1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 774516 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Jompe: Kronwall vore inte fel. Han var en riktig klippa! Börja faxa mormor!

sylf:

Brynäs utan Bäckström
19/12 Färjestad-Brynäs
21/12 Brynäs-Djurgården
27/12 Timrå-Brynäs
29/12 Brynäs-Mora
[B]2/1 Mora-Linköping [/B]

sedan när skrev Bäckis på för Mora?

OLZ UB06: Matchen 29/12 är flyttad till 13/1

Jompe: Tror också DIF tömt plånboken iom Fernholms ankomst.
Lillebror Kronwall skulle vara perfekt. Gärna Weinhandl också men där finns en del större plånböcker med i budgivningen.

OLZ UB06: "sedan när skrev Bäckis på för Mora?"

Varför frågar du mig det??

Flipp:
Leif Boork
Olle Östblom
Flopp:
Laget

51 Roger: Det är väl ändå Boorks jobb att göra laget flipp, alltså så har han misslyckats och är själv en flopp eller??

51 Roger: Största floppen: Henning!

Går nog inte att plocka ur något mer ur laget,än vad de har hitills visat.Vi har medelmåttiga hockeyspelare. Brynäs saknar en förstaline,målgörare, minst 2st, en stark powerplaykedja.Det positiva är att de spelar bra i boxplay, men det är lättare att försvara sig,än att anfalla.
En Flopp till:
Pubarna i Läkerol Arena

70 Rodrigues: Han har gjort det som går att göra , för har man inte matrialet så kan man inte göra laget flipp, och som jag ser det, är det svårt att misslyckas med dessa föresättningar.

Hoppas ni prövat Bäckisquizen på radiosportens hemsida.
Egentligen lite för enkelt:)

www.sr.se/cgi-bin/Radiosporten/nyhetssidor/quiz.asp?programID=2688&nyheter=1&quiz=110

Resultat: 10 rätt av 10 möjliga.

Bissett19:

7 rätt.

Måste vara nöjd med det, eftersom jag inte har så mycket koll på honom.
Missade t.ex frågan om hans bror, vem bryr sig?!?

Gidde: Eftersom du häckar rätt mycket i våran GB så borde du ju ha blykoll:)

Bissett19:

6 rätt inte illa av en leksing !!

Bissett19:

Hehe, jag brukar ju bara ha koll på Idol-tråden ju ;-)
Däremot gillar jag all ishockey, så jag har väl halvkoll på de flesta spelare i lagen, men sån järnkoll så att jag vet var bröder spelar, det har jag tusan inte....

Bissett19: 8 rätt. Trodde att första VM-matchen var Vitryssland och att ES-debuten skedde mot Timrå hade jag heller ingen aning om.

Rätt nöjd ändå faktiskt :)

Gusten: HA!!! 9 rätt. Du är nu skyldig mig en miljon!

sylf: 8 rätt. Fel på debuten samt antal gjorda mål i VM. Däremot så saknar jag frågan om vem han inte fotades med under invigningen ;-)

65selander: Det måste väl vara westerlind... för han hade ju fullt upp med att tjuvröka i någon loge ;)

Paddan: Det pyrde lite ur en pissoar där den kvällen,kan det ha varit Westerlind?

sylf: Nja, det tror jag var en obestämd könssjukdom

sylf: "Gusten: HA!!! 9 rätt. Du är nu skyldig mig en miljon!"

Du kan få en miljon kramizar om du vill...

Paddan: Ja, det kan det ha varit.

Gusten: Härligt!

10/10 måste man vara nöjd med ;D Var osäker på hur gammal han var.. Men sen så gjorde han väl inte 27 p? utan 26? eller har jag fel?

mattiaskarlgren: Hade oxå för mig att det var 26,men eftersom 27 låg närmast så chansade jag på det......

mattiaskarlgren: 26 poäng under grundspelet och ett mål under slutspelet. Det står ju Elitserien 2006/2007 så det borde ha varit 26.

HF: jag dök in på quizen om Sundin oxå (6 rätt) en av frågorna som jag hade fel på var "TV-puckskedjekamrat". Jag gissade på Falk men så här skulle det tydligen se ut:

TV-puckskedjekamrat

Vilken av följande spelare spelade i samma kedja som Mats Sundin i det Stockholmslag som vann TV-pucken 1986?

Ditt svar: Ove Molin

Rätt!

Det hade jag ingen aning om men iaf kul info om Ove...

70 Rodrigues: "Det är väl ändå Boorks jobb att göra laget flipp, alltså så har han misslyckats och är själv en flopp eller??"

Ja, visst är Boork en flopp.
Han har ju ex lyckats med att införa ett helt annat go i laget. Spelare som numerar aldrig ger upp och där dipparna inte är i närheten av vad dom varit tidigare säsonger. Spelet i stort har också succesivt blivit bättre, men det tar tid att genomföra en sån här radikal förändring. Föreningen i stort har dessutom räddats iom att Boork tog över. Det var ett schackdrag i grevens tid att ta hit den gamle rinkräven.
Att i det läget börja yra om flopp, visar enligt min mening på otroligt dåliga insikter i ämnet hockey.

HF:
Under Elitserien 2006/2007 har Bäckis hittills gjort (11+23) 34 poäng.

Huge: Nu var det ju inte det som jag uppfattade att Rodrigues menade. Det han reagerade på var j att Roger hissade Boork men dissade laget. Så vitt jag vet så har ju tränaren en stor del i lagetbygget och borde alltså få ett lägre betyg OM laget floppat. Personligen så tycker jag inte att det är ens i närheten av en flopp i något av fallen.

Boork har fått ut väldigt mycket av ett förhållandevis "mediokert" lag om man jämför med meriter hos spelare i många andra lag i ES.

Det som drar ner mitt "betyg" på lagbygget är bristen på defensivt duktiga backar. Många vill hissa Hulkkonen men jag vet inte om jag är beredd att göra det. Han har fortfarande massor att bevisa för mig. Han har t ex -4 i +/- och har knappt 60 minuter i speltid. Det är för dåligt om man skall ses som den defensivt skicklige back han är värvad för att vara.

GävleLasse: "Det är väl ändå Boorks jobb att göra laget flipp, alltså så har han misslyckats och är själv en flopp eller??"

Går det att tolka på ngt annat sätt än att skribenten anser att Boork inte lyckats förbättra laget?

Huge: Nja, en tolkningsfråga. I och med att Roger redan "konstaterat" att laget är en flopp så drar ju Rodrigues slutsatsen att även Brook är en flopp i och med konstaterandet av "lagfloppen".

Nu tror jag att du är ganska färgad i dina kommentarer då du hela tiden förutsätter att Tony är negativt inställd till ALLT som har med Book att göra. Men det vet ju både du och jag att så är inte fallet...

Det är Mycket, men inte ALLT... ;)

GävleLasse: Tony får väl stå till svars när han dyker upp.
Klart man är lite färgad, men inte ens Tony är väl så enögd att han vägrar se att både Boork och laget är flippar.
Det var ju därför jag reagerade på hans "analys".
Visst, det kan vara en lek med ord och logiska slutsatser från Tonys sida gentemot Rogers åsikt, men så uppfattade jag det inte.
Och skulle det mot förmodan vara så, så tror jag ändå inte på det.... ;-)

65selander: jojo, men det står fortfarande på Aftonbladet att Bäckström "missar" matchen Mora-Linköping 2/1, självklart ska det vara Brynäs-Linköping, även Aftonblaskan kan göra tabbar

Huge: Lasse har redan svarat på din fråga.

9/10, dippade på motståndarna i elitseriedebuten.

Staffan Kronvall

Fundamentals: Jag menar naturligtvis Kronwall.

Staffan Kronwall

Så verkar det vara rätt nära att Boorken skriver på för ytterliggare ett år,iaf om man ska tro på GD:s källor.Leffe själv är intresserad:
- Det skulle vara smart att fullfölja det vi har inlett,

Länk.

Bissett19: Är det sant (varför skulle det inte vara det?), så tackar vi för julklappen. Tack snälla tomten!

hajen5: Instämmer. Boork har skapat stadga och struktur i laget. Det är fullt möjligt att en annan tränare som kommer in från nästa säsong hade kunnat göra samma sak--eller fortsätta i samma anda--men kontinuitet är enormt viktigt. Men det är minst lika viktigt att vi ser över vilka värvningar vi vill göra inför nästa säsong. Det finns en del arbete att göra i truppen, försiktigt uttryckt.

Staffan Kronwall.

Jompe: Jag undrar om inte Boork förlänger efterssom han tror att SM-guldet faktist finns inom räckhåll. Förmodligen inte denna säsong men kanske nästa. Det skulle ju vara en fin avslutning på tränarkarriären.

Fast helt chanslösa att gå långt i slutspelet redan i år är nog inte Brynas
ändå. Svårlslaget både på hemma och borta även om X är frustrerande), enorm effektivitet sett till mål per skott. Inga dåliga cup-egenskaper.

hajen5: Brynäs kommer inte att vinna SM-Guld dom närmaste 6-7 åren.

70 Rodrigues: 6-7 bara? Jävla optimist! ;)

Gusten: Tony har käkat lyckopiller;)

70 Rodrigues: Oj, spår du i en abborre eller är det tarotkort? Vare sig 80, 93 eller 99 var det speciellt väntat med Brynäs som SM-vinnare.

hajen5: Gör du?

70 Rodrigues: Jag kör enbart med Abborre!

Bissett19: "Lyckopiller" var bara nästan rätt. Dessvärre har han fel ändå.

Så att ni slipper fundera så låg jag hemma och lyssnade på Fuglesangs arbete ute i det fria i natt.

Går inte i närheten av Bocken i år. Man lär sig så länge man lever ;-)

« · 800829 · »