1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776479 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
rackham: Ja varför inte...

En id'e kanske skulle vara att man kör lite standup och trubadurer i barerna.

GävleLasse:

Kanske Magnus & Brasse kan uppträda med Lattjolajbanlådan...

GävleLasse: Efter närmare koll så har jag kommit fram till att man måste ha ett publiksnitt på runt 7200 för att nå budget. 7200 besökare under 12 matcher låter inte realistiskt. Måtte vi ta oss till slutspel för att ha en chans att reparera hålet i bugeten.

Huge: "Dessutom läggs väl budgeten med sikte på det förväntade snittet sett över HELA säsongen, och inte tiden från september till december?"

Hur skall man kunna reparera detta. Man ligger i snitt -505 åskådare/match efter 15 hemmamatcher.  Vi måste alltså  snitta MER än 7000 åskådare  per match för att nå budget.

" Frågan är ifall det lagda snittet kan anses vara för optimistiskt, när man tagit alla parametrar i beaktande?"

Med tanke på att nyhetens behag  för arenan inte finns längre och att förra säsongens stora affischnamn, Bäckis inte är  i Brynäs längre så borde man ha  lagt sig på samma nivå som förra säsongen, runt 6000.

Det verkar komma som en total överaskning för dig och Brynäs styrelse att publiken åter igen sviker Brynäs, Personligen så är jag benägen att hålla med om att det är dåligt. Men samtidigt så förstår jag Gävleborna med. Man måste vara något av en hockeynörd för att luras till rinken match efter match.

Du tycker att bdgeten ligger på normal nivå, det tyckte inte Brynäs när de presenterade sin budget på årsmötet. De sa till och med den satta budgeten skulle vara svår att fixa.

Det som irriterar mig mest är alla utomsocknes som gnäller över hur dålig publiken är i Gävle. Men ser man på VAD man får för den summa man betalar så kanske det inte är så konstigt.

GävleLasse: "Jag flaggade för det stora publiktappet tidigt, men det fanns ju en del som inte ville se problemen då. Säsongen hade ju precis börjat bla bla bla...

Huge, kommentar/undanflykt?"

Det är alltid knepigt att lägga en budget för en ny säsong, vad gäller det förväntade publiksnittet.
Frågan är ifall det lagda snittet kan anses vara för optimistiskt, när man tagit alla parametrar i beaktande?
Jag tycker fortfarande att året budget kändes normal sas, mht till omständigheterna.
Hade man lagt en lägre budget så hade du börjat yra om feghet och att man inte satsar nånting, så dina "vad var det jag sa"-brösttoner ger jag inte mkt för.

Dessutom läggs väl budgeten med sikte på det förväntade snittet sett över HELA säsongen, och inte tiden från september till december?
Hänger vi med i kampen om en slutspelsplats så borde snittet gå upp till en acceptabel nivå.
Många andra lag med betydligt bättre förutsättninga än oss har ju också problem med publiktapp, om det nu är nån tröst.
Men det visar kanske på att det är ett allmänt problem som kanske inte var så lätt att förutse inför säsongen.

Kommentar/undanflykt?

65selander: Nej, han har blivit lite av Brynäs badboy. Han befinner sig i den kategori av spelare där man finner Jämtin, Ledin och Ward...

Det är värre med spelare som Sjödda, han är kapten och skallföregå med gott exempel, vilket han inte gjorde igår, varken spel- eller uppträdandemäsigt.

Dags att göra en ny två pinnars kanske.
"Gärna medalj, men först en rejäl pension!"

GävleLasse: Oavsett om domarn är en fårskalle eller ordningsmakten är fårskallar så håller man käften. Finns det någon som har lyckats ändrat ett domslut?

Efter matchen så kan man skriva ett överklagande.

Halvdan Glappkäft har ju lyckats både på plan och utanför. Hade det varit i Sthlm och de inte hade känt igen han så hade de buntat ihop han rejält

65selander: Månsson är inte ensam...

Rk Team GP 2 5 10 20 AVG.
1 Södertälje SK 31 181 1 4 1 13,77
2 Djurgårdens IF 31 185 1 2 2 14,03
3 Timrå IK 31 196 1 2 1 14,10
4 Linköpings HC 31 179 2 4 2 14,45
5 Frölunda HC 31 191 3 3 3 15,71
6 Luleå HF 31 205 2 6 2 16,77
7 Mora IK 31 195 2 7 3 17,10
8 Färjestads BK 31 218 3 2 3 17,13
9 Skellefteå AIK 31 206 5 6 6 19,90
10 MODO Hockey 31 187 3 14 6 20,94
11 HV 71 31 250 1 7 4 21,13
12 Brynäs IF 31 212 7 13 10 25,45

330 minuter av 10 -och 20 minutare. Det är hög tid att införa ett system med böter för idiotiska utvisningar. Vem är den största idioten? Han som talar om för en idiot att han är en idiot, som omgående kontrar med en misconductutvisning.

När det gäller tvåor så ligger vi på en tiondeplats...

GävleLasse: Som många skriver så sänk biljettpriset så kanske folket kommer lite oftare samtidigt som Brynäs får hoppas att folk slösar mer på kringförsäljningen.

Ang publiktappet så blir Januari en intressant månad, det kostar att ligga på topp med julklapparna.

Själv så kan jag svara för mig själv att jag blev jävligt bekväm när man kan se alla matcher på TV, så denna säsong har man inte bidragit med så mycket förutom ett antal tusenlappar på souvenirer. Får väl ta sig i kragen ;-)

65selander:"Om Brynäs skulle få ett antal kosing över p g a att kontrakt löper ut eller avslutas i förtid, tror ni verkligen att klubben skulle värva etablerade spelare då? Jag tror inte det. Brynäs kommer fortsätta med sina budgetvärvningar och hoppas att det håller."

Ja med tanke på att man kommer att åka på ett rejält budgetunderskott efter de här säsongen så lär man försöka spara sig ur underskottet. Vilket i sin tur kommer att rendera i att färre kommer och ser Brynäs.

Jag flaggade för det stora publiktappet tidigt, men det fanns ju en del som inte ville se problemen då. Säsongen hade ju precis börjat bla bla bla...

Huge, kommentar/undanflykt?

Glömde skriva att Halvdan Glappkäft aka mördarn inte är kvar i Brynäs nästa säsong men frågan är om det är någon som vågar sätta silvertejp på käftens hans

sylf: Ang Dacke vara eller icke vara. Vet du om han har något att falla tillbaka till?

Helt klart är att han behöver en uppenbarelse för att komma tillbaka till sitt forna jag, fast det är det fler som behöver.

Om Brynäs skulle få ett antal kosing över p g a att kontrakt löper ut eller avslutas i förtid, tror ni verkligen att klubben skulle värva etablerade spelare då? Jag tror inte det. Brynäs kommer fortsätta med sina budgetvärvningar och hoppas att det håller.

Om vi nu skall hålla på och köra intervall i otakt ang segrar så får man hoppas att MIK och LHF fortsätter med sin förlustrad annars så blir det KS med ögona böj

Jompe: Glöm inte bort heller att han spelat med blåbär i femman hela säsongen, lite svårt att leverera poäng då. Låt han spela mot Brendl istället och ner med div 1 spelaren Danielsson i fjärdelinen, Brendl är värd en bättre spelare än han.

rackham: Tror ni han gör kök oxå??!!

sylf:

Aha, du har ett garage som skall färdigställas...?

Bissett19:

Ja, världsspelare av den kalibern har den förmågan...

rackham: Jag vet, men jag tror inte han fullföljer det.

rackham:

Jo en Timmonen vore ju inte helt fel,han fick ju Kuparinen att se ut som en mix av Paul Coffey,Ray Borque,Niklas Lidström.........;)

sylf:

Men när det gäller Dackell finns det kontrakt över 08/09...

ajon:

Kanske tryckte på fel tangent...

Men alltså, Hiettanen...

Spelar korta pass in i banan i höjd med blå till medspelare som har markering på sig. Och han gör det inte bara ibland... det är om och om igen.
Ser stressad ut i egen zon.
Han behöver en stark omgivning för att komma till sin rätt.
Typ Timmonen som backpartner... = )

sylf:

Ja, definitivt. Han skall ju snickra också...

Många sköna slantar till förfogande om Mommo vågar slakta några heliga kor och förnya laget.
Vi behöver SPEED i spelet!!

rackham: dom måste ju ha en dålig betygsättare i GD då?

rackham: Jag skulle bli förvånad om Dackell spelar nästa säsong. Ytterligare frigöring av kapital.

Jompe:

Skall Brynäs lyfta går det inte att ha släpankare i truppen.
Det finns utrymme till något bra nästa säsong om Mormor inte får för sig sig att vi skall ha 11 femmor i truppen eller nåt.

DJ
Sjödin
Molin
Hutten

Där är fyra spelare som har gjort sitt.

Tveksam om Mördarn också... en energitjuv av stora mått.

Lind är ett frågetecken.

Speed och högt tempo i spelet står högst på önskelistan.

Förresten förstår jag inte vad Hiettanen håller på med i egen zon.
Katastrof. Och 5 plus i GD... katatrof.

ajon: Nej,förra året var han landslagsmässig(vem är inte det idag?) I år en katastrof. Nåt har hänt, han ser inte heller ut att tycka det är roligt att lira hockey längre.

Jompe: Dackell är väl lite väl överskattad tycker jag.

Jompe: Han ger bort för mycket puck! Även Lind har den tendensen, särskilt i PP, sånt slarv duger inte.

sylf: Dackell har helt slutat gå på mål. Sen får man säga till hans försvar att han bränner mycket krut i BP.

Jompe: Läste också det där, det var fler än han som fick betyget 2, men som heller inte kan bättre och som dessutom var värda en etta i betyg. Dackell är snart nere på -1 i match efter match. Tragiskt med den gamle hjälten!

Jompe:

Kahnberg såg även D.J:s osäkerhet,så fort han var innne sökte han upp D.J och utmanade honom,vilket fick D.J att återigen se ut som en vägkon;)

rackham: Ser att Danne Johansson får betyget 2, "Kan bättre", i GD för sin insats igår. Jag tror inte det stämmer. Han kan inte bättre. Han släppte sin stolpe flera gånger och hade fria Frölundaspelare bakom sig flera gånger. Dutt och pet mest hela tiden.

Intressant diskussion om nästa säsong! Man kan ju fundera på om det finns någon i truppen vars kontrakt går ut till sommaren som man bör förlänga med? Lind ser ut som den ende naturlige centern vi har. Det är bar ahan som kan transportera in pucken i anfallszon på ett vettigt sätt. Problemet är att karln väl är lika gammal som tröjnumret.

Jajjen:

Det ena utesluter inte det andra...

Såg SSK igår (igen) och tror alltmer att dom spelar slutspel. Återstår BIF, SAIK, MIK och Luleå som gör upp om kvalserieplatserna. Det som talar mot Brynäs är fortfarande kasst försvarsspel, tveksamt målvaktsspel och alla dessa jävla utvisningar. Det som talar för är väl Brendl och att Luleå och framförallt MIK tycks vara mer på dekis. Känns inte som ett stabilt framtidsscenario, va?

Bissett19: Nyström har upptäckt nåt som vi utsocknes vetat i årtionden: Dom största brynäshjärtan finns utanför Gävle. Hade Brynäs Göteborg som hemmaplan skulle vi fylla 2 Scandinavium varje match. (Plural av hjärta och Scandinavium, vafan blir det?)

rackham: Ser att du planerar för nästa säsong. Den bör nog garderas med en handlingsplan för det otänkbara.

Huge: Bättre domare finns inte. Däremot måste vi utnyttja fördelen med hemmadomarprincipen. Varför är inga domare skitskraja för att ta en brynäsutvisning i Läkerolen?

70 Rodrigues:

Ja, visst är det enkelt!

Nä, men det ser som att det finns mycket pengar som blir "tillgängliga" då ett stort antal kontrakt löper ut!

There´s no end to the possibilities!

Ankan - ser ljuset

Bissett19: Så Nystöm trodde att alla i Brynäsklacken "saknade sin hemstad"? Han tror nog att alla Brynäsare runt om i landet är Gävlebor i förskingringen.

Bissett19: äh bara en massa Gävlebowannabees...;)

70 Rodrigues:

Nyström bloggar:

En av säsongens roligaste matcher.
Fullt ös. Både på isen och läktaren. Jag tror knappt jag hört ett så högt jubel efter mål av bortalaget i någon arena utanför Stockholm. Ja, det var i alla fall länge sen.
Imponerande samling brynäsare, alltså. Nästan mer drag på dem i Göteborg än det brukar vara hemma i Gävle. Kanske har att göra med klassikern:
Man älskar aldrig sin hemstad så mycket som när man lever i exil.

Så sant så sant Magnus.

rackham: 3 kanonbackar, 2 centrar av mycket hög klass, 4-5 ytterforwards av världsklass så är guldet så gott som i hamn :-)

Kontrakterade spelare inför 2008/2009

Målvakter:
Anders Lindbäck

Backar:
Jörgen Sundqvist
Juuso Hietanen
Markus Kankanperää
Niclas Andersén
Jonathan Carlsson

Centrar:
Mads Hansen
Alexander Sundström

Forwards:
Björn Danielsson
Daniel Hermansson
Johan Alcén
Daniel Widing
Pavel Brendl
Andreas Dackell

Ankan - ser möjligheter

GävleLasse: Schysst rubrik på SVT.SE

Kosken grumlade Djoos glädje

51 Roger: Fyller man LA genom att fylla hemmastå? Personligen så betalar jag 250 kronor och inte 60.

51 Roger:

Ja, det är som med gamla CH. Det gäller att synas.

Bara för Brynäs att lära sig och agera...

20 Lindgren: Dyraste biljetten till melodifestivalen kostade 800:-.lägg till några pubbesök,bio eller teater kommer du upp till summan som du får betala för ett säsongskort ,ståplats. 1300:-/säsong innebar att man även var medlem i Brynäs.
Har innevånarna i Gävle mindre pengar i plånboken än vad Göteborg,Karlstad, Jönköping,Timrå, Örnsöldsvik eller Leksandsbor har. I dessa Arenor har de mer publik i snitt, än vad de har budgeterat med.
Nej, Gävleborna bryr sig för lite om Brynäs.
Vem minns inte 1999, var det inte i slutspelet, publiken började strömma till. Då måste man synas.

51 Roger: Melodifestival, teater och några besök på konserthuset är ett smärre antal besök per år. Kanske att Melodifestivalen kommer till Görans Arena i Viken om ett år — därefter blir evenemanget inte av i Gästrikland under överskådlig framtid. Elitishockeyn i Läkerol Arena kräver 27+slut(/kval)spel tillfällen per säsong. Dvs åskådaren måste repetitivt lägga upp stålarna. Och en normalkonsument vill ju ha något mer än bara entrén; lotter, mat, dryck, souvenirer och givetvis det eminenta matchprogrammet. Men allt detta är ju en snygg knut: den gemene spelaren vill ha ledigt mellan Channel One Cup och julafton och säkert också mellan jul och nyår men måste spela för att via publikintäkterna få lön.

Tråkigt för dig att behöva betala 1450:- per säsong. Jag har för mig att jag kom undan med 1300:-)

Dyra biljettpriser. Man betalar 60:-/match ( 1450:- säsong) på ståplats om man är medlem i BT, är detta dyrt?Nej, Nej, problemet ligger i att det finns storstadsmentalitet, i lilla Gävle. Det är inte inne att gå på hockey,melodifestival,teater och några besök på konserhuset, det är inne, men skulle du få en tanke att gå på hockey, så skrik ej för mycket, eller bete dig som någon lantis.Det muttrars i korridorerna, att de på ståplats, måste vara ett gäng efterblivna, som skriker och beter sig som de gör. Det finnes sittgökar, som har säsongsbiljetter,och har ringt till marknadsavdelningen, för att få byta platser, i Arenan, för herregud, det sitter några runt dem, ej samma individer match efter match, alltså har de ej säsongsbiljetter, de reser sig upp, de applåderar och skriker.

rackham: Det enda de begriper är bänkningar och petningar. De 5000 i böter som Månsson fick är ju en spottstyver om man ställer det i relation till vad han tjänar.

65selander:

Böteslistor är vanligt förekommande och det gagnar lagkassan...

Tyvärr skadar det klubben och det borde kosta styggt, speciellt för "återfallsförbrytare" som Månsson.

rackham: Vet att vissa klubbar har någon inbördes böteslista, brukar vara böter på onödiga utvisningar, sönderslagna klubbor, för sent till träningar mm.

Vore kul att se Brynäs lista. Helt klart är det som du skriver att jr Månsson skall ha böter så att han lär sig hålla käft. Nån gång så åker han nog på käften på sidan om också.

51 Roger:

Månsson är en omogen lallare.

Hur svårt är det att förstå en villkorlig dom och böter efter att ha hotat en polis till ivet?
Men han går på i samma stil som tidigare på isen.
Beklämmande.

För två matchers avstängning och 5000 i böter borde han bli utan minst en månadslön från klubben... eller frysboxsläger på Sollerön.

Månsson avstängd, vem bryr sig?, Kanske han nu får det svårt att försvara sin landslagsplats, som han tror sig ha.

« · 958316 · »