1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 774686 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Skapligt intressanta siffror. DIF håller på att piska upp FBK borta, SAIK ligger under mot Sulfit raggarna, MIF håller på att göra GP arbetslös...

65selander: DIF:s nye back har ju fått en hyfsad start, på 4 matcher inkl pågående så har han gjort 3 mål o 1 ass!!

65selander: Ja man blir lite kluven. Jag tror det är dags att börja titta uppåt i tabellen på allvar och välkomna de skrällar som bjuds.

Nu vill jag se SAIK vinna mot Tallefjantarna.

Lärking...hmmm! Han borde ta en sväng till en optiker...

65selander: Vi får hoppas att SAIK vänder på matchen mot Timrå, så skönt att ha dom efter sig i tabellen :-)

70 Rodrigues: Det är en del skador/sjukdomar i SAIK så de går på kort om folk. Det bådar ju gott inför torsdag ;)

GävleLasse: Och hur ofta brukar vi förvalta sådana chanser :-) Timrå är väl fortfarande korta om folk dom med??

70 Rodrigues: Typ vi spöade TIK som har ett gäng borta. Tror också på BIF om dom fortsätter att hålla skallen i trim och inte klampar in med skyddena på.

65selander: Det händer att vi gör det ibland men oftast så gör vi det inte!!

GävleLasse: Gud hör bön.

70 Rodrigues: LHC och FBK kan dra åt helvete! Deras insatser idag är pinsamma. Rädda storstadshockeyn eller?

Hong Kong: Men se på fan, det var inte en sek försent :-)

70 Rodrigues: "GävleLasse: Och hur ofta brukar vi förvalta sådana chanser :-) Timrå är väl fortfarande korta om folk dom med??"

Dina gamla vanliga drapor borde få Klichéstatus ;)

GävleLasse: Är inte mindre sant för det :-)

Hong Kong: Jag tar åt mig äran för detta. ;) Min gissning är att de läst här på HS, som jag vet att de gör. Sedan har de sett att biljettförsäljningen återigen varit dålig och inför detta...;)

För annars så skulle detta ha utannonserats för länge sedan.

70 Rodrigues: Jo det är ju det... Den här säsongen har kantats av att Brynäs brutit gamla negativa trender. Så även spel mot skadedrabbade lag. Man kan inte dra allt för stora paralleller på en eller två matcher.

GävleLasse: Självklart är det så. Vem vågar tro något annat.

GävleLasse: Ja ja, vi får väl se!!

Hong Kong: *skrattar*

Huge, vem annars... ;)

Nej skämt åsido jag tycker att det är väldigt positivt att det görs försök att locka publiken. Det handlar om allt för stora pengar för att man endast skall konstatera att Januari är en dålig månad.

Eloge till Brynäsledningen för ett BRA initiativ! Hoppas bara att det bär frukt.

GävleLasse: Och att nya personer som normalt inte går på hockey, får upp ögonen för att det faktiskt kan vara roligt.

GävleLasse: Första gången i hela livet man blir glad av att Wernblom gör mål=),haha

lillovechkin: Äh, han gjorde ju ett för lite...

GävleLasse: "Min gissning är att de läst här på HS, som jag vet att de gör."

Självfallet så läser dom vad som skrivs härinne och tar intryck av kloka och insiktsfulla råd.
Man förlängde ju med Danne.... :-)

Huge: Du menar din rollspelare?

Det skulle vara intressant om du vill utveckla hans roll i laget.

Huge: Man förlängde med DJ för att man inte hade råd med något annat!!

Huge: Att sitta här och höja DJ till skyarna är bara patetiskt och knappt värt att kommentera.Bevisar bara att du verkligen bygger dina kunskaper på 377.Killen har gjort en handfull bra matcher i BIFdressen och jämförs med Djoos etc.En hygglig allsvensk back är vad han är.

GävleLasse: Ja, jag har väl sagt det förr men kan gärna ta det igen: han är det närmaste Djoos vi har i laget. Det finns ju en anledning till att han får mer istid i PP än ex Hulken.
Det är det jag menar när jag talar om rollspelare. Han är ju egentligen ingen utpräglad rollspelare som ex i stort bara har en enda uppgift, så ordvalet kan ju misstolkas en aning.
Min huvudsakliga invändning mot alla överdrivet negativa skriverier om honom är just att dom är oerhört överdrivna.
Dannes rutin och spelskicklighet behövs i laget och hans ev missar då och då uppväger med råge det han presterar åt andra hållet. Andra backar gör också misstag men hudflängs inte alls på samma sätt och det tycker jag är lite märkligt.
Att han får stort förtroende i PP och får mkt istid i övrigt säger väl en del om hans status hos Boorken.
Som jag tror har liiiiite mer pejl på grejerna än den genomsnittlige läktarcoachen härinne.

Huge: Jag har ju "hudflängt" Hulken, Morin, Andersson, Casselståhl... vem som klev in och försvarade dem de gångerna minns du säkert.

Så hans roll är alltså att spela mycket? Är det en roll? Om så är fallet. Kan den rollen vara på grund av att alternativen är sämre? Eller kan de bero på att någonting annat? Ett visst favoritskap ifrån Boorken kanske?

Att Johansson får mycket speltid tycker jag bara speglar en sak. Att Brynäs måste förstärka på backsidan.

GävleLasse: Tror du på allvar att DJ får istid pga att han "favoriseras" av Boork? Istid förtjänar man.

Nöjer mig med att konstatera att han är den back som efter Tommy Sjödin får mest istid. I det fallet litar jag på den coach som står i båset. Definitivt inte på den som sitter på läktaren.

GävleLasse: "Så hans roll är alltså att spela mycket? Är det en roll? Om så är fallet. Kan den rollen vara på grund av att alternativen är sämre? Eller kan de bero på att någonting annat? Ett visst favoritskap ifrån Boorken kanske?"

Ja, jag utgår ifrån att en tränare inte spelar med de sämsta alternativen.
Och självfallet så måste det ju bero på att Danne är ngn sorts favorit hos Boorken. Men knappast den sorts "favorit" som du försöker påvisa, nämligen att Danne skulle ha ngn sorts fribrev att spela uselt men ändå få fortsätta. Boorken har väl aldrig dragit sig för att peta spelare som inte anses hålla måttet, och det oavsett vad som står på ryggen.
Varför skulle han då nu helt plötsligt göra ett undandtag för just Danne?
Det får väl ändå vara ngn måtta på konspirationsteorierna...

GävleLasse: Det blir knappast DJ som får stryka på foten om en ny back köps in. Tror snarare Lavins/Sundqvist/Hulkkonen ligger betydligt sämre till.

DJ är definitivt topp 4 bland backarna i Boorkens ögon, förövrigt det enda ögonpar som räknas i det här sammanhanget.

JanT: Ja, det känns lite som att Lavins isf sitter löst och är den som kommer att få gå. Verkar också ha stagnerat lite jämfört med fjolåret då han var mer dominant, sas. Å andra sidan så fick han ju då lite mer istid pga alla skador, jämfört med den istid han nu får. Sunken är ju i stort sett fortfarande en påläggskalv och behöver bara lite mer rutin för att bli en riktigt bra back så småningom.

Huge: "Så hans roll är alltså att spela mycket? Är det en roll? Om så är fallet. Kan den rollen vara på grund av att alternativen är sämre? Eller kan de bero på att någonting annat? Ett visst favoritskap ifrån Boorken kanske?"

Som väntat så valde du det sista som jag lade med för att retas.

Hur var det med med det första jag skrev då?

Kan du uteckla hans roll? Vad är det som gör att han spelar mycket?

Kan hans delatagnde i varje boxplay och powerplay påverka hans speltid?

Jag skickat ett mail ang vilka datum slutspelt är, fick då här datumen:

SLUTSPEL SÄSONGEN 2006-07

KVARTSFINALER

K1 Tisdag 6 mars 19.00

K2 Torsdag 8 mars 19.00

K3 Lördag 10 mars 15.00

K4 Måndag 12 mars 19.00

K5 Onsdag 14 mars 19.00

K6 Fredag 16 mars 19.00

K7 Söndag 18 mars 17.15

SEMIFINALER
S1 Onsdag 21 mars 19.00

S2 Fredag 23 mars 19.00

S3 Söndag 25 mars 17.00

S4 Tisdag 27 mars 19.00

S5 Torsdag 29 mars 19.00

S6 Lördag 31 mars 16.00

S7 Måndag 2 april 19.00

FINALER
F1 Onsdag 4 april 19.00

F2 Fredag 6 april 15.00

F3 Söndag 8 april 17.00

F4 Tisdag 10 april 19.00

F5 Torsdag 12 april 19.00

F6 Lördag 14 april 15.00

F7 Måndag 16 april 19.00

DMartinssonBSKV: Du har det på den här adressen annars: www.swehockey.se/files/%7B8ED7C94D-A383-479E-B0C2-6067D1DEB040%7D.pdf

DMartinssonBSKV: Då tycker jag vi avgör skiten på Lördag 14 april i Läkerol Arena

Lunkan: Ja det hade smakat fågel de.

Frisco: Seriebestämmelser o Verksamshetsplan känns inte så intressant.

Lunkan: Blir perfekt det så kan man festa loss utan att behöva oroa sig för dagen efter ;)

GävleLasse: Haha, ja man skulle ju säkerligen bry sig om det då =) Minns 99 när avgörandet var på en söndag. Fest till fyra, hem och duscha och åkte mot Stockholm runt fem ;-) Av nån anledning sov jag när laget hyllades på stortorget.

DMartinssonBSKV: mycket matcher blir det

Kommer Ove upp i 700 den här säsongen? förutsatt att han kan lira såklart...

Anemyr:

Vad jag vet är det 55 matcher i Grundserien... som mest 21 slutspelsmatcher.

En bit kvar till 700...

Anemyr: 55 + 10 räcker nog inte ;)

GävleLasse: "Kan du uteckla hans roll? Vad är det som gör att han spelar mycket?"

Jag har ju i två tidigare inlägg allaredan påtalat vad jag avsåg med ordet "rollspelare" i detta fall.
Men jag tar det igen ifall du missat det hela:

"Ja, jag har väl sagt det förr men kan gärna ta det igen: han är det närmaste Djoos vi har i laget. Det finns ju en anledning till att han får mer istid i PP än ex Hulken.
Det är det jag menar när jag talar om rollspelare. Han är ju egentligen ingen utpräglad rollspelare som ex i stort bara har en enda uppgift, så ordvalet kan ju misstolkas en aning."

"Vad är det som gör att han spelar mycket?"

Ja, kan det möjligtvis bero på att man anser honom vara en av våra bättre backar?
Eller Danne kanske har kidnappat ngn av Leifs släktingar och har på så sätt tvingat till sig speltid?
Vad tror du själv?

Stjärnorna Timrå tänker bygga laget kring säsongen 07/08

Johan Backlund, målvakt
Landslagsmålis och högaktuell för VM. Har kontrakt över nästa säsong.

Jonathan Hedström, forward
En av de största profilerna. Långtidskontrakt till 2010.

Riku Hahl, forward
Finsk VM-spelare. Skadad just nu. Har kontrakt över nästa säsong.

Timo Pärssinen, forward
En av seriens bästa lirare. På väg tillbaka. Kontrakt över nästa säsong.

Mika Pyörälä, forward
Tvåa i finska målligan. Överens med Timrå om kontrakt över nästa säsong.

Undrar hur Brynäs resonerar, ska det bli budgetvariant eller kommer dom att lägga lite stålar på någon/några riktiga stjärnor??

Undra om Gepe får det hett om örona efter matchen nere i Linköping.3-8 mot MIF i Tisdags o nu 1-5 mot Modo efter två perioder.Modo har hängt två strutar i BP.Det svänger verkligen om LHC denna säsong.

Bissett19: GP kan ha rökt sin sista joint i LHC ikväll.

sylf: 0-1 i skott i vårt PP. SKANDAL. BAJSKORVAR! Bumpa upp KS-tråden!

Mora ser helt yra ut i mössan mot Djurgården och Skellefteå verkar ju heller inte rosa marknaden direkt. Dom får nog slåss om vilka som ska följa Malmö till KS, som det ser ut.
Hjälp nu Kristan att hålla nollan igen för fasiken!!

Huge: Ja, klart han ska hålla nollan.

sylf: som BIF håller på just nu kan man ju sluta snegla nedåt i tabellen =)

« · 812582 · »