1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776577 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Begreppen "Lung som en filbunke" Vet jag numera vart det härstammar ifrån!! :)

...

Så är det väl snart dags för fru Sjödin att skriva ett brev till tidningarna?!

Bidde Salle och Marttinen istället.
65selander @ Stockholm/VemdalenIdag kl. 16:32 
Bissett19: Känner jag MODO så klappar de ihop. Skröder, Susse matchstraff i 1:a.

65selander: Betyder det att Salomonsson är avstängd mot Luleå?

Ni som är gävlebor - hur stor blev insändarstormen när Sjödin blev petad? Eller är han inte lika intressant längre för pöbeln? "Jag river mitt medlemsskap om Sjödin inte får nytt kontrakt". Klok och genomtänkt reaktion?

65selander:
förgiftade du förkylningen i lördags-natt...?

själv får jag nog test-köra lite på fredag så man hittar nivån t festen i Globen
...eller ska man köra en klassisk gävlebo...? sitta tyst, titta förvånat på dem som höjer rösten o springa mot parkeringen m 6 min kvar av 3:e...? ;)

tjugo8: Förkylningen har suttit i hela veckan och blev lite sämre när jag drog nätverk på MHS-Karlberg i torsdags. Fast efter några Strega på Linas igår så har det gått framåt.

Detta stycke du skrev är klockers :-)

...eller ska man köra en klassisk gävlebo...? sitta tyst, titta förvånat på dem som höjer rösten o springa mot parkeringen m 6 min kvar av 3:e...? ;)

Blir ingen promenad i Globen på lördag med tanke att de körde över LHC idag. Men med lite kämpaanda och framåtanda så kan det bli en fest.

65selander: Meh! Spelar dom matchen på Globen?

65selander:
näe...o tror du DIF kommer vara nå revansch-sugna e matchen i Läkerol?
Liksom Göteborg kommer att vara på tisdag e deras insats idag...aj, aj, aj...!!!

74050: Japp. DIF har lyft ut lite publikdragande matcher till Globen.

65selander: Fan vad kul! Hovet suger. Vi ses!

2-2 nu efter 12:36 mellan MODO-SAIK i 3:e. Renberg kvitterade efter att MODOs backar lekte Brynäs. D v s var uppe i det blå

Tack Hållberg. 3-2 i pp efter att risksopan P-A Lundström åker ut efter att först ha klarat sig efter en misstänkt hakning på Tolsa men direkt efter lyfter ut pucken över sargen. Samtidigt som jag skriver detta så gör Svarten 4-2 efter Kiruna pojken i målet gör bort sig.

65selander: Det var det jag sa - Modo kan man lita på!

65selander: Matchen är avgjord! Tänkte passa på att kommentera matchen i går mellan Rögle - Leksand.

Harrejavvlar vilket tryck på klacken. Slår i princip vilken klack som helst i ES, slår Brynäs klacken i högform vilken dag som helst.

Belfour, vilken rutinerad keeper. Seg som Sjödda på valium, men på något märkligt sätt alltid rätt placerad och spelar ut sitt sista kort i precis rätt ögonblick.

I övrigt tycker jag att man ser stor skillnad på AS och ES samt att LIF truppen känns lite tunn. Men men, kvalserien kan bli ruskig i år. Den som håller på BIF riskerar att få se...

65selander:

hmmm...ska vi bua ut skithögen Lundström mindre nu 28 feb i Läkerol...?

tjugo8: hehe. Lundström visade iaf hur stor spelare han är. Han kanske ville göra sig populär i Gävle :-)

65selander:
får hoppas att Kankan har spelat till sig en plats o Brynäs en trygg slutspelsplats...då kan det bli lite finsk-tango...:)

tjugo8: Det finns minst 10 backar i Brynäs som är bättre än Kanken. Å då har jag bara räknat med J20-laget.

Jajjen:
för stunden, ja.
Dock har han inte spelat sämre än någon annan under året o var bra innan han blev sjuk nyss
Dessutom är han nog den enda som tacklas i brynäs...

dessutom har han gett Fanny en knogmacka...värmer alltid i hjärtat...:)

tjugo8:
"ska vi bua ut skithögen Lundström mindre nu 28 feb i Läkerol...?"

Klart som fan han ska buas ut,trots att han bjöd på en tvåa idag......;)

28 Februari?
Då står man o gungar till MIDVH i Sporthallen........;)

Bissett19:
blir 7 mars för mig, hemmaplan såklart!
i stort sett slutsålt, dock verkar scenen vara ganska centrerad...men en 3-4000 lär det väl bli...kanske mer än på en brynäs-match ;)
kollade på youtube...små förändringar fr hösten...tyvärr...Lite nya låtar bara...

tjugo8: 

Det måste jag kolla in.

Självklart är man även på plats den 7 Mars i Läkerolen;)

enormt underhållande intervju m Oscar Ackeström där han försöker ge sin syn på saker o ting, inkl nästa match mot Brynäs, men reder väl egentligen inte ut så mycket...!!?? :D

"...inte många högskolepoäng där..."
N.Wikegård

Nån som vet hur det går med bokningarna för Brynästågen inför 2/2? Både från Gävle och Gbg.

Vore kul om det verkligen blev en "invasion"!

Den här mannen ger begreppet porrklubb en helt ny innebörd. Hellre fattig och hederlig än... och så vidare.

Jompe:
Skönt att vi slipper honom i brynäs??

claesw: Nog för att pengar är pengar men lite politiskt korrekt skall det nog vara ändå.

Porr har ifs funnits i all tid men det är då inget som jag vill att Brynäs skall vara förknippad med.

65selander: Säger han som har alla nummer av Private, Aktuell rapport och Piff sen 1962:-)

sylf: Sedan internet kom så behöver man inte köpa några tidningar längre. Sedan så är jag född -65 :-)

65selander: Äh vafan!! Brynäs måste ju bli mer sexigt, in med Milton!

All reklam är bra reklam

Gusten: Håller med. Pengar är pengar. Nu kan man inte köpa aktier i Brynäs men han kan ju lämna ett bidrag!

Gusten: Nu har man kanske chansen att göra en ordentlig insats för Brynäs.
När jag läste till telegrafist på Sjöbefälsskolan i Sthlm 1976-77 så gick Berth Milton i en parallellklass och läste till sjökapten.
Vi spelade tillsammans i skolans fotbollslag och Milton var en skön lirare.
Totalt laidback högerback(!) som efter varje rensning lugnt och säkert (på gnällig Örebrodialekt) konstarerade: "Det är luuuugnt, gräbbär..."

Man kanske skulle slå en signal och be honom fundera på ett annat och mkt bättre lag än Bajen att sponsra.
Kan Bofors med sin krigsindustri sponsra ett hockeylag så ser jag egentligen ingen principell skillnad mot att förknippas med en porrkung.
Eller?
Kastar ut en brandfackla....

Huge: Hellre porr än krig/leksand/strömming etc.

Kör på!!

sylf: Ja låt Milton gå lös i spelprogrammen! Dom kommer sälja som smör :)

Eller så kan han göra som Ejendahls. Kom igen Milton, köp en spelare med stake och designa en passande tröja :)

Grinigt i Globen ikväll. Får väl hoppas HV trycker in någon puck till.
Luleå ligger under med 0-2 mot Modo.

Macahan:

0-3 i Luleå nu.
Tyvärr så verkar Timrå vika ner sej mot kringlorna.

Bissett19: Det blir väl 1-1 i den matchen. Heller varför inte 2-2?
Borde vara låga odds på det när SSK lirar.

65selander:

Kul med Widing i SHG.

Bissett19:

Innan jag får bassning av nån,så menar jag förståss LG Hockey Games.

Bissett19: Hehe, Short handed goal eller?

GävleLasse:

Ja eller Sweden Hockey Games som det hette för några år sedan.....

Bissett19: Jo jag vet, jag har bevistat ett antal matcher under den tid det hette så.

Bissett19: Ja, det var bättre förr, när det hette Sweden Hockey Games.
Förstår inte varför man lånat gnagaren L-G Janssons namn till denna turnering....

Lindbäck har spelat färdigt för den här säsongen.

wap.hockeysnack.com
Fick sms från Mannheim sent igår kväll och han undrade om vi var på väg att sälja ut laget eftersom vi skeppar spelare till Tyskland.

Nu ska en av Sundlövs "bästa" vävningar någonsin, göra succe i denna toppklubb :-)

Se länk!!

70 Rodrigues:

Alla blir inte stjärnor trots att de spelat i Brynäs alltså :)

65selander:

Så rycks det inte bara i spelarna just nu,även vissa Sportchefer verkar vara eftertraktade....

Bissett19: Kan inte vi lägga ut mormor på e-bay? Utropspris 5 spänn.

Bissett19: Ölen kanske är billigare i Göteborg!

« · 971323 · »