1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776583 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
Macahan: Jo Kalla på Lövås :-))

Ta vägen förbi Berglund på vägen hem så får du se hockeyn

65selander: Tips från coachen: En hederlig colagrogg lugnar nerver.
Blir nog att åka till Lövås för att se Kalla idag.

65selander: så börjar nerverna svikta för eftermiddagens match. Skoj med många Brynäsare. Mindre skoj är att matchen är dödsviktig.

12/2 så ställs DJ [url=www.adler-mannheim.de/spielplan.php]mot[/url] Spets

Nä dax att duscha, Bissett har visst rymt hemmifrån med ett tidigare tåg

Spelarna eniga – Mora har inget i elitserien att göra

GävleLasse: ja fjolträskare är inte att leka med.

65selander: Jag har en del att fxa med härhemma. Sen blir man lätt småtrött på Stockholm ;)

GävleLasse: De tycker väl att du har lyst med din frånvaro när du har jobbat i Sthlm ;.(

Förresten varför åka hem när det är match i Globen?

65selander: Ganska intressant hur Brynäs raggar publik till slutspelet/kvalserien. Som seriebiljettsinnehavare har man ju förtur till sin plats. Jag fick brev av Brynäs i tisdags, den 29:e och de var tvungna att ha svar innan den 31:a.  Själv kom jag inte hem från Stockholm förrän 17.45 igår...

Och så undrar folk varför Gävleborna inte går på hockey.. :/

suck!
o någon tror att stockholm behövs för hockeyns framtid...
o i onsdags var det väl boxning på hovet...?

"Hammarbys fans stormade läktaren
Leksand ledde över Hammarby med 5-0.
Då stormade Hammarbys fans läktaren.
- Det är en väldigt hotfull stämning, säger ett ögonvittne på plats i Ejendals Arena.

I andra perioden tog sig flertalet Hammarby-fans upp på sittplatsläktaren i Ejendals Arena. Chockade åskådare visste inte vad de skulle ta sig till. Nu har flertalet ambulanspersonal dykt upp i hallen. Det är dock oklart om någon person är skadad.

Peja: Enl deras forum så är han inte så högt rankad, men det kanske beror på att de har höga förväntningar på honom. (ifs 2st bara som har nämt han ang kvällens match)

Peja: synd att Löven skulle vinna.

Bissett19: Hans kedja spelade mest av alla deras linor. Det är deras förstalina, även om den var uppsatt som fjärdelina. Åhsberg är deras poängkung.

Peja:

Nu är han nedpetad i fjärdelinan.......

Gynge gjorde ett av IKO:s mål när de torskade med 2-3 mot Löven ikväll.

tjugo8: Skall man sammanfatta så är det en krönikörs uppgift att röra om i grytan, en hockeyspelare skall spela bra och i detta fall så är det lätt att se vem som vinner på K.O.

Men gör Sjödda 4 mål i morgon så att vi vinner så skall jag vara den första att be om ursäkt om men temporärt ;-)

Davey_22:
"Ett påhopp räcker från Wikegårds sida, bara löjligt nu ju. Han är inte i närheten av Tommys meriter, så han borde ta ett steg tillbaka och "chilla" nu."

med den trams-argumentationen skulle det innebära att Sven Tumbas, Börje Salmings och Peter Forsbergs ord skulle vara överordnade övrigas...

Huss: Han blev tacklad av planen av mig i korpen, det är en merit och nåt han kan berätta för barnbarnen. Annars har han väl rätt att tycka vad han vill. Däremot kan man ju tycka att ha skulle ha lite mer kött på benen innan han yttrar sig.

Davey_22: Wikegårds meriter är just som entertainer och tyckare i hockeyprogram på TV. Några andra har han väl inte?

tjugo8: "Om det så ska bli mitt livsuppdrag så ska jag nagelfara varje utveckling som hans scoutverksamhet tar sig uttryck i..."

Ja, den blir spännande. Med tanke på att han tycker sig vara självskriven i dagens lag hur kommer scoutingen bedömas i förhållande till det?
"Klart vi skall ha den killen, han är nästan lika bra som jag var 07/08"

Ett påhopp räcker från Wikegårds sida, bara löjligt nu ju. Han är inte i närheten av Tommys meriter, så han borde ta ett steg tillbaka och "chilla" nu.

wap.hockeysnack.com
tjugo8: Ser framemot att följa ditt kall här i livet. Visst är det skönt med februari? ;-)

tjugo8: Sjödins fru har tyvärr blandat in sig själv.

Huge:
phuu!!! hur lyckas man få in två provokationer i ett inlägg?
Pucken nyanserad och Tommy-Tina har agerat klanderfritt...;)

tycker TTs kommentar om att blanda in familjen är så komiskt att det egentligen visar vilken tragisk korkskalle som just nu oförtjänt bär en brynäströja...dessutom m ett C på...

känns sådär att han ska ha en upphöjd position i organisationen nästa år
Om det så ska bli mitt livsuppdrag så ska jag nagelfara varje utveckling som hans scoutverksamhet tar sig uttryck i...

Huss:

Det var väl Kung Sunes HV71 om jag inte minns fel....

Huss: Brooklyn Tigers pratade om att göra så , allt för att komma i stämning till match. Men det rann ut i sanden (som så mycket annat)

GävleLasse: Var det inte något lag som körde buss i någon timme före hemmamatch för några år sedan? Läge att pröva det på både laget och publiken i Gävle...

sylf:Visst oroar målvaktsspelet. Till skillnad mot förr så verkar man valt att köra på ett antal matcher på raken med varje målvakt. Istället för att man hela tiden väljer målvakt efter hur man tycker att de presterar under match och på träning. Hela tänket med en konkurrenssituation är som bortblåst.

OM det nu blir spel i KS så tror jag att vi kommer att få en liknande matchbild som vi hade igår. Frågan är om de allsvenska lagen kan freda sin kasse på samma sätt som Modo gjorde igår? Gör de det så är vi Up shit creek...

sylf: "På andra orter kommer även publiken att bära fram sina lag, medan det i LA sitter 1500 ugglor som knappt öppnar käften. Något som inte heller talar för Brynäs!"

Med tanke på att Brynäsverkar trivas bättre på bortaplan så spelardet ingen roll. Man får köra i bortaställen hemma med... ;)

GävleLasse: Jag har sett LIF,MIF och Rögle och allt som kan tänkas ploppa upp i en KS, och jag är inte imponerad. Men det jag grundar mitt påstående på är framför allt målvaktsspelet. Sist det begav sig hade vi Honken, som började darrigt vilket gjorde att vi torskade hemma mot Nyköping b.l.a.Efter det var han en vägg, vilket gjorde att vi klarade oss. Lägger man till att vi har ett Div1 mässigt försvar så gör det inte saken lättare. På andra orter kommer även publiken att bära fram sina lag, medan det i LA sitter 1500 ugglor som knappt öppnar käften. Något som inte heller talar för Brynäs!

AVGÅ: Det var lik föbannat under Boorks regi. Det var Boorks "nytänk" som bäddade för detta spelaruppror. Jag tror inte att det blivit sånt liv om Boork hade varit lite smartare och inte bänkat 8 av de mest tongivande spelarna till SSK matchen. Som man bäddar får man ligga.

GävleLasse sade: "Sen har man visserligen klantat bort en hel del under seriens gång men jag hävdar att det var de där 7 matcherna under Boorks regi som grundlade skiten."

-> Ett helt felaktigt konstaterande. Brynäs har bara spelat under Boorks regi i 2 matcher denna säsong, och det var de två första matcherna. Match 3-9 var läggmatcher under gubbmaffians regi i syfte att få bort Boorken.

Äras den som äras bör...

GävleLasse: Målvaktssidan oroar dock. Sperrle är inte rutinerad... Korhonen är det men han åkte ju ur med Malmö förra säsongen. Man hade hellre haft Belfour eller Hurme mellan stolparna, om man säger så.

GävleLasse:

Såg det,då har vi fyra lag som har megapress på sej att överleva KS;)

Bissett19: Det mentala tror jag inte stör så mycket i Brynäs fall. Det finns massor av KS rutin i Brynäs. Jag hänvisar till mitt föregående inlägg om de två andra toppkandidaterna till ES platserna.

Peja: Precis. Jag tror att de båda lagen som dominerar AS har en enorm press på sig. MIF med sin nya arena på G och ett faktum att Percy har visat tendenser på förlorat tålamod. Ett Leksand som det känns som att det är do or die. Deras treåriga avtal med de flesta sponsorerna som hyr loger i Ejendahls går ju ut efter den här säsongen. Ett missat avancemang så ligger man pyrt till. I båda fallen så vet spelare och ledare om detta, det har nog gått fram via väldigt tydliga signaler från ledningen om detta faktum.

GävleLasse:

Du glömmer en sak Lasse,det mentala,det är en otrolig press på spelarna från Elitserien att spela i Kvalserien.

GävleLasse: Det handlar om psykologi också. Normalt sett har de allsvenska "utmanarna" allt att vinna, och elitserielagen allt att förlora, men den här säsongen har Leksand och framförallt Malmö också allt att förlora i kvalserien... De måste gå upp.

sylf: Jag tror tvärt om att vi sklle fixa en volta nere i KS. Man glömmer lätt en del faktorer när man ser på saker och ting. Vad brukar ara signifikativt för ett elitserielag som hamnar i KS?

- Strykpojke hela serien
Visst Brynäs har vunnit för lite men har samtidigt inte varit totalt utspelade. Det är fortfarande den magra starten som ligger oss i fatet. Sen har man visserligen klantat bort en hel del under seriens gång men jag hävdar att det var de där 7 matcherna under Boorks regi som grundlade skiten. Det finns inget solklart strykgäng i årets rekordjämna serie där alla verkar slå alla i tid och otid.

- Problem med målskyttet
Ett annat problem brukar vara att man inte klarar av att göra mål. Två typexempel på detta är Mora och SSK. De har defensiven men skapar för lite framåt för att vinna matcherna. Brynäs har bra produktion framåt. Det är defensiven och målvaktsspelet som satt oss i denna prekära situation vi nu befinner oss i.

Många verkar se Leksand som klara för ES, precis som man gjorde förra året. Man säger att "årets upplaga av Leksand är bättre", så sa man även förra säsongen. Men lag som Leksand och MIF är vana med en matchbild där de tillbringar 60-70% av matcherna med att spela i den offensiva delen av planen. Har deras defensiv prövats? Klarar de att vara tillbakapressade långa stunder? Jag tror inte det. Lagen som kommer från ES har högre tempo och det är som sagt var inga strykpojkar som kommer ner, oavsett vilka två lag som hamnar i KS.

Givetvis så är det små marginaler som ofta avgör matcher men jag tror att det mer talar för att båda eliserielagen klarar sig kvar.

Bissett19: Tänk om Brynäs kunde få så här.

Peja:

Det är bara fråga killarna i Luleååboken vad dom tycker om Modig?

Kan säga att dem inte är så nöjda........;)

mattiaskarlgren: Hur kan det inte spela någon roll att Modig har varit klart sämst av dom 4 den här säsongen? Han kanske har störst potential, men han är absolut inte bättre än Gusten, Sperrle och Korhonen i dagsläget.

65selander: Hockey oraklet Agne K, ska ju bli med.
Får väl hoppas på mycket tur framöver.

65selander:

Vad vore livet utan ångest?

65selander:

Vad vore livet uten ångest?

Macahan: Mycket möjligt om man inte har hängt sig då redan. februari kommer att bli en jobbig månad om Brynäs skall fortsätta så här. Och hur kommer då mars bli om det är jobbigt nu?

Är det några fler som hart hört denna röst senaste veckan?

Pucken har fått en Lidnersk knäpp och låter ju riktigt nyanserad...

Saxat ur Arbetarbladet:

" Har alltid gillat Niklas Wikegård. Både när han var ung rookie i Brynäs, under hans tid som tränare och nu senare som hockeyexpert i SVT.

Men nu börjar jag tvivla på hans goda omdöme. Niklas attacker på Tommy Sjödin känns osmakliga och har drag av personförföljelse. Som ni kunde läsa om i Sporten i går hånade han Sjödin i Hockeykväll. Plumpt och ovärdigt ett program som kallar sig seriöst.

Han nöjde sig inte med det. I en krönika på nätsajten expekt.com (tur att inte så många läser den) fortsatte han att gå till hård attack mot Tommy och kritiserade honom för att ha gnällt efter petningen inför HV-matchen och uppmanade Tommy att inse den smärtsamma verkligheten – att hans storhetstid är över.

Först: Det behövs sannerligen ingen SVT-expert för att konstatera att storhetstiden är över. Så ödmjuk är Tommy att han insett det för bra många matcher sedan. Att verka i Stockholm kan ibland skymma verkligheten.

Wikegård skrev: ”Lagkaptenen skall alltid vara den sista killen som gnäller”.
Tommy svarade på en fråga om han tyckte att han platsade i laget. Han konstaterande vad han själv tyckte, att han platsar i laget på sex backar, en rättighet även en kapten har. Gnäll är gnäll. Ett rakt svar på en fråga är vanligt hyfs.

Tommy är inte den som gnäller. Det ligger inte för kapten Sjödin.

Wikegård igen: ”Lagkaptenen är den som står rak i ryggen när det blåser. Lagkaptenen är en kille som alltid sätter lagets bästa i första rummet”.
Är det någon som står rak i ryggen när det blåser som värst är det Tommy. Tommy älskar sitt Brynäs och han skulle aldrig komma på tanken att göra något som skadar laget.

Wikegård: ”Lagkaptenen är lojal med besluten som fattas av klubbledningen”.
Ja, utåt. ”Sjödda” har aldrig svikit. Har fortfarande klubbledningens förtroende."

Bissett19: Haha, ja det är sant så sant.

65selander: Hahahaha. Ja de hade varit något det.
Men du, ska du till LA den 23/2?
Ska åka ner med några Heare då.

Macahan:

Vi har ju Sperrle o Karhu,dem är ju lika hjulbenta som Zeb Machahan;)

Macahan: Sune FIFA kanske fungerar också. ;-)

« · 977400 · »