1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776263 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Lunkan: Pengar snackar, skiten lackar.

Lunkan: Ser man till det faktum att många gamla spelare är/har varit skeptiska och nästan helt emot Brynäs så kanske det inte är så konstigt. Det har passerat ett och annat rötägg i kansliets korridorer.

GävleLasse: Medan AIK bara har helylleknyfflar eller? Nä i BJ:s fall var det nog stålar plus huvudstaden som lockade.

Grymt flyt för Brynäs IF just nu måste jag säga. Den mest omskrivna klubben i Sverige med stor hjälp av Boorken förstås. Bara bra PR. Synd bara att Brynäs inte är intressantare för publiken i Gävle. Gävleborna väntar tydligen fortfarande på en bättre produkt.

Teppo: det kan så vara, men det förändrar ju inte det faktum att många gamla spelare inte är överens med gamla styrelsemedlemmar etc.

Teppo: NJa , det är fortfarande tidigt på säsongen. Många anser att Hockey är en vintersport. Detta är inte på nåt sätt unikt för Gävle utan finns överallt.

Men visst skulle man kunna tycka att intresset vore större. Jag vil minnas att jag tog upp det här "problemet" tidigare men då blev jag "bedröstad" av en hel flock ja-sägare med uge i spetsen. Jag skrev att nu har man inte nyhetens behag att locka med. Nu måste man verkligen anstränga sig.

Hur många affischer finns det på stan att det är match? svar=0
Det enda är klistermärkn på taxibilarna. Plus små pluttiga brynäsflaggor på bussarna.

Jag mailade till Brynäs och föreslog billboards vid infarterna till Gävle utefter Riks 80 och E4.. En fet bild som berättar att nu är man i Brynäsland och sedan upplimmat när nästa match är.

Nada... då får man inte in fler än de 6500 som dök upp igår.

wap.hockeysnack.com
Lasse. ang Billboard så blir man lika förbannad varje gång. I västerås förut eller om den kvar. De hade en elektronisk med nästa match. Problemed med en billboard som ej är elektronisk är att någon måste byta ut skyltarna. Något för BT för en liten penning?

65selander: Det är ju petitesser i sammanhanget. Få upp billboards först och lös det lilla problemet sen.

wap.hockeysnack.com
Lasse: Du har rätt. billboard med skjutfunktion.

GävleLasse: Om man missat att det var match i Torsdags så är man nog inte direkt intresserad heller av hockey och ändå inte besökt Läkerolen,Men visst billboards vore ju inte fel ändå

RavenLord: Det handlar inte om att folk inte vet om at det är match. Det handlar om precis vilken marknadsföring som helst. Hela saken bygger på att man skall få in spontanbesökare, man skall helt enkelt påminna dem ideligen. Sånt bär frukt..

Varför gör man egentligen reklam för Coca Cola? McDonalds eler Läkerol? ALLA vet ju vad det är, grejen är at få folk att komma på tanken att spendera sina pengar på den "produkten"

Billboardsen behöver inte ens tala om att det är match. Varför inte en billboard med en Stor bild på t ex Sjödda eller Molin som önskar den förbipasserande "Välkommen till Gävle" eller någonting annat.

Att synas är att finnas.

GävleLasse: Sant även om viss reklam gör mig att ta mer avstånd från det bara ;)
Håller med om att man borde visa upp Gävles stolthet för mycket annat har man då inte att visa upp här.
SAIK brukar ha lite reklam på skylten efter riks 80 före S-viken då man kommer från Gävle iaf

GävleLasse: Försöker man boka biljett på ticnet är det bara skitplatser kvar till dom flest matcherna i Läkerolen. Eftersom 2000 stolar stod tomma igår måste det finnas många rad 1 i den hallen. Eller ligger alla överblivna biljetter kvar på köpställena i Gävle? Lägg ut alla biljetter på ticnet så går dom åt. Känns lagom kul å åka 40 mil för att sitta på rad 1 på lördag.

wap.hockeysnack.com
Raven: Det gäller att locka nytt folk.

Jajjen: Problemet ligger i att Ticnets bokningssystem inte fixar att rendera "bättre" platser. Ett tips kan vara att köra den analoga varianten och ringa till ticnet, eller någon annan som säljer biljetter. Då kan du i ala fall välja vilken plats du skall sitta på. Annars så kan du ju alltid ringa till Ulla på kansliet precis innan och be henne kolla upp vilka platser som är lediga och boka dessa vid något online ombud...

wap.hockeysnack.com
Raven: Det gäller att locka nytt folk.

Teppo: Men lägg ner! Hur orkar du? År ut och år in sitta på detta forum och gnälla och kasta skit. I ärlighetens namn; räkna upp altt konstruktivt du kommit med de åren hockeysnack har funnits. Som jag trodde - noll. Säsong efter säsong läser jag dina försök till provokativa inlägg. Du är aldrig nöjd. Du framstår mer och mer som en drömmare utan verklighetsförankring. Vad än man kan läsa i pressen får man höra motsatsen från dig. Med andra ord - du är patetisk.

Om nu allt i Brynäs stinker, varför ser man aldrig dig ståendes på barrikaden och skrika ut den rättfärdiga vägen? Du vet väl om att det finns medlemsmöten en gång per år?

Mickis: Du blandar ihop mig med någon annan. Jag är sällan speciellt kritisk till Brynäs, i a f jämfört med övriga här förutom Huge dårå. Tycker man har gjort en sanslöst bra förändring av föreningen. Kolla gärna mina tidigare inlägg om du orkar. Men källkritik är väl inte direkt hårdvaluta här på HS och inget som du värderar högt antar jag?

Blir lite pissed off för alla dina tillmälen.

Jag har en käpphäst. Det provocerar mig att så många Gävlebor inte sätter ett så stort värde på Brynäs - ett grymt hockeylag med en fantastisk historia. Och då menar jag sätta värde genom att gå på matcherna och stötta föreningen.

Teppo: Jag tycker du verkar vara en oerhört gnällig person. Kolla bara på din press. Visst, intresset i Gävle angående Brynäs borde vara större, men att sitta här å gnälla över det hjälper ju inte.

90Steen_: Vad tråkigt att du tycker det. Men du har rätt, ska inte skriva något mera om detta.

90Steen_: Det är ju solklart att han vill att Brynäs borde flytta.. gärna dit där han bor..

Den svenska avundsjukan slår till igen...

GävleLasse: Självklart är jag avundsjuk på att ha nära till matcherna. Fast inte det minsta på att bo i Gävle :-)

Teppo: då får du vackert rätta in dig i ledet å inse hur sker och ting är...

GävleLasse: saker och ting är.... keyboard from hell :(

wap.hockeysnack.com
Teppo:I vilken stad häckar du?

GävleLasse: Jupp.
Bissett19: Uppsala. Stockholmare i exil.

Teppo: Det är ju så lätt att sitta och "tycka" utan att försöka påverka...

GävleLasse: You´re damn right! Och det är förstås inget vi ägnar oss åt här på HS :-)))

Teppo: svårt att tex rösta bort en kupp här...

Sker kuppen så är det endast en massa gnäll om hur BORDE ha varit...Soffliggare som inte tar sig tid att gå på årsmötet ska inte gnälla om utfallet....

Ryktena går att humöret är i topp hos vissa, olaga hot o s v.

Nog för att jag skriver mycket dynga men hotelser är då f-n för mycket.

Det som är det värsta är att Boorken tror att Brynäs är bättre än vad dom är. Han tror att det laget som spelade idag kan slå vilket lag som helst men jag hoppas han fick sig en tankeställare idag, för första perioden var Brynäs rundningsmärken. Det var pinsamt att se. Iofs kommer aldrig Boork att ändra sig och fortsätta så här men om han fortsätter så här med att bänka 2 kedjor osv så är risken stor att BIF missar slutspelet.

65selander:

Ja herregud,vi förlorar en match o hela boken kukar ur.

Tror inte folk är upprörda över en förlust, utan fortfarande...sättet som vi förlorar på, d v s...vi ställer ett rejält b-betonat lag på plan. Ett lag som på pappret inte ska vinna mot ett fullt ordinarie SSK.

Fast nu sitter man bara och upprepar sig...hehe.

Får nog ta lite sömn och hoppas att det trillar in lite 3poängare nästa vecka, som plåster på såren.

Gusten:

Hittade en video med dig. Antar att den är från Idol audition i Orsa :-)

Finns vissa som har lite att göra :-))

65selander:

Haha ja herrejävlar !!

65selander:

Du ser väl varifrån han är??
Då är det inte så underligt längre...

Länken kanske kan förklara Timråfansens försvarande av Lindströms idiotgrejer.

Peja: Kombinerat med deras genbank är de ju rent av livsfarligt att åka förbi på E4an.

Peja: Du som verkar vara insatt. Vilket pris och omdöme var det som Sanny fick av domarna i fjol? Jag tror uppriktigt att han får samma pris i år också. Vad tror du?

El Aka Ali: Röstade man inte fram fairplay-priset på polarn & pyrets hemsida eller var det bara året innan?

El Aka Ali: Årets bentacklare?

Peja: Domarkollektivet hade gemensam överläggning.

El Aka Ali: Arnio var aldrigaktuell.

El Aka Ali:
skapligt självmål av kollektivet ge ett fairplay pris till spelare som dragit på sig X antal matchstraff .. tycker det skrattretande att dom ens överväger spelare som dragit på sig matchstraff till ett fairplay pris .. det är ju som NHL skulle ge Lady Byng Trophy till Brasher eller nån likande goon

WarhawK: Utnämningen kanske gällde bemötandet gentemot domarna som kollektiv betraktat och inte så mycket annat än just det.

65selander:

Vad är nu detta ??

05.59 1 - 0 PP1 DIF 14. AXELSSON, Dick ENG
(17. ANGER, Niklas
9. OTTOSSON, Kristofer)

Öppen kasse redan ?

Dream Team: Ja det skulle ju förklara saken.

mattias - 74:

Öppet hus på Skansen...?

« · 914047 · »