1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776401 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Huge:

Du glömde smileysen......

Bissett19: Ledsen, men i det är fallet gjorde jag inte det.
Jämför Dannes och Angells defensiva insatser under de matcher Nic spelat, så framstår väl Danne nästan som en Timonen i jämförelse...

Nu får du iaf din smiley.. ;-)

Huge: "Jämför Dannes och Angells defensiva insatser under de matcher Nic spelat, så framstår väl Danne nästan som en Timonen i jämförelse..."

Instämmer helt i din bedömning...

Huge: Hehe..

Så hoppas jag att Angell kan lobba lite för att centern i Team Usa som även spelar i samma femma som Nick i Deutshland cup,även lirar i våra färger nästa år.

Tim Stapleton

www.deb-online.de/neu/dcup2007/IHM002A04_54B_1_0.pdf

Bissett19: Ja, Stapleton är kung. Vesce och Hedlund är inte så tokiga de heller...

Mål av Mads o Lars-Erik ikväll.

www.icehockeychallenge.net/iihfsheet.php?GameNr=907

SSK värvar lettisk landslagsstjärna = Lavins

www.aftonbladet.se/sportbladet/hockey/article1218975.ab

Makkan: Haha, kul för dem ;op

Marcus Vinnerborg i SVT: Konstigt att vi i Läkerol Arena inte märker av att Marcus Vinnerborg är professionell domare som inför varje match har de bästa förutsättningarna att prestera på topp.

olika grader i helvetet...eller har vi det egentligen ganska bra...?
...o man ska också komma ihåg strategisk flytt t hovet och jäkligt bra säsongsupptakt...

Jonas Almtorp har tackat nej till Djurgården.
Edmonton Oilers har gett Jonas signaler om att de vill satsa på honom, typ.
Undrar vem som kommer nu till Djurgården?
Och undrar hur mycket pengar som föreningen har kvar?
Publiksnitt 07-08:

7 Djurgårdens IF 9
5889
Publiksnitt 06-07:
5 Djurgårdens IF 28 6865
Ett tapp på nästan 1000 personer. Och då ska man komma ihåg att Djurgården har 4,5 miljoner kronor att hämta in som en börda från förra året för att klara elitlicensen.

Bissett19:

Artikel om Hermansson på svenska fans.

tjugo8: Är väl fotbollens fel att DIF har den publik de har.

Här är puliken hittills enl swehockey.

Home
RkTeamGPSpect.Avg.
1Frölunda HC89268111585
2Linköpings HC8568807110
3HV 719630767008
4MODO Hockey9629666996
5Färjestads BK9622626918
6Brynäs IF8515796447
7Djurgårdens IF9530015889
8Timrå IK8433915423
9Skellefteå AIK9483785375
10Luleå HF8363824547
11Södertälje SK9380244224
12Mora IK8303553794
  In Total:638975  6264

65selander:
vem kan bry sig om 26:e bästa ligan i Europa...tätt jagad av Cypern och Slovenien...?
Ganska jämnt om andraplatsen i ES-publik...vore schysst om brynäs kunde kriga där också...

UEFA: Sverige 26:a på rankingen
Svenska klubblag rankas på 26:e plats bland Europas 52 fotbollsnationer. Det är den sämsta placeringen sedan UEFA introducerade rankingen 1979.

Bissett19: Lärde mig något nytt som jag inte har hört på länge. Två eller fler knack i golvet betyder. Din svenske f-n sänk ljudet din otrogne ;-)

Strax efter så gjorde Spanien 3-0.

65selander:

Detta är väl nåt som skulle kunna hända dej?......:)

www.lt.se/index.asp?kat=st&i1=index_red_2007.asp&i2=1&Id=23393&isp2=hela

Så går Höken Bergs insamling "Kvalserien - nej tack" lite sisådär.

Hitills har 601 kronor totalt insamlats.En ny kavaj till K-Å kanske?......

Att hockeyn går åt helvete är väl knappast nåt att skriva om längre. Mycket talar för att Brynäs i praktiken är avhängda vid 18-tiden den 1 december.

Nu vill jag ha syndabockar. Spelarna är meningslöst att klaga på. Jag är övertygad om att dom flesta gör så gott dom kan (vilket ju är det största underbetyget till dom ansvariga). Klantskallarna finns högre upp.

- Spelarbudgeten överskriden redan i oktober (ointressant om det handlar om 600 tkr eller 4 mille).
Ett överskridande i slutet på säsongen för att klara nytt kontrakt - helt OK. Men nu? Antingen kan inte ekonomichefen räkna eller så är ekonomichefens chef, klubbdirektören, helt olämplig för jobbet. Vem ansvarar för rekrytering av ekonomichef resp. klubbdirektör? Namn?

- Klubbdirren har kronofogden efter sej.
Om man inte klarar att ha koll på sin egen verksamhet hur fan kan man förväntas ha koll på en verksamhet med ett 80-tal anställda och över 100 miljoner i omsättning? "Hans privatliv har väl inget med jobbet att göra." MY ASS! Den inställningen funkar inte i regeringen och ska fan i mej inte funka i Brynäs. Vem ansvarar för uppsägning av klubbdirektör? Namn?

- Brynäs har mer pengar än halva Elitserien men är sämst i hela Elitserien.
Varför har inga spelare av landslagsklass rekryterats (jag räknar självklart inte norrmän eller kineser)? Varför finns inte en finsk, tjeckisk, slovakisk eller rysk landslagsspelare i laget? Hur kan det här laget tillåtas kosta så mycket när dom kan så lite? Vem ansvarar för rekrytering och kontraktering av spelare? Namn?

- Brynäs har inte ens möjlighet att komplettera med nya spelare under säsongen.
SSK är odugliga men har fattat att ha en buffert för att fylla på med artistspelare löpande. Varför har man inte fattat det i Brynäs? Vem ansvarar för planering, budgetering och rekrytering av spelare? Namn?

- Brynäs sparkar en etablerad elittränare och ersätter med en oerfaren assisterande tränare. Långsiktigt!
Tränaren är dessutom handplockad av den tränare som sparkades för sitt sätt att leda laget. Hur fan kan man sätta sej i den sitsen? Vem ansvarar för beslut om att bryta kontraktet? Namn?

- Brynäs värvar lovande unga spelare men inga får spela.
Vad är tanken? Vem tar ansvar för den strategin? Namn?

Lägger man till alla andra konstigheter genom åren så framgår ett mönster av idioti i Brynäs organisation. Dom negativa rubriker som drabbar Brynäs under ett år tar det 20 år för andra föreningar att samla ihop. Varför är det helt omöjligt att få föreningen Brynäs att fungera som en storklubb? Var finns alla kloka människor? Varför vill ingen av dom jobba i Brynäs?

Bissett19:

Kul med insamlingar, ni kanske borde ta över Leksands koncept " Drömliraren" Vi fick ju Hedberg det året.

mattias - 74: men sundlöv skulle aldrig leta fram en drömlirare, han skulle skaffa in ett par medelmåttor som innte kan åka skridskor.

Nej, vi ska ur es det ör det bästa sättet att få andrum och tillfälle att röka ut hela högen av självgoda muppar i organisationen.

Oken på matchdräkterna skall givetviss rivas av uniformerna OMGÅENDE. Precis som när man river av gradbeteckningarna av en officer som misskött sig. Dagens lag är inte värda att bära våra vackra ok...

Jajjen: Hauhtonen var en landslagsspelare innan han kom till Brynäs ;)

GävleLasse:

"Dagens lag är inte värda att bära våra vackra ok..."

Där slog du huvet on the spik.

Peja: nej, han har inga landskamper i ishockey i alla fall. Kanske i någon annan sport, pimpelfiske eller nåt. ;)

Peja:
Och Brendl spelade i varje fall landslagshockey förra året.

Jajjen: Det fundamentala misstaget som gjordes av Brynäs var att förlita sig på sina gamla "stjärnor". De trodde att de skulle kunna leverera ännu ett år. Sedan har man satsat bredd, kvantitet istället för kvalitet. Nu sitter de flesta på arslet eller är utlånade medans våra sk. "stjärnor" skämmer ut sig på isen.

Rensas skall det göras. Den första som måste bort omgående är Sundlöv. Han måste ta konsekvenserna av felsatsningen. Jag kan mycket väl tänka mig att denna "idé" har kläckts i Boorkens huvud och varit ett krav han haft för att fortsätta i Brynäs. Oavsett om min spekulation är grundlös eller inte så är det Sundlövs beslut. Boorken fick ta konsekvenserna och nu skall även Sundlöv göra detsamma.

KÅE är definitivt inte mer lämplig nu än han var innan. Har man en chefsposition med en fet lön och ändå lyckas med konststycket att få kronofogden på sig så är man inte lämplig på den viktiga positionen som KD ändå är. Jag förväntar mig att man gr sig av med honom illa kvickt.

Det är en början, men det måste rensas ut ännu mer för att det skall ge effekt. Det är dags att bänka några av de gamla spelarna med.

GävleLasse: Jag har för mej att han spelade åtminstone en landslagsturnering 05/06. Ser att det inte är någon uppgift om landskamper i hans profil på Brynas.se, men han svarar ju såhär på en fråga:

Ditt bästa ishockeyminne: Min första landskamp

Peja: Enligt eliteprospects så har han endast landskamper i juniorhockey

GävleLasse: "men sundlöv skulle aldrig leta fram en drömlirare, han skulle skaffa in ett par medelmåttor som innte kan åka skridskor."

Jo, han har ju värvat sina drömspelare, Hutten och Simon Skoog!!!!!!!!!
AVGÅ OMEDELBART!!!!

Jajjen: AMEN!!!! Mycket bra inlägg!

sylf: Ja det har kommit och gått några spelare under hans regi...

GävleLasse:

Lite småtungt för Bäckström i Caps 10 utan vinst,nedpetad i fjärdekedjan,men spelar i första Powerplay.
O han spelade fram Ovechkin till 1-0 mot Philly precis.....

Jajjen: " Dom negativa rubriker som drabbar Brynäs under ett år tar det 20 år för andra föreningar att samla ihop. Varför är det helt omöjligt att få föreningen Brynäs att fungera som en storklubb? Var finns alla kloka människor? Varför vill ingen av dom jobba i Brynäs?"

Det där har jag funderat på många gånger....

Det verakar stört omöjligt attt få någon kontinuitet. Så fort vi är på rätt väg så skiter det sig per omgående...

Som jag sagt innan; Det behöver grovstädas med handgranat på Sätraåsen.

Ner i allsvenskan med A-laget och låt huvudena rulla!

Bissett19: I sådana fall har Ovechkin plastikopererat sig och bytt namn till Mike Green.

GävleLasse:

"Nej, vi ska ur es det ör det bästa sättet att få andrum och tillfälle att röka ut hela högen av självgoda muppar i organisationen.

Oken på matchdräkterna skall givetviss rivas av uniformerna OMGÅENDE. Precis som när man river av gradbeteckningarna av en officer som misskött sig. Dagens lag är inte värda att bära våra vackra ok..."

Amen, broder.

Vi är ju rörande överens i denna fråga!

Paddan:

Vet inte var jag fick Oveckin ifrån.........;)

Majk Grön it was,åffkårs......

GävleLasse: Som om det inte räckte med fumligheterna på isen; Vad in i gödheta h-e sysslar vår klubbdirektör med?

Att gå och dra på sig skulder med en dylik årsinkomst är rentav sjukligt i mina ögon. Har för mig att han drar in 800-900'/år.........

Bör sparkas med omedelbar verkan!

JanT: Den ofrivilliga humorn firar nya triumfer; "gödheta" skall vara "glödheta".

Jag tycker dock "gödhet" passar vår käre klubbdirektör bättre... :-))

JanT: *skratt* lyxfällan i kvadrat...

Jag menar hur dum får man bli egentligen? Visst, man kan ta kortsiktiga lån med hög ränta i sällsynta fall. Men att låta dem gå till inkasso? Varje normalt funtad människa hade väl i alla fall tagit ett saneringslån på en vanlig bank och betalat av skulden INNAN det gick så långt som till kronolle...

Men han kanske inte får några lån på banken, vad vet jag.

Snart får Brynäs in en förstärkning, finasierat via ett helt gäng SMS lån...

JanT:

Handgranat räcker inte, vätebomb fungerar nog bättre.

wap.hockeysnack.com
Bidde inget Köln-Mannheim. Det var stopp på motorvägen så vi kom en timme senare till Ladenburg. Har dock fått sett Mannheims gamla, en uterink med tak som det spelade i tills 2004. Sedadan så blev det en tur till den nya SAP-arena. Där har en av grundarna till SAP infrastrukturen själv, väg. spårväg mm. Just nu ligger iaf Mannheim under med 3-1. På puben rullar Karlsruhe-€erta live 0-0

wap.hockeysnack.com
SAP-grundaren har bekostat själv skall det vara.

FAAAAAAAAAN.

Måste bara säga det.

Domarn:
Ja, faaan om ni vinner över Modo i SM-finalen i vår ;-)

Bissett19: Två assists och det avgörande målet i Overtime blev Bäckströms facit som otonåring

Paddan: Vilket jävla mål han gör!! Unnar honom det på hans 20 års dag!

StoltBrynäsare: Känns samtidigt som att #8 måste ha väldigt svaga handleder då hans "skott" inte ens nådde halvvägs fram till målet.

Paddan: otonåring = icke tonåring?

mikenomad: Jomenvisst, serru.

StoltBrynäsare:
Kan bara hålla med. Oootroligt kyligt av Bäckis.

Imorrn slipper vi kukarselna Rönnmark o Vinnerborg som domare! Hoppas vi kan få lite hemmalagsbedömningar

« · 936297 · »