1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 774989 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Jompe: Vi har ju några praktexempel på hur "strutsarna" fungerar.

JanT brukar ju tycka om att "bevisa" när det går dåligt för utländska nyförvärv som andra ES klubbar, men de som går bra vill han inte kännas vid.

Huge fortsätter att slå nya rekord i lågvattenmärken, speciellt mot Tony, som har, gång på gång skrivit att man haft fel i sina farhågor och är jävligt glad över det. Detta gäller även mig.

Ändå fortsätter Huge, JanT och några andra att pika framförallt Tony..

Vart ligger nivån på det?

De verkliga "dysterkvistarna" loggar inte på när det går bra för brynäs.

Vart är Myling, Munkas och gänget?

Brynäs Forsätter att jaga publik, bra jobbat Brynäs!!

Kvällens erbjudande!
Vid kvällens match, Brynäs-Frölunda, finns några rabatterbjudanden för billigare biljetter

Kvällens erbjudanden:
- Alla med X-trafiks stads- samt årsbusskort får vid kvällens match gå 2 och betala för 1.

- Skolungdomar till och med 18 år kan köpa biljetter för 110 kronor till kvällens match.

De två erbjudanden kan inte kombineras och biljetterna säljs endast i Brynässhopen och i biljettkassorna i Läkerol Arena

Jompe: Jag var jättefrustrerad inför säsongen men kan gladeligen konstatera att jag hade "fel". Tänk om "strutsarna" också kunde erkänna att dom har haft fel, typ dom senaste 4 säsongerna, men tyvärr så skulle dom aldrig göra det utan det ska skylla på både det ena o det andra.

GävleLasse: "Huge: Nu när det går så bra för brynäs vad ska du göra av alla bortförklaringar som du kommit på inför säsongen. Det känns lite som att du är frustrerad... ;)"

Tror att det är många som är frustrerade. Det finns dom som menar att Brynäs har ett gäng uppskrämda allsvenska skräpspelare ledda av en kass tränare inom ramen för en allmänt sunkig organisation. De lär vara riktigt frustrerade nu.

Huge: Nu när det går så bra för brynäs vad ska du göra av alla bortförklaringar som du kommit på inför säsongen. Det känns lite som att du är frustrerad... ;)

Men de kanske kan komma väl till pass i slutspelet ;)

Huge: "Men sen har du helt rätt ang Tony.
Har en känsla av att han nu lagt citatet på hyllan för att damma av det när det kommer bistrare tider.... :-)"

Tabellen ljuger aldrig, har inte gjort det dom senaste 5 åren heller. Fast då ville du ju få det till något annat, då skylldes det på både det ena o det och inte på det som var verkligheten dvs att laget var uselt.

Huge: "//...så vi ligger väl kanske iaf i paritet.../ "

Fan Huge, du tar spekulationen till en helt ny nivå..;)

Plus att jag börjar låta som den där statistiknörden vi hade i vår bok när KS-ångesten var som värst, han som försökte räkna ut hur det skulle gå.
Dags att lägga ner den här debatten, mao....

65selander: Ok. Så även om vi utgår ifrån att vi i år efter lika många omgångar som ifjol (44) har lika många poäng som i nuläget, så faller jämförelsen ändå ut till årets fördel, sas.
Vilket jag försökte bevisa.
*Puhhhh*
Jag lyckades till sist ändå ta mig ur knipan med hedern i behåll...

Huge: Har nog hittat streaken. Detta är från omg 35 t o m 44. I omg 44 så inkasserade vi första förlusten.

RkTeamGPWTLGF:GATPOTWOTLPSWPSL
1Brynäs IF1054127 : 16212100
2Luleå HF1054135 : 20201300
3MODO Hockey1062229 : 21200000
4Timrå IK1051424 : 21160000
5HV 711050533 : 28150000
6Mora IK1042429 : 27151000
7Färjestads BK1042427 : 26151100
8Linköpings HC1034327 : 28141200
9Frölunda HC1032528 : 34121000
10Djurgårdens IF1031620 : 35111000
11Södertälje SK1023527 : 32101100
12Leksands IF1021720 : 3870100

65selander: Hade vi redan haft fjolårets streak vid det tabelläge du tagit fram, eller kom den EFTER våra 39 spelade matcher?
Har för mig att den kom EFTER.
Och om man då räknar in fjolårets streak (vilket jag kanske inte gjorde)
i jämförelsen med årets och så stämmer ju min teori.
Fast då jämför jag ju å andra sidan efter olika antalet spelade matcher, och då blir ju jämförelsen heller inte riktigt korrekt, om man nu ska vara jättenoga.
Och det ska man INTE, för jag känner att jag håller på att trassla in mig i något jag förmodligen aldrig kommer att ta mig ur..... :-/

Huge: Gudarna vet men så här såg tabellen ut om man räknar på dom tolv sista matcherna ut iaf.
1MODO Hockey1282238 : 24260000
2Brynäs IF1263337 : 26221100
3Linköpings HC1263336 : 30221200
4Färjestads BK1255237 : 33222300
5Mora IK1253438 : 34202000
6Frölunda HC1253437 : 35202000
7Luleå HF1244440 : 30182100
8Timrå IK1253428 : 30180200
9HV 711251635 : 33171000
10Södertälje SK1231825 : 39100100
11Djurgårdens IF1223728 : 46101100
12Leksands IF1221926 : 4570100
Källa Swehockey som vanligt

Huge: Lite högre? ;-)
Förra årets tabell
1HV 71392496132 : 78854400
2Frölunda HC3923511134 : 103762200
3Linköpings HC3919128115 : 89712400
4Luleå HF3919812115 : 96683400
5Färjestads BK391861598 : 87622100
6MODO Hockey391771595 : 86580100
7Djurgårdens IF3911111798 : 115506200
8Mora IK391291890 : 105483200
9Brynäs IF3911121680 : 103483400
10Timrå IK391272080 : 99441100
11Södertälje SK398102189 : 127351400
12Leksands IF397102270 : 108343100

GävleLasse: Förlustfri eller vinnande kan ju ses som en relativt marginell skillnad trots allt, så vi ligger väl kanske iaf i paritet med det som förväntats både vad gäller spelet och även resultaten i jämförelse med fjolårets insats så här långt.
Då var vår streak alltså av något sämre "kvalitet" än årets streak, och följaktligen så ligger vi i år lite högre i tabellen än ifjol vid denna tidpunkt.
Summa summarum: tabellen ljuger aldrig. ;-)

Huge: Tack för det priset när hon vann så brydde jag mig faktiskt inte hon har hela tiden varit rysk för mig.Så den kappan vände jag aldrig men jag föstår vad du menar det finns många såna i vårat land.Förresten lycka till imorn mot fröl.hoppas ni vinner och det tror jag ni gör.

GävleLasse: "Men jag är givetvis skitglad..."

Jag såg nog dom korsade fingrarna bakom din rygg... ;-)))

GävleLasse: Måste nog ta ett snack med Metal guru i Moraboken.
Många inlägg låter misstänkt bekanta från vår egen bok när vi själva hade KS-ångest.
Undrar om inte Tony eller någon annan dysterkvist fått abstinensbesvär nu när det går så bra för oss, att dom i ren desperation loggat in sig på samma nick som några av moringarna värsta pessimister?
Och det är väl otillåtet att med dubbla nick försöka få fram sitt budskap här på HS? :-)

Huge: Men då faller vi tillbaka på vad som är "normalt" för Brynäs... Det är många år sedan Brynäs vann så här mycket matcher på raken. Förra säsongen hade vi också en streak, men det var förlustfri...inte vinnande.

Men jag är givetvis skitglad...

GävleLasse:
5800 blir det

GävleLasse: "Vad jag menar är att Brynäs har flyt och vinner så många matcher på raken tillhör inte det normala. Det tillhör inte det normala att något lag vinner så många på raken. Speciellt inte i en rekordjämn serie."

Stämmer nog, men paradoxalt nog så stämmer nog även motsatsen: dvs att det också kan vara fullt normalt med några winning streaks trots en jämn serie.
Alla lag har ju iår haft sina ups and downs, men nu när slutet av serien närmar sig så är det ju ändå ganska tätt i tabellen, både häruppe (kändes fint att få skriva de orden...) och därnere.
Just ojämnheten och att lagen ofta varit i ofas rent formmässigt gör ju att det lag som hittat lite form, i det läget ofta får en winning streak, vilken då skulle underlättas av att övriga lag kanske är ur fas, sas.

claesw: Nu hade ju Brynäs 2 för 1 så det kanske kommer några hundra extra. Men det blir max 6500 i morgon. Allting över är en bonus.

claesw: Jag sitter på rad 5 och det är klockrent...Jag såg slutspelet från rad 4 på nuvarande L1 och det var lite lågt.

GävleLasse: Ang Ludmilas segrar, samma piller men olika etiketter ;-)

claesw:
Frölunda drar inte så mycket folk en tisdag va, Lasse?

GävleLasse:
Rad 3 känns dock lite lågt, eller?
Senast (mot DIF) satt jag på rad 7 ca = perfekt.

claesw: Du är varmt välkommen... :)

65selander: Nu var det ju inte jag som drog in Zlatan i resonemanget...

Ludmilla har ju t om vunnit mästerskap för vår granne i öst...Om de nu hette Sovjet, OSS eller Ryssland på den tiden kommer jag inte ihåg..

65selander:
Det måste bero på invandrartugget : )

GävleLasse: Det lustiga är att det är många som tror att Zlatan är född i utlandet också... ang tidigare inlägget om Ludmila och Zlatan

GävleLasse:
Imorrn vinner vi iallafall eftersom claesw behagar dyka upp på L-sektionen!

Huge: De flesta såg nog henne som Svensk när det gick så bra för henne.. Men så fort dopingskandalen kom så var hon gensat "Den där ryskan" igen...

På tal om kappvändare... ;)

fighter: "Men jag räknar inte ludmilla som svensk"

Inte när hon tog OS-guld heller?
Grattis till priset som årets kappvändare.... :-)

Huge: "Tabellen ljuger aldrig" = F7?

:-)))

Huge: Vad jag menar är att Brynäs har flyt och vinner så många matcher på raken tillhör inte det normala. Det tillhör inte det normala att något lag vinner så många på raken. Speciellt inte i en rekordjämn serie.

65selander: Det är bara att hoppas att leffe har ström till boxen. det saknas för närvarande i stora delar av småland.........

Ännu en dag med motorsågen väntar i morgon............

BIF-FHC? 2-4 (vi vinner aldrig en till)

DJ på långtidskontrakt

fighter:
Räknar du Zlatan som svensk då?

GävleLasse: Nja, det kändes lite grann som att du försökte insinuera att vi inte riktigt förtjänar vår plats i tabellen, dvs att vi hittills spelat över vår egentliga kapacitet.
Men sen har du helt rätt ang Tony.
Har en känsla av att han nu lagt citatet på hyllan för att damma av det när det kommer bistrare tider.... :-)

65selander: Det kommande spelschemat är en rejäl utmaning. Det börjar bli dags att få ordning på boxplayet... Annars lär vi bli uppätna av FBK som vi har flera gånger på kort tid nu...

GävleLasse: Det blir ingen dance på "catwalken" iaf och efter det HV på torsdag samt FBK på lördag.

GävleLasse: Ja så är det väl.Men jag räknar inte ludmilla som svensk.Men nog sjutton är kallur värd sitt pris.

Huge: Jo ibland gör den faktiskt det...Men varför detta citat? det borde du väl nöta med Tony istället... Det är ju har paradnummer ;)

65selander: Ja det var verkligen synd att han pajade. Han hade ju kommit igång med produktionen ordentligt efter en ganska dålig start på serien.

Men det går nog lite på ett ut när Niklas Andersson är borta. Det ska bli intressant att se hur matchen gestaltar sig. Det blir svårt att ta Indianerna nu när de kommer att vara högmotiverade. Det finns en viss risk att Brynäs börjar bli lite mätta.

GävleLasse: "Men du kan ju inte koma och påstå att Brynäs spelat på sin normalnivå under det här året."

Tabellen ljuger aldrig.

Verkar som Luleå har misst en medlem under ett tag. :-)

Denna användare är avstängd!

Anledning: Orsaken avklarad av samtliga forumledare

Avstängningen upphör: 2007-05-01 19:44

GävleLasse: Tror han köpte en ny under mellandagsrean, en 300l box.
Står väl i morgon att Lind är i boxen. Får hoppas att hans frånfälle blir det enda nu. Han behövs

65selander: Ja på bänken gör man inte många poäng...Men det gör man ju inte i Boorkens frysbox heller. ;)

GävleLasse: Brynäs spelar mer taktiskt i år. I ev slutspel så vänder vi på steken och tok kör alla på mål. Kanske vi kan ta hem Malmström igen som har mäktat med 1p  i Götet ;-)

fighter: Ja det var väl dopingdrottningen Ludmilla... för inte så länge sen.

65selander: Helt rätt att s.kallur fick priset det är inget att snacka om när tog sverige guld i häck sist?

65selander: Ja det är det väl...Alla kan ju inte överprestera.

Men du kan ju inte koma och påstå att Brynäs spelat på sin normalnivå under det här året. Men de har givetvis höjt sin lägstanivå sedan förra säsongen. Ett steg i rätt riktning...

« · 817222 · »