1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 774663 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Skapligt intressanta siffror. DIF håller på att piska upp FBK borta, SAIK ligger under mot Sulfit raggarna, MIF håller på att göra GP arbetslös...

Påtal om Gnuggare,"Sjöken" har gnuggat till sej ett kontrakt med Djurgårn säsongen ut.

www.difhockey.se/nyhet.php?news=3820

moreten:
mattias -74 hade får med sig fel schabloner då sargen skulle målas.
nu har han flytt landet.

moreten: Frölunda hade köpt reklamplatser.

Är det föresten någon som vet varför det är två st Frölunda Indianer som reklam på sargen under JVM i Ejendals arena??

Gusten: Ah... då förstår jag...förhandla på du ;)

GävleLasse: Äh hade långt gångna förhandlingar med draken om att hon och tamagotchin kunde häcka i Valbo medans jag drog några pilsner i LA. Nu får man lobba vidare, det är ett gissel att bo i obygden.

Nu hatar jag hästar ännu mera :)

Gusten: Jaså Vaddå då?

GävleLasse: Synd, hade tänkt åka men nu skiter det nog sig.

Gusten: Det är trav så matchen börjar inte förrän 18.00

Bissett19: "Inför match pratet startar kl 16.45. Välkommen till medlems- och supporterpuben!"

Är matchen framskjuten? Trodde matchen började 15:00

Så är det Medelmspub på Lördag för ER som skall till LA på Lördag. "Innan matchen på lördag är det åter dags för Brynäs medlemspub i Läkerol Arena. Puben öppnar kl 16.00 och medlemspuben håller som vanligt till i SM-baren närmast ståplats på plan 1. Gäster denna gång är Brynäs assisterande tränare Olof Östblom och målvaktstränare Per-Erik Alcén. Inför match pratet startar kl 16.45. Välkommen till medlems- och supporterpuben!"

Någon som har koll på vilka datum slutspelet spelas.

Huge:

"Illa underbyggd kritik"...?

Hädar igen.

Scen 2 i "Inga träd växer till himlen i Brynäs":

Du menar de enkla (andra-) assistpoängen Bäckis får, eller...?

En intressant fråga därtill:
Är det alltid andras fel att en spelare har svårt att hitta rätt spelare runt omkring sig...?
Eller kan det vara att spelaren i fråga också behöver anpassa sitt spel till omgivningen (om man nu inte hittar världsspelare att sätta in bredvid i roller som passar)?

Janne Larsson.
Video.
Utveckling.
Hela femmans spel.
Vinna matcher.

Huss: Som tur är för Bäckis så är det ju tränade ögon som ser vad Bäckis uträttat i JVM, även om media och andra s.k experter kommit med illa underbyggd kritik mot hans spel.
Visar ju bara hur lite dessa vet om hockey. Trots massiv press på Bäckis att leverera, så har han gjort det mkt bra.Det är bara ett eller annat mål som fattats. Han har skapat enormt med ytor och tid till sina medspelare, och han kan ju inte göra allt själv. Putte Carlsson sa idag på lokalradion härnere att det skulle ha varit intressant att se vad Bäckis skulle ha kunnat åstådkomma med de två bästa ryssarna vid sidan av. Snacka om drömfemma. Hockeyn i JVM har hållit mkt hög klass och det har varit 110% som gällt i alla lägen, så det har nog många gånger varit tuffare för ex Bäckis än vad det är i ES.
Och som tur är så kommer han helskinnad hem, om det nu inte händer ngt oförutsett mot USA.

Huss: vår golden boy har mer att lära visst är det så men konstigt vore väl annars. jag är bara såå trött på alla (media) tjatar på och om honom HELA tiden gör si gör så, åh vilket tjat om bäckis. hoppas nu att Brynäs vinner fler matcher utan honom så vi slipper samma tjat när han kommer tillbaka till ES.

rackham: Med tanke på hur det sett ut under JVM för Bäckis så är dina tips till Bäckis befogade. Taktiken att stå still i mittzon och vänta på det ultimata passningstillfället kommer inte göra succe i Caps, den saken är klar.

Möjligen påverkad av den feber som etablerade sig på Nyårsaftonen (tips: läs aldrig julsagor för 3-åringar, de smittar de små liven. Lady och Lufsens julsaga, förresten) drömde jag inatt följande:

En scen ur "Inga träd växer till himlen i Brynäs"

Koorken sätter Bäckström i videoboxen (ej frysboxen) och släpper ut Bäckis först när han studerat Janne Larssons (och förstafemmans) spel i samtliga matcher 98/99, med speciellt fokus på slutspelet.

Budskapet till Bäckis:
De som åker snabbare än dig skall ha pucken i fart.
Det är tillåtet att passa medspelare i egen zon och i mittzon.
De som skjuter bättre än dig skall ha pucken i rätt läge.
De som spelar pucken tillbaka till dig i ett bättre läge skall få passningar.
Det är tillåtet och önskvärt att skjuta höstlöv på mål eftersom det ökar chansen till mål eller returmål.
Det är tillåtet och önskvärt att låta andra puckföra ibland.

Hädelse?

Snarare spelarutveckling i syfte att laget vinner fler matcher och på köpet en enklare introduktion till spelet i NHL.

Men vad vet jag...?

Db_04: Ja det är nyckeln. Ju bättre kommunikation desto mindre spekulativa artiklar.

Men i det stora handlar det inte om det heller. I första hand så gäller det att ha fantasi och skriva intressanta artiklar ha intressanta gästkrönikörer osv ov.

GävleLasse: mmm mycket hänger att den som håller ihemsidan har bra kontakt med sportchef, och kanslipersonalen helst ska den väll sitta på kansliet också.

Metal Guru: Planering! planering och åter planering.

Vad gäler Brynäs hemsida så vet jag att ambitionerna finns men det är precis som med BT's hemsida.. för få personer som arbetar med uppdateringen. Jag vet att det finns de som anmält intresse för att hjälpa till (jag inkluderad) men de är tydligen nöjda med det folk som de har idag.

Jag tycker att det är tråkigt att det är som det är men jag har slutat bry mig. Att Brynäs hemsida är dålig är nåt man får leva med, huvudsaken är att det blir bättre och bättre på isen.

GävleLasse:
...samt att man, trots sin ansvarsttårtbit, backar upp de andra på hela siten.

Metal Guru: Ja det var någonstans där jag hoppades att vi skulle hamna. Hela min idé var att man skall dela in hemsidan i olika delar där varje person får sin del som sitt ansvarsområde. På så sätt blir det lite lättare.

Man kan även dela upp tidsramarna med deadline för publicering så att man får en jämn ström med nyheter.

GävleLasse:
Man behöver en grupp på en fyra-fem personer för att hålla liv i en hemsida. Minst.

Db_04: Det är ju så med hemsidor att man hela tiden måste uppdatera dem, annars blir det som med Brynäs hemsida.

Visserligen så startade vi i BT med ambitionen att förnya oss och bli bättre med vår egen hemsida. Men problemet var som så i många andra fall. För få som lägger ner tid och till slut så får man "soppatorsk" och orkar inte fortsätta.

Vi gick ut och sökte folk som ville vara med och bilda en redaktion men tyvärr så var det ingen som anmälde sig. Uppenbart att intresse för en bra hemsida endast finns när man skall få nyheter och annat intressant serverat ;)

85E-Martinsson: dom kanske har ett par som verkligen brinner för att hålla den uppdaterad och förnya den.

85E-Martinsson: Det handlar om att ha personer inom föreningen som brinner för att hålla en hemsida igång. Nybro verkar ha det ;)

Db_04: jo det gör det, men att ett litet mini lag till och med har bättre är ju skrämmande

85E-Martinsson: det finns det väll många klubbar som har ;)

Grattis Linus Morin hatrick igår! www.barometern.se/article/1183860_107-0-0-0/?linkType=rss

Och Grattis till Nybro IF, en liten klubb som ligger i botten av allsvenskan men till och med ni har bättre hemsida än Brynäs.
www.nybrovikings.com/

21olsson: med Brynäs Stockholm

Nu kan man göra en intresseanmälan på Göteborgsresan!! BOKA!! :)

65selander:
Jag rekommenderar att du inte, efter en dagstur till Abisko (över fjället), ger dig in i k-klängdmätardebatten innan du genomlidit en varm bastu.

För övrigt är jag imponerad av metropolitan Abisko, som är så vidsträckt och tättbefolkat att det behövs en Abisko Östra, en Abisko Västra och en Abisko City med vidhängande tunnelbanesystem. Detta har inte sörlänningarna nån koll på alls.

ja tror de kommer att finnas ganska stort intresse på resan

65selander: Kommer Stockholm stänga sin resa till Götet?Vafan yrar du om däruppe?

Bissett19: Du får omförhandla eftersom jag tror att Stockholm kommer att klappa igen sin resa. Jag har säkrat med BT.

Bissett19: Gäller det löftet även Guran? Så att du med kan åka menar jag.... ;)

Bissett19: haha man ska rätta sig efter damerna:) de är därför ja inte har skaffat nån:)

65selander: Hon sa ifrån på ett tidigt stadium,men Fantomen har blitt lovad att få åka till Götteborrjj den 3 Februari.

Bissett19: Hur är det med Fantomens fruga då?

65selander: Frugan har väl sagt ifrån igen.........;)

sylf: Behöver ingen blogg eftersom jag använder tråden JAG startade :-))

Se det från den här sidan att du behöver inte vara så nyfiken om vad jag har gjort i Jul/Nyår nu när vi åker upp till Gävle den 6:e. För du skall väl med?

65selander: Skaffa en blogg!!!!!!!!!!!!!!!!! Där kan alla som är intresserad av väder eller om du äter parisare läsa:-)

Dream Team: Bilden är tagen 15:25 men det börjar att gå åt rätt håll om någon månad eller så :-))

65selander: Och ljuset verkar vänta på sig ett tag till däruppe ;-)

Efter en dagstur till Abisko så verkar ni ha mätt k-klängden på varandra härinne ;-)

Undrar bara om det är några härifrån som ska upp till Luleå den 4/1 -07.
Om det är nån vits åh ställa sig i klacken !

65selander: Japp, Morsan;), haha. Har ju släkt där uppe vettu!.

wap.hockeysnack.com
Lillove: Skall du upp? Och vem mer än du från Hede?

65selander: Haha, Klart det räcker!:). haha. tar du trumman du så tar jag stämman!;).haha.
Kan faktiskt nämna att jag fyller år den dagen, !;):P

Väl mött där då Patrik!

« · 812582 · »