1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776261 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Lunkan: Pengar snackar, skiten lackar.

"– Det var här jag lärde mig att spela hockey och det kom att få betydelse för hela min karriär, så visst är Brynäs laget i mitt hjärta, säger Börje Samling"

hmmm var det därför han valde AIK när han kom hem till Sverige?

Vi har systemunderhåll här på FHS sista fredagen varje månad och då sitter våra användare så här.

Peja: I like the sound of that.

Lindbäck var tydligen grym i kvällens match mot Leksand.

Mickis: Nice, då har man lite lektyr till kvällen. stod det något intressant?

65selander: Japp den kom idag.

Ni som har kollat posten hemma, har ni fått magasinet idag?

P4 Gävleborg: Alldeles strax, innan 16:00, skall Brooklyn Tigers ledare Tommy Waern tala till folket. Ratta in 102.0! Hör! Lyssna!

Jompe: Sant :-)

Jompe: Ja vi har ju blivit vana med åren.....

70 Rodrigues: Helt enig. Men Timråiterna är stora i motgång. De förlorar förstamatchen i serien, en bortamatch, och plötsligt ser deras GB ut som en myrstack som en unge kört runt en pinne i. De har ägnat sommaren åt att pumpa upp det kollektiva egot bortom all rimlighet och när de torskar en match blir det kaos.

Annat är det med oss Brynäsare. Vi vet minsann hur man hanterar en förlust :-/

1970 Rodrigues: Det känns skönt att läsa att du är med i matchen igen. Fun 2 read.

Det bästa med gårdagskvällen var att Gefle slog MFF och LHC slog drygTimrå :-)

Nu är man ju grymt glad efter Gefles seger, visserligen mot ett sjukt dåligt lag som vi aldrig torskar mot och alltid vinner mot hemma men ändå. Hoppas man är lika glad i morgon kväll!

rackham: Utgår från att din tolkning hem från Strömvallen kändes behaglig efter de 3 välförtjänta pinnarna.
1-1 hade ju varit rena stölden då deras kvittering var årets solklaraste offside.
Boorken fram. Mormor är ju van vid att stå därbak...

Bissett19: Kolla så att familjen är kvar åtminstone. ;-)

wap.hockeysnack.com
Selander:Ja fyfan för Telia,ingen hockey,inget derby.Dessutom kraschade datorn idag,och som lök på laxen låg det ingen lönespec i brevlådan idag........

wap.hockeysnack.com
Selander:Ja fyfan för Telia,ingen hockey,inget derby.Dessutom kraschade datorn idag,och som lök på laxen låg det ingen lönespec i brevlådan idag........

Bissett19 är riktigt glad över Telia. Ingen hockey, ingen fotboll :-)

rackham: Ankan - tolkar till Strömvallen?

Va fan, har det börjat snöa i norrlamd redan?

Huge:

Du och vår man i Singapore verkar ha samma nästan perversa dragning till mynt i kombination med hockey.

Skaderisken är stor!

Oönskat skyltfönster?
On the contrary, Magister Huge!
Min tolkning efter eget huvud är att Koorken och Mormor har suttit på kammaren och fnulat fram en en sån där simsalabim-dryck, som Professor Balthazar brukar generera, i syfte att bli ihågkomna på samma nivå som Thure Wickberg (mannen som bla öppnade Norrlandsfönstret på vid gavel mot Gävle).
Nu tänker Koorken och Mormor öppna NHL-fönstret mot Gävle...

Briljant, Huge, briljant!

Dags att prägla ett mynt?
Koorken och Mormor... vem är fram och vem är bak?

Ankan - tolkar till Strömvallen

Rubrik i dagens Expressen:

"Dackell vill skicka sin förste tränare"

Innan jag såg att var ett mellanrum mellan orden "förste" och "tränare" så han det flyga rätt många tankar genom mitt huvud...

Se länk

rackham: Ja, du har nog tolkat det lite efter eget huvud... :-)

Men alla mynt har ju både en fram-och baksida.
Baksidan är då att som du säger: vi blir en form av oönskat skyltfönster.
Nu tror jag dock att NHL:s dragningskraft på spelarna ändå är lika stor ifall vi hade spelat på 4 eller 5 femmor. Den oönskade bieffekten blir mao marginell.
Man får alltså ta det onda med det goda: acceptera en ev ökande spelarflykt till NHL på bekostnad av att laget i stort blir bättre. Och det sistnämnda blir då myntets framsida... :-)

sylf:

Dystra Brynäsvindar ute i landet...?

rackham: 3-1

Huge:

Ditt inlägg är lite svårtolkat, men jag tror att du menar att Boorks taktik kommer att göra Brynäs till laget som är fönstret till NHL.

- Lär dig konkurrera på NHL-vis! Spela i Brynäs!
- Kom till Brynäs och ta dig ut i hockeyvärlden! Spela i Brynäs!
- Prova frysboxarnas FRYSBOX så kan du ge Keenan fingret over there! Spela i Brynäs!

Eller har jag tolkat dig lite efter eget huvud... = )

rackham: "Känns inte alls svårtolkat. Dacke vill som alla andra spela varje match. Enkelt..."

Självfallet, men det var ju inte det jag avsåg när jag talade om svårtolkat.
Utan hur pass stort det ev gnället egentligen är mot att spela på 3 femmor och därigenom höja konkurrensen om platserna.
Dackells uttalande kan ju i mångt och mkt vara en läpparnas bekännelse, dvs ngt av ett politiskt korrekt uttalande, sas. Det låter bättre att som bärande spelare utrycka en korrekt åsikt istf att riskera att bli betraktad som egoist.
Att alla spelare vill spela så mkt som möjligt är väl mer eller mindre en självklarhet och inget att diskutera.
Det intressanta är ifall spelarna är beredda att avstå den istid man normalt räknat med att få när det spelas på fler femmor än tre.
Min åsikt är att det inte borde vara så svårt att acceptera detta om man i första hand tänker på laget i stort.
Upplägget känns ju dessutom mkt likt det som ex råder i NHL där konkurrensen om platserna är hård. Och trots detta så är ju NHL drömmen för de flesta spelare. Vet man vad som gäller därborta och är beredd att acceptera villkoren där så borde det heller inte vara så svårt att acceptera i stort sett samma upplägg härhemma.

65selander: "Går det åt helvete så kan man ju alltid byta kanal :-))"

Du, ja! Men jag då? När jag står och förfryser lem efter lem måste jag fortfarande stå och fånglo på samma match. Nåja. Som tur är har sektion Himmelsblå ett batteri ramsor att värma sig med som räcker hela vägen till Allsvenskan 2008.
"Vi har kommit hit för att se Gefle göra mål. Erat anfall krossas av en backlinje av stål. Woxa är vår lagkapten och Jossa värmer bänk. Himmelsblå marscherar på." om det inte blir den vanliga "Vi har kommit hit för att se Gefle göra mål. Erat anfall krossas av en backlinje av stål. Jossa är vår lagkapten och Woxa vår idol. Himmelsblå marscherar på."
Smgrf. Borde inte inte nämnt det där i-ordet. Orsaqusten kan vakna.

HF:

Ja, när det gäller SIF, ja!

Men Brynäs Fotboll! Det är ju skandal! = )

rackham: Det svarade ju du alkdeles nyss på, konstgräs ;-)

HF:

Ja, jag vet, jag ville inte vara ofin att bekräfta det... men nu när du sagt det så... hur fan kan man förlora med 7-0? I fotboll...? ;-)

rackham: Nu pratade jag om en helt annan förlust, runt den 20/8.

HF:

0-6 om jag får be, historierevisionist!

Epitetet "sämst när det gäller" verkar ha överflyttats från SAIK Bandy till SIF Fotboll...
Vik hädan "sämst när det gäller"!

Ankan - konsulterar närmaste häxa för en besvärjelse värd namnet

rackham: Jag visste att det fanns en förklaring till 0-7-förlusten =)

65selander:

Det blir ett annat spel på konstgräs... GIF vinner ju inte så ofta på bortaplan om man säger så... sett samma tendenser hos lillebror SIF. Omställningen mellan konst- och naturgräs är inte att leka med... det borde vara lättare att ställa om från natur till konstgräs än tvärtom, men vad vet jag...

rackham: Det roliga är ju att de har alltid problem på "Toys "R" us" gräs.
Det beror ju knappast på spelarna och tränare eftersom de byts ju ut. Måste vara en hjärnspöke som bor i Malmö Stadion som följer med spelarbussen eller planet.

65selander:

Hoppas skåningarna tänker lika, då blir det GIF-poäng ikväll! = )

rackham:  Skall vara: Inte det minsta osäker, 3 säkra till MFF ikväll

65selander:

That´s the spirit, hoppas skåningarna tänker lika, då blir det GIF-poäng igen... = )

rackham: Inte det minsta 3 säkra till MFF ikväll :-)
MFF var redan på plats i söndags och tränade.

Går det åt helvete så kan man ju alltid byta kanal :-))

wap.hockeysnack.com
Tallefjantarnas skadeläge börjar bli sej likt,ikväll blir #71 Legolas hemma på Stallbacken,som ersättare kallar man in två unghingstar,varav en lirade TvPucken i helgen.

Äntligen är avtalet mellan com hem och canal+ klart, nu kan man följa varje Brynäsfight i vinter utan att lämna tv-soffan ;-)

65selander:

Då är det många uppehåll... :-)

Nervös inför kvällens drabbning?

rackham: Ovända med Lind, tycker de pajar ihop när det är uppehåll jag. Fast han kanske passar på med andra aktiviter då ;-)

65selander:

I Linds fall gäller det omvända, han behöver vila för att ljumskarna skall hålla... men det är klart att han också vill spela alla matcher.

Håller med Rackham, hur svårtolkat är det? Dackell vill spela alla matcher. Och om han klarade av att spela 82 grundseriematcher i NHL under x antal år så orkar han säkert med 55 grundseriematcher i elitserien.

rackham: Klart att alla vill spela alla matcher, frågan är om man vågar Lind stå över eftersom han stelnar till när det blir lite uppehåll ;-)

Huge:

Känns inte alls svårtolkat. Dacke vill som alla andra spela varje match. Enkelt...

Jompe: Tycker ändå att Dackells uttalande känns lite svårtolkat.
Han vet själv att han kommer att vara en av våra bärande spelare och därför få mkt istid. Han har ju dessutom alltid varit en mkt lojal lagspelare och alltid spelat där tränaren velat ha honom, och det utan något gnäll eller protester. Det är iaf den känslan av honom som spelartyp jag fått genom åren.
Så mot bakgrund av detta så behöver ju uttalandet inte nödvändigtvis vara en kritik mot upplägget.
Personligen tycker jag att dagens spelare borde vara så professionella att dom för lagets bästa kunde ställa upp på den här iden och iaf prova till att börja med. Självfallet vill alla spela så mkt som möjligt men nu får vi isf se vilka som är beredda att göra avkall på den egoistiska(?) devisen att man vill spela i alla lägen.
Men som du är inne på så tror jag att Boork är så pass lyhörd att han i tid känner av hur stämningen är och inte kör försöket i botten till varje pris.

« · 914047 · »