1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776576 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Begreppen "Lung som en filbunke" Vet jag numera vart det härstammar ifrån!! :)

Bissett19: Bra länk. Karln är lika vältalig som Henke Larsson.

Bissett19: Kanonlänk, hörrudu.
Var tvungen att stänga av för att inte få ett epileptiskt anfall... :-)

Huss: Molin kanske har en framtid som personlig tränare.
När han ska hjälpa skyttekungen i bandy på straffar i hockey.

Åsså gör Seb Karlsson på nytt en riktigt bra match för Nybro. Han var bra mot Löven och så 1+1 ikväll mot Rögle.

wap.hockeysnack.com
Finns nog ev med på Hockeyligans eller Canal+ bilder. jag såg det med egna ögon. Molin låg i smärtor när sopan Pettersson trodde Molin filmade' han tog upp en flaska och började spruta in mot Molin.Klar avstängning

Peja:
Tänkte reta upp mig lite innan jag jag tar första ölen och sätter mig på bussen, nån som har en länk till ssk/ovemolin incidenten... den där med vattensprutningen??!

kacken: Ja, men det är väl föga förvånande. Han är ju till och med likgiltig på isen.

DJ verkar göra som Wahlberg, sitta på läktaren och räkna pengar ...

70 Rodrigues: Kanske det, men han lär inte vara billig. Gissar på ett budkrig mellan typ Leksand, Malmö, Skellefteå och schweiziska/österriskiska klubbar.

Peja: Ronald kanske går till Leksand där brorsan Robert finns?

Peja: Försvarsagerandet på minner mycket om hur DJ jobbade på isen.

Modo sumpar Petrovicky.

Snyggt mål av Nash men veeeerkligen innebandyförsvarsspel.

70 Rodrigues:
VILKET JÄKLA MÅL AV NASH!!!... det kan vara det grannaste jag nånsin sett!!!

Peja: Nu har Gynge floppat i både Brynäs och VIK, får se om han tar chansen i Oskarshamn som blir hans nästa klubbadress?

rackham: Lindbäck är småskadad.

Vet inte om nån redan lagt in detta, men:

"Ridderwall lånas ut till Almtuna
11:13

Djurgårdens målvakt Stefan Ridderwall lånas ut till Almtuna i hockeyallsvenskan de kommande två matcherna. I torsdags var 19-åringen, som har fått sparsamt med speltid, andremålvakt i Djurgårdens förlustmatch borta mot Mora. På fredagskvällen har han chansen att vinna som förstemålvakt i Almtunas match hemma mot AIK. Han väntas också spela mot Leksand på söndag, bekräftar Almtunas sportchef Jörgen Holmberg för Upsala Nya Tidning."

Oops...

Ankan - funderar på Lindbäck

Konsulterade Dr.Håkky,de senaste 17 omgångarna ser tabellen ut så här:
Rätt skapligt va?

Lag M 3p 2p 1p 0p Mål +/- Poäng
1 Brynäs IF 17 8 2 2 5 60 - 47 +13 30
2 MODO Hockey 17 9 0 2 6 44 - 43 +1 29
3 HV 71 17 8 0 4 5 41 - 41 0 28
4 Färjestads BK 17 8 0 3 6 50 - 47 +3 27
5 Timrå IK 17 8 1 1 7 45 - 43 +2 27
6 Linköpings HC 17 4 4 5 4 53 - 45 +8 25
7 Södertälje SK 17 7 0 3 7 48 - 42 +6 24
8 Skellefteå AIK 17 7 0 3 7 41 - 47 -6 24
9 Frölunda HC 17 5 2 3 7 37 - 47 -10 22
10 Luleå HF 17 6 0 3 8 42 - 41 +1 21
11 Djurgårdens IF 17 6 1 1 9 44 - 56 -12 21
12 Mora IK 17 3 1 5 8 42 - 48 -6 16

Intervju med Emil Sandin.

66Berglund: Som tränare alltså,bor inte han i Hälsingland?

20 Lindgren: Varför inte Esa Tikkanen som tränare?

65selander: Pratar du om klubbdirektören eller om den marknadsansvarige? Nu skall vi nog ta och detaljera arbetsbeskrivningen. Även om jag annars till fullo håller med dig om vad som behövs i föreningen (/företaget).

Peja: Klubbdirektören skall enl mig vara en företagsam man/kvinna som har ett utbrett kontaktnät ute företagsvärlden och som kan få in ett gäng nya storsponsorer eller få de befintliga att gå in mer mer kosing för att kunna leda klubben på rätt köl igen

Med andra ord Jag tycker inte direktören behöver ha något med Brynäs att göra egentligen. Blir lättare för honom/henne att slå ner på det som är fel om den inte är gammal polare med anställda o s v

65selander: “Feberfri sedan söndags”. Och det skriver du först nu? Vi som oroat oss så mycket flera dagar. “hungern på mat har återkommit”. Sveriges grisar är därmed åter utrotningshotade.

Huge: Varför är det så viktigt med klubbhjärta hos en klubbdirektör?

mattiaskarlgren: Melin har väl isf Arlandahjärta.
Varför gå över ån efter vatten?
Östblom är svaret.

Huge: Håller med dig där. Saken är att tränare har ju knappast något klubbhjärta då dom tar över en klubb.. Titta tex på Tommy Samuelsson hos FBK. Han älskar Färjestad.. Skulle han däremot ta över Modo så är klart att han fortfarande älskar fbk MEN han lär sig ju att gilla Modo på ett sätt.

Så en tränare med stort Brynäshjärta tror jag man får leta efter ett tag. Kanske skulle tagit Melin?

Peja: " Vad säger du om tränarfrågan till nästa säsong? Fleming och andra toppcoacher har ju inget Brynäshjärta, lika bra att ha kvar Östblom eller flytta upp Bäcklin eller?"

Vad gäller tränarfrågan så är ett ev klubbhjärta inte alls lika nödvändigt som när det gäller ex klubbdirektörsposten, enligt min mening.
Men kan du få en skicklig tränare som samtidigt har klubbhjärta så är ju det isf det ultimata.
Och då ser jag i dagsläget ingen större anledning att byta ut Östblom inför nästa säsong.

wap.hockeysnack.com
Fast stava rätt är lika svårt...

wap.hockeysnack.com
Vindarna blåser rätt idag. Feberfri sedan söndags, solen skiner, hungern på mat har återkonnit. Det kan bara bli vinst ikväll. SAIK-BIF 2-4

Huss: Copy / Paste det jag skrev till signaturen Jompe.

Huss: Sorry Peja, missförstod dig lite där men den stora frågan är om vi kan få en person som uppfyller alla önskemål, knappast va?
Frågan är bara vad som är viktigast nu och något år framöver.

Peja: "Fast om man inte har kompetensen som krävs för att sköta ett jobb på ett bra sätt spelar det ju trots allt inte så stor roll hur mycket man brinner för uppgiften."
Va? Klart man måste brinna för uppgiften och därmed i stor mån för klubben. Svanberg har väl knappast en Nokia telefon eller hur? Lars Nyberg ringer väl inte via Tele2?
Därmed inte sagt att det behöver vara någon med spelar/ledarbakgrund inom föreningen som tar på sig en sådan roll.
Frågan är vilken typ av ledare som sökes, den välvillige diktatorn (typ Glennert) kanske?

stefanalno: Det känns ändå som att klubbkänslan är sekundärt. Vad är en klubbdirektörs uppgift? Och hur skötar han den bäst? Genom kompetens, kontaktnät och en sjujävla stolthet för sin uppgift.

En person med "klubbkänsla" som skule väljas ut av styrelsen torde bli en som varit med förr. En person som av olika anledningar försvunnit. Det måste bli ett slut på nepotismen.

Vad vi behöver är en person med visioner och ork att genomföra dem.

Huge: Vad säger du om tränarfrågan till nästa säsong? Fleming och andra toppcoacher har ju inget Brynäshjärta, lika bra att ha kvar Östblom eller flytta upp Bäcklin eller?

stefanalno: Du har helt rätt. Krönikan har missat sitt mål en aning.
Klubbhjärtat är tvärtom en underskattad del som man ska slå vakt om i största möjliga mån i detta sammanhang.
Exemplen på lyckade kombinationer där klubbkänslan och kompetensen går hand i hand är trots allt större, som det känns.

Peja:
Helt rätt. Som sagt. Det är svårt att arbeta med något som kräver resultat omgående.
Det viktiga dock är att få med sig supporterrs, sponsorer m.fl.

Har du inte förtroende samt respekt från dessa grupper, så kan du vara hur duktig som helst...
I Färjestad har dock Glennert, Rundqvist, Loob m.fl visat att hjärta för förening kan vara bra. Likaså i Modo.

Rätt man o rätt kvinna på rätt position...är min mening.... att hitta dit kan dock vara svårt..

stefanalno: Fast om man inte har kompetensen som krävs för att sköta ett jobb på ett bra sätt spelar det ju trots allt inte så stor roll hur mycket man brinner för uppgiften.

Peja:
..... Dock kan ingen komma o säga att någon utifrån är så mycket bättre att göra detta arbete, men det vore onekligen intressant o få se det i verkligheten.
För mig handlar det om värderingar, kraft o mod att ta de beslut som krävs.
Det är ju rent ut sagt löjligt att komma o påstå att de s.k big leaders ute i näringslivet skulle vara så mycket bättre än personer som brinner samt har ett hjärta för en förening.
Jag tror inte för ett ögonblick på detta.

Arbetar man FÖR sina supporters o tar tillvara på den kraft som finns i en förening, så kan en förening av Brynäs IF:s storlek klara sig helt utan proffs som vissa säger.
Även proffs har visat sig mänskliga i vissa sammanhang...

Jag kan dock tycka att man bör ge en eller två personer större handlingskraft i en förening, men då MÅSTE man tydliggöra detta så medlemmar o sponsorer vet vem/vilka som tar de olika besluten etc..

En klockren krönika på Svenskafans angående klubbdirektörsposten.

Svart på vitt... Det är för dyrt och det är absolut inte värt pengarna, spelet e väl inte på topp heller direkt.. "Riktig" supporter eller inte är skitsamma i detta sammanhang, uppenbarligen kommer inte folk..

65selander: "men på lördag är det godisregn i LA 3 säkra."

haha tror du på det själv eller?

Vi lär få det svårt på torsdag men på lördag är det godisregn i LA 3 säkra. Nej nu är det dax att mota mr Feberyrsel i dörrn.

Bissett19: Får väl framhålla att FBK hade 8 st borta också, tror att FBK hade vunnit med Pirnes

Bissett19: ja du det blir en viktig match på torsdag mellan våra lag jag hoppas att vi ta er då.

65selander:

Luleå kör över FBK o går mot sin tredje raka seger,dessutom har man två hemmamatcher till denna vecka.Dem har verkligen spotttat upp sej o lär bli livsfarligt framöver.
O Luleå går ju alltid till slutspel.......

I övrigt så har Salle hängt två baljor för Rögle ikväll.

Antal spelade minuter mellan mål

Pavel Brendl 28
Daniel Widing 29
Mikael Lind 44
Johan Alcén 66
Sebastian Karlsson 77
Lars-Erik Spets 86
Mathias Månsson 95
Daniel Hermansson 98
Janne Hauhtonen 110
Ove Molin 124
Juuso Hietanen 141
Nicholas Angell 146
Daniel Johansson 159
Peter Nolander 159
Jörgen Sundqvist 185
Andreas Dackell 231
Björn Danielsson 265
Alexander Sundström 281
Markus Kankaanperä 317
Mads Hansen 317
Tommy Sjödin 371
Johannes Salmonsson -
Niclas Andersén -
Emil Sandin -

Antal spelade minuter mellan poäng.

Emil Sandin 9
Pavel Brendl 18
Daniel Widing 20
Mikael Lind 21
Johan Alcén 22
Mathias Månsson 27
Lars-Erik Spets 29
Janne Hauhtonen 29
Nicholas Angell 31
Ove Molin 34
Daniel Hermansson 37
Björn Danielsson 38
Juuso Hietanen 39
Johannes Salmonsson 48
Niclas Andersén 48
Daniel Johansson 53
Alexander Sundström 56
Sebastian Karlsson 58
Mads Hansen 63
Peter Nolander 64
Andreas Dackell 69
Tommy Sjödin 74
Markus Kankaanperä 106
Jörgen Sundqvist 139

Draften 1999 är rätt rolig att kolla på.
# 4. Pavel Brendl
#125. Daniel Johansson
#210. Henrik Zetterberg

Det har ju hänt en del på 9 år ;))

« · 971323 · »