1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776532 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
moreten: Då har jag förmodligen missförstått nedan angivet meningsytbyte. Jag ber om ursäkt. Jag tycker till skillnad från dig (?) att det inte är ok att slå varandra på käften vare sig på en ishockeyarena eller någon annan stans i samhället.

Sv: Till Brynäs Ultras

51 Roger: Okej fel av mig såg inte när han flög på han.
Dödskallen det var jag som tog med den, kan inte helt enkelt köpa det att Brynäs IF säger att vi inte får ha den för dom ogillar den. Alltid lika roligt när man är på stan eller kollar i någon tidning finns ju döskallar överallt, det är på modet just nu.
DMartinssonBSKV @ Smålandsstenar Igår kl. 11:59

--------------------------------------------------------------------------------
Sv: Till Brynäs Ultras

DMartinssonBSKV: Enligt er råder det åsiktsfrihet, det har man hört av Ultras att man måste få tycka vad man vill,men det gäller nog bara åt ett håll."Han går upp och frågar varför han skriker som han gör".Jag stod intill den utpekade personen som skrek, inte kom det någon upp och frågade.Han flög på personen ifråga,och skulle slå ned honom,Jag hann imellan och avstyrde bråket.Personen som skrek nämnda omdöme om Ultras har fått en skarp varning från supporterpolisen.
Att ni får skulden för allt. Har inte ni själva åstakommit det,med era tidigare uppträdanden. Ni använde er av dödskallen igen i Mora, fast ni har fått tillsägelse av Brynäs att den är förbjuden.
51 Roger Igår kl. 11:26

moreten:
Känner mig bra trygg i gavlerinken faktiskt (vet att det heter läkerol arena, men det är så corny så jag kör med det gamla goda istållet). känner mig otryggare när jag går på fotboll (dom 2-3 gångerna jag gjort det dom 3-4 senaste åren). Tror det grundar sig i att hockey varit relativt skonat från läktarbråk (även globalt) medan fotbollen har ett litet annat rykte. Strömvallen är iofs säkert en säker plats med.

Med "arenan" menar jag Läkerol Arena!

74050: Japp det menar jag (sorry)...

Nu hände ju inte det där på arenan (även om förmodligen dessa personer även finns där). Men ett bråk mellan 2 personer kan väl uppstå vart men än befinner sig?

Jag skulle inte vilja kalla dessa personer för hulliganer. Speciellt inte pga att de har en flagga med en dödskalle på.

74050: Det finns barnkläder med dödskallar på också, gå in i närmaste H&M butik...
Sen har jag full förståelse för ditt argument. Skulle t.ex. aldrig ta min son på en fotbollsmatch under förutsättning att motståndet inte är typ Halmstad.
Ärligt talat så måste Läkerol Arena vara en av absolut säkraste arenorna i Sverige.

moreten: Jag antar att du menar otryggt? Det jag skrev var att jag förstår om människor inte vill gå till arenan när föreningen tillåter huliganer tillträde till densamma. Om du läser GBn från igår står det där att en supporter handgripligen gav sig på en annan. Det framgick även att det används flaggor med dödskallar på.

74050: Tycker du ärligt att det känns otryckt att gå på ishockey i Läkerol Arena? Själv har jag inte sett nå bråk där. Jag såg dock den onödiga dispyten i Mora, men jag tycker inte den var så allvarlig.

Angående Ultras så hoppas jag att de kan börja lyssna lite på andra istället för att vända taggarna uttåt direkt, även om de efter vad jag förstått blivit oskyldigt anklagade ibland. De är helt klart den klack som håller igång och sjunger mest så det vore härligt om dom kunde samarbeta med resterande supporterklubbar.

51 Roger: Det kanske inte är så konstigt att det inte kommer publik när hulliganerna får härja fritt inne på arenan. Det framgick ju med all önskvärd tydlighet i vår GB igår att supportrar attackerar varandra. Har flaggor med dödskallar etc.

Då jag själv har två flickor som är fem och nio år förstår jag att folk inte tycker det känns tryggt att gå på ishockey när föreningen släpper in sådana element på arenan.

Brynässtockholm: Nyfikenhet av Gävleborna, och diverse andra landsmän, att få se den nya Arenan,bidrog till att de hamnade på pluskontot, men är det inte ett risktagande att det år efter år måste laget spela på topp för att publiken skall komma.600 pers x 250 (sittplatsbiljett)= 150 000:- plus viss kringförsäljning, match efter match, det blir kulor det.
Att få namnet på arenan kostade Läkerol 10 milj.i 10 år, alltså 1 mille/ år.Lite lite så säga.

51 Roger:
Suck!...samma gamla vanliga "det var bättre förr-mentalitet" som genomsyrar hela Brynäs gästbok...

Jajjen: Och även veteranlaget ligger i världstopp! ;-)

Jajjen: Även jag tar mig för pannan om det skulle vara sant att Brynäs IF budgeterat med intäkter från tre slutspelsmatcher! Herrej*\/£@*! Nu förstår jag att man inte avser sig ha råd att ge de hundratals funktionärerna någon uppskattning för ideellt nedlagt arbete!

51 Roger: Nä, man skulle inte gjort någon ännu snålare budgetvariant av ombyggnaden av Gavlerinken än man redan gjort! Där tycker vi olika. Folk vill nämligen ha det bekvämt. Det är inte alla som är tillfredställda med att severas högstaseriehockey för ett par kronor på en uterink. Decennierna har löpt på.

Brynäslagen: Hoppas att det blir gårdagens match som får symbolisera hela säsongen! **naiv förhoppning man egentligen knappt vågar tro på**

Seriemakarna: Nog blev det även denna gång spännande kring strecken trots att en lång serie alltid riskerar att bli en transportsträcka mot nästa nivå av tävlingssäsongen. Och bra upplägg på matcherna; del två är del ett spegelvänd och del fyra är del tre repeterad följd av ännu en lottning (del fem). Och inga hängmatcher; lagen har så gott som efter varje omgång spelat lika många matcher. Fortsätt med detta 2008-2009, Hockeyligan!

Jajjen: Jag tar tillbaka det. Ett annat ljus i mörkret är juniorerna. Brynäs juniormålvakter rankas 2, 3 och 11 i Europa. Stort!

Var DJ skadad igår eller petade Carlsson honom som sjunde back?

Huge: Läkerol Arena är det bästa som hänt Brynäs sen 1999 och det största (enda?) ljuset i mörkret.

51 Roger: Menvafan nu får ni ge er! Har Brynäs budgeterat med 3 slutspelsmatcher?

Först budgeterar man med 6.600 åskådare i snitt, anställer 30 hockeyspelare (5 fler än vad Sveriges rikaste klubb, FBK, anser sej ha råd med), sparkar tränaren i oktober med full lön till maj, sparkar klubbdirektören som avlönas 18 månader av Brynäs Bingo, dvs. Brynäs IF.

Hade dom personalfest samtidigt som dom planerade säsongen? Är det bara otur att allt blir fel? Klarar Brynäs nytt kontrakt i år är allt förlåtet men till nästa säsong får det fanimej vara nog.

Brynässtockholm: Hörrudu, jag tror nog att det inte spelar så stor roll hur man gjort.
Nu satsade man och direkt kommer facit-i-handkommentarerna.
Hade man INT satsat så kan du ju bara föreställa dig hur det låtit:

"Typiskt Brynäs!!!! Vägrar satsa när alla andra gör det. Djävla amatörförening!!!!!!!!!!!!!!!!!

:-)

51 Roger: Tycker det där ej stämmer , tycker det var bra att bygga LA ! dom gick plus föra året och det gick ju bra överallt nästan ! Men i år har dom ej spelat nå bra så klart dom ej drar lika många , men endå så är det " bara " en minskning med 600 en föra året !

Lunkan: Vad skall man fylla den med, när gävleborna tycker det är bättre att sitta hemma i soffan än att ta sig upp till Arenan.Sponsorerna vill inte plöja ned några fler stålar.Enligt uppgift ligger spelarbudget,med ett minus på 600 000:-.Skulle Brynäs ej gå till slutspel(de har budgeterat med tre matcher) då är krisen än värre.Någon kvalserie vill man ine uppleva.
Brynäs skulle ha renoverat Gavlerinken,byggt ut på sidorna, fixat några pubar,slängt in några loger. Har man de sista 10 åren haft snit på 4000>4500, skall man ej vara så optimistisk, att tro man på någon säsong höja till 6500 st

Lunkan: Det går ju inte, då kommer Reander klaga i pressen att spelarbudgeten är kraftigt överskriden igen...

lillovechkin: Borken kan väl gå in med lite pengar, Så ni har råd att värva Morrisson.

Lunkan: Morrisson känns faktiskt riktigt intressant...
Var ju rätt bra förra året , kanske inte iår då men.

sylf: Måste ju öppna den för att kunna fylla på! Sen öppna igen och tömma det är så det funkar!

lillovechkin: Plånboken är tom!

Vet inte om någon tagit upp det här men.
Läste att Morrisson var fri att gå till vilken klubb han vill ( se länk)

Skulle han inte kunna få en "på-nytt" start i brynäs?
Öppna plånboken mormor!

Gusten:
Nu är det Brokeback varning på dig igen ;-)
DJ fick för mycket skit så det är väl därför :-D

Bissett19: Tidelagstjecken kommer bara 8:a på den här listan :)

TIKbiff: :) Har hört att han ser upp till denna ståtliga lirare...ps han levererar alltid! ;)

DJ inte ens ombytt idag...

Gusten:
varför inte denna spelare, då blir det mer tryck bakifrån..

Gusten:

O här är killen som kan hålla liv i dessa stakar hela säsongen,varför inte som fystränare?......:)

70 Rodrigues: Ja eller den här centern som lämnar Kloten. Också en kille med stake och med NHL-rutin :)

sylf: Behövs lite mer Lem i Brynäs :-)

70 Rodrigues: Romano Lem?? Säker på att det inte var Ron Jeremy?

Den här killen ryktas att vara på väg till Sverige, kan det vara till Brynäs tro??

Se länk!

Jompe:

Det stämmer,hörde Bulan på radion i morse,han sticker över till ST Louis Blues tills nästa säsong,nu var han laddad för VIK.

Så Berglund till Brynäs är nog bara en fortsatt våt dröm.

Jompe: Japp, vi får försöka rycka tag i Backlund istället.

Huss: Berglund JA. Men han är väl på väg till NHL efter den här säsongen?

Jompe: Även om han ryckte upp sig från en ordinär div 3 spelare till en allsvensk spelare av mediumkvalite så får han gärna fortsätta vara sjuk. Han kanske kan smitta av sin revbensskada på nåra fler t.o.m.

Bissett19: Märklig var ordet, dåligt med centrar just nu.

Jompe: 70 J-kamper Berglund kanske?

sylf:

Något märklig utlånnig kan tyckas,speciellt när man fortfarande har Hutten på skadelistan enligt Hockeyligan.

sylf: ... eller så är Hutten på bättringsvägen. Det bästa vore om vi fick en ny välmeriterad center.

Bissett19: Dom ska väl matcha in Sandin......

Vet inte om det uppmärksammats under dagen,men,
Sebastian Karlsson lånas ut till Nybro igen tom 31/1-08.

Ny center på ingång?

Och 100 kg Beaudouin får en dutt i ryggen av Sunken och faller framåt som om han fått en gaffeltruck i ryggen...

Bissett19: Nä, lite synd på Lindquist som började matchen mkt bra.
Widings dutt i ryggen på moringen som sen agerar döende svan var ju direkt pinsam.
Och nytt BP nu igen. Lind hänger inte med i svängarna...

Huge:

Do not lajk teh matchbild just nu.

Sen att gråklädda Lindqvist ycks ha spelat på Mora i matchen känns inte så mycket bättre;)

Bissett19: håll i det här nu.

Huge:

Jo nonchigt agerande,sen trampar han på pucken.

Istället för 0-3 så får man ta en Cipramil till.

Jamen vad trevligt: Björne blir både fasthållen och får sin klubba avslagen av Skogs.
Och Björne åker på 2 minuter.

« · 964662 · »