1150x200-brynasbanner.jpg

Brynäs IF

SHL · 776586 inlägg · 7967 ämnen

A proposito de nada

Sv: A proposito de nada
mattiaskarlgren: Timrå tittar på Månsson och Brynäs tittar på Jocke Lundström, vår tidigare reservmålis, numera i Sundsvall.

Är det det som är strategin? Brynäs ska värva allsvenskt och hoppas att alla reser sig till elitklass? Månsson och Angell gjorde det, förvisso, men jag blir nervös om detta ska bli konceptet som man bygger en A-trupp på. Man ska ju dessutom fasa in J20-spelare i A-truppen som då alltså blir ett hopsop av J20- och allsvenskingar.

Värvar man allsvenskt får man allsvenskt. Vi måste ha en riktigt bra ny målvakt inför nästa säsong och är Jocke Lundström inte svaret på våra böner.

mattiaskarlgren: Hade jag varit Månsson så hade jag dragit direkt, måste vara oerhört frustrerande att spela i ett sopgäng säsong efter säsong.

Lunkan: Det definieras med de senaste 5 åren med undantag för säsongen 2005/2006 då laget slutade 9:a.

mattiaskarlgren: Alltid tillhör topp 6 hmmm hur definieras alltid?

Timrå är ute efter Månsson. Med tanke på årets säsong så kanske han känner att han vill utvecklas vidare och tar chansen att gå till ett lag som alltid tillhör topp-6.

Vore dock tråkigt

JanT: I KS vill varken Widing, Herman, Sunken (och säkert flera) göra mål, då har dom muntligt kommit överrens med Leksand... we are doomed.

Huge: Jag ligger för närvarande i mental hårdträning inför skärselden som väntar de 11 kommande omgångarna. :-)

Hoppas innerligt på att grabbarna får till en kovändning och börjar vinna igen. 6 raka hemmaförluster finns inte ens med på skalan....

Jag är dock skeptisk till att vi räcker ända fram.

Nu skulle vi haft Leffe i båset.

JanT: Hörru Lill-Clarence...
Kan han göra mål i 3Kr så kan han också måla mot HV71.
För det blir nog dom vi får i kvarten (där jag VET att vi hamnar).
Dom ska inte få komma undan den här gången... :-)

Peja: Kan han göra mål i 3 kronor kan han göra mål i KS! (där jag tror vi hamnar)

Heja Widing!

Mål Widing!

JanT: 28 miljoner.

wap.hockeysnack.com
Vad händer om vi åker ur... jo TV-kosingen försvinner och det är inte kattskit

51 Roger: Det är ju bara att räkna ex. nr3 fick ca.75000:- imånaden + + + så den kostnaden slutar nog på 150 000 brutto per månad. Sen har vi dom som nog drar iväg på en 250 000 till 400 000 brutto. Så det behövs nog en full LA resten av martcherna om vi ska klara oss.

JanT: En koll i årsmöteshandlingarna visar att den TOTALA lönebudgeten var 61 159 000 (varav 9 036 000 för arenabolaget) så 52 123 000 ska altså täcka spelare, tränare, kansli och styrelse.

Frågan är ju om det är spelarbudget eller totala lönebudget som har överskrivits. Finns ingen separat post för spelare i årsmöteshandlingarna. Det går väl att anta att KÅE kostat en bit mer än budgeterat då han får ut avgångsvederlag. En intressant sak som slog mig är att budgeterade lönekostnader var endast runt 100 000 mer än resultatet förra säsongen. Kan det verkligen stämma?

Nu ska nog detta inlägg läsas med viss reservation då jag endast sovit mig igenom 6p Ekonomi för ca tio år sedan =)

51 Roger: Jag förutsätter att det inte stämmer, skulle det ändå visa sig stämma så hoppas jag att de ansvariga kastas i fängelse.

Hur svårt kan det vara att följa en spelarbudget? Man kan ju inte direkt skylla på publikbortfall eller sena värvningar.

Truppen var ju spikad innan säsongen och har enbart blivit BILLIGARE under resans gång.

Jösses...

Gusten: Tänk på vilken stor trupp de har,hade, 30 st med kontrakt.de behövs ej någon Kronvall eller Honken, för att förstå att löner till dessa 30 spelare kostar en hel del.

Gusten: Låter fullständigt orimligt. Vad ligger brynäs spelarbudget på?

25 miljoner? Skulle dagens bantade trupp gå lös på 32 miljoner?????

51 Roger: 7 miljoner?? Spelarbudgeten?? Har jag missat något, har Pastorn, Kronwall och Honken skrivit på?

51 Roger:

En nedflyttning ser dem ut att ordna bra ändå,utan licensnämnden beslut.....

Sundlöv är glad för att ES matcherna skall flyttas fram till 17.00 på LÖrdagar f r o m nästa säsong.
Spelas inte Allsvenskan Mån,Fre,Sön?.........;)

Flera rykten går , att Brynäs har ett underskott på 7 miljoner i kassan, vad det gäller spelarbudgeten. F..n om detta är sant, de måste visa en plus-minus budget när säsongen är över, annars nedflyttning till lägre division.

mattiaskarlgren: Jag läser din lista och hör i mitt inre Wikegårds "värvar man allsvenskt får man allsvenskt". Sant, man kan hitta ett och annat guldkorn i AS men sannolikt är det breddspelare, inte spetskompetens, som finns där. Jag tittar hellre österut och vill se vilka intressanta finska spelare som är tillgängliga. Breddspelare har vi väl så det både räcker och blir över, både i A-truppen och J20.

Jag tror Sundlöv kommer att satsa på att fasa in J20-spelare i A-truppen. Inget ont i det, men då måste man ge dem rätt roll och rätt ansvar. Man kan inte begära av en förstaårssenior att de blir matcvhvinnare, såvida de inte heter Bäckström.

Peja: Okej.. det var som sagt bara tankar :)

Meijer är aldeles för vek för elitserien!

mattiaskarlgren: Meijer, Zetterström, Jakobs och Sundin är inte tillräckligt bra för Brynäs och kommer troligtvis aldrig att bli det heller. Beck kanske skulle platsa, men inte tillföra speciellt mycket. Tror inte att Sundlöv är tillräckligt inkompetent för att värva någon av dessa, då Brynäs redan har massvis med breddspelare.

Berglund är den enda som skulle förstärka laget. Jag bedömer att han ligger på samma nivå som Juuso Hietanen faktiskt.

Kikade lite i dom allsvenska trupperna på elitprospects och kände att dessa killar kanske vore något att prova för Brynäs nästa år? Då jag enbart sett 2-3 av dom spela ett par matcher mot dem andra som jag kanske bara sett 1 gång exempelvis så anser jag att dessa killar skulle kunna lyfta Brynäs både framåt och bakåt. Inga "duvungar" som jag anser det. Men visst, det kanske inte är något för Brynäs men man måste ju iaf få vädra sina tankar :)

Mattias Beck (AIK)
Har testats i Eliten med Hv där han tyvärr inte platsade. Vindsnabb forward som kanske kan blomma ut på allvar?
Kristoffer Berglund (Björklöven)
JVM-backen skulle ju vara till riktigt stor nytta!
Andreas Sundin (Bofors)
Bra tvåvägsspelare som även har näsa för målet.
Jens Jakobs (Nyköping)
Har gjort mycket poäng hittills i AS och kanske kan vara något framförallt för framtiden?
Niklas Zetterström (Sundsvall)
Stark skridskoåkare med ett bra skott, har utvecklats ordentligt de senaste åren.
Sebastian Meijer (Västerås)
Har spelat mot denna kille och vet vilka kvaliteer han besitter, har fått chansen i Hv utan att lyckats. Men han har mycket kvar att ge.

Ja och det är skönt att den nya arenan skulle "ge oss dom ekonomiska musklerna" osv.... Har inte ens råd att köpa en spelarfan!!

mattiaskarlgren: Säg så här; 50% chans att hamna i KS, väl där 50% chans att hänga kvar.

Summa sumarum; 25% chans att vi lirar i Allsvenskan nästa säsong.

Någonstans där tror jag sanningen ligger.

Hänger vi kvar kommer det ta ett par säsonger att reparera skadorna efter årets debacle,....

Med andra ord är risken överhängande att vi sitter här och spyr galla om ett år....

wap.hockeysnack.com
haggen: Percy kan inte påverka något mer efter transferfönstret är stängt

mattias - 74: När skåningarna har svalt gröten så kommer dom att bli farliga i kvalet.

källan:

Tabellen säger annat

haggen: Malmö är ju bättre än Leksand

mattiaskarlgren:

Tyvärr kan man aldrig räkna bort varken Mora eller Malmö.
Mora kämpar alltid in i kaklet hur mörket det än ser ut.
Får bara Malmö ordning på sina nyförvärv och de fungerar som ett lag
så kan det bli bra, ungefär som Leksand spelar idag. Sedan vet man aldrig vad Percy har i bakfickan....

Hur som helst så blir det en spännande kvalserie, där jag skulle vilja se Björklöven som en frisk fläkt.

mattiaskarlgren: Du, vi ska väl fundera på om det blir HV 71 i kvarten? ;)

haggen: Att Malmö skulle gå upp tar jag med en väldigt stor nypa salt!

Dom är alldeles för dåliga, för upp och ner.. Däremot Leksand är jag säker går upp och det är riktigt roligt! Tror att det blir Leksand samt Brynäs som klarar kvalet.. Mora åker ner.

Gidde:

Jag vet inte vem eller vad som säger att man inte får fara runt i andra lags gästböcker med inlägg.
Och är det förbjudet att provocera?

Påstående här då:

Brynäs i kval där Leksand och Malmö tar steget upp.
Båda dessa lag ser starka ut med bra nyförvärv och kommer vara tokladdade i kvalet.
I alla fall Leksand ser ut att gå på halvfart för tillfället.

Timrå tar inte SM-guld, inte bara pga målvakt utan för flera anledningar..

Blir en intressant avslutning.

haggen:

Det jag menar är bara att man framstår mer som en fjortis än som en realist när man far runt i andra lags böcker och skriver hånfulla inlägg.

Tycker ni verkar ha nog med problem att skriva om i er egen bok, eller hur? ;-)

Påstående från mig:

- Brynäs spelar i ES även nästa säsong, utan att kvala sig kvar.
- Timrå vinner inte SM-Guld, eftersom dom även efter transfer-deadline har kvar en målvakt som inte är en guldmålis.

Får se vem som får rätt ;-)

Gidde:

Vi får väl se när säsongen är slut om jag som fjortis (?)
har rätt:)

haggen:

Ah, nu fick jag lära mig en ny synonym till fjortis!

Visste inte att realist var en sådan faktiskt.

Om man läser det du skriver här samt i MoDo-boken så måste det i alla fall vara så....

mattiaskarlgren:

Inte sur, bara realist!

sylf: hha sant iofs!

mattiaskarlgren: Ähh, ni får gärna de poäng ni skrapat ihop mot oss. Ni ligger ju ändå där ni ligger o det känns ju gött!

mattiaskarlgren: Det gör att Brynäs har 3 poäng mindre, nåra poäng jag skulle vara jävligt glad om vi hade haft!

haggen: Är du sur för att Brynäs vunnit 3 matcher i serien + 2 träningsmatcher mot TIK iår eller? Timrå vann nu senast men vad gör det.. :)

Macahan:

Har det någon betydelse om säsongen är slut?
Har ni legat därnere i stort sett hela säsongen så kommer ni nog behålla den positionen.

Bara titta hur det gått tidigare år för lagen därnere.

haggen: Jaså? Är serien slut? Dumma mig, som trodde det var uppehåll.

Peja:

Även om han blir kvar i Timrå så behöver ni inte oroa er eftersom ni spelar
i en lägre division nästa säsong.

Peja: Snacka om onyanserat inlägg, bara för att han råkat vara med vid två skador för BIF... Sluta gnäll och titta på vad som händer egentligen!

Peja: Precis. Med hans patenterade knätacklingar lär vi inte behöva bekymra oss om vi möter Schweiz i kommande VM-turneringar. Han lär hinna vingklippa större delen av deras A-trupp i god tid innan dess.

Sanny Lindström sägs vara klar för Schweiz nästa säsong. Skönt om så är fallet, då slipper man hans överfall.

65selander: Jaså, han är hemma han.
Får se, har ju säsongkortet hemma också.

« · 980235 · »