1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 775041 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Jompe: Vi har ju några praktexempel på hur "strutsarna" fungerar.

JanT brukar ju tycka om att "bevisa" när det går dåligt för utländska nyförvärv som andra ES klubbar, men de som går bra vill han inte kännas vid.

Huge fortsätter att slå nya rekord i lågvattenmärken, speciellt mot Tony, som har, gång på gång skrivit att man haft fel i sina farhågor och är jävligt glad över det. Detta gäller även mig.

Ändå fortsätter Huge, JanT och några andra att pika framförallt Tony..

Vart ligger nivån på det?

De verkliga "dysterkvistarna" loggar inte på när det går bra för brynäs.

Vart är Myling, Munkas och gänget?

70 Rodrigues: Du har en poäng, såklart. Sen undrar man om det bara får lov att finnas krisnissar och strutsar här? Om saker och ting ska förändras måste man kunna se svagheterna i det som sker idag. Är man nöjd och slår sig för bröstet med vad man åstadkommit blir man aldrig bättre. Man måste hela tiden skruva upp målsättningarna så att man har något som anger riktningen för arbetet. Bara strutsar eller bara krisninssar är livsfarligt. Kan man däremot få en bra dialog mellan grupperna så kan det bli bra, den soretens dialog vi ju brukar ha här ;-)

GävleLasse: Ojdå, stackars Tony och alla andra som ända sedan HS startade mer eller mindre pikat oss få som försökt hålla en någotsånär nyanserad och balanserad syn på saker och ting.
Jag är väl medveten om att ex Tony kan hockey men det är ändå lite roligt att pika just honom, eftersom jag tycker att han samtidigt är och har varit en av de som pikat just mig själv som mest genom åren.
Jag har mao rätt mkt upp på honom, sas.
Vårt gnabb ska dessutom självfallet tas för vad det är, ngt du inte verkar ha uppfattat. De som sett Tony och mig tillsammans utanför HS kan säkert intyga det påståendet.

Huge: "Jag har mao rätt mkt upp på honom, sas."

Du erkänner alltså att du haft jävligt fel föregående år?

GävleLasse: " "Jag har mao rätt mkt upp på honom, sas."

Du erkänner alltså att du haft jävligt fel föregående år?"

Jag har säkert haft fel ibland, men det är inte det jag menar.
Jag menar bara att vi som försökt vara lite mer nyanserade i debatten, nästan alltid varit i minoritet och hela tiden fått försvara oss mot den majoritet som vi själva ansett vara onyanserad och många gånger okunnig.
Och i den bemärkelsen så känns det som att vi "strutsar" alltså har lite upp på alla dysterkvistar.

Huge: Men du har ju hela tiden hävdat att du haft rätt, hur nyaserat är det?

Nej problemet ligger på ett annat plan, ambitionen. En del tycker att det är OK att klara sig medans andra vill bli bättre än så.

Men ändå så är det ganska intressant att du beskyller de som vill framåt, se Brynäs utvecklas för dysterkvistar, jag ser inte logiken i det. Det hade varit en sak om det varit tal om bakåtsträvare eller nåt i den stilen.

Men om vi nu ser framåt istället. Nu när alla är så nöjda och glada.

Vad vill DU ska hända med brynäs till nästa säsong? organisatoriskt och sportsligt

GävleLasse: " Men du har ju hela tiden hävdat att du haft rätt, hur nyaserat är det?"

Ungefär lika nyanserat som att DU eller någon dysterkvist också hävdat att ni har rätt, skulle jag tro.
Jag tror inte att du riktigt fattat vad jag försöker säga.
Jag vill också framåt och se Brynäs utvecklas, men försöker ha en lite mer nyanserad syn på saker och ting även när läget är bekymmersamt.
Om det kallas för att sticka huvet i sanden eller vara vanligt enkelt bondförnuft får väl andra bedöma. Det vanligast verkar iaf vara att dysterkvistarna bedömer det som bortförklaringar osv.
Mao: ett onyanserat resonemang det också.

Huge: "Ungefär lika nyanserat som att DU eller någon dysterkvist också hävdat att ni har rätt, skulle jag tro"

Men nu har ju både jag och Tony erkänt att vi haft fel...När gjorde du det sist?

Ja, att skylla på skador, otur och liknande ÄR att komma med bortförklaringar.

GävleLasse: Ja, det är väl bra att ni båda erkänner att ni haft fel.
Men det måste ju innebära att jag och en del andra då haft rätt, eftersom vi haft motsatt åsikt. Och då finns det väl ingen anledning för oss att erkänna att vi haft fel?

Du får gärna fortsätta påstå att skador och otur är bortförklaringar.
Jag hävdar iaf att det är faktorer som ingår i spelet och som man oftast inte kan påverka själv i någon större utsträckning. Visst kan man träna på ett visst sätt för att ex undvika skador, men vad är det som säger att just det ena eller andra sätter är det korrekta?
Allt blir ju i det fallet ändå bara betysättningar med facit i hand, vilket man iofs kanske kan lära sig något av till nästa säsong.
Kontentan blir ändå som jag ser det att det handlar om förklaringar och inte BORTförklaringar, vilket trots allt känns som en helt annan sak.

Huge: "Ja, det är väl bra att ni båda erkänner att ni haft fel.
Men det måste ju innebära att jag och en del andra då haft rätt, eftersom vi haft motsatt åsikt. Och då finns det väl ingen anledning för oss att erkänna att vi haft fel? "

Du fortsätter ihärdigt att inte erkänna dig fel.. Hur var det förra säsongen? och säsongen innan det? Du har ju som sagt var varit här längre än mig och hela tiden motsdagt din kombatant Tony. Har du haft rätt hela tiden då? Jag ställer mig tveksam till det.

Det roliga i det hela är att du hela tiden försvarar spelarna och ledarna ända tills de lämnar klubben. Flera gånger så har jag, Tony eller andra haft synpunkter på tex Casselståhl. Då har du försvarat honom. När han sedan lämnar klubben så gör Brynäs rätt. Min enda slutsats är att du tycker att Brynäs gör rätt oavsett vad de gör, en väldigt konstig åsikt. Visserligen kan den förknippas med att man har fullt förtroende för vad klubben gör men alla mäniskor brukar besitta en åsikt och det är den jag letar efter i ditt fall.

Så jag frågar igen. Vad tycker du brynäs skall göra till nästa säsong?
Vilka spelare skall bytas ut?
Vilkas kontrakt skall förlängas?
Hur många och vad för typ av spelare skall vi värva OM vi överhuvetaget skall värva.?
Skall Boork fortsätta träna Brynäs en säsong till?

Kom igen nu, överaska oss med lite åsikter ;)

Huge: "!Jag hävdar iaf att det är faktorer som ingår i spelet och som man oftast inte kan påverka själv i någon större utsträckning. Visst kan man träna på ett visst sätt för att ex undvika skador, men vad är det som säger att just det ena eller andra sätter är det korrekta?"

Om jag då hävdar att Brynäs är så bra som de är just nu på grund av att alla andra lag har otur, har skador och liknande...;)

dg93: Jag Tror Brynäs vinner med 7-1 ...Brynäs (L)

GävleLasse, Huge: I flera år nu har vi andra här inne följt era diskussioner, ibland hetsiga, ibland vänskapliga, ibland direkt giftiga, men för det mesta någorlunda småpurttriga. Visar den ene av er en svaghet ser den andre med en gång blottan i rustningen och driver in kniven. Fällor byggs för den andre ("vad vill DU göra??), som motparten förstås ser direkt och noga aktar sig för att gå i ("tja, det beror ju på..."). Och ni aktar inte för att, med sökmotorns hjälp, lyfta fram vårdslösa uttalanden som ni konfronterar den andre med vid ett väl valt tillfälle; ("den 8 augusti 2005 skrev du minsann...").

Efter att altså ha följt det här diskuterandet ett par år har jag kommit fram till vad jag tror är den enda riktiga slutsatsen man kan dra:

Detta är det perfekta äktenskapet. Vad är hemligheten, hur behåller ni gnistan? Tröttnar ni aldrig på varandra?

Jompe: *ASG* Vem är kvinnan i förhållandet?

Gusten: Det vill jag inte veta. Vill du?

Jompe: Du menar:

"Det vill jag inte veta. Vill DU?"

Tja, det beror ju på.... ;)

"Vem är kvinnan i förhållandet?"

Det finns två alternativ..

Gusten: Men du skrev ju precis att du ville veta, och nu säger du att det är jag som vill veta. Och den 16 april i år skrev du:

"Man undrar ju ibland vem som är kvinnan i det där förhållandet..."

Gusten@Orsa 2006-04-16 12:58

xal: Båda eller ingen?

Gusten: *ASG*

Gusten: "Vem är kvinnan i förhållandet?"

Det är ju två flexibla killar,så jag tror dem delar på kvinnogörat,lite ombyte förnöjer som frugan brukar säga när hon kommer hem från krogen halvsju en Söndagsmorgon;)

Gusten: Ledsen att behöva vara den som klargör detta för er, och jag tar ingens parti, men.. antingen är det Huge som är kvinnan, eller så är det Huge som är "kvinnan".

Inte för att Glasse är sådär uppenbart manlig (och i synnerhet inte lika farbroderlig som undertecknad), men Huge argumenterar som en kärring.

Jompe: VARFÖR vill du inte veta?

Förresten så vet jag nu vem som är kvinnan, det stod på text-tv.

Nej för helvete, nu är det för uppsluppen stämning! 57 minuter innan raset börjar. Kahnbergshow!

Kronwall
Huge & Lasse

Gusten: Sidan 377, no doubt. Det är ju det jag säger, vad ska man med verkligheten till när det finns sidan 377?

Nu bär det av till Läkerol Arena. Idag vinner vi med 4-2!

Jompe: Precis, jag har alltid påstått att de är som ett gammalt gift par...

Matchtröjeomröstning på Pravda.

fan fan e det VRf Lirar Inte Mathias Månsson e han petad?

Bif_FANS: Han mår nog bra av att vila lite, såg riktigt seg ut senast!

moreten: okej.jag tycker han skulle få spela idag mot Vf men .

Känns som en typisk oavjord elr Förlust match.

3poäng ikväll, och en andraplats i sikte! ;)

Känns lite som att det är dags för oss att bli nedskjutna från molnet vi svävat på den senaste tiden, men jag är fan tveksam om Frölunda har kalibrerat siktet. Vi får se.

xal: "men Huge argumenterar som en kärring."

Det tar jag som en komplimang.
Kvinnan har ju alltid varit det starka könet.
Däremot är jag lite tveksam till vad du egentligen menar.
Ja anar en liten manschauvinist bakom fasaden.... :-)

Huge: "Ja anar en liten manschauvinist bakom fasaden.... :-)"

Det är penisavund jag lider av, inte vanföreställningar.

Jompe: "Detta är det perfekta äktenskapet. Vad är hemligheten, hur behåller ni gnistan? Tröttnar ni aldrig på varandra?"

Ja, kan du förklara vad som gör att det ibland uppstår personkemi mellan två personer, så har du garanterat ett Nobelpris i medicin i din hand.. ;-)

GävleLasse: "Det roliga i det hela är att du hela tiden försvarar spelarna och ledarna ända tills de lämnar klubben. Flera gånger så har jag, Tony eller andra haft synpunkter på tex Casselståhl. Då har du försvarat honom. När han sedan lämnar klubben så gör Brynäs rätt."

Generellt sett så tycker jag att Casselståhl hela tiden varit en medelmåtta, men i det läge vi befann oss när han kom, inte minst med tanke på ekonomin, så kändes det då som en helt Ok värvning.
Vartefter så tycker jag att han tappade mer och mer för varje säsong och när han nu självmant vill flytta på sig så var det väl inte mkt att säga om det. På så sätt kan man kanske säga att Brynäs gjorde rätt, men det var ju faktiskt han själv som bad om att få bryta kontraktet.

"Så jag frågar igen. Vad tycker du brynäs skall göra till nästa säsong?
Vilka spelare skall bytas ut?
Vilkas kontrakt skall förlängas?
Hur många och vad för typ av spelare skall vi värva OM vi överhuvetaget skall värva.?
Skall Boork fortsätta träna Brynäs en säsong till?"

Kanske lite väl tidigt att när det börjar gå bra och vi fått snurr på hela laget, börja debattera vilka som ska gå och inte gå till nästa säsong.
Ännu ett utslag av att umgås med personer som lutar lite väl mkt åt dysterkvisthållet, kanske....? ;-)

Men Ok, vi ska naturligtvis förlänga med Boorken. Kommentar överflödig.
Förlorar vi Bäckis så måste vi föröska få hit en center av riktigt hög klass, fastän det kostar och dom är svåra att hitta.
Lind ska vi förlänga med och isf har vi det bra förspänt på centersidan.
Ej nytt kontrakt eller åtminstone mkt tveksamma: Bicek, Lavins, Spets och N Andersson.
På backsidan har ju alla kontrakt över 07/08 så där är det väl bara Sjödda och Angell som naturligtvis måste övertalas att rita på nya kontrakt.
Kristan ska vara kvar tillsammans med Sperrle, om man nu inte lyckas hitta en stabil och lite mer erfaren målvakt. Isf så kan Sperrle gärna få se sig om efter en ny klubb.
Glömde Widing som också gärna får stanna kvar.

Jompe: "Detta är det perfekta äktenskapet. Vad är hemligheten, hur behåller ni gnistan? Tröttnar ni aldrig på varandra?"

Kärlek är överskattat, skäll och gnäll det är det som är hemligheten i ett förhållande.

Sen i frågan som är kvinnan av oss så kan jag meddela att jag står å pissar... ;)

GävleLasse: "Sen i frågan som är kvinnan av oss så kan jag meddela att jag står å pissar... ;)"

Lite som Kratochvilova alltså :-)

Rösta på ES snyggaste matchtröja hos Aftonbladet. Just nu leder Brynäs :-)

70 Rodrigues: Överflödig omröstning, som det känns... :-)

Huge: Sant :-)

70 Rodrigues: Vi är överens. Hörde ni det, Jompe, mf.l?? :-)

Nä, nu bär det av till innebandyn där jag självfallet är skrudad i den klassiska dräkten.
Nåja, t-shirtvarianten iaf.
Undrar varför dom kallar mig för "Dackell" när vi spelar? :-)

Huge: För att du är så långsam :-)

Flytta dessa inlägg till bullshittråden:

Sv: Seriefinal HV71-Brynäs IF 18/1-07

mattias - 74: Vi tror på dig! :-)

Stigsson @ Östnor Idag kl. 11:28

--------------------------------------------------------------------------------

51 Roger: Har du vaknat också.
Du vet ju själv att min bärbara är min ende vän. Det har du ju sagt på alla resor som du och jag har rumlat omkring på :-))

65selander @ Stockholm/Vemdalen Idag kl. 11:19

--------------------------------------------------------------------------------

mok:

Kan väl erkänna att jag inte har nåt liv heller. Dessutom är många av mina inlägg bara tagna ut luften och bara skit men i fortsättningen skall jag försöka skriva lite kvalitet istället för kvantitet, vet att jag klarar det :-)
Host: domn-asel45.bitnet.nu Spåra
mattias - 74 @ Beverly Hills Idag kl. 11:18

Stigsson: Kan bero på att Mattias måste vara mästare att starta trådar i alla forum om altl och inget :) Men klart håller man på leksand så kan man ju inte ha ett liv heller :)

mok @ Lindome Idag kl. 11:13

Undrar om man skall gratta Selander till 10 000 inlägg, har han ingen hobby, mer än att vara inne på hockeysnack. Tycker vi startar en insammling till honom, så han kan få hjälp av någon betendevetare.
Men ändå grattis till dina inlägg, ditt liv måste ha blivit mycket rikare sedan denna sida startades.
51 Roger Idag kl. 10:59

Lunkan: Mer intressanta detaljer runt den där "antal inlägg" listan är väl att de fyra!! första platserna innehas av Modoister, har dom ett liv där uppe? Eller att leksingen mattias - 74 snart är uppe i 11000 och han har ändå bytt nickname för inte så länge sedan!

Stigsson @ Östnor Idag kl. 09:05

Bissett19:

Tog du bort ditt eget för att slippa skämmas ;-)

Fegis! :)

Gidde: Fegis?

Det har sina fördelar att vara moderator. Förutom den skräck man har privilegiet att sätta i övriga forum(art)ister, de gratis kokta man kan snuva åt sig samt den förmätna suveränitet man besitter, förkommer säkerligen ett flertal mer eller mindre frimuraresque aktiviteter bakom kulisserna.

Jag väntar med ohöljd spänning på avslöjandet om vem som innehar ius primae noctis den här säsongen..

Nu måste man tydligen ha användarnamn och lösenord för att komma in på Brynäs hemsida. Tur att dom gör det lättare för personer att besöka dom, NOT!!

« · 817222 · »