1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776479 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
rackham: Ja varför inte...

En id'e kanske skulle vara att man kör lite standup och trubadurer i barerna.

GävleLasse: Jag säger inte att man med säkerhet kommer att reparera publikbortfallet fram till nu, men att man åtminstone borde kunna snygga till siffrorna till en acceptabel nivå när vi summerar det hela i vår.

Visst, Bäckis har dragit, men jag tycker ändå att Brendl och övriga nyförvärv mkt väl kompenserar vad gäller dragplåster.
Detta tillsammans med förväntningarna gör att det budgeterade snittet kändes helt Ok i mina ögon.

Jag vet inte vad man sa på årsmötet om den lagda budgeten, men man lägger väl knappast en budget om man inte tror att den går att fixa eller att man åtmintone har en hygglig chans att uppfylla målen.
Att man ev varit lite för optimistisk är väl oftast ett tecken på en vilja att förbättra sig och sas ställa lite krav på sig själva.

GävleLasse:

Ja, men allt det här är smådetaljer... lär inte bli lapp på luckan direkt.

1. Lagets sexighet
2. Arrangemangets sexighet

Idéer är det och har det inte varit nån brist på.

Ankan efterlyser:
- Ledarskap
- Helhet
- Fokusering
- Konsekvenser
- Uthållighet
- Mera "sex" till laget
- Mer "sex" till arrangemanget

"Sex" säljer. För helvete!

Ankan - i 6 grader och regn

rackham: Visst är det så... men det skulle väl minst till nåt i stil med att Bäckis kommer hem för att man ska få till nåt så sexigt.

Med tanke på att man bränt alla pengar på sin breda trupp så har man inte råd med nyförvärv och kommer därför inte att få en sexigare trupp den här säsongen. Det skulle vara om man hittade en ny sponsor som kan betala en artist. Men det är väl önsketänkande, man har ju kollat bakom varje sten utanför arenan. Det finns inga sponsorer...

GävleLasse: Södertälje har dumpat två spelare till utlandet under säsongen och på det sättet frigjort lönemedel till bl.a. Umicevic och Pettersson. Varför funkar inte det för Brynäs? Tipsa alpligorna om att Karlsson, Hermansson m.fl. är på jakt efter nya klubbar. Pengarna går direkt till nyförvärv alt. täcka upp publikbortfallet.

Att publikantagandet var skyhögt över vad som kunde antas vara rimligt var nog klart för dom flesta som har koll på gävlepublikens nyckfullhet. Vilket kommer att göra det jäkligt svårt att nå FBK:s ekonomi.

Jajjen:

Mycket snack om SSK

SSK-Wannabe?

Bissett19: Jag har bra inblick i den klubben. Kan gå gratis på deras matcher bl.a.

GävleLasse: Man kunde nästan tro att det var DJ som var inne och försökte agera back vid Kanadas 1-0 mål, snacka om oresolut spel.

70 Rodrigues:

Där kopierade du mitt sms jag just skickade till dej;)

Bissett19: Tänkte precis samma sak och tänkte messa till dig, men kom då på att din telefon var paj, som du så fint skrev till mig för ett par dagar sedan :-)

70 Rodrigues:

Tomten var snäll mot mej i år;)

GävleLasse: Den breda men ack så värdelösa truppen kan kosta oss en ES plats fram i vår. Sundlöv har gjort ett jävligt dåligt jobb och borde ha klivit av tåget när Boorken gjorde det. Vad gäller publiken så förstod jag redan när jag såg spelschemat att det var en glädjekalkyl. Knappt nåra lördagsmatcher, alla "publiklag" fler ggr på bortaplan etc. Sånt märks, när dessutom laget gör matcher som mot LHF,SSK,DIF med flera på hemmaplan, då har klubben skitit i fel brevlåda. Folk tycker helt enkelt inte att det är värt att betala 250 spänn för en så jävla usel underhållning.

FYFAN vad skönt när hockeynazis torskar!

Varje gång man ser Kanada spela hockey förstår man att Brynäs problem med taskiga domare är jävligt små. Varför knäböjer hockeyvärlden för våldsfixerade transatlanter?

värt att nämna igen;
ngn som vill ge betyg t kaptenerna so far? betydelsefullt?
tommy-tina 1
dackell 1
hansen 1
danielsson 2

6: Landslagsklass. 5: Mycket bra. 4: Bra.
3: Godkänd. 2: Kan bättre. 1: Dålig.
-: Spelade för lite för att bedömas.

wap.hockeysnack.com
Nr28: Måste flika J20 avgjörande mål. sicken pärla.

65selander:
grym match! RESPEKT!

65selander:

Underbart o se killar som brinner för hockeyn o jagar livet ur Kanadickerna byte efter byte.

Härligt pass av Alcén till 3-2 målet;)

Någon som vet om de är någon "större" resa från brynäs håll till matchen mot mora den 5/1?

wap.hockeysnack.com
Lillove: Blir ingen större resa. Vi är bara över 200st

65selander: Lite tråkigt att BS inte ordnar någon resa till den matchen...

på tal om alla från stockholm som klagar på Gävlepubliken...;)

wap.hockeysnack.com
Lasse: tycker också det är synd. Många medlemmar inkl mig. Nu kliver man av tåget från Kiruna i Gävle samma dag för att få se sitt lag som man har dissat live ett större tag. Tror Sthlm hade fixat en buss ändå om de hade gått ut. Sthlm är inte så kräsen heller så vi/de kunde plockat på ett gäng moringar också. Tidigare så har vi haft Leksingar och Färjestadare på bussen.

65selander: Ja man kan tycka att intresse borde finnas då det är invasionsresa

GävleLasse:

Det finns garanterat intresse,men inte från de reseansvariga tyvärr.

65selander: Okej. då kan man altså behöva köpa biljetter på förhand lr hur ligger det till?:P

Bissett19: Bara för att de inte har tid/intresse att se matchen så borde ni ju kunna anordna en resa ändå. Eller är det endast de reseanvariga som kan fixa med buss? Det är ju inte alltför avancerat menar jag.

65selander: vaddå? Är det fullt i Nybroviken ;)

wap.hockeysnack.com
Må vara packad men har varit utanför Br Salmings ställe i stan. Går man som jag full som ett ägg till vänster så harman Mattojärvi i sin famn. Satan vadjag har vararit populär utan att visatat att jag varit Brynäsare Stigge är större än Börje. stigge klabba ner lite folk här också

rackham: "Kanske Magnus & Brasse kan uppträda med Lattjolajbanlådan..."
En ny variant på "Eftersnack" där publiken får välja bort en av matchens misslyckade hemmaspelare, bra idé. Fast som det ser ut nu, blir det nog en inverterad variant där man får välja vilken av de fyra som får stanna kvar....

SWE-CAN, respekt. Vilken 3e period, fantastiskt!

Även denna match verkar ha varit en härlig sådan:)
Tur att det finns en brynäsare som levererar när det behövs;)

Huss:

Ja, det skulle kunna skapa lite engagemang... ;-)

Mårts & Co har flyt helt klart. Starkt att jobba i 60 minuter!

65selander: Blir vi bara drygt 200 st mot Mora? Fick vi inte 400 biljetter?

Idag blir det tyvärr torsk.
Matchtips: MODO-Brendl 6-1

Modo - Brynäs 2-3

sunken
brendl
dackell

Davey_22:

Dackell vem är det?

roeka74: Det e han som avgör matchen sen ;)

Davey_22:

OK men nog är det på tiden för honom, hoppas du har rätt :)

65selander: "Huge ligger näst sist i tvåan – vad hoppas du på för lagets del?
– Att vi tar oss över strecket till att börja med, så vi slipper kvala. Vi har spelat ganska bra på slutet men haft otur. Det gäller att vi börjar vinna snart, gör vi det har vi nog en bra chans."

Verkar som om mina båda klubbar närmast hjärtat har samma problem:
spelar bra men har otur... :-)

Huss: Dahlén vill nog till en klubb med ambitioner och med en chans att vinna SM-GULD och då lär han inte välja/hamna i Brynäs.

70 Rodrigues: Möjligt, sen är det frågan om en klubb med dylika ambitioner vill chansa med en så pass orutinerad tränare som Dahlén ändå är?
En sak är säker, Dahlén kommer fylla pressutrymmet där Boork lämnade ett vacuum bakom sig och inte minst, en tuff amerikansk attityd mot spelare som vill vara med och bestämma.

Huss: Frågan är ju om någon vill träna Brynäs eftersom de vet att de åker ut när spelarna lessnar. Kasta ut de som tror de är mer än laget först.

65selander:

Ja, det kommer att bli jobbigt i PRO de närmaste åren... = )

65selander: Precis som den gode Rackham är inne på generationsväxlingen löser många problem, redan nästa år...

Huss: Jag tror inteat Dahlen vill hamna som huvudtränare i ett svenskt topplag där kraven är för höga. Jag tror mer på att han vill hamna i någon klubb som är i ett annat skede. Brynäs b o r d e vara ett intressant alternativ för honom. En kommande generationsväxling gör det även möjligt för honom att införskaffa de spelartyper som passar hans filosofi. Även lag som Mora och SAIK tror jag kan vara intressanta. Alternativt om det blir något nytt lag i ES till nästa säsong.

Nej Mattias, Leksand går inte upp i år heller ;)

rackham: Ang Sportchefer som syns och inte syns. Här är iaf LHF's syn på deras elände.

"Vi har hamnat i ett utsatt läge"

LULEÅ. Den sportsliga krisen har aldrig varit större i Luleå Hockey.Men räkna inte med några radikala åtgärder för att vända trenden. - Jag kan inte garantera några värvningar i det här läget, säger sportchefen Hans Huczkowski till NSD.

65selander: De löste i varje fall ut Niinimäki...

Huss: När jag var uppe förra säsongen i Januari så hamnade jag på deras gubbhylla och han var inte vatten värd då.

65selander: Det sjuka är att Brynäs är i ett liknande läge som Luleå. Men tidningarna här dom ställer inte samma frågor till vår sportchef. Finns det ingen stolthet kvar runt Brynäs?

Murvlarna här i stan kanske väntar på ett "öppet brev" från någon av spelarfruarna, när denna berättar att min karl gör minsann så gott han kan, och han är omtyckt i stan, åtminstone på Church street...

« · 958316 · »