lön från två håll. Nej vi får nog vackert fortsätta att betala honom full lön kontraktet ut utan att han gör ett handtag för Brynäs IF.

Bissett19: Det är ju bra att Wahlberg gör lite nytta i klubben med tanke på den feta lönecheck han kvitterar ut var månad.

Bissett19: Vi riktiga supportrar håller förstås till närmare 1964-baren där 1993-hjälten Mikael Lindman stod vakt igår med västen på. Han fick frågan av Lars-Åke Sivertsson när det var han ådrog sig "trafikskadan". För att undvika diskussion här kan inflikas att det var mot Tjeckien 4 sep 1994 i Zlin. Tomas Jelinek ådrog Lindman en höftbensfraktur.
Att Lindman avslutade karriären i HV är förstås en annan historia.

Så var det rätt kul o se Micke Wahlberg stå som vakt utanför Rolandshovsbaren under matchen,Walle stod lite försynt med den gul/gröna västen i handen tillsammans med ett par andra vakter.Han såg rätt glad ut;)

wap.hockeysnack.com
Bra för våran del med delad pott mellan DIF och LHC.

Ang finen Levonen som dömde igår så är han inte mycket bättre idag heller. ligger och glor på DIF-LHC och saker som Djurgårdarna åker ut för får LHC göra utan problem. DIF vände från 1-3 till 4-3 på några minuter, nu har LCH utjämnat igen. Tröttsam match in till några minuter in i 3:e

Gusten: När bajskorvarna flutit upp till ytan så sjunker dom lika snabbt till botten igen. Hur fan kan ett försvarsspel försvinna så totalt på två dar.

micke: Finns absolut iNGET att kommentera,kom igen att skriva igen när du nykrat till.

Och från moderatorfronten intet nytt. Ingen törs säga något, ingen törs andas, ingen törs ens logga in, ingen törs vara man. Det är faen i mig patetiskt hur våra moderatorer beter sig.....

micke: "Äh, du har ju varit hemma länge, har ju sett dig på min "vänner"-lista en lång stund (fast det kanske bara är en tidsfråga tills du tar bort mig därifrån)."

Stämmer fast då satt jag i Cityterminalen vettu........;)Nu blir det bingen,natti natti;)

Bissett19: Äh, du har ju varit hemma länge, har ju sett dig på min "vänner"-lista en lång stund (fast det kanske bara är en tidsfråga tills du tar bort mig därifrån).

Att du kallar mig och en massa andra för löss må vara ett internt skämt mellan dig och arnio. Personligen gick det inte fram eftersom jag inte känner dig, därför tycker jag en sådan kommentar är olämplig (speciellt att komma från en moderator). Men jag godtar såklart ursäkten.

Som jag alltid har sagt, jag har inget emot Idoltråden som sådan, låt den ligga kvar (dom flesta andra vill dock tydligen att den och dylika trådar ska tas bort från detta forum). Frågan jag ställde från början var dock, varför får vissa ickehockeytrådar som ex Idol finnas kvar när en del andra ickehockeytrådar raderas utan vidare(ex min musiktråd från igårkväll)? Var det du som raderade den tråden? Isådanafall, varför? Vilka regler gäller? En förklaring från en moderator om vilka regler som gäller och den moderator som raderade min tråd skulle vara på sin plats. Är förklaringen godtagbar och förnuftig kan alla vi löss vara lugna till erat nästa misstag.

OT: Som jag sagt tidigare är klockslagen för mina inlägg helt irrelevanta. Det är bara ett försök från din sida att fördumma mig och få mig att verka som en alkoholiserad vanvetting vars inlägg inte bär någon relevans. Den taktiken fungerar icke och slår bara tillbaks mot dig själv. Som moderator bör du inse att varje inlägg ska bemötas med respekt och personen som ligger bakom det, tid på dygnet spelar ingen roll. Vem vet? Jag kanske är som dom stora författarna i vår tid och skriver mina mest geniala alster på fylllan? Den taktik du använder där är vad feministerna skulle kalla för förtryckartaktik and förtryckartaktik makes baby jesus crie....

micke: Hemma igen efter en tripp på 40 mil,o du lever rövare ser jag,kul;)

Vad gäller Idoltråden så började det som en kul grej sas,det var nog inte meningen att den skulle ligga kvar så många timmar,men efterson det blev sån respons på den o att användare i de övriga gästböckerna kom in o lade en åsikt gjorde att det blev en populär tråd så vi lät den ligga kvar,dessutom så var den aktiv endast på Fredagskvällarna, o det gjorde ej så mycket då det var dött på hockeyfronten sas.

Om du tyckte att mitt inlägg till arnio var stötande från bussen hem från Gävle,observera till arnio så ber jag om ursäkt för det,men arnio fattade ironin verkade det som.

Om du har problem med mej som Moderator får du gärna kontakta en Forumledare,förslagsvis 250 kg Kärlek eller PerHapps,jag har inte bett om att Moderera utan blev tillfrågad av Rodrigues om jag kunde hjälpa till,o vad gör man inte för en broder.Men nu har ju Selander tagit upp frågan så nu är det bara att spinna vidare. 

Sen att du skriver dina inlägg sent på nätter o oftast helger tyder ju på att du kanske inte är vid dina sinnens fulla bruk(berusad). 

GävleLasse: Såå, det är skillnad att kalla personer på isen för en jäkla massa svordomar men totalt olagligt att kalla en moderator för "bög" (vilket jag iofs inte tycker är en svordom utan bara en generalisering av dom som älskar idol och schlagersånger).

"Varför din tråd blev raderad vet jag inte...men det verkar vara en väldigt kär sak för dig...Starta tråden igen i caféboken och håll dig där i fortsättningen."

Ett utmärkt argument, men besvarar egentligen ingenting. Det du säger är egentligen, "håll käften och stick härifrån". Det märks att du har varit moderator...

GävleLasse: nja skall man vara riktigt förutom hans skälls ord så har den all rätt att vara kvar med tanke på Idoltråden och annat dravel som jag själv har startat eller skrivit. Eftersom du inte är är moderator längre så blir ett intressant och att veta vem som har raderat den.

Jag har varit moderator och gick i klinch med Myhling, om jag gjorde fel eller eller inte vet jag inte själv. Jag och HF valde att hoppa av självmant.

Däremot så finns det folk som är ledare och moderatorer som knappast är på sidorna längre. En förutsättning är väl att man är inloggad ett flertal gånger i veckan istället för någongång i kvartalet.

Kommer att skapa ett ämne nu över hur vi skall skall skappa en nyordnnig över boken igen.

micke: Det är en jävla skillnad på att svära och att sitta och kalla personer för "bög" och andra saker.

Varför din tråd blev raderad vet jag inte...men det verkar vara en väldigt kär sak för dig...Starta tråden igen i caféboken och håll dig där i fortsättningen.

GävleLasse: Oss emellan så skiter jag i om jag blir bannad. Jag räknar med att bli det när jag kritiserar moderatorer, dom har väldigt känsliga tår som jag ibland trampar på. Oss emellan så skulle hälften av användarna här bli avstängda om man blev avstängd pga svordomar, du har väl läst en del inlägg som kommer in när motståndarna gör mål eller när Brynäs IF:s försvarsspel kollapsar. Även en del moderatorer skulle bli avstängd om man följde regelverket.

Idoltråden har nada med hockey att göra, liksom många andra trådar. Personligen tycker jag dock den, liksom många andra icke-hockeytrådar, ska få vara kvar. Även om den är helt ointressant för mig och de flesta här eftersom vi aldrig sett ett enda avsnitt av Idol.
Att du tycker ickehockey-tråden jag startade var ointressant är helt irrelevant, på en kort stund kom flera inlägg så en del tyckte ändock att det var värt att diskutera, men även det är även irrelevant. Själva frågan är varför ngn moderator valde att radera hela tråden men man låter en tråd som ex Idol får vara kvar. Vilka regler gäller? Är det moderatorernas egna intressen som gäller som regler? Om det är så, så är det stick i stäv mot hockysnacks regler och ett slag i ansiktet på alla andra brynässupportrar.

Oss emellan så skiter jag i vilken som modererar detta forum, så länge personen ifråga är konsekvent och har sunt förnuft.
Inlägg som Bissett19:s (übermoderator på detta ställe): "Herremin gud vicken jäla sörja,kan ingen diskutera matchen ist. Arnio:Du o dina löss kan ju alltid lobba ihop er o avsätta mej som moderator." får mig att ifrågasätta både hans intellekt och sunda förnuft. Dom enda moderatorer som behövs i min mening är Tony och westerlind.

Adjö och tack för fisken...

Anders i Budum: I de blindas rike är den enögde kung ;)

micke: Jag är dessvärre inte moderator längre...så din plan höll inte. Oss emellan så hade du varit bannad vid det här laget OM jag varit moderator.

Vad gäller Idol tråden så har den föga med Hockey att göra. Men den var en ganska populär tråd hos ett flertal personer och den var som mest aktiv på fredagar, Brynäs har inte spelat värst många matcher på den dagen. och GB'n var relativt död. Inte ens du var inne och drog igång någon intressant tråd om hackey. Hade det kommit nåt vettigt från dig, eller någon annan så hade givetvis diskussionen kommit igång.

Nu valde du att starta en tråd som skulle rendera i inlägg typ: "Coolt, kolla den här då "länk"...

Är detta en diskussion som du tycker är värd en tråd?

Boorken är kung!

GävleLasse: Det var medvetet för att provocera fram en reaktion från en moderator. Märk väl att jag inte använde en enda svordom. Om du tycker ordet som sådant är en svordom får väl stå för dig, själv tycker jag inte det.

Vi har f.ö fortfarande inte fått en enda vettig förklaring från en moderator (förutom att Bisset kallade oss löss och bad oss hålla käften) , deras taktik att radera all kritik eller vara låtsas vara blinda bara visar deras lämplighet...

micke: Inkonsekventa eller inte... Det blir INTE bättre av att du sitter och kallar dessa för en massa saker man INTE ska kalla folk.

Oväntat att moderatorerna raderar allting som kan tas som kritik mot dem, det underlättar ju allting (tyvärr för dem så hade ju westerlind kopierat innehållet till en annan tråd).
Det enda svaret som kommer från en moderator är "håll käften och diskutera matchen istället era löss, ni kan ju alltid försöka avsätta mig", som vanligt en intelligent och givande kommentar från en moderator.

Gusten: Som jag sa har jag ingenting emot Idoltråden som sådan (även om jag tycker den är totalt ointressant), det jag kritiserar är det inkonsekventa beteendet från moderatorerna. Vilken tid på dygnet mina inlägg kommer är helt irrelevant och tycker du dom är otrevliga ber jag om ursäkt, du kan ju alltid kolla på idol istället för att surfa på hockeysnack eller scrolla, typ.

Huruvida det här är mitt sista inlägg på hockeysnack skiter jag fullständigt i, moderatorerna kommer förmodligen radera detta inlägg (eftersom det är kritik riktat mot dem) liksom dom raderar mig och andra som är kritiska mot hur dom sköter detta forum.

Gusten: Varför så elak? Personliga påhopp är fullständigt onödiga när vi diskuterar detta, vi är som jag tidigare nämnt i första hand Brynäsbröder och inte ovänner.

Jag tror till skillnad från dig Gusten att de flest Brynäsare som nyttjar detta forum vill bli av med idoltråden men ni tar tyvärr inte åt er av kritiken.

Om tom. du Gusten tycker att tråden passar bäst i caféboken varför inte flytta den dit? Alla verkar ju vara överens.

micke, arnio mfl:

Eftersom jag är Idoltrådens fader så känner jag att jag måste kommentera den här "hönan".
Jag tror att jag har skrivit nåt liknande förut men here we go again:

Tråden skapades från början som ett skämt.
Sen visade det sig att några gillade att tjabba lite på fredagskvällarna. Följden blev en uppsluppen stämning och en nästan uteslutande trevlig ton.
Några å andra sidan fick en megafis på tvären, främst då micke och arnio. Jag vet inte om det beror på avundsjuka, om man sitter hemma och mår dåligt så kanske man stör sig på att andra umgås och har trevligt, vad vet jag?

Visst hade Idoltråden passat bättre i Caféboken, men herregud. Man kan skrolla eller följa trådarna uppe till höger om man nu är allergisk.

Ni två spjuvrar som nu klagar mest är väl inte kända för att slå alla med häpnad över era trevliga hockeyepos här inne heller. Micke, dig t.ex ser man ju oftast sent på natten (nyss hemkommen från krogen då kanske?) med förmodade fylleinlägg och inte så sällan är dom obstinata och fyllda med aggression....trevligt.

För övrigt så borde ditt inlägg idag klockan 16:49 blivit ditt sista...

Bissett19: Äh Bissett så långt ska det inte behöva gå, vi är trots allt Brynäsbröder i första hand.

Ta kritiken som en man i stället för att komma med komentarer som "Du o dina löss".

65selander:
Bra idé, flyttar allt om diskussionen kring Idol hit i en sammanfattning (förutom några fula ord):

===========================

65selander:
Jag håller med micke, arnio m fl: Idol-tråden borde vara i Café-boken, den har inget med Brynäs IF att göra. De som vill ska självfallet få diskutera Idol, men i rätt gb. Idén med uppbyggnaden av HS är ju att man ska kunna välja de ämnen man är intresserade av.

Däremot tycker jag det är ok med EN nonsens-tråd typ din "A propósito de nada", där man kan ta upp lite allt möjligt när det inte finns så mycket att skriva om hockey - såna trådar har andra gästböcker också.

westerlind Idag kl. 18:17

micke: det bästa hade dock varit om idol, propsa da nuppa och andra skittrådar låg någon annan stans än i Brynäsboken.
Idol är kanske kul men här har det inget att göra och precis som du säger så om idoltråden tillåts så bör alla trådar som inte provocerar tillåtas.

arnio Idag kl. 18:12

arnio: Alltså det är inte Idoltråden i sig jag är kritisk mot. För mig får det gärna finnas andra icke-hockeyrelaterade trådar på detta forum, det ger stället en till dimension. Men det jag hatar är att moderatorerna inte är konsekventa. Dom raderar trådar som är icke-hockeyrelaterade pga dom själva inte är intresserade av innehållet men behåller ex Idoltråden därför att dom ligger och [FULT ORD] till Idolbilder på Darin.

micke @ Gefle Idag kl. 18:09

micke: kanske man kan klaga hos de som står för sajten och se om det hjälper, hur man kontaktar dem vet jag dock inte.
En moderator måste ju på något sätt kunna avsättas.

Jag har tidigare föreslått en omröstning om idoltråden men moderaterna håller ju idolpojkarna i handen så det blev inget av det.

Heja Brynäs

arnio Idag kl. 17:59

65selander: Det är väl bara upp till en moderator att förklara varför idoltråden liksom en del andra nonsenstrådar får vara kvar men dom gladeligen raderar andra trådar dom anser inte är hockeyrelaterade. För oss andra är det ju självklart, deras egna intressen styr. Så enkelt är det, trist men sant. Undrar om det är sådana moderatorer skaparna av hockeysnack ville ha på sitt forum...

micke @ Gefle Idag kl. 17:54

Ang OT trådar i respektive så är det ju tillåtet men att plocka bort en oförarglig tråd mot att en annan får vara kvar är konstigt.

65selander @ Stockholm (Vemdalen) Idag kl. 17:42

micke: Då hänger jag med. Det kan jag hänga med på att att det är dåligt att den tråden försvann eftersom den provocerade ingen, hånade ingen.

Alla trådar handlar ju dock inte om hockey vilket är tillåtet men fortfarande så är det konstigt att din tråd försvann. Såg den tidigare i natt

65selander @ Stockholm (Vemdalen) Idag kl. 17:36

micke: Det är väl precis av den här anledningensom Caféboken finns. Där går det ju att diskutera alla möjliga ämnen och oämnen, s.a.s. Om Idol hade diskuterats i den boken hade väl kanske dessutom fler kunnat lockas med i de diskussioner som väl nu nästan enbart förts av er Brynäsare.

Dream Team @ Göteborg - Timrå syd. Idag kl. 17:35

65selander: Örat är nog den sista kroppsdelen en moderator här skulle ta en kille i.

Idoltråden, liksom många andra trådar hör inte hemma på ett hockeyforum. Alla inser det, men moderatorerna låter sina egna [FULT ORD]intressen styra i det här fallet. Testa starta en tråd om Top model och jag lovar att den kommer få vara kvar. Själv startade jag en musiktråd igår kväll, den försvann illa kvickt, förmodligen pga att det var för lite Army of lovers låtar i den...

micke @ Gefle Idag kl. 17:32

micke: Varför stör du dig så mycket på Idol-tråden? Har någon moderator tagit dig i örat?

Surt med förlust i kväll men mycket konstig match.

65selander @ Stockholm (Vemdalen) Idag kl. 17:23

Undra varför moderatorerna på just det här forumet är sådana [FULT ORD]? När ska dom ta bort Idol-tråden? Nej just ja, dom är ju [FULT ORD]!

micke @ Gefle Idag kl. 16:49

Vilka möter vi i vår extra hemmamatch?

Flyttar över snacket här om det som har hänt...

micke: det bästa hade dock varit om idol, propsa da nuppa och andra skittrådar låg någon annan stans än i Brynäsboken.
Idol är kanske kul men här har det inget att göra och precis som du säger så om idoltråden tillåts så bör alla trådar som inte provocerar tillåtas.

65selander: han är faktiskt rätt hurtig av sig :) jag brukar träffa honom rätt ofta på gymmet :)

Alisandali: ..."sa masen och knöt om knätofsarna" ;)

65selander: Det är bara riktiga män som uppskattar sånt , det är väl kanske det som är skillnaden mellan dig och Roger )).

Alisandali: Sen Roger fick sin hoj så har vi knappt sett honom längre på bortaresorna... glida omkring på en amerikansk symaskin i läderbrallor bah...

Grattis Roger , och jag hoppas att din Harley fortfarande går bra .
Eller att du fick hårda paket med nya delar till den )).

Grattis Roger :D

20 Lindgren:

Hörde jag IDOL?!?

Grattis Roger förresten! :)

51 Roger:

Roger är vår idol
Roger är vår idol
Roger, han fyller femtifem (år idag)
Roger är vår idol

PP snart!

Åh, nu jävlar är vi på G känns det som!
Bara det inte blir som i dom andra matcherna nu!, Kvittering efter nån minut...

mattias - 74: JAAAAA! fan va skänt!

mattias - 74: Jodå, Smart kille den där!

65selander:

Haha småbarn vet ingenting =)

Bissett19: Bra gjort att hoppa in i denna tråd istället för matchtråden"Guran" :-)

Kolla länken förresten

Huge: Tycker nog Salle ligger bakom Bergenheim och drar med honom i fallet. Sen var det väl Lind som fick direktskottet va?

Huge: "fortsätter Pehrsson att ge Frölunda PP-lagen"

På min burk dömer Claesson,men din texttv kanske visar nåt annat;)

Bissett19: Kameran sitter för nödjävligt högt upp...det KAN vara det :)

Gusten: "Tycker Brynäsarna verkar pigga i benen"

Fan jag som tyckte dem såg sega ut,även Molin o nissrna som kommenterar tyckte det var bra fart,jag får gå ner till undervåningen o kolla på stora Tv:n istället,24 tummarn i ett mörkt sovrum verkar vara skygglappar på.

« · 800829 · »