1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776394 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Huge:

Du glömde smileysen......

Davey_22: "Riktigt tungt att Angell saknas idag dock, vi vet ju alla va det betyder för laguttagningen av backsidan."

Ja, det blir lite stabilare defensivt eftersom Danne förmodligen får mer istid...

Riktigt tungt att Angell saknas idag dock, vi vet ju alla va det betyder för laguttagningen av backsidan.

westerlind: Flytta hop GävleLasse med Alf Tomas Jonsson så blir det SundbornSundbom! Inte lätt att läsa när "rn" ser ut "m".

westerlind: ja, eller nåt..men vi får se, numera är jag ju lika mycket stockholmslasse som gävlelasse... en slags mild form av personlighetsklyning typ

GävleLasse: Håller med. Jag skriver t ex "Gävle Sundbom", det räcker bra.

GävleLarsOlof: En lätt släng av sinnessjukdom kombinerat med täta besök på Folkbokföringen. Har dock ingen aning om vad Martin Reichert heter i mellannamn.

20 Lindgren: vad är det för fetisch du lider av som alltid envisas med att skriva med andranamnet?

GävleLasse: Vi som var på "Pucken" 60-årskalas vet att Bengt Alvar Persson hatar populärmusik. Då var det Melodifestival, nu är det Idol.

Poffa: Ööh, vad menar du? Är äntligen Moström på teve?

westerlind: Idol i kväll är ju tillägnat dig. Har du missat det?

Hmm, vad har hänt - har telefontråden från Sverige gått av i Skutskär?

Inte ett inlägg från hockeyns huvudstad eller Monsterås på tre timmar. Men så nyss blixtrade det till, ett bidrag från Gävle! Trodde jag. Det visade sig vara en minigolfare från Övik som älskar Idol.

Ser ut att bli en spännande kväll.

Jajjen: Så sant som det är skrivet..
Bra början för juniorerna i alla fall, ledning med 2-0 mot Modo i första per.

brynästigern: Sjödinhistorien är bara ett exempel på hur högljudda och totalt oinitierade gaphalsar kan bidra till att taskiga beslut tas. Bästa laget ska spela, skit samma vad det står på ryggen.

Jajjen: Det får väl stå för de supportrarna då..Jag tycker att man ska ge de yngre killarna chansen, om sedan Sjödin eller t ex Angell får stå över en eller ett par matcher är väl ingen katastrof?

GävleLasse: Det är förvisso sant...tänkte inte på lönebiten. Vad jag vet så är ju inte ekonomin den allra bästa i Almtuna, så någon högre lön där kan han inte räkna med.

brynästigern: Vem vågar peta Sjödda? Så sent som i våras sa ju ett stort antal brynässupportrar(?) att dom skulle sluta gå på matcherna om Sjödin inte fick vara med. "Uppror" tror jag gävletidningarna kallade det.

Bra om Boork tar ett nytt uppdrag. Måste betyda att Brynäs slipper en del av lönekostnaden för honom. Pengar över till ny center/back/målis. (Helst alla tre.)

brynästigern: Nej det lär inte bli nåt...Almtuna kommer inte kunna matcha den lön han lyftr från Brynäs och den lär han ju bli av med. Blir han inte det så kan hela styrelsen avgå omedelbart.

Vad tror ni, kommer Leif Boork att ta över i Almtuna ?
Skulle inte förvåna mig om han gör det.

Lundström 6: Roger Melin gjorde väl bra i från sig i Brynäs tycker jag...men om han ska komma tillbaka är väl kanske mer osäkert. Tycker nog att vi ska ge Östblom och Thelin chansen att visa vad de kan åstadkomma. Än så länge har det ju varit ok.

20 Lindgren: Stämmer han har ju inte lyckats med något sendan dess:)

70 Rodrigues: 1999-04-18 var ju bara nybörjartur, eller hur, Gunnar? :-()

Lundström 6: Missade du SM-GULDET 99 också?

70 Rodrigues: Det så vi när han stod som en pelarstod och bara vänta och vänta i kvarten mot Malmö, glömde att det var han som skulle styra upp spelarna.

Lundström 6: Ser gärna Roger Melin i Brynäs igen, han kunde som synes ha en bra dialog med spelarna iaf :-)

90Steen_:

Roger till Brynäs nej nej nej
Det sämsta som kan hända, titta bara vad han har lyckats med på sista 5 åren. Ingeting Han är ingen tränare för ett A-lag skulle nog platsa på dagis:)

20 Lindgren: Knoll och Tott. (Hansen/Spets) skall också iväg och leka i landslagströjan. Och några Kinderägg skall spela in sig till JVM.

FAKTA:
Brynäsare på landslagsuppdrag
4 Nick Angell
Reser till Köln på tisdag för träningsmatch mot Tyskland och sedan vidare till Hannover för spel i Deutschland Cup med USA. Matcher mot Tyskland och Danmark samt en placeringsmatch.
4 Lars-Erik Spets och Mads Hansen
Reser till Hamar på tisdag för förberedelser till fyrnationsturneringen där Norge möter Litauen, Vitryssland och Polen under fredag, lördag, söndag i nästa vecka.
4 Johan Alcén, Niclas Andersén, Jonathan Carlsson (utlånad till Björklöven) och Anders Lindbäck, mv, (utlånad till Almtuna)
Samlas i Umeå på måndag för ett miniläger inför avresan till Vasa i Finland på onsdag. Sverige möter Ryssland, Tjeckien och Finland i turneringen som är den sista innan JVM som spelas i Tjeckien 26 dec-5 jan.

Bissett19: Jo, jag hörde det av honom i förrgår. Sådant är ju inget man vill delge er innan det kommit ut i media. Vad jag dock inte fått klart för mig var att detta faktiskt blir hans första landskamp i "the U.S. National Team" oavsett nivå. Då kan han passa på att träffa kvinnan och kanske även modern och fadern. Erna and Brad kommer därmed inte till Sverige förrns i mars (något de lovade inför förra ishockey-SM också). Gott om tid för 65selander alltså att hinna köpa en hood att byta bort...

90Steen_: Beror ju på vilka ambitioner Brynäs har för att leta efter en ny tränare. Fast den första frågan är om Melin vill träna Brynäs och jag tror han säger nej där.

Jahapp..

Roger Melin sparkad från Färjestad. Väldigt märkligt beslut om du frågar mig.

Tror ni det finns någon chans att Melin blir aktuell som Brynästränare igen?

Peja: Just fan, han hade en varg som fäktades, men å andra sidan, gör inte alla vargar det :-)

70 Rodrigues: Jo, men han känns inte som ett realistiskt alternativ på grund av frugan sin... Men man vet ju aldrig.

Peja: Du tycker inte att Anderas Karlsson är ett bättre alternativ?

Bissett19: Det är bara att plocka Janis Sprukts när hans kontrakt går ut kring nyår... Men det kanske behövs en ny center redan innan.

70 Rodrigues:

Det vore najs,men inte på Sundströms bekostnad,jag behöver knappast skriva vem vi ska skeppa iväg.....

Peja: Ja, en ny center skulle inte göra ont!!

Bissett19: DJ skulle nog bli glad iaf, då lär han ju få mer istid :-)

70 Rodrigues:

Absolut,bara han inte kommer hem skadad,för då jäääälar:)

Bissett19: Fan vad kul för Nick, det unnar jag honom verkligen :-)

wap.hockeysnack.com
65Ordmärkare:Det var ju hans första match,det var det jag syftade på med direkt.Jag tycker du verkar ha attitydsproblem,jag dyker upp på Linas på Fredagkväll o ska ta det ur dej:)

65selander:

Haha där fick Jocke äntligen en känga han också. Gud straffar vissa med detsamma =)

Bissett19: Direkt? Det har ju gått en period och 18sek in på den andra. Måste vara tufft att ha attitydsproblem ;-)

Bissett19: och jonte c har också ett ass i kväll

Gynge är med o producerar direkt.

40.181 - 2 EQVIK88. BERGLUND, Patrik 
 (12. GYNGE, Richard)

GävleLasse: Ser att j-20 laget spelar hemma mot DIF ikväll men var då? Matchen börjar tydligen 17:30, ska inte Moderaterna ha någon slags tillställning i Läkerolen på kvällen?

Dream Team: det jag besvarade var om piggens uttalande att man endast snackar hockey här...

GävleLasse: Nu svarade du (egentligen ni) ju i både fel tråd och du tilltalade fel person. Den här tråden har väl anvånts till både ditt och datt. Läser du inläggen från igår förstår du också varför frågan från 66Berglund dök upp.

Dream Team: Jag mötte öik samma tid med bland annat Ulf Dahle``n i laget.

« · 936297 · »